[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 15:47

Ja ik ben bij de fysio. Al twee keer geweest en dry needling gehad. Eerste keer hielp wel even. Ondanks dat het twee dagen pijn deed. Maar nu na de tweede keer had ik na 3 dagen direct weer pijn en tsja feestdagen dus 6 januari ofzo pas weer.

Ja gewoon opstappen en rijden. Niks longeren of iets anders.
Dus letterlijk na een lange tijd braaf ahhahaha.
Alleen stap en draf gedaan , rustig opbouwen en aankijken

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 16:10

Wat een toppaard is dat! <3

Fysio helpt dus niet langdurig...

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 16:20

Niets beter als een paard waar je zo op stapt en mee weg rijdt, heerlijk!
Nu hopen dat je zelf snel opknapt, klinkt wel erg vervelend zo :(

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 16:26

Beterschap met je schouder. Wat heerlijk om zo op te kunnen stappen he

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 16:46

Nee , niet langdurig. Maar gezien hoe erg het was ook niet heel verassend. Dat zal echt nog wel even nodig hebben.
En verder ben ik heel tevreden met het herstel. Gaat tot op heden beter dan de vorige keer.
Ja zoo braaf he. Oke ze word ook al 20 aankomend jaar maar dan nog.
Moet zeggen dat Skylar en Hailey eigenlijk ook vaak zo opstappen is en rijden.
Skylar is alleen nogal wat sensibeler en pittig van karakter ook buiten. Dus bij hem moet je zelf ook wel altijd wakker zijn. :')

Maar ondertussen wel al weer eerste in hand wedstrijd opgegeven voor volgend jaar. En mogen de twee moeders volgende week naar de tandarts :Y)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 17:47

@ Bellatrix
Miene Duits is ook weg op de Rijnstone Ranch (of iig als trainer), geen idee of daar nu wel of geen trainer zit. Maar volgens mij geen lespaarden.

@ EverCreek,
Wat een ontzettend fijn nieuws, ik snap je opluchting wel :)

Leuke kerst foto's, voor jullie natuurlijk ook een wens van ons :)

@ Toushie,
Van jou ook een hele toffe update, wat super zeg! Kan alleen maar beter gaan vanaf nu. Wellicht naast fysio eens denken aan een osteopaat. Denkt nooit iemand aan, ik ook niet. Tot ik de tip kreeg en uit eigenwijsheid die een keer niet wilde negeren. Het houd me nu al jaren op de been; de rest hielp allemaal niet. Je moet wel een goede osteopaat treffen uiteraard. Je kan niet vanaf 0 gelijk los gaan. Ik ging ooit iedere 6 weken, nu iedere 4 maanden.

Voor wie het leuk vind! Onze Kerst RanchRiding Clinic in Nistelrode bij Jamie Verkerk op stal! Erg leuk om bepaalde mensen die ik vind instagram heb ontmoet (en daar staan) te leren kennen. De sfeer was goed! Onze outfit was zeer geslaagd, ik weet alleen niet of de andere mensen dat ook vonden :Y) }:)

En op onze insta staat natuurlijk nog veel meer, want we hebben niet stil gezeten. Rustig aan dan breekt het lijntje niet, maar we zijn heerlijk weer op weg <3 Het is zo waanzinnig fijn om weer aan de gang te zijn en verder te trainen op onze wissels etc.

Ohja.
Ik moest bij de WRAN verplicht naar de Amateur. Ik had een kleine memo gemist. Je verwacht niet na 5 dagen dat er iets verandert :list: (ik niet iig). Was gelukkig niet gediskwalificeerd, maar nu wel echt dat ik naar de Amateur moet of terug op 2 handen en snaffle. Ja ... daag.
Maar toch een beetje twijfel .. Kan ik dat wel? Kunnen wij dat wel? Blaas ik niet te hoog van de toren? Jamie vond van niet. En na het rijden zonder hoofdstel op een soort van neckrope durfde ik het toch wel wat meer aan ... :Y)

Rijd je je eerste Amateur Virtual eigenlijk een 73,5 *\%/*
Ware het niet dat ik een paar passen stap vergeten ben en dus een diskwalificatie had. Was godzijdank niet de enige (je moet ook niet denken dat je een pattern in een half uur uit je hoofd leert), maaaarrrrrr .. het geeft wel hoop voor de toekomst =:)
(Naar zeggen was het een hele strenge jury, en naar zeggen zijn virtuals lastiger omdat ze kunnen terug kijken. Ik ben dus zeer trots op al onze plusjes)

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 14:01

Netjes Denise ! Sowieso ben ik van mening dat je niet teveel moet denken kan ik t wel.. gewoon lekker meters maken en genieten. Alles komt vanzelf wel :j

Hier even een grote blij !!! *\%/*

Afbeelding

Sinds februari niet meer gereden
Vandaag was zo'n lekker weer, zn tanden/mond helemaal hersteld, blijft mooi op gewicht dus dacht we gaan ervoor.
Zo opstappen en wegrijden.
Uiteraard was ie heeeel licht aan de hulpen :') maar zo fijn gereden.
Gewoon 20 min, veel stap en beetje draf en gallop. Maar echt even genieten van de blije snoet die hij had.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 14:04

Wat fijn MondyJoker! Kan me voorstellen dat je hier ontzettend blij om bent :j

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 18:05

Wat heerlijk MondyJoker (naam aangepast?)

Netjes Denise! Lekker km's maken en niet teveel jezelf dingen afvragen of je het wel kan of niet....

Hier lichtelijk in de lappenmand, slijmbeursontsteking links dus mooi balen en dus even wat minder rijden ;(

Wel nog wat foto's van n dikke week geleden....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ideaal, n man die vakantie heeft en ik dus af en toe mn camera in zn handen kan duwen :j

Hopelijk morgen nog even erop om toch semi mn traditie in ere te houden (probeer elk jaar op oudjaarsdag nog even te rijden). Manlief meeslepen want zadel erop gooien kan ik niet maar met wat hulp komt t wel goed....

Over 2 dagen is Frosty alweer 200dgn drachtig dus dan nog minimaal 120 te gaan, schiet echt al op <3

Veulentje voel ik ondertussen ook regelmatig lekker spartelen in die buik dus daar ook blij mee <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 18:17

Toffe foto's! Fros ziet er goed uit zeg!!

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 21:57

Lekkere bollie is t <3
Naam idd aangepast met Joker erbij :D

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 21:08

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 22:08

Te wit. :+

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 08:31

Afbeelding

Hier word ook genoten van de sneeuw :D
Heb Miracle gisteren voor het eerst zien rollen, natuurlijk vergeten foto te maken.. Had ik zelf nog niet eerder gezien, dacht dat ze het niet deed omdat ze last heeft van het been dus zag dit als een kleine overwinning. Volgens stalgenootjes ligt en rolt ze wel vaker _O- Ik werd er iig blij van haha.
Ze heeft nu twee keer lasertherapie gehad. Ze staat sinds kerst 's nachts binnen; ze stond 24/7 buiten en vanaf 10/01 heeft ze haar eigen stal. Denk dat het beter is voor het been dat ze wat meer op rust komt, gelukkig is het niet een paard dat snel door het lint gaat of gek gaat lopen doen, maar dan wordt ze toch nog een beetje beperkt. Overdag komt ze uiteraard wel gewoon buiten.

Zaterdag weer les gehad; in de sneeuw en was goed te doen :) Mocht deze keer op Terra, en dat bevalt me heel goed, ze wil graag lopen en dat kan ik wel waarderen in een paard :D

Ze is drachtig (dus niet dik, haha), ben erg benieuwd naar haar veulentje! Haar vorige was een prachtige lichte buckskin.

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 08:38

Terra ziet er leuk uit! Leuk paard om te rijden?
Wel dapper zo in de sneeuw en kou. :brr:

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 08:47

Terra is heel leuk, ze is goed voorwaarts, hou ik wel van :D Heb eerder op Pepper gereden, die erachter staat op foto, maar daar moest ik hard voor werken om die voorwaarts te krijgen (en te houden) en merk dat ik toch wat van actievere paarden hou :=

Ik kan niet met handschoenen rijden, dus mijn vingers waren goed koud :brr: wel had ik een bodywarmer onder mijn jas aan, dat was wel een goed idee :') Mijn winterjas is te lang om in te paardrijden en dit is een regenjas op foto, ook niet dik, wel winddicht gelukkig! En van het rijden wordt je ook wel warm :D
Na de les doen we altijd een bakje koffie (of ik thee dan) in de kantine en daar staat het kacheltje aan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 08:53

Jullie hebben daar geen binnenbak dus?
Wat vind je vervelend aan handschoenen dan?

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 08:58

Nee, geen binnenbak waar ik les. Wanneer het echt rotweer is of wanneer de bak niet te gebruiken is, is er in de buurt wel een binnenbak die gehuurd kan worden, maar de bak was gisteren goed te doen en de paarden staan niet op ijzers.
Handschoenen heb ik geen gevoel in, ben bang dat ik dan de teugels kwijtraak wat niet handig is met split reins := Heb nooit met handschoenen kunnen rijden, ook met het werk in de zorg destijds kon ik niet zo goed met handschoenen werken, het went wel, maar voorkeur gaat wel voor blote handen _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 09:00

Ik kan heel slecht tegen de kou, ik moet echt handschoenen aan. Als ik nu naar buiten ga heb ik ze al aan. Ook in de auto en met rijden op een paard ook met de kou. Anders bevriezen ze en kan ik helemaal niets.

De handschoenen in de zorg zijn van die zweet dingen toch?

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 09:14

Ja klopt, van die latex handschoenen, zijn wel dunner dan winterhandschoenen dus is misschien niet met elkaar te verglijken. Ik heb iig bij beide het gevoel dat ik mijn fijne motoriek kwijt ben _O-
Handschoenen heb ik bij het stalwerk wel aan, of als ik de hond uitlaat, met autorijden ook. Maar wanneer ik klipjes vast moet maken, of zelfs snoepjes geef doe ik ze uit :+ Ben normaal ook echt een koukleum, ben nu ook aan het werk onder een warmtedekentje. Kan er in de winter niet zonder :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 09:28

Oh met handelingen die zo klein zijn doe ik ze ook even uit hoor maar met rijden heb ik er geen problemen mee.

Ik ben aan het werk met de verwarming op standje woestijn en de muismat ook.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 09:30

Heeeerlijk! Als ik aan de verwarming kom wordt mijn vriend boos, die is precies het tegenovergestelde van mij; snel te warm _O-
Een verwarmde muismat? Die ken ik nog niet, misschien kan ik dat bij de baas claimen :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 09:41

De baas heeft de mijne ook betaald. :j
Is zo'n grote mat waar je toetsenbord ook op staat.
Ze zijn er in zoveel prijsklassen, mijne was niet zo duur maar doet het prima.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 09:44

Ik zie het inderdaad, en gelukkig ook in beige! Heb zelf ook zo'n grote muismat, vind ik mooier ogen dan een kleine. Mijn setup is wit/beige dus een zwarte muismat wil ik daar niet bij hebben _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 09:51

Oh, de mijne is idd zwart. :=
Maakt mij niet uit.