[WN] NKomedie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Re: NKomedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:24

Nee, de APHA kan niemand wat dwingen, maar een show waartoe niet elke eigenaar van een Paint mee mag doen is geen officiele APHA show. De punten zullen dan dus ook niet tellen. Wat voor veel Paint mensen denk ik wel een bezwaar zal zijn.

Natuurlijk kun je ook met je Paint bij de WRAN en DRHA rijden, maar daar hebben ze (bijvoorbeeld) geen Halter, geen Hunter. En dan kwalifiseer je je dus voor de WRAN gedeelte en niet voor de Paint gedeelte, of maakt dat niks uit? Als je WRAN kwalifiseerd, mag je gelijk ook aan de Paint NK meedoen?

Natuurlijk is dat je eigen keuze om je merrie drachtig te hebben, maar toch zijn er veel mensen die het een en ander willen combineren, om dan dus eigenlijk gelijk te roepen dat ze maar keuzes moeten maken nodigd nou niet echt uit tot praten over een betere oplossing.

spatter

ik bedoel te zeggen dat er bijna nooit 10 deelnemers zijn bij de appie's en dat dan iedereen die meedoet ook door mag naar het NK
je zou dan moeten kijken naar het aantal deelnemers die meedoen bij een show en dan kijken wie er door mag naar het NK
maar dat lijkt volgens mij weer op het highpoint systeem

Rob_H

Sugarmiss schreef:

Ik denk dat dit kwalificeren van de ruiters uit moet gaan en niet van de organisaties.
Als de overkoepelde organisatie de wedstrijdpunten opvraagt bij de vereniging kunnen ze toch zelf bijhouden wat iemand in 1 wedstrijdjaar bij elkaar rijdt. Afleidend hiervan kan er een minimum aantal startpunten vereist worden voor men mag starten op het WRAN(Federatie)-NK.

ook prima,wel weer extra werk voor de federatie die ik ze wilde besparen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:26

Hoeveel invoerwerk zal dat nu helemaal zijn ?? 1 uur per wedstrijd ??

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:28

Sugarmiss schreef:
jeddah schreef:
en wordt het al snel moeilijk om bijvoorbeeld een merrie die een veulen gehad heeft in het voorjaar te kwalifiseren.

Dan zul je dus al ruiter keuzes moeten maken; óf een veulen óf starten.

Dat vind ik echt onzin. Waarom moet er gekozen worden? Zeker voor de Halter is het heel gewoon dat een merrie een veulen heeft gehad en ook Halter start, en verder ook nog merries die een veulen krijgen en later in het Seizoen nog prima voor de dag komen op een show. Maar je hebt dan niet echt "tijd" om te kwalifiseren als er maar 2 Paint shows voor het NK gehouden worden waarvan er eentje vroeg in het jaar is. Ik vind het niet meer dan normaal om ook met deze mensen rekening te houden.

Ik wil helemaal niet zeggen dat ik "tegen" een kwalifikatie systeem ben hoor, maar het is al moeilijk genoeg voor de Rassen shows om een beetje te kunnen draaien en het NK is nu eenmaal een show waar veel mensen graag komen showen, ik zou het niet gunstig vinden om het de mensen zo moeilijk mogelijk te maken.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:29

jeddah schreef:
Nee, de APHA kan niemand wat dwingen, maar een show waartoe niet elke eigenaar van een Paint mee mag doen is
geen
officiele APHA show. De punten zullen dan dus ook niet tellen. Wat voor veel Paint mensen denk ik wel een bezwaar zal zijn.

Waar ik het over heb is het federatie NK niet dat van de paints of appie.Dat moeten de desbetreffende verenigingen maar beslissen.

Natuurlijk kun je ook met je Paint bij de WRAN en DRHA rijden, maar daar hebben ze (bijvoorbeeld) geen Halter, geen Hunter. En dan kwalifiseer je je dus voor de WRAN gedeelte en niet voor de Paint gedeelte, of maakt dat niks uit? Als je WRAN kwalifiseerd, mag je gelijk ook aan de Paint NK meedoen?

Het is nu zo dat je een federatie NK hebt (wran) en een paint NK op dezelfde lokatie en dezelfde dag. Oook is het zo dat er wel paints meededen met het pant NK maar niet met het open NK.

Natuurlijk is dat je eigen keuze om je merrie drachtig te hebben, maar toch zijn er veel mensen die het een en ander willen combineren, om dan dus eigenlijk gelijk te roepen dat ze maar keuzes moeten maken nodigd nou niet echt uit tot praten over een betere oplossing.

Nee dat is een keuze die je maakt en daar moet men geen oplossing voor zien te vinden.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:30

Okee, als we het helemaal niet over de DPHC NK hebben trek ik me terug uit deze discussie want dan gaat het dus niet over waar ik dacht dat het over ging.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:31

HALLLLOOOO Kunne we niet een duidelijk onderscheid gaan maken tussen het WRAN NK en de rassen NK,s???????

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:33

jeddah schreef:
Okee, als we het helemaal niet over de DPHC NK hebben trek ik me terug uit deze discussie want dan gaat het dus niet over waar ik dacht dat het over ging.

Bij de rassen NK's is het nu eenmaal zo dat er bij div organisaties te weinig ruiters zijn om een kwalificatie nuttig te laten zijn.En de regels zeggen dat iedereen mag meedoen.(met dat ras)
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 29-09-05 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:34

Huh? Wat zeg ik net? Ik dacht dus dat je het over het gehele door de federatie georganiseerde NK had, niet alleen de WRAN nk... Mijn fout... ik ben al weg... niet slaan...

Jeddah

Ja, dat zei ik al, dat de regels dat zeiden...

Wranglerbutt

Het was toch een Federatie-NK? Ik ben eerder [terecht] op mijn vingers getikt omdat ik het had over het WRAN-NK
[edit] weer gelijk met Jeddah! [/edit]

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:46

De Federatie is de overkoepelende tak van de daarbij aangesloten verenigingen. De WRAN is 1 van die verenigingen.
Volgens mij was het gewoon een WRAN-NK.

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 29-09-05 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 13:03

de enige andere vereniging van ruiters zonder rasverhaal is in nederland de reining club, volgens mij zijn er geen meer

de rassenshows zijn eigenlijk eigen NK's op hetzelfde moment en plaats verreden

wil je de beste ruiters bij elkaar hebben dan moet je dus via deze verenigingen(wran en drha) je plaatsen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:04

Ik zou het toch breder willen zien en er ook de rassenverenigingen bij betrekken (QAP+Arab's). Een rassenvereniging hoeft overigens geen lid te zijn van de Federatie om zijn wedstrijdpunten af te staan.

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:20

Sugarmiss schreef:
De Federatie is de overkoepelende tak van de daarbij aangesloten verenigingen. De WRAN is 1 van die verenigingen.
Volgens mij was het gewoon een WRAN-NK.

Edit: typo

Mmmm, ik quote SM, maar voor allen die denken dat het een WRAN-NK was hier een line vanaf de Federatie-site:

Organisatie: SWRN in opdracht van de Federatie van Nederlandse Western Verenigingen.

Ook als ik kijk naar de opdruk van mijn Kampioenslint, staat daarop FNW Nederlands Kampioen 2005 APHA

Toch een Federatie-NK........

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:32

Zijn er ook foto's gemaakt van het feest zaterdagavond? Zoja, dan ben ik erg nieuwschierig

@ Rookie: Leuke avatar!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:45

Als ik me niet vergis zit het zo:

Afgelopen week werden 4 NK’s verreden die georganiseert zijn onder de vlag van de federatie met medewerking van de aangesloten organisaties tw WRAN- DPHC DAWRA en Appies(weet de afkorting ff niet)

Ieder had zijn eigen NK (eigenlijk was het voor de paints en Appies een gewone wedstrijd met punten met als extra een NK titel.
NK’s kwalificatie eisen stellen voor de rassen shows is niet mogelijk.
Maarja eigenlijk is een NK voor de rassen niet meer dan een puntenshow met een titel.
De wran daarintegen is een in Nederland opgerichte organisatie (zonder moeder organisatie) en dat is voor mij dan ook een *echte* NK(dit ook door de aantal deelnemers)
Vandaar dat ik ook pleit voor aansluiting van elke organisatie zodat er een waardig Nk kan worden georganiseert
Niet iedereen zal het met me eens zijn,maarja whats new

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:48

I dont get it... je pleit voor aansluiting van elke organisatie, maar op welke manier dan? Op deze manier waren de DPHC, DAWRA, AAHCH er toch allemaal aangesloten? Of wil je meer? Of wil je ze op een andere manier aangesloten?

(ps sorry voor al mijn typo's vandaag, heb koorts...denken is al meoilijk, laat staan typen,,,)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:56

ik denk dat blaze bedoelt dat bijvoorbeeld er één trail kampioen is per klasse en niet zoals nu een paint-trail kampioen, een appie-trail kampioen, een arabier-trail kampioen en een wran-trail kampioen enz enz

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:02

Aha! Op die tour! Dat zou op zich wel kunnen natuurlijk! Maar dat is toch eigenlijk al de WRAN NK?
Ik denk dat de rassenclubs wel hun "eigen" NK zouden willen houden,. ook omdat er Halter en Hunter enzo dan geshowed kan worden.

JollyGood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:05

Mijn fotos zijn nooit wegeweest, echt niet ik snap niet hoe jullie hierbij komen, heb er alleen linkjes van gemaakt ivm de grote van de fotos.......

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:09

jeddah schreef:
Aha! Op die tour! Dat zou op zich wel kunnen natuurlijk! Maar dat is toch eigenlijk al de WRAN NK?
.

inderdaad maar als alle verenigingen meewerken om ruiters te kwalificeren dan is het kompleet en ben je af van voorrondes

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:14

Maar de voorondes zijn nu toch alleen maar voor de WRAN onderdelen geweest? Dan kan de WRAN toch zelf besluiten dat de eerder gereden shows tellen? Daar hoeven de rassen verenigingen toch niks mee te maken te hebben? Of snap ik er nou alweer niks van...?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:22

Wat mij betreft mag elke rassen organisatie zijn eigen NK houden,maar ik vraag me af wat de waarde is van een titel verreden zonder voorrondes en kwalificatie met een deelnemersveld van 4 of 5 ruiters????

Maak er EEN NK van met een paar rassenshows omwille van de punten.