Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
En no joke; westernzadels zijn ook echt oprecht zwaar. Ik zou het niet op een paard van 1.65 kunnen krijgen, het is maar goed dat de westernpaardjes kleiner zijn
Ik ben van plan om voor Miracle een zadel te laten aanmeten wanneer ze weer opgepakt kan worden, en zit er serieus aan te denken om een barrelzadel te nemen, of iig een barrel boom want die zijn lichter, scheelt alweer een paar kilo.
En dan moest ik nog op een hoog krukje gaan staan om het zadel op de goede plek te leggen en het pad in de kamer te trekken.

Dus het hoeft echt niet perse een barrel te zijn. Belangrijkste is fijn voor het paard en jou.
Miracle is 1.54 en daar kom ik op, maar niet meer zo vloeiend als dat voorheen ging bij de Fries van 1.60+
Nu heb ik ook niet vaker dan 5 á 6x op haar gezeten, dus weet zeker dat dit wel weer komt wanneer ik het rijden weer kan oppakken.Toushie schreef:Evercreek: zadels zijn niet licht maar ik moet zeggen ik heb een oudere crates en geweldig fijn zadel. Best licht. Kreeg hem met gemak op een paard van 1.67/1.70
Heb ook een Westwood , heel fijn zadel loodzwaar zeg maarDus het hoeft echt niet perse een barrel te zijn. Belangrijkste is fijn voor het paard en jou.
Mja , ik swings ze erover en dan voor t landen houd ik het zadel beetje tegen dat ze er niet op knallen zeg maar.
En inderdaad, gooien en opvangen voor het de rug raakt is wat ik ook doe
Klinkt zo heftig om uit te leggen aan iemand die nog nooit een westernzadel heeft gelegd

QuarterhorseBeeb!