[SGW] SGW Hattem - 13/14 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jorrn

Re: SGW Hattem - 13/14 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 10:30

Dressuur losrijden ging lekker ontspannen, maar eenmaal in de ring zag zo koeien en nog veel meer dus ze zette der nek derop en begon te lopen, gelukkig vonden de jury's het mooi want ik was zelf niet helemaal tevreden na afloop, maar ik kreeg 197 en 202 punten,dus ik kon dik tevreden zijn.
Springen ging ook niet helemaal geweldig, ik had 1 balk en dat had niet gtehoeven als ik beter had opgelet Dromen
Ik vond de cross best pittig want het was ook de eerste keer dat ik in het L startte, gelukkig was ik foutloos en binnen de tijd Pling
en ik stond nog 0,2 boven nienke van roekel dus ik was GELDERS KAMPIOEN! Haha! Haha! Haha!

Jorrn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 10:38

H_Schipper schreef:

Ben jij dit toevallig?
Afbeelding

Eerste foto van de dag Knipoog

zow die fot is egt vet joh!

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 11:11

Ja klopt dat ben ik,Robin Breunis en Knock Out

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 11:21

H_Schipper schreef:

Sorry, kan ik wel eens geweest zijn. Cheese!
Hoop dat de deelnemers niet geschrokken zijn van m'n flits, zal het anders voortaan niet meer doen. Maar is vrij noodzakelijk in het bos met bewolkt weer...

Ik denk het ook. Haha!
Volgens mij deden de paarden er niets op uit, voor zover ik dat kon zien.
Het was gewoon dom van mij. Ik dacht eventjes dat er een vonk was ontstaan of zo. Blond

Dat zijn leuke foto's van Robin! Ik vind Knock Out echt een stoere pony.
Mooi gereden. Ja

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 11:47

Ons verslag:
Weer vroeg van huis; 6.30 uur. We waren met z'n 4-en; Lars was ook weer mee, Anneroos was niet zo lekker, die had flink last van een loopneus en bleef de hele dag aan t niezen. We waren wel mooi op tijd daar, Rosanne en Lars zijn de cross gaan lopen en Anneroos en ik hebben eerst betaald , startnummers opgehaald en daarna Toetje opgezadeld. Inmiddels waren ze terug van het crossverkennen; conclusie: een pittige cross! De dressuurproef van Rosanne en Toetje(Tiesto Lady) ging voor hun doen netjes en de punten vielen best wel tegen; ze waren 18e ofzo van de ca. 24. Daarna omgekleed voor het springen en de cross. Springen ging aardig, 1 hindernis flink aangetikt, maar bleef liggen. Ondertussen hebben we Lasko ook opgezadeld en dressuur gereden. Hij werd wel wat stoer en kijkerig door een paar koeien die valk bij de ring liepen, maar Anneroos loste het netjes op en was na de dressuur 5e van de 12. Toen Lasko weer in de trailer gezet en zijn Anneroos en ik zijn de cross gaan lopen en bij hindernis 4 kwam Rosanne voorbij stuiven. Ondertussen konden we iedere keer horen hoe het ging en voor zover wij konden horen was ze overal foutloos. Na de finish snel even gebeld en inderdaad foutloos; ze had heerlijk gecrossed, alleen bij de start ging het mis omdat Toetje te vroeg door de startlijn ging en daardoor gaat de tijd al lopen, maar mag je nog niet weg. Dat kostte haar uiteindelijk bijna 9 tijdfouten in de cross, maar door de lage dressuurklassering had ze toch geen kans meer op prijs. Ze had nog wel hele mooie stijlpunten: 7,3 . Dat was nog wel leuk! Maar Toetje is gewoon een super crosspaard; kijkt nergens naar maar let wel heel goed op.
Inmiddels waren Anneroos en ik ook klaar met het lopen van de cross. Was de moeilijkste cross tot nu toe en niet eens een waterbak; die was voor de B pony's schijnbaar te moeilijk:
Maar eerst moest ze nog springen. Weer wat problemen met Lasko die niet helemaal bij de les was, nu liepen er 2 pony's op straat waar meneer erg in geinteresseerd was! Toch foutloos rondgekomen. Hier een foto van t springen:
Afbeelding
Daarna naar de cross; eerst weer keuren:
Afbeelding
En toen de cross in:
Afbeelding
Deze foto is nog van t losspringen.
Lasko wilde niet zo graag weg en ging wat moeizaam over hindernis 1 en daarna konden wij het al niet meer zien.
Ja en sta je maar te wachten en iedere keer luisteren hoe het gaat. We hadden al gehoord dat ze op hindernis 3 een weigering had.
Na ca 5 minuten kwam ze over de finish; erg teleurgesteld. Op 2 had ze ook nog een weigering gehad en ze was een hindernis voorbij gereden; totaal 60 strafpunten en nog een stel erbij wegens tijdfouten. Jammer maar Lasko was gewoon niet erg bij de les gisteren en dan kan ie best wel dwars zijn. Later in de cross ging het ook wel steeds beter vond Anneroos, maar ja die fouten zijn dan toch al gemaakt.
Volgende week de laatste cross dit seizoen; in Friesland, dan gaan we alleen met LAsko en Anneroos en blijven we een nachtje bij mijn zus met pony en al!
Laatst bijgewerkt door yvonnepuntnl op 15-10-06 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 12:21

Mijn korte verslagje:
De dressuur ging in het begin best goed, totdat er mensen uit de verte aan kwamen lopen en dat is natuurlijk wel heel eng. resultaat: 10de van de 17, helaas.
Daarna de L cross nog een keer gelopen en ik vond het een leuke cross en besloot alles rechtdoor te doen.
Met springen was Sunny erg fel, maar gelukkig wel foutloos. (hopen dat ze zicht straks in het M parcours weer iets meer laat regelen Tong uitsteken )
Daarna de cross in, alles liep super en ik was foutloos en binnen de tijd. Uiteindelijk ben ik 3de van Overijssel geworden, erg leuk Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 15:03

Wat heeft iedereen goed gereden zeg! Lachen
Prijswinnaars gefeliciteerd Haha!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 15:24

Gefeliciteerd Breunis!!!

Echt super Renske, had het al gezien bij de uitslagen maar heb je daarna niet meer gezien om je te feliciteren Clown

Jorrn: gefeliciteerd! OK dan!

Mogen de verslagen trouwens wel in dit topic of moeten we er een ander topic voor openen?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 15:25

Even een vraagje aan de fotografen: hebben jullie mij (nr. 161 met boktlogo Haha!) er ook nog opgezet? Lachen

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 15:47

Hier dan mijn verslagje:

Vrijdagmiddag heb ik de cross al gelopen, zo kon ik zaterdagmorgen mooi rustig aan doen. De cross was best pittig voor de L paarden vond ik, ook een aantal M-sprongen.
Zaterdag kwamen we om half 11 aan en kon ik rustig klaarmaken voor de dressuur. De dressuur ging al weer iets meer ontspannen dan in Gorssel maar het is het gewoon nog niet. Nouja goed, ze was al beter te rijden in de proef dus daar was ik tevreden mee. Ik kreeg 166 en 167 punten...
Toen ben ik de cross nog een keer gaan lopen. De trakhener wou ik gewoon doen, bij het puntje had ik op vrijdag al voor het alternatief gekozen. In het begin van de cross vond ik dat gewoon een beetje te tricky, de punt stond ook niet erg uitnodigend gebouwd.
Nog even wat combinaties in de cross en het springen gezien en toen zijn we alles gaan klaarmaken voor de cross. Het springen ging opzich best goed, alleen een ***afstand op 5a waardoor 5b eraf ging omdat ik haar moest doordrukken. Verder nog 1 rotafstand gehad maar verder sprong ze goed.
Door naar de dierenarts, alles was goed, ze had een hartslag van 68 (behoorlijk hoog voor haar, maar ze was dan ook behoorlijk opgefokt Nagelbijten / Gniffelen)
Bij het losrijden voor de cross was ze helemaal hyper, heb haar een paar keer goed stilgezet en ben toen maar ontspannen gaan stappen.

En ja, de cross! Ze ging echt super!!! Op 1 en 2 weer even wat kijken maar verder gewoon braaf. Ze wilde eerst niet door de verplichte doorgang, maar ik zat daar even over na te denken en daar zit normaal ook draad, dat zal ze wel gezien hebben. Toen ze zag dat ze er wel naar beneden kon ging ze gewoon braaf door het water en over de sprong. Even tempo gemaakt en op naar de trakhener! Ik had genoeg vertrouwen in haar dus heb haar gewoon op de trakhener afgestuurd en die sprong ze superbraaf! 5, 6 en 7 geen probleem. 8 ging ook lekker en de sprong op het land ging ook goed. Ik kon haar aan het einde van het land lekker terugnemen en de boomstam rustig springen. Op naar het holle pad, hier zat ik toch best wel tegenop omdat in Gorssel de opsprong echt slecht ging en ze hier vaker problemen mee heeft, ze springt niet genoeg omhoog.
Dus goed attent gemaakt en de opsprong ging nu zonder problemen, kon haar ook makkelijk doorrijden naar de B-hindernis zonder impulsverlies en daar hupste ze heel makkelijk vanaf!
Bij het water ging ze na 12 even naar links maar kon haar weer bijsturen en ze liep braaf het water in. Hindernis 14 gewoon rechtdoor gepakt en 15 was ook geen probleem. De dikke boom daarna ging echt lekker, het terras ging ook simpel op 3 galopsprongen. Bij de Rabohoek heb ik het alternatief genomen, wilde geen risico nemen omdat ik de moeilijkste sprongen al gehad had en nog foutloos was. De wiebertjes omhoog ging simpel en toen de afsprongen. Dat ging echt zó makkelijk! Zat er niet heel erg tegenop maar toch wel zo van: oeh, ik moet haar wel goed terugnemen anders vliegt ze me de heuvel af. Maar dat was echt geen probleem. Na 20a kon ik haar gelijk goed terugnemen en ze hupste heel simpel de afsprong af. 21 en 22 ook geen probleem en foutloos gefinished! Had ook maar een paar tijdfoutjes dus helemaal tevreden!

Ik had van tevoren niet gedacht dat ik hier maar even zo foutloos zou rijden, aangezien de cross best pittig was en dit nog maar onze 2e L-cross was. Maar ze heeft me weer laten voelen dat er genoeg wederzijds vertrouwen is! Pling
Uiteindelijk ben ik 7e geworden, daar ben ik echt heel erg tevreden mee!

H_Schipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 15:53

Jorrn schreef:
zow die fot is egt vet joh!

Dank je!

andrea16 schreef:
Even een vraagje aan de fotografen: hebben jullie mij (nr. 161 met boktlogo Haha!) er ook nog opgezet? Lachen

Ik helaas niet, was ik denk ik net een lens aan het wisselen. Hopelijk iemand anders. Knipoog

Prinsje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:09

Hey hallo,... weten jullie sites waar foto's opstaan van de cross, of evt ook dressuur en springen?
Ik heb wel fotografen gezien maar ik zou niet weten wie het waren, en ben toch stiekum best een beetje benieuwd of iemand foto's gemaakt heeft van ons,.. startnummer 54 in de B-Paarden.

Vond het een zeeeeeeer pittige cross,.. wij hebben nog niet zoveel crossen gereden, Neede, Barchem en Diepenheim maar die waren lang niet zo als deze. Had hem 3x gelopen Haha! vrijdag, en heb die nacht van de zenuwen nog geen uur geslapen. Die afsprongen leken me zo eng, dat kende ie niet en 9A en B op het holle pad vond ik dan ook het engst. Maar na dressuur 190 en 192 (was ik erg blij mee want ik ben altijd zo zenuwachtig dat ik daarmee veel verpest) en een (door mij) slordig gereden maar wel foutloos springparcours (was bijna hindernis 2 vergeten haha) had ik ook nog een foutloze cross, en dat had ik nooooit verwacht, men hele doemscenario's gingen er door mn hoofd die nacht, paard been gebroken, ikke in het ziekenhuis,.. later in de nacht ging ik allemaal hindernissen bedenken die ie wel goed had genomen en die daar op leken en kwam tot de conclusie dat ik wat meer vertrouwen in mn paardje moest hebben, dat ie alles voor me doet normaal,.. en dat deed ie nu ook! Holle pad, ging super, en water ook, steile afsprong ook en het viel nog eens mee ook.

Was onze mooiste cross, wow wat super. Bij ons in de buurt heb je niet zulke afsprongen, ja 1 in Diepenheim dacht ik, dus die kan ik als ik nog durf over 2 weken hihi ook proberen.

We waren 8e va Gelderland en ik was dik tevreden,.. Prins je bent een superpaard! Zonder al te veel ervaring zo'n moeilijke cross foutloos springen binnen de tijd, dat heeft voor mij wel extra brokken en veel lekkers verdiend Haha! vandaag maar even een buitenritje maken tegen de spierpijn,...

en hopen dat er iemand foto's heeft gemaakt,... (nummer 54 zwart paard, in de B)

Was een super dagje! Op naar Diepenheim, wie gaan er ook?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:39

Ik heb een paar foto's van 157, 166, t/m 177. Tussendoor was ik snert aan het eten Clown Maarja, als je er iemand van kent moet je maar even een PB sturen, dan zet ik er wel wat foto's op.

Prinsje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:45

oke, jammer maar inderdaad een bekende van mij was nummer 173, die heb je als het goed is wel Haha!? (uhm ik weet nog niet zo goed hoe dat werkt met een PB duh, sorry)

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:47

Anne_GTI schreef:
Ik heb een paar foto's van 157, 166, t/m 177. Tussendoor was ik snert aan het eten Clown Maarja, als je er iemand van kent moet je maar even een PB sturen, dan zet ik er wel wat foto's op.

En die snert vond je belangrijker dan mij even op de foto te zetten? Tong uitsteken Knipoog

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 17:09

*gaat vanavond zoeken naar nr 54 en 161...* Knipoog

Prinsje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 17:12

ah toppie, alvast bedankt voor het kijken!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 18:20

Afbeelding
Nr 49...

Afbeelding
Nr 54... (dat takje heb ik na jou aan de kant gedaan, niet helemaal scherp ook helaas... *zucht*) Bloos

Afbeelding
Nr 105...

Afbeelding
Nr 161 (gok ik)...

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 18:23

Gitta1977: mooie foto's! Wil je misschien ook nog even kijken voor nummer 151?

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 18:24

Prijswinnaars gefeliciteerd!

Gita1977: Heb je 109 ook nog op de foto gezet? Clown

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 18:38

Uhm... 151 heb ik niet... Toen stond ik te ouwehoeren met oude bekenden, gezien wat er wel op staat... Haha! 149 en 153... Knipoog
Nr 109 heb ik wel maar dat is zo'n domme foto, die wil je niet zien... Haha!

Helaas!!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 18:54

Ik heb ook nog in Hattem gereden. In de B paarden. Moest vrijdags dressuur rijden, ging naar mijn idee niet helemaal fijn, maar had 197 en 214 punten en stond eerste. De volgende dag alweer vroeg ernaar toe, want moest om 9.30 springen. Was heel druk met losspringen en het ging allemaal niet zo fijn. Je hebt natuurlijk al snel ruimte gebrek als je een paard van 1.80 hebt die ook aardig ADHD is Haha! . Maarja kwam uiteindelijk toch foutloos in het springen rond met heel veel dank aan mijn paardje die mij heel goed heeft geholpen!! Hij heeft toen dus ook maar ff een dikke knuffel gehad. Na een hele poos mocht ik dan toch eindelijk van start, maar hier dacht meneer heel anders over en hij draaide na ongeveer 20 meter om!! maar ik had hem gelukkig snel weer overtuigd en kon weer verder rijden. En van hindernis 4 naar 5, bij dat overdekte huisje met dat sprongetje aan de zijkant kon ik hem niet meer de bocht om krijgen en ik ging recht op het bos af. Hem even stil gezet richting hindernis gedraaid die nog ver weg was en toen al slingerend er toch maar overheen. De rest ging super en 4 seconden buiten de tijd. Ik helemaal blij, krijg ik ineens te horen dat ik 2 weigeringen had, 1 bij hindernis 1 en 1 bij hindernis 5!! Dus ik kwaad, maar ja ze wouden het ook niet meer veranderen, dus ging ik van de eerste plaats naar de laatste plaats Boos! !! Dus ik baalde als een gek. Nou ja volgende week in Bathmen neem ik revanche, hoop ik.

Voor degene die in de prijzen zaten, Gefeliciteerd!! super gedaan.

En als iemand nog foto's heeft van nr 19, ik ontvang ze graag!!!

Jorrn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:17

Gitta1977 schreef:
Uhm... 151 heb ik niet... Toen stond ik te ouwehoeren met oude bekenden, gezien wat er wel op staat... Haha! 149 en 153... Knipoog
Nr 109 heb ik wel maar dat is zo'n domme foto, die wil je niet zien... Haha!

Helaas!!

en nr. 80 dan?? Bloos

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:18

Afbeelding

Ben maar een amateurtje hoor. Stond onze nieuwe camera uit te proberen.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:40

Als dit nr 80 is wel... Bloos

Afbeelding
Helaas ook niet helemaal scherp... Had beter op de vlakte kunnen gaan staan ipv in het bos... Clown