Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
Waratje schreef:Het is maar net wat je op de foto zet bij die 2-jarige. Natuurlijk zijn er dan al wat groeischijven gesloten, dat begint namelijk direct na de geboorte al. Waar het om gaat is welke groeischijven nog niet gesloten zijn met 2, die van de rug sluiten zelfs pas bij 6 jaar. En toch willen mensen al op de rug van een 2-jarige gaan zitten? Zie hiervoor ook het plaatje dat DubbelDun in het inrij-topic heeft geplaatst op pagina 4.
De groeischijven van de benen (met name dus de hoger delen als schouder en heup) sluiten tussen de 3 en 4 jaar. Daarom is het inrijden met 3,5 al een stuk beter te verdedigen dan inrijden met 2,5 als de helft van de benen nog werkende groeischijven heeft.
Nogmaals, ras heeft hier geen enkele invloed op, dit is voor alle paarden gelijk!

Pienb schreef:Veiligste is helemaal nooit rijden. Gek he, toch doen jullie dat ook.
Enige verschil is dat we een andere grens zien, nuances.
En het zijn niet steeds meer mnsen die het promoten maar steeds meer die het eerlijk duren zeggen en zich niet laten intimideren door een paar mensen hier.
Romkabouter schreef:poes schreef:De western die ik ontmoet heb in mijn leven stond wel erg ver van NH
Paarden in dde stal opbinden en wegslaan van de uitgang van de bak want hij mag niet graag op stal staan of naar de stal willen, hij moet alleen willen werkenEn van neus tegen de flank binden worden ze lekker soepel
Inrijden voor de wedstrijd niet nodig want trainen heb je thuis gedaan toch? En als je toch gaat inrijden, ga je er even 3 kwartier spins uitschoppen met de handen op de knie, lekker
Helaas heb ik tot nog toe enkel veel kaf gezien in western, erg jammer want ik ben overtuigd dat paardrijden niet zo wezenlijk anders wordt naargelang de rijstijl....
Jammer, je hebt weer bij de reining zitten kijken zeker?

Waratje schreef:Pienb schreef:Veiligste is helemaal nooit rijden. Gek he, toch doen jullie dat ook.
Enige verschil is dat we een andere grens zien, nuances.
En het zijn niet steeds meer mnsen die het promoten maar steeds meer die het eerlijk duren zeggen en zich niet laten intimideren door een paar mensen hier.
Tja, ik houd graag rekening met de lichamelijke en metale ontwikkeling van het paard, anderen doen dat niet. Ieder zijn keuze, helaas zijn de paarden degenen die de rekening betalen. Zal ik toch maar weer m'n oogklepjes gaan opzoeken. Ook een setje hebben, Paintlinger?