Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dofuzz schreef:aan de sceptici van dit filmpje, wanneer je deze performance zielig, gebroken en meer van die onzin vindt, bewijs je aan de rest van de wereld dat je van paarden evenveel afweet als 95% van de wereldbevolking over kernfysica, m.a.w. bijzonder weinig !
of je de ene discipline of het andere ras beter en mooier vindt is ieders recht maar ga niet lopen janken en discussiëren over iets waar je de ballen van kent, dat is jezelf belachelijk maken. wat éénieder van ons hier op bokt vinden van de paarden op de filmpjes is van nul en generlei waarde. het enige wat telt is wat geschoolde en gecertificeerde judges ervan vinden want zij delen de prijzen uit. wie zijn jullie dan wel dames en heren sceptici om het oordeel van dat soort mensen in twijfel te trekken ? professoren en eredoctors in de paardologie of zoiets ?
Rob_H schreef:CherokeeChum schreef:Hetgeen niet wil zeggen dat ik ze daarom zou willen veroordelen.
Ieder zijn ding
Waarom doe je het dan constant,en dan ook nog op een infantiele ongefundeerde denigrerende wijze, lakend aan enig inzicht en in totale discrepantie met de werkelijkheid?
Discrepantie van de werkelijkheid. Jouw idee van werkelijkheid strookt gewoon niet met de mijne.
CherokeeChum schreef:Omdat ik het niet met jou eens ben. De fundering geef ik,alleen jij bent het er niet mee eens.
Denigrerend? lakend aan enig inzicht... Als jouw inzicht bepalend is ben ik zo blij dat ik daar schijnbaar niet aan lijdDiscrepantie van de werkelijkheid. Jouw idee van werkelijkheid strookt gewoon niet met de mijne.
Maar nogmaals veel succes en plezier met je sport.
Romkabouter schreef:@CC je zegt ergens op pag 4 ofzo dat je alles waarbij de natuurlijke gangen van het paard niet verziekt worden mooi vind en daar valt reining voor jou ook in.
Maar je paard in de wei stopt en spint ook niet zoals in de showring, hoe zie jij dat dan in relatie tot de natuurlijke gangen?
Stops en spins zijn ook extremen en uitbouwingen van dingen die het paard van nature al doet.
Als een paard van nature langzaam draaft op gallopeerd, dan is een pleasureproef zoals het filmpje toch ook slecht een uitbouw op het paard zijn natuurlijke gang?
CherokeeChum schreef:Een paard zo fokken dat het zo langzaam word dat het in slowmotion lijkt te gaan,is in mijn optiek niet ethisch

CherokeeChum schreef:Er word ook pleasure gereden met paarden die er niet zo geschikt voor zijn en wiens eigenaar wel ambities heeft.Dit vind ik ronduit niet om aan te zien.
CherokeeChum schreef:Maar wat ever,smaken verschillen en een ieders perceptie is anders.
Romkabouter schreef:CherokeeChum schreef:Een paard zo fokken dat het zo langzaam word dat het in slowmotion lijkt te gaan,is in mijn optiek niet ethisch
Kijk en hier komen we dan met een gewetensvraag: Elk sportpaard wordt gefokt voor een bepaald doeleinde. Ook de reiners en kijk naar cuttinghorses, het slaat toch nergens op dat je een prooidier zo ver fokt dat het een ander prooidier als prooi ziet?
*Het levert wel een mooi dynamisch schouwspel op en ze bewegen goed,tenminste ik ken geen beroerd bewegende cutters.
Je vluchtdieren idee gaat op zich op, maar!
- paarden zijn niet meer zo vluchtdiererig.
*Eigenlijk is dat een teken dat we ze lichtelijk debiel aan het fokken zijn.![]()
- het veulen op het filmpie kan nog een aardig sprintje trekken
*True!CherokeeChum schreef:Er word ook pleasure gereden met paarden die er niet zo geschikt voor zijn en wiens eigenaar wel ambities heeft.Dit vind ik ronduit niet om aan te zien.
Waar. En ook dit geldt voor alle disciplines zoals je terecht opmerkt. Maar waar leg je de grens?
at word weer een aparte discussie ben ik bang
![]()
CherokeeChum schreef:Maar wat ever,smaken verschillen en een ieders perceptie is anders.
Gelukkig maar