[SGW] SGW Barchem - verslagentopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: SGW Barchem - verslagentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:44

TG; zonder leertjes idd.
Ik heb die van Stubben ook vast gehad bij het winkeltje wat daar stond. Alleen waren die nog 10 cm korter dan de andere teugels.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:45

Ja ik heb je wel gezien, want ik zag jullie zondag met inspringen. En toen begon er een lampje te branden dat ik jullie zaterdag ook al had gezien.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:50

Scum, die man van dat winkeltje zei dat die juist nog stroever werden als ze nat zouden worden. Wat denk jij? Vond het wel super mooie teugels.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:52

Die Stubbens? Ik vond ze ook wel heel mooi. En fijn breed. Leken me erg geschikt om mee te crossen. Maar nog kortere teugels daar kan ik echt niks mee. En extra lange kan ik nergens vinden. Mss toch maar op maat laten maken anders.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 09:05

Jammer van die langsloper Scum, springen was wel heel keurig!

Ik heb teugels met grove noppen van rubber, dat werkt wel goed.

Netjes gedaan Mjoor, leuk paard heb je!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 09:48

Scum, alleen mijn jongste zusje Dyon crosst nu nog. L'amour (de pony van Muriel) is nog herstellende van een blessure. Muriël wil alleen nog dressuur gaan rijden met deze pony.

De B pony cross in Barchem vond ik precies goed. Zeker niet te makkelijk. Vooral zondag zijn er nog heel wat weigeringen geweest in de B pony's.
Voor de B pony's zat ook alles wel in de cross. Smalletje, bult op, opsprong enz enz.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:01

Marieke: Ik zag jouw bij de eerste water hindernis.. Ging echt heel erg mooi.. Ze zeiden al aan de kant dat je je paardje met zoveel rust door de hindernis reed. Complimenten!!! Lachen
Moest idd erg lachen om de omroepster Lachen
Heb Melanie en Amber nog gezien (alleen hun mij niet Lachen )
Juventus!! Gefeliciteerd zeg!!! Lachen Toppie!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:04

Weet iemand of er zondag nog een fotograag aanwezig was? Ik ben nl wel erg nieuwschierig naar een foto van mijn baby paardje.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:05

Heb jou idd niet gezien denk ik Haha! ?

egnie schreef:
Enne Amber ik heb jouw ook gesproken. Alleen er niet meer over nagedacht dat jij dus ook op bokt zit. Ik sprak je bij de dressuur. Mijn paard (Vos) keek zo lief naar jouw fjordje... Moest om hem lachen, want z'n ogen rolden er bijna uit. Heeft hij nog niet zo vaak gezien een fjord!

*LOL* Oh ben jij dat haha ! Ja zie hem nog voorbij komen in de bocht, oren erop en van die kijkerige ogen Haha! !

@Scum: Je zei het ja, echt zonde, maar ik vind het super knap dat de rest goed foutloos ging !

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:16

Volgens mij zijn de M paarden van zondag niet op de foto gezet. Ik denk omdat die heel vroeg moesten starten.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:20

super verslagen allemaal, ik ben er niet geweest heb me af moeten meldden. Heeft er iemand toevallig nog foto's van nummer 48?

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:22

Ook niemand die weet of er zaterdag van de B paarden foto's zijn gemaakt?

betty184

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:42

tientjeh schreef:
Foto van mijn huldiging! ( ben er nog steeds super trots op)
Afbeelding

en hier samen met de andere prijswinnaars, samen met Karen netjes op nummer 1!
Afbeelding

hallo tientje jantine
zou jij ons deze foto´s via de mail door willen sturen
sandy was derde jullie staan er mooi op

groetjes betty moeder van sandy
a.castermans@wanadoo.nl

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:24

TeeGee schreef:
Even lekker al jullie verslagen gelezen:

@Caatje: heel leuk dat je naar me toekwam, volgens mij was ik nog in shock!
!

Ja volgens mij ook hahaha Knipoog . De volgende keer kun je me in ieder geval herkennen aan me rooie jas met Maistro achterop Knipoog.

Allemaal verder gefeliciteerd met jullie prijzen! Fantastische foto's (vooral van Koek) voorbij zien komen weer!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:28

Foto's zal ik gelijk even naar je toemailen. Ook gefeliciteerd met jullie prijs hoor!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:08

tientjeh schreef:
Scum: ik was degene met het vest! Met blonde haren, liep in ieder geval wel rond die tijd de cross met mn zusje, maar niet in de gaten gehad dat jij het was.

Ik heb idd iemand gezien met het sgway of life vest *LOL*
Ik had een pet op met bokt logo Clown

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:30

De start en hindernis 1 Lachen

En de minihoutblokjes.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:38

sorry ik zat nog op mn zusjes account hieronder komt mijn verhaal (stond eerst hieronder)

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:40

hier kom ik dan eindelijk met mijn uitslagen (had nog niet eerder de tijd gehad ga dus zo ook de rest nog lezen!)
Iedereen gefeliciteerd die in de prijzen zat of lekker heeft gereden!

De dressuur ging best aardig (alleen zoals meerdere hadden hadden ze mijn coupon niet) vader lief gauw coupon opgehaald zodat ik kon starten, ze was een beetje fris maar het liep wel lekker!
Hij vond het een nette proef en dat resulteerde in 202 punten! Lachen
Springen ging wat minder als normaal (teveel tempo) maar alsnog een net rondje gereden en foutloos gebleven!
Toen na de cross, had er super veel zin in werd de eerste keer! 1 en 2 gingen goed 3 1 weigering kreeg haar er echt niet overheen toen door naar 4 maar al voor de bult kwam ze alleen maar omhoog en wou ze totaal niet meer vooruit (iedereen begon te schreeuwen, was heel druk, meisje gooi er is wat centjes in Tong uitsteken) nja ik lachen maar het lukte echt niet, mensen later met mij mee gerend en mn paard geduwd en meegenomen naar het alternatief en ja toen ging ze weer maar voor 5 remde ze weer af ik d8 agh ik wacht gewoon op de volgende dus dat heb ik gedaan en met voldoende afstand op degene die voor me reed toch de cross uitgereden! Lachen

volgende keer beter!! Knipoog

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:53

Muriel: Bedankt voor de foto's Lachen!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:15

@Valyra
Heb jouw nog gezien en gesproken. Stond namelijk bij hindernis 5 en zei dat er ook een alternatief was. Je zei toen inderdaad dat je wilde wachten... Ben blij voor je dat je toch over de eindstreep bent gekomen, je pony zag er namelijk nog niet echt de lol ervan in.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:32

egnie schreef:
@Valyra
Heb jouw nog gezien en gesproken. Stond namelijk bij hindernis 5 en zei dat er ook een alternatief was. Je zei toen inderdaad dat je wilde wachten... Ben blij voor je dat je toch over de eindstreep bent gekomen, je pony zag er namelijk nog niet echt de lol ervan in.

hee! ja dat klopt! ik dacht ik wacht omdat ze bij 4 oppeens zo raar begon te doen (doet ze wel vaker met buitenrijden oppeens steigeren en alleen maar achterwaarts maar met andere paarden erbij niet (beetje verlatingsangst bij andere paarden denk ik of dat ze terug wil naar haar vriendin, pony van me zusje) maargoed gaan we op oefenen! had inderdaad het alternatief kunnen nemen maar zo kon ik het tenminste uitrijden en haar wat vertrouwen geven! heb wel genoeg afstand gehouden hoor wat de vrouw in de auto riep haha! Tong uitsteken

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:33

Nadua schreef:
Nadua schreef:
Weet iemand of er zaterdag nog foto's zijn gemaakt van de cross?

Maar niet van de B paarden toch?

Nee, sorry: toen waren we onderweg van huis naar Barchem.

jetluinstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:32

Alle prijswinnaars en kampioenen gefeliciteerd!!
Vind het maar wat knap, zo makkelijk vond ik de cross niet.
Wat een leuke foto's en verslagen allemaal!!

Heb teleurstelling van gisteren weer verwerkt, dus hier mijn verslagje van de B-cross op zondag
Na een foutloze cross in Neede, Laren (tripalon) en Broekland (2e prijs!!), had ik een goed en zeker gevoel om in Barchem te gaan starten. Was wel ijzer kwijt geraakt in Broekland, Sascha daardoor wat kreupel, en had daardoor niet veel kunnen rijden. Hoefsmid had pas weer afgelopen donderdag tijd, dus paar daagjes in de wei gestaan.
In de ochtend dressuur gereden, ze voelde bij het losrijden goed aan, maar in de ring had ik het gevoel dat ze geen stiften meer in had, zo krabbelig was ze. Toch nog 188 punten. Bij het losspringen was ze zoals altijd erg heet en helemaal toen ze de ring in kwam en alle crosspaarden voorbij zag komen met alle fluitgeluidjes die erbij horen. Ik heb mijn handen vol gehad om haar rond te sturen. Doordat ze zo druk was, balkje geraakt, 4 strafpunten.
Bij DA hartslag van 60 en ze liep keurig op de harde baan. Wel nog even weigeren voor de losspringhindernis.
Toen de cross in. Een ruiter voor me kreeg gelijk 3 weigeringen op hindernis 1 en mocht de cross verlaten. Gelijk kreeg ik visioenen van Gorssel, waar ik ook ben blijven staan voor hindernis 1 (mijn eerste cross). Maar gelukkig, mevrouw startte goed en kwam ging wel wat weifelachtig over 2, super over 3 en hindernis 4, de verschrikkelijke bult, nam ze als een volleerd crosspaard. Dit was de hindernis waar ik het meeste tegenop had gezien. Dus lekker relaxed verder naar 5, het kruis. Dat had ik niet moeten doen, weigering Boos! . Alternatief maar gepakt, durfde het ineens niet meer aan. Weigering hindernis 6 Boos! , weigering hindernis 7 Boos! . Vervolgens alles goed genomen, tot de 2e waterbak. Ze bleef waarempel staan voor het lage stammetje. Ze is er toch overheen gestapt en voor de rest cross goed uitgereden.
In de uitslagen lees ik dat ik toch uitgesloten ben Huilen , hebben ze de aarzeling toch als 4e weigering gezien. Maar ik heb de cross wel uit kunnen rijden, gelukkig!
Bij de DA bleek dat het linkerhoefijzer weer weg was! Dat verklaart misschien ook haar gedrag?? Ter plekke naar hoefsmid gegaan, anders weer de hele week problemen gehad, nu kan ik lekker rustig trainen en voorbereiden op mijn laatste cross van het seizoen, Diepenheim.

Zijn er toevallig foto's gemaakt van nummer 88 op zondag?? (het roze gevaarte)Was er trouwens nog een fotograaf?? Heb hier niets over gehoord of gezien.
Zag in de uitslagen dat er ruiters gestart zijn die meer dan 24 strafpunten in het springparcours hadden. Dacht dat dat niet mocht? Weet iemand hoe dit zit, of heb ik het verkeerd gezien?

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:34

De tijdfouten tellen niet mee. Dus je mag niet meer dan 24 strafpunten hebben (bv 6 balken). De tijdfouten staan er los van.