[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 15:46

@Denies, heel tevreden van equitom,zowel van de zorg als de communicatie zeer tevreden en niet duurder dan een andere kliniek, waar we vorig jaar slechte ervaringen mee hadden.
Maar ik hoop even genoeg klinieken en dierenartsen gezien te hebben.

Jullie zijn hier ook altijd welkom. Maar dan moet het wel goed weer zijn, want we hebben alleen een buitenpiste. Verder vlakbij ruiterwegen, voldoende weide en stallen en overnachtingsplaats is ook wel te regelen.

Mooie stopfoto! *\o/*

@juniper, hopelijk valt de volgende plek helemaal in de smaak bij jouw paard (en jijzelf ook natuurlijk).

@toushie, haha, die laatste foto :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 19:58

Ik was echt helemaal aan t zweven op een roze wolk, wat is dit gaaf zeg. En ze vind het zelf ook zó leuk. Mijn broertje heeft ook gereden en een klein stopje gemaakt, wat is ze toch ook een wereld merrie!

Bedankt voor de lieve berichten!

Algemeen
Ik wil serieus gaan nadenken om een Cowgirl weekend te organiseren. Ik heb al contact gehad met Miene op locatie in Ermelo. Kirsten, jouw aanbod hou ik ook in mijn achterhoofd! Maar niet is zo veranderlijk als het weer haha. Natuurlijk ben je wel van harte welkom als het je ook leuk lijkt <3
Dus bij interesse, laat dit even via PB weten. Het is wel voor mensen met eigen paarden, ik heb niet nagevraagd of er 'les'paarden beschikbaar zijn, dat kan natuurlijk altijd nog. Het zal wel een intensief weekend worden, dus bepaal zelf of dit voor je paard en jou geschikt is. Lichamelijk wordt dat voor mij ook nog een dingetje, maar ach :Y) Je leeft maar één keer! *\%/*

@ Toushie,
Wat een geweldig leuke foto's haha. Wordt wel even spannend het afspenen, maar komt vast goed. Blijft het veulen?

@ Kirrr,
Jaa Equitom is heel fijn. Beeb is daar behandelt met elektrochemotherapie voor haar sarcoïd op het ooglid. Was een heftige behandeling, ben er 4x totaal geweest en Beeb bleef dan 3 dagen. Heel duur zijn ze an sich ook niet, gelukkig werd bij ons wel zeker 80% vergoed.

Ik geniet nog even na van mijn stop foto, ik hoor er eindelijk bij!!!! *\%/* *\%/* :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 20:57

Ik weet niet wanneer jullie dit willen doen maar als het Ermelo wordt en een fotograaf is welkom om wat foto's te schieten hou ik mij aanbevolen. :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 20:57

Ik vind een weekend altijd gezellig. Maar ben qua vervoer wel afhankelijk en tegen die tijd ook kijken of joker zo'n heel weekend aankan. Anders huren miss een optie

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 21:13

Bellatrix schreef:
Ik weet niet wanneer jullie dit willen doen maar als het Ermelo wordt en een fotograaf is welkom om wat foto's te schieten hou ik mij aanbevolen. :D

Jij bent natuurlijk altijd welkom! Met of zonder camera, hoewel fotos van zo'n weekend heel leuk zijn haha

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 18:36

Luna is nog te jong voor een intensief weekend helaas. Jammer, ze is overal voor in <3

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 18:46

ah man!!! okay.. komt ie

Chanel en ik gaan meedoen met een onderlinge wedstrijd op stal. Als enige westernruiter, op zijn westerns tussen de dressuurdieren. Ondertussen doet ook mijn leaser mee met Maartje. Zo een zin in!

Het leasen gaat fantastisch, leuk om te zien hoe een 10 jarig meisje een pony als Maartje op de plek zet. Welshjes.. je geeft ze een vinger en ze nemen je hele lijf! Zijn al een paar keer op buitenrit geweest met zijn 4tjes, erg leuk! Ponies kunnen het goed vinden op de nieuwe stal. Valt mij nu pas echt op hoe gehecht ze zijn aan elkaar. Man man man, je zou elkaar maar uit het oog verliezen! DRAMA!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 22:47

Wat leuk !! Gewoon genieten ervan dressuur of western.. als t maar met een hoop lol is imo toch <3

Ik heb vandaag voor t eerst helemaal alleen een klein rondje gedaan. Was rond 6 uur op stal na een lange werkdag en dan is t heerlijk zo af te kunnen sluiten

Gewoon hop.. over een houten bruggetje heen. 1x aan de hand 2 weken terug en nu zelf. Trots dat ie was :))

Afbeelding
Afbeelding

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 05:13

Wat braaf van Joker! Waar sta je ergens Mondy?

Twee weekse update van Tulip haar wang. Heb de eerste foto ff in een spoiler gezet, de tweede foto is niet vies. Ik kan niet wachten tot ik weer dingen met haar kan doen, ik wil nog een paar dagen wachten voor ik er weer een halster om doe.
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 07:43

Och erm, ik heb even gemist waar t door kwam ? Maar het ziet er een heel stuk rustiger uit al ! Mag je er honingzalf op doen?
Kan me voorstellen dat je graag weer wat wil gaan doen.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 07:59

Mondy, geweldig hoe goed ze dat doet. Bruggetjes kunnen een ding zijn, weet ik uit ervaring :Y) .

Juniper, ik had de kaak ook gemist :( . Wat is er gebeurd? Tweede foto ziet er inderdaad stukken beter uit, gelukkig. Wat een vervelende plek om een wond te hebben.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 08:43

Is het droes?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 09:05

Wat tof Mondy!! Stoere Joker!

En ik heb ook gemist wat er met Tulip is. Heb terug gelezen maar helaas. Is t droes? De 16e had ze een halster om toch?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 15:36

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 18:32

Pff nee gelukkig geen droes, dat was ook mijn eerste gedachte. Ze heeft (waarschijnlijk) de stroomdraad los gekregen en is er toen mee gaan spelen (als hij contact maakt met de grond geleidt het niet, volgens de staleigenaar). Op het moment dat hij in haar mond zat en ze hem oppakte kreeg ze dus wel stroom en heeft ze naar achter getrokken. Haar lippen waren ingesneden maar de tong gelukkig niet.

Hoe de wang wond er dan mee inverhouding staat weet ik niet, want deze zat onder de band van haar vliegen masker. Misschien is het gaan schuren (hoewel ze dit masker al twee jaar heeft en ik het geen typische schuurwond vind), of misschien komt dit toch van het stroomdraad incident. Ik weet het niet. Ik vind het wel een beetje jammer dat het niet opgemerkt is. Beide wondes waren niet nieuw toen ik ze aantrof, dus daarom hebben de DA en ik besloten voor een AB kuur. Verder heb ik er afwisselend honingzalf en blauwspray op gesmeerd en zo is de genezing toch goed verlopen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 18:33

Oh, ik vind het eigenlijk ook best wel slecht dat je niet gelijk bent ingelicht. Of denk je dat ze het niet gezien hebben omdat ze niet in handen is geweest?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 18:48

Oh dat is wel heftig dan. Hoe weten ze dan dat dat gebeurd is maar niet dat er een wond zat

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 19:15

Dat laatste Bellatrix. Een paar dagen voordat ik thuis kwam was er een eland op het terrein geweest en daarvan de de paarden waren geschrokken. Een van hun eigen paarden had een beenwond opgelopen, dus ik vraag me af waarom ze niet even alles gecontroleerd hebben want dan hadden ze het wel gezien. Ondanks dat de wang-wond onder het vliegenmasker zat was hij wel makkelijk op te merken want de band zat vrij los. Daarnaast waren de wondjes op haar lippen (en verschillende kleine wondjes die ze verder nog had) gewoon zichtbaar.

Toen de eigenaaresse het met haar man (die voert meestal) besprak gaf hij aan dat hij Tulip wel vaker op de stroomdraad zag bijten. Dus inderdaad, waarom zei hij dat dan niet tegen mij? Dan hadden we eerder in kunnen grijpen.

Ik vind het wel lastig hoor, want waar ik woon biedt bijna niemand groepshuisvestiging of weidegang aan. Paardenhouderij is hier gewoon heel anders. Bij de fokker zijn we weg gegaan omdat die hele stal met ijzerdraad aan elkaar hing en ze niks om welzijn gaven. De tweede stal had in de zomer wel weidegang, maar in de winter werd de groepspaddock zo dusdanig modderig en glad waardoor ook die situatie onveilig werd. De derde stal (waar we nu een jaar staan) had geen modder en bood een beter voerbeleid aan, maar geen toegang tot een groep of slowfeeders dus Tulip verveelt zich hier gewoon. Ik heb het een jaar een kans gegeven omdat ik dacht dat ik misschien meer open moest staan voor de lokale manier van paarden houden, maar ik kan er gewoon niks mee. Ik blijf me schuldig voelen voor het gebrek aan sociale interactie en ruimte. Gelukkig is dat vanaf volgende week over, nieuwe ronde nieuwe kansen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 19:18

Ik geef je groot gelijk. Je wilt dat je jonge dier goed gevoerd wordt, vriendjes heeft, zijn benen kan strekken en gezond blijft. Alle voorgaande stallen bieden dat niet.

Je gaat naar die vriendin toch? Is dat net zo ver rijden? Krijgt Tulip daar wel alles wat ze nodig heeft?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 19:32

Het blijft altijd zo lastig he. Wanneer vind je iets minder erg of waar doe je consessies mee enz

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:25

Fijn dat jullie er in ieder geval ook zo over denken! Ik voel me vaak een zeur omdat het gewoon nooit goed genoeg is in mijn ogen, terwijl er hier zo veel ruimte is. Achja, misschien hoort dat bij het paarden houden.

Inderdaad Bellatrix, naar die vriendin van mij. Dat is iets dichterbij, 35 minuten ipv 45. En ik ben heel vaak in het weekend bij deze vriendin en blijf dan ook slapen dus eigenlijk komt het allemaal goed uit.
Spoiler:
En de stalling gaat omlaag van 400 naar 300, dus dat is ook wel fijn :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:30

Ik lees alleen maar pluspunten. Hopelijk is dat hét plekje voor Tulip. :)

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 22:12

Dankje!! Ik hoop het ook! Ik zal foto's proberen te maken als we haar volgende week verhuizen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 22:13

Ja leuk, ik ben benieuwd!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 13:13

Ik ben al een hele tijd onder een steen verdwenen, niet zo heel veel te vertellen (en as we speak lig ik in Egypte van de zon te genieten) maar lees wel braaf mee.

Lastig is dat Juniper om daar een fijne stalling te vinden, ik had toen wij er woonde gelukkig een fijne stal maar weinig weidegang wat jammer was. Nou was Jill gewend om weinig weidegang te hebben en die wilde in het begin in NL ook na 2u terug naar binnen, haalde je dr niet op dan kwam ze zelf wel naar binnen :')

Op den duur wende ze eraan dat lang buiten staan fijn was maar goed.

Die wond ziet er gelukkig al wel beter uit maar wat raar dat t niet opgevallen is, hopelijk hebben jullie het straks op jullie nieuwe plekje naar jullie zin!

Frosty doet t goed, heeft af en toe nog een apart dik been maar dat verdwijnt weer met een weekje dus denk dat dat nog over gebleven is van de Lyme. Nu heeft ze (net als ik) vakantie maar word ze goed in de gaten gehouden door mn 3 vriendinnen (waaronder dus Mondy) en krijg ik elke dag wel een update dus blij mee.

Is mijn 1e keer vakantie in 6 jaar dus mocht wel weer eens ;)

Ik kruip weer even onder mn mee lees steen, zal proberen na mijn vakantie weer wat actiever mee te kletsen...