[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evercreek

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 13:21

Ik snap dat dit iets medisch is, maar je gaf ook aan dat je dit 'nog' niet kan? Heb je enig idee wanneer je dit wel zou kunnen? Hebben we het hier over weken, of jaren? Want dat kun je dan ook gewoon aangeven :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 13:27

Ja, ik moet mijn spieren weer opbouwen en daarvoor sport ik 3x per week. Krachttraining. Maar spieren train je er niet zo snel weer aan, dat kost tijd.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 13:34

Dat klopt, maar mocht je dit paard wel mogen rijden; wat is het dan een goede motivatie om die spieren te trainen! :D En no joke; westernzadels zijn ook echt oprecht zwaar. Ik zou het niet op een paard van 1.65 kunnen krijgen, het is maar goed dat de westernpaardjes kleiner zijn := Ik ben van plan om voor Miracle een zadel te laten aanmeten wanneer ze weer opgepakt kan worden, en zit er serieus aan te denken om een barrelzadel te nemen, of iig een barrel boom want die zijn lichter, scheelt alweer een paar kilo.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 13:37

Mijn laatste bijrijdpaard was 1.67. Ik legde het pad een beetje aan de zijkant en legde het zadel daartegen aan. Dan duwde ik hem omhoog. :+ En dan moest ik nog op een hoog krukje gaan staan om het zadel op de goede plek te leggen en het pad in de kamer te trekken.

Maar dat kostte veel moeite/energie.

Ik moet ook een opstapje met 3 treden hebben om zelf op te stijgen. Als een krukje er maar 2 heeft dan moet iemand mij bij mijn billen omhoog duwen. :=

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 13:40

Spieren en kracht kost tijd. Handigheidjes helpen wel daarin wbt opzadelen.
Mja gewoon eens contact opnemen en vanuit daar kan je verder zien of het wat is voor beide partijen toch :)

Evercreek: zadels zijn niet licht maar ik moet zeggen ik heb een oudere crates en geweldig fijn zadel. Best licht. Kreeg hem met gemak op een paard van 1.67/1.70
Heb ook een Westwood , heel fijn zadel loodzwaar zeg maar :') Dus het hoeft echt niet perse een barrel te zijn. Belangrijkste is fijn voor het paard en jou.
Mja , ik swings ze erover en dan voor t landen houd ik het zadel beetje tegen dat ze er niet op knallen zeg maar.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 13:42

Vroeger kon ik ze ook erop swingen maar dat kan ik dus niet meer omdat ik veel minder spieren heb in mijn armen. Een Qarter van 1.45 zou ik hem nog op kunnen gooien maar niet veel hoger dan dat. Ik gok dat Booster rond de 1.55 zit.

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 13:44

Probeer het gewoon Marlies. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik heb voor al mijn paarden ook een Wintec veelzijdigheid, voor bijrijders en voor als ik eens wil springen. Misschien zij/hij ook wel.
Gun jezelf de kans, die verdien je!

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 13:45

Kan me voorstellen dat dat veel moeite kost! Wel een slim idee van die pad opzij inderdaad, zo zie je maar dat je wel creatief wordt wanneer iets op de normale manier niet lukt :=
Kon 10 jaar terug op alle paarden komen zonder krukje, maar denk dat het nu boven de 1.60 al lastiger wordt _O- Miracle is 1.54 en daar kom ik op, maar niet meer zo vloeiend als dat voorheen ging bij de Fries van 1.60+ :') Nu heb ik ook niet vaker dan 5 á 6x op haar gezeten, dus weet zeker dat dit wel weer komt wanneer ik het rijden weer kan oppakken.

Toushie schreef:
Evercreek: zadels zijn niet licht maar ik moet zeggen ik heb een oudere crates en geweldig fijn zadel. Best licht. Kreeg hem met gemak op een paard van 1.67/1.70
Heb ook een Westwood , heel fijn zadel loodzwaar zeg maar :') Dus het hoeft echt niet perse een barrel te zijn. Belangrijkste is fijn voor het paard en jou.
Mja , ik swings ze erover en dan voor t landen houd ik het zadel beetje tegen dat ze er niet op knallen zeg maar.

Het zadel wat ik had was ongeveer 18 kilo. Vond ik een behoorlijk gewicht := En inderdaad, gooien en opvangen voor het de rug raakt is wat ik ook doe := Klinkt zo heftig om uit te leggen aan iemand die nog nooit een westernzadel heeft gelegd _O-
Laatst bijgewerkt door Evercreek op 14-01-26 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 13:46

Lief! Het ligt ook wel aan de kosten, ik snap dat ik les moet nemen, en dat wil ik ook wel maar dat komt nog bij de bijdrage die ze vraagt. (geen idee hoeveel dat is trouwens, staat er niet bij)

Je wordt idd creatief maar het paard in kwestie moet dat wel oké vinden. Het voelt natuurlijk heel anders.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 22:22

Ik zag hem ook langs komen, ik zou het gewoon een kans geven! Wellicht valt het allemaal te overzien. Als t een reiner is istie iig wel kleiner dan 1.67 of wat schreef je nou?

Afbeelding
Wij hebben vorige week ook sneeuw gehad <3

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 06:07

Zo’n leuke foto, Denies!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 06:13

Super toffe foto Denise!
En ja, de Quarter die ik hiervoor reed was 1.67. Maar die was pleasure gefokt.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 08:03

Volgens mij kwam ik die foto op insta voorbij, supermooi <3
Ik ben blij dat de sneeuw weer weg is, het stukje naar de paddock was vaak bevroren waardoor de paarden niet naar buiten konden gaan, vond dat wel heel sneu.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-26 08:05

Pleasure is inderdaad groter. Maar wellicht is kleiner beter behapbaar voor je!

Dankjulliewel! En klopt, Beeb heeft haar eigen insta :P QuarterhorseBeeb! <3

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 08:30

Yes! Ik volg jullie al, je hebt me terug gevolgt _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-26 17:12

Evercreek schreef:
Yes! Ik volg jullie al, je hebt me terug gevolgt _O-

Oh goedzo (dat ik terug heb gevolgd), volgens mij heb ik je wel herkend haha!