[SGW] SGW Vlietland 27 en 28 juni 2015

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:59

Bedankt voor de foto's! Heb mezelf gespot :D

Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:08

Dat is een printscreen zeker? Beetje onscherp zo. ;)
Maar helaas over de sprong geen goede foto. :( Wel leuke fanatieke pony.
Maar deze ben je dan ook toch?

Afbeelding

Mayra_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:43

Ook bedankt voor de foto's Dyonne! zijn erg leuk!
Afbeelding

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:46

Dyonne schreef:
Dat is een printscreen zeker? Beetje onscherp zo. ;)
Maar helaas over de sprong geen goede foto. :( Wel leuke fanatieke pony.
Maar deze ben je dan ook toch?

[ [url=m/3FYBuU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Klopt, even snel gekeken via telefoon! Hihi thanks voor de foto. Ja een echte hittepetit de pony, en oei ik mag wel weer beter op m'n beentjes letten }>

lambiek_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:05

Afbeelding
Jaaa, ook ik heb mezelf gespot! Super leuk, dankjee *\o/*

appydale

Re: SGW Vlietland 27 en 28 juni 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:30

Ook ik heb een hele fijne cross gehad gisteren. Meegedaan bij de bb pony's met een foutloos parcours en een foutloze cross met een supertijd. Mijn tijd was 4:08 en de ideale tijd was 4:09! Echt ongelofelijk tevreden hoe ze het heeft gedaan aangezien we een paar maanden terug in heerjansdam nog zijn uitgesloten voor het springen. Ongelofelijk trots oo m'n knappe pony :)
Uiteindelijk een 3e plek gehaald op de lijst, maar bij de uitreiking toch 4e omdat iemand commentaar had op de lijst ofzo.. Terwijl zij uiteindelijk wel meer strafpunten in het springen had.. Beetje jammer maar ben al blij genoeg hoe ze het heeft gedaan mijn topper, over elke hindernis zonder twijfel en meteen de waterbak in :D
Ook hebben we met de go pro gereden en mijn filmpje is te zien in deze link:
https://m.youtube.com/watch?v=dy8pD4-nqhM
Groetjes Jip en Svenna :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:47

Toch nog heel wat Bokkers op de foto, dat is leuk.

Dat filmpje is leuk, ik kende het parcours niet, dus leuk om het zo te zien. Volgende keer het parcours misschien toch keertje lopen. Wel leuk om alle hindernissen te zien.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 23:12

Dit jaar mochten we geen rugnummers meer innemen. :n dit omdat je dus vaak het probleem hebt dat je de ruiter moet zien te stoppen en dit vaak niet gaat. Maar ook omdat er zo meer overzicht is. Zo gebeurd het vaak dat iemand eigenlijk 3 weigeringen heeft op 1 hindernis, je het nr inneemt, en de ruiter vervolgens het parcour voortzet. Zo is er voor de organisatie een slecht overzicht van wie de regels aan zijn laars lapt. Nu konden de rugnummers blijven zitten. Is combinatie XXX uitgesloten op hindernis 10, noteert de jury dat en geeft het door. Krijgt hindernis 11 vervolgens combinatie XXX op de hindernis, weet de meldkamer dat deze combinatie het parcours toch doorrijd, en gaat er inderdaad een melding naar KNHS, en volgens mij ook strafpunten. (Dit is wat ik begrepen heb tijdens onze instructieavond) Ik denk dat het een probleem is waar je enkel je mond open kan trekken, het goed door moet geven aan organisatie, en meer kan de hindernis jury helaas niet echt doen. Voor zover ik weet gaat er met dat soort gedrag (mits doorgegeven aan meldkamer/organisatie) altijd wel een melding uit naar de KNHS.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 06:21

Melding gaat altijd naar de KNHS als iemand door rijd ;)

Ik zou zelf de voor of achter kant er uit halen dan heeft de combinatie idg nog 1 nummer op en kan er gelijk gezien worden dat deze deelnemer/ster uitgesloten is en toch door gereden is.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 07:12

CoriienRN schreef:
Melding gaat altijd naar de KNHS als iemand door rijd ;)

Maar niet van de BB paarden volgens mij.. Voor de rest ben ik het eens dat als je 1 rugnummer eruit haalt het overzicht wel beter is, dan zie je het als hindernisrechter hindernisrechter, maar helemaal bij de finish als iemand gewoon door is gereden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 07:18

volgens mij wordt er al jaren geen rugnummers meer ingenomen, althans zo heb ik het begrepen van een TA, precies vanwege de reden die loveUggs aanhaalt. Een hindernisrechter mag wel een ruiter aangeven dat die moet stoppen maar alleen bij drie weigeringen op dezelfde hindernis of een val, omdat hij/zij dat zelf heeft geconstateerd. Maar het blijft de verantwoordelijkheid van de ruiter om te stoppen. Wb het doorrijden met de schimmel, ik ben wel verrast, ken deze amazone ook goed.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 07:45

BB paard is dan idd een ander verhaal.
Al heb ik vorig jaar ook wel mensen zien rijden ( zat toen met Shanouk bij hindernis 4) die idd 1 nummer miste en plakte achter de voorganger.

Dan hebben ze dit idd dit jaar veranderd door het nummer niet meer er uit te halen.

Ik ken die amazone ook ken haar alleen van Sgw's en vind haar erg naar over komen... :o

JTF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:55

Flurk schreef:
JTF schreef:
Foto's van de cross zondag online - niet veel - mennen ging voor dit keer : http://bit.ly/1LCVgd3
.
[ [url=m/vNKl4m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een pech nr 198 staat net niet op de foto

.
Oh ... dan was jij waarschijnlijk de ruiter waarbij er net een man nog wilde oversteken. Ik riep 'm hard dat hij terug moest en toen was ik net te laat voor jouw sprong ... inderdaad balen.

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:04

Was er met m.n dochter nr 144 . was een mooie cros weer super georganiseerd. Helaas 2 stops.
Pony had erg last vd pollen in de lucht. Dus wie er nog foto's heeft graag!

Weet iemand of je normaal ook in het water mag bij vlietlanden met je paard? Kunnen we nog een keer gaan oefenen :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:18

Nee helaas mag dat niet aan de kant waar de cross plaats vind.

Alleen helemaal achter aan dus je moet een flink stuk om lopen met je paard ook daar vind ik de bodem niet heel tof want je kan ( logies ) niks zien wat er op de bodem is...

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:44

De enige plek waar je in de Vlietlanden het water in mag is volgens mij bij de Knipbrug (halverwege het ruiterpad een inham naar het water), maar daar hebben ze pasgeleden zand gestort waardoor het ineens vrij diep wordt. Ook is het daar vrijwel onmogelijk om het water in te draven/galopperen.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:51

Kletskousz schreef:
Bedankt voor de foto's! Heb mezelf gespot :D

[ [url=m/a34PCq.jpg]Afbeelding[/url] ]

stoere foto, maar met wat voor laarzen rij jij ?!

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:50

Undercover04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:16

Weet iemand toevallig of er ook ergens foto's te vinden zijn van hindernis 8 (hooiwagens naast het veld van de dierenartscontrole) Ik heb hier ook een fotograaf zien zitten, en nog naar hem gelachen toen ik aankwam :) maar kan nergens foto's vinden. Alleen van het water.

Valerie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:00

Undercover04 schreef:
Weet iemand toevallig of er ook ergens foto's te vinden zijn van hindernis 8 (hooiwagens naast het veld van de dierenartscontrole) Ik heb hier ook een fotograaf zien zitten, en nog naar hem gelachen toen ik aankwam :) maar kan nergens foto's vinden. Alleen van het water.

Dat was eventingphoto.nl maar die heeft ze nog niet op de site staan :(

Nielsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:35

Dag allemaal,

Dit jaar hadden we bij wijze van proef op zaterdag bij de coffin en op zondag bij de waterbak een videocamera staan, ik heb dus (vrijwel) alle deelnemers op beeld op die sprongen. Zal de beelden later deze week plaatsen :).

Valerie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:56

Nielsie schreef:
Dag allemaal,

Dit jaar hadden we bij wijze van proef op zaterdag bij de coffin en op zondag bij de waterbak een videocamera staan, ik heb dus (vrijwel) alle deelnemers op beeld op die sprongen. Zal de beelden later deze week plaatsen :).

en ga die hier plaatsen of waar kunnen we die vinden :) wel heel gaaf!

Nielsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:00

Zal de linkjes hier ook wel even plaatsen ;)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:27

Ik sta op het filmpje die op Youtube staat, echt grappig!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:37

Nielsie schreef:
Dag allemaal,

O dat zou cool zijn, wacht beeld af