[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MondyJoker

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:13

Verwarmde muismat was ook voor mij nieuw haha.
Ik heb ook bijna nooit handschoenen aan, mijn vingers gaan snel pijn doen. Maar met rijden sowieso nooit.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:14

Ik heb Raynaud en daar ook medicatie voor dus zonder handschoenen komt er geen doorbloeding en worden mijn handen blauw en geel en gevoelloos.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:28

Bellatrix schreef:
Ik heb Raynaud en daar ook medicatie voor dus zonder handschoenen komt er geen doorbloeding en worden mijn handen blauw en geel en gevoelloos.

Dat is vervelend zeg :( Dan heb je het inderdaad nodig en is het geen kwestie van willen..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:37

Klopt. In de winter ben ik het liefste zo min mogelijk buiten. Maar ja dan loop ik ook wel de mooie dingen mis zoals foto's van paarden of andere dieren maken in de sneeuw.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 12:21

Oh kan me voorstellen dat je dan idd liefst zo min mogelijk buiten bent.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 08:15

Ja. :+

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 11:40

MondyJoker schreef:
[PP] Wit is nu niet zo wit
Wat foto's van de sneeuwpret. Hoe is t bij jullie ?

leuke foto's! ik vind het geweldig mooi die sneeuw, maar jakkes wat irritant met de bevroren grond en het is met mijn werk alles behalve praktisch... (thuiszorg in de dorpen)

@Evercreek
Fijn dat Miracle rustig is en dat ze lekker kan rollen. Altijd jammer dat je met die leuke dingen net vergeet om het op de foto te zetten. Heb je het idee dat de laser therapie werkt?

terra is lekker baby rond <3. heb je peppy en Dishy ook al eens gereden?
Ik vind ze alle 3 op hun eigen manier leuk. maar een voorwaarts paard rijdt inderdaad fijn!
Dat niet kunnen rijden met handschoenen klinkt bekend! ik heb hetzelfde probleem...

@bellatrix, verwarmde muismat? nu leer ik iets nieuws!
heb je een linkje naar de jouwe?

Iedereen nog de beste wensen voor 2026 en dat het een mooi jaar mag worden met zo gezond mogelijke paarden!

hier de paarden uitgelachen omdat ze echt niks geven om de sneeuw, en de mijne ging er zelfs in rollen! en dat terwijl hij een hekel heeft aan water/nat :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 11:43

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 12:13

Dishy niet, Peppy wel en dat is niet helemaal mijn type := Die laat me iets te hard werken om het ene voet voor het andere te zetten :') Al moet ik zeggen dat dit de laatste keer beter ging als die keer ervoor. Toch blijft Terra favoriet!

Ik vind het lastig om te zeggen of de lasertherapie helpt. Ze loopt in stap niet kreupel en ook wanneer ze op de paddock een paar passen draaft is ze niet kreupel. Het was ook alleen zichtbaar op de volte in de draf en dat mag ik nu nog niet proberen.
Flink uithalen naar andere paarden wanneer die te dicht bij haar en haar brok komen kan ze nog wel :=

Volgens mij genieten alle dieren van de sneeuw, de paarden iig wel en mijn hond ook. Zag vanmorgen een filmpje op Tiktok van een spelend hertje in de sneeuw <3 Voor mij iets minder leuk, vind het zo vreselijk eng om hierin te moeten autorijden, dus van mij mag het snel lente worden _O-

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 13:08

@ Bellatrix. dansje voor de link. heb geen haast, misschien komt het nog terug.
En anders heb ik in ieder geval een idee nu qua maat en functie. Wist niet van het bestaan tot jij het zei :)

@Evercreek. Ik ben benieuwd hoe het straks met miracle is over ene paar weken. Als ze nu maar goed loopt zonder pijn is het in ieder geval al 1 zorg minder denk ik.

Ik ben gek Dishy want dat is de enige waar ik echt les op gereden heb. Heb Terra alleen maar uitgestapt, en toen was ze pas net op de stal. Dus toen was ze nog anders dan ze nu is.
Dishy moet je even aan zetten, maar dan doet ze ook echt alles voor je!
(ben lichtelijk bevooroordeeld op Dishy want ze is ook de moeder van mijn paard)

en die sneeuw mag voor mijn werk wel weg ja (thuiszorg en overal heen rijden)
reed vd week ook al met ijs en pa zijn auto (4X4) maar lekker is anders :o

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 13:20

Dat ze zo in het dagelijks leven niet kreupel loopt is inderdaad een zorg minder, scheelt ook een hoop dat ze koel in het koppie is en het niet erg vindt om op een paddock te staan ipv het land. Denk dat vele andere paarden het beperkte bewegen en op rust staan niet zo leuk zouden vinden :=
Volgens Simon was Terra inderdaad erg opgeknapt in vergelijking met hoe ze in het begin was, moest in het begin een niet te makkelijk paard zijn geweest. Wat een beetje rust en regelmaat dan wel niet kan doen met een paard :j
Dishy is volgens mij van vele een favoriet, ik geloof ook dat Simon alle echte beginners op Dishy zet omdat ze zo makkelijk en vertrouwd is. Wat leuk dat jij een veulen van haar hebt!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 13:28

Waar is dit?

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 14:07

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 14:08

2 uur rijden. _O-

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 17:01

Terra is inderdaad mega goed opgeknapt in de ruimste zin! makkelijk was ze niet, maar wel lief! ben blij dat ze nu zo positief veranderd is.
Dishy is de oudste en meest betrouwbare voor iedereen om te rijden. met beginners is ze rustig en braaf en sjokt ze het rondje wel. maar als gevorderde heb je de handen er wel vol aan, ze is goed!
Haar kinderen (moonwalk en eagle) zijn ook van die coole maar wel wakkere kikkers, heerlijk om mee te werken!
(volgens mij woon jij vlakbij ons/stal of niet?)

@Bellatrix jammer dat je zo ver weg woont, maar denk dat er in jouw omgeving meer stallen zijn

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 17:45

Nou alles stopt er mee haha!

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 19:21

Ik woon 20 minuten van Damwoude idd :D

Bellatrix; het is idd vervelend dat zoveel stallen stoppen, erg jammer :(

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 22:00

@bellatrix. Dat is balen dat alles er mee stopt! ik ken in het noorden maar 2 adressen, en deze is op 10/15 minuten max, Oosterwolde is al 3 kwartier.
Ben blij dat ik mijn eigen heb en dus kan regelen dat ik les heb van deze stal dichtbij.

@Evercreek dan zit je inderdaad dichtbij! Veel plezier met de volgende les, en een knuffel voor Miracle. hoop dat ze goed mag herstellen

hier ivm de sneeuw even rust en rustig aan. Al vinden de paarden het volgens mij niet zo erg, ze eten lekker door en lopen lekker te spelen met het speelgoed.