[SGW] Voorbespreking SGW Vlietlanden (Leidschendam) 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: Voorbespreking SGW Vlietlanden (Leidschendam) 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:02

Dat vindt de knhs niet hoor die sturen je gewoon een waarschuwing. Of bekeuring.

Bij twijfel gevallen op afsprongen en het water is het inderdaad lastig. Enige optie is ter plekke vragen denk ik.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:18

madelein schreef:
Nielsie schreef:

Maar in de praktijk is er geen enkele hindernisjury die tijdens je cross gaat bijhouden op welke andere hindernissen je nog meer een weigering hebt en je er vervolgens uit plukt.

Dat bedoel ik dus ;). En er blijkt uit bovenstaande reacties nogal wat onduidelijkheid uit de regelgeving en beoordeling hihi!
Ach ik ga volgende week wel gewoon rijden, en zie wel of ik een brief krijg ;).
Snap die sancties wel als je doel bewust doorrijd ondanks dat er duidelijk gemaakt is ( al dan niet vooraf, idd 3 weigeringen is eruit, dat is met het springen niet anders) maar die twijfel gevallen vind ik lastig.

Dat is een stukje eigen verantwoording ruiter... En als je domweg doorrijdt, ja... dan kun je terecht een boete krijgen. Jij weet echt wel hoeveel stops je hebt gehad, dus als jij bij 4 stops doorrijdt ben je stom bezig.

Ik vraag het vaak zelfs nog, hoeveel weigeringen ze tellen, want die van mij zijn nog wat angstig op het water. Bij 2 weigeringen groet ik dan dus ook gewoon af. Beter dat, dan uitgesloten worden en verlies te rijden!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:20

maximiliano schreef:
Ook hier tevreden over alles. Ook al had ik een langsloper op het smalletje na de afsprong (L paarden ) en sprong uit stilstand op de coffin welke ook gerekend is al stop, toch heel blij. Paard was door nare wond bang voor mijn hand geworden en sprong niks meer. Deze cross was fijn voor ons beide qua zelfvertrouwen.

Ik was nr 129. Een na laatste van de L paarden. Bodem springen was op sommige stukken slecht maar had rt geen last van. In de cross was de bocht voor 3 heel slecht. Daar ook goed terug genomen. Stuk naar het water vanaf de bulfin ook slecht. Gelukkig is dat een recht stuk. Vond de bodem ook beter dan voorgaande jaren.

Oh dan heb ik jou gezien, ik was nr 126, met de schimmel (en 77 met de bonte pony).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:50

Voor alle duidelijkheid: het is niet de taak van een hindernisjury om een ruiter wegens weigeren te stoppen. Sterker nog, het mag zelfs niet. Je kunt niet bijhouden hoeveel weigeringen iemand heeft. Je weet dus nooit of iemand op jouw hindernis de vierde weigering heeft. Het wordt wel omgeroepen van de deelnemers dat er weigeringen zijn, maar dat kun je als hindernisrechter echt niet bijhouden. Drie weigeringen op jouw hindernis (dus uitsluiting en de ruiter mag niet verder rijden) kun je wel beoordelen, maar stoppen mag je een ruiter nooit. Het is de verantwoordelijkheid van de ruiter zelf. Je schrijft dan wel op dat de ruiter na drie weigeringen op jouw hindernis is doorgereden.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 05:13

Nee dat snap ik idd wel. Een echte weigering is natuurlijk ook voor de ruiter duidelijk, het ging mij om de twijfel gevallen. MIjn paard komt nog wel eens iets in tempo terug, maar springt dan wel vloeiend vanuit dat tempo. De een kan dat als een weigering rekenen, de ander niet.
Idd als je echt stilstaat voor een hindernis is navragen een goede optie.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 07:51

Oja weet ik wie je bent! Grappig!

Had je het tegen mij of paard ontsnapt was?

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:52

Michelle0099 schreef:
Zondag ochtend gestart tijdens de B paarden! 2 fotografen gezien tijdens het springen bij hindernis 4 en 5. Heeft iemand enig idee wie dit waren?

Heb ik ook gezien, ben ook erg benieuwd of iemand weet wie dat waren :D

ramaskri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:24

All onze foto's van SGW Vlietland - zaterdag en zondag - staan online op EventingPhoto :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:36

ramaskri schreef:
All onze foto's van SGW Vlietland - zaterdag en zondag - staan online op EventingPhoto :)

Ja gespot! Er zitten wederom mooie fotos tussen, dus wij gaan nu toch maar eens eea bestellen!

Deze is overigens wel heel gaaf!

Afbeelding

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:33

M paarden is bij mij ook aan het uploaden! *\o/*

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 17:56

margreet4 schreef:
Michelle0099 schreef:
Zondag ochtend gestart tijdens de B paarden! 2 fotografen gezien tijdens het springen bij hindernis 4 en 5. Heeft iemand enig idee wie dit waren?

Heb ik ook gezien, ben ook erg benieuwd of iemand weet wie dat waren :D

Ik heb er eentje gevonden :P :P Nu de andere nog :P

http://www.oypo.nl/935E82D5A2FF4912

Timpiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:27

Er staan nog een boel foto's van de Ruiters op de volgende website:
http://www.oypo.nl/foto-konijnenburg

Voorbeeld:
Afbeelding

Namens Erwins Konijnenburg en Tim Roosen (fotografen) bedankt voor dit mooie evenement!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 08:46

Wie weet welke fotograaf er bij de L paarden op zondag foto's maakte bij de picknicktafel? Het zou ook een amateurfotograaf kunnen zijn geweest.