[SGW] Uitslagen sgw Neede 25/26 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: Uitslagen sgw Neede 25/26 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:02

Hij stond daar zo mooi naar buiten te kijken vanuit zijn 'stal' :)

Ysselsteyn komt dan denk ik wel erg vroeg :o Heb je nog veel pijn?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:02

Rowo: Volgens mij heeft ze er idd lang gelegen, ze zei zelf een half uur, maar hoorde van haar moeder dat het ook zo een uur kon zijn geweest.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:03

Ze heeft er zeker langer dan een half uur gelegen :j Weet je hoe het nu met haar is?

Pluisje_666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:03

Ze hebben de ambu zelfs nog weg moeten slepen, hij stondt vast.. Dus trekker in actie, dat gebeurde toen wij weg liepen. Ze is ook naar Hengelo gebracht. toen ik in het zh kwam was de eerste reactie äl weer 1?"

Ze hebben dat meisje helemaal in folie ingepakt, ze zal wel wat koud en nat zijn geweest. Haar been was trouwens niet gebroken maar verdraaid of zo iets

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:05

Ze heeft vandaag nog in het ziekenhuis gelegen, moest nog een MRI scan. Heb haar wel gesmst maar nog niets terug, dus weet niet hoe dat is gegaan. Weet ook niet of ze er nu nog ligt of niet, anders kan ik er misschien nog gauw even langs, maar denk haast wel dat ze thuis is nu!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:05

Niet gebroken nee? Dat was het eerste wat ik hoorde omdat het er zo raar naast lag. Nog een geluk voor dat meisje dan!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:07

Het is inderdaad niet gebroken, maar het zat wel in het gips wat ik er van mee kreeg. Er was een gewricht uitgeschoten ofzo iets dacht ik(kan dat?)

Pluisje_666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:11

Ja,heb nog flink last. Hou niet van piepen en ben niet kleinzerig, maar heb net de was (met mn mooie schone rijbroek) aanzet en zelfs dat deed zeer. Kan niet eens zonder pijn gaan staan en zitten. Elke beweging doet zeer en daar ga ik dan, heel dom, op verkrampen waardoor het nog zeerder doet.

Ja, Leo mag graag alles goed bekijken. Vindt het altijd wel stoer hoe hij dan naar buiten staat te kijken alles in de gaten houdend.. Er herkenbaar zijn we wel ;)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:11

Wat ze vertelde is dat haar onderbeen achter haar knie zat, haar onderbeen was namelijk uit haar knie geschoten

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:13

Ja zoiets was het inderdaad anke. Had ria vandaag nog gebeld en die had het over een gewricht ofzo wat eruit was gegaan. Maar dat was het idd wat je zegt.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:14

Ja.. klinkt allemaal niet erg lekker

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:29

Ik heb met Otto weer een lekkere wedstrijd gereden in Neede!
De dressuur ging het minste. Ik baal ervan dat ik 25 minuten had om los te rijden (prima) maar dat ze me al een kwartier voor tijd omriepen. Dus ik er naartoe: ik moet me zeker even melden? Nee, ik moest er al in. Dus ik zei dat ik graag op mijn eigen tijd wilde starten, nou okee dan. Volgens mij nog een kwartier, volgens hem nog 10 minuten. Lastig als je alleen bent dat je dan onder het losrijden zo'n discussie moet voeren. Dus ikke losrijden, ondertussen nog een voorlezer geregeld. Werd ik een paar minuten later weer geroepen, dat ik erin moest. Het was echt nog 7 minuten te vroeg. Daardoor niet lekker los kunnen rijden. Ik heb een vast schema waar volgens ik losrijdt, en als dan 25 minuten ineens in 10 minuten veranderen kan ik dat natuurlijk niet vasthouden. Dan ga ik maar vast galopperen zodat ik tenminste gegaloppeerd hebt voor we de ring in moeten, maar Otto loopt dan gewoon niet lekker. Ik reed dus ook totaal niet lekker. En dat maakt me voor de dressuurpunten niet zoveel uit (183) maar ik wil de dag graag goed beginnen met een lekker losgereden paard, wij kunnen geen spanning gebruiken voor het springen. Daarom ben ik na de dressuurproef nog maar even gaan losrijden tot hij lekker liep. Dat vind ik zo jammer, ik verschijn gewoon op de aangegeven tijd bij mijn ring. Dan moet het goed zijn toch? Bij een cross is het toch allemaal al zo strak gepland, vroeger starten is toch niet nodig?
Toen het springen, altijd weer een verassing met onze Ot. Nou, vandaag stond zijn pet goed want we waren foutloos! Een heel fijn gevoel.
En de cross. Ik ging cross verkennen toen de eerste van start ging. Ik keek naar de bodem en vroeg me af hoe die er 97 paarden later uit zou zien...? :) Nou het was inderdaad wel modderig, maar we hebben lekker gecrosst. Leuk dat de cross nu andersom ging. Ik heb hem nu al vaker gereden en zo is het toch weer wat nieuws. We hadden alleen een weigering op het zwaantje, maar die ging de tweede keer goed. (is toch geen natuurlijke hindernis, haha, als het nou een echte was... ;-) )
Verder een mooie cross. De trakhener wordt elk jaar minder eng, zoals hij er nu stond durf ik hem wel te springen en denk ik dat het nog wel lukt ook. Volgens mij is hij niet lager geworden, maar de landingsplaats die ze al eerder naar voren gehaald hadden was nu de afzet geworden en dat zag er weer wat vriendelijker uit. Ik was even verdrietig bij de waterbak want ik had die hoge insprong zo graag een keer gedaan. Maar met deze aanpassing is hij wel een stuk multifunctioneler geworden dus dat is toch wel een vooruitgang.
En ik vond dat ze de toiletten super geregeld hadden, echt een complimentje waard!

Ik hoop dat jullie allemaal een leuke dag gehad hebben. Ik ga zo de verslagen lezen, was de afgelopen dagen met andere dingen druk.

Pluisje_666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:36

Marieke, wat fijn dat je weer lekker bent rond gekomen! Die waterbak kan je wel vergeten, t was de laatste keer op deze locatie.

We kwamen je nog tegen op de A1, toen je naar huis ging en wij die kant op reden.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:40

@ Pluisje_666 ik heb je gezien voor het starten je viel namelijk nogal op met je rodeo paard. Jeetje wat knap dat je bent blijven zitten! Ik had er al 3 keer naast gelegen! Beterschap! En ik denk dat de organisatie erg blij is met je complimenten(ik zal ze doorgeven want ik rij voor de organiserende vereniging)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:18

Jeetje Pluis, wat een verhaal! Hopen dat je snel opknapt! Wat leuk trouwens, die pizzatraditie! Klinkt lekker ;)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:59

Motje: Ondanks de omstandigheden in de cross super gereden :)!

De foto's bij op de site van mdh-photo-design.nl staan er op. Het meisje voor en na mij staan er wel op maar ik helaas niet.
Bij de dubbel van 5AB heb ik de hogere genomen, en ze stonden bij die 2 lage boompjes. Achteraf hoorde ik dat je als oefencross de hoge dubbel niet mocht nemen.. maargoed blij dat ik hem heb gedaan :) Vond ik toch wel de mooiste hindernis

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:49

oh dit was laatste x neede voor mij..
ik sta op uitslagen gedisk. (foutloos de cross uitgereden). dus meteen gebeld zegt de een je bent niet bij de dierenarts geweest de 2e keer... en de andere zegt je paard was niet helemaal goed dus je moest voor controle na de andere da maar dat wilde je niet dus uitgesloten.. hoezo dom gelul..
nu is het wel -2 ipv +2..
whahah ben zo mega chagarijnig geworden...
zijn nu al 3 cross die voor mij volgend jaar van het lijstje gaan..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:51

Dat is wel erg vreemd zeg :? En je paard is gewoon goedgekeurd bij de DA? De DA heeft je dan waarsch door mekaar gehaald met een ander, ben je mooi klaar mee :(
Overigens denk ik dat het secretariaat er weinig aan kan doen. Die vertrouwen gewoon op het formulier van de DA.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:53

Dat is wel een domper itsmexx. Ik heb je nog gezien in de cross overigens. Stond bij hindernis 5 toen jij langskwam.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:03

Jeetje wat erg xxitsme! Dat is dan wel een behoorlijke blunder, en de dierenarts was dus wel goed?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:05

@ xxitsmexx jeetje wat een domper zeg...
@ pluisje ik kwam net aanlopen toen jij daar viel. Zag er eng uit want het leek alsof je eronder lag. Het kan best zijn dat er een band is afgescheurd van je sleutelbeen naar je schouderblad. Dat heb ik ook bij 1 schouder. Je hoort wat knakken maar op foto niks te zien.. Paard ging normaal op de hindernis af, remde af en gleed een stuk door. Zo zag het eruit.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:29

ja de da was goed.. ze zei nog wat issie fit je kunt nog wel een cross rijden.. en dan krijg je dit.. we hebben even staan praten dus denk dat het daardoor vergeten is in te vullen maar om 2 verschillende verhalen aan de tel te horen is toch wel heel vreemd..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:31

Balen zeg! Ik dacht dat je je misschien zelf vergist had ( niet vervelend bedoelt, maar jouw paard is wel vaker afgekeurd geweest bij de DA toch?), maar aan je verhaal te lezen, is hier toch wel een foutje gemaakt.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:35

uhm hij is 1x afgekeurd geweest in markelo. (later bleek dat hij bloedarmoede had en daardoor dus neit lekker en een hoge hartslag)
verder is hij altijd met lage waardes de cross uitgekomen..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:36

ah oke, tja en hier valt natuurlijk niets meer aan te doen. Zo kom je wel makkelijk van je punten af zeg!