[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-25 17:18

speedfiets_2 schreef:
Xdenies ga je op clinic bij jamie?

Yessss, vorige week was ze bij ons. En volgende week zondag ga ik daarheen! Ze had gevraagd of ik mee wilde rijden. Vriendin van mij komt ook (van een andere plaats, ook een pokke end) en we rijden samen!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 21:08

O gezellig dan kom je naar mijn stal

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 08:05

Even een vraagje aan jullie: wordt er nog ergens omgeving Arnhem/Apeldoorn lesgegeven op lespaarden als Ed weg gaat?
Want voor ik op Noura stap heb ik wel wat opfrisuurtjes nodig :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 08:07

Je kan op het paard van Petra Smedes een lesje doen. Ik ga 29 dec als het weer het toelaat. Ik doe het eenmalig maar ik heb geen idee hoe vaak ze dit wil aanbieden. Ze zit volgens mij rond Apeldoorn, ik krijg het adres pas kort voor tijd, wat ik op zich begrijp.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 08:24

Daihyo schreef:
Even een vraagje aan jullie: wordt er nog ergens omgeving Arnhem/Apeldoorn lesgegeven op lespaarden als Ed weg gaat?
Want voor ik op Noura stap heb ik wel wat opfrisuurtjes nodig :=

Is Ede te doen? Want volgens mij kan je wel lessen bij the mill ranch en geeft Willem dat dacht ik.
Maar dan zal je eens contact moeten opnemen. Want geen idee of ze ook 'losse lessen,' doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 08:25

Ik zou daar niet gaan lessen eerlijk gezegd maar dat is meer een gevoel dan ervaring. En ik dacht dat ze een wachtlijst hadden maar dat weet ik niet zeker...

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 08:29

Bellatrix schreef:
Ik zou daar niet gaan lessen eerlijk gezegd maar dat is meer een gevoel dan ervaring. En ik dacht dat ze een wachtlijst hadden maar dat weet ik niet zeker...

Geen ervaring mee verder :Y)
Ben er ooit alleen geweest toen we Indian kochten :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 08:31

Nee, ik ook niet maar dat zijn dingen die ik om mij heen hoor. Ze kan altijd eens bellen en als er plek is een proefles doen natuurlijk.

Maar ik persoonlijk voel mij niet geroepen daar te gaan lessen.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 08:41

Ah zo ja. Met les paarden is volgens mij ook heel moeilijk te vinden.
Ik heb nu trainers gevonden die goed bij mij passen en dat vind ik altijd al moeilijk genoeg. Hier gaan we vanaf volgend jaar weer terug lessen in de hand en mogen ze veulens er ook aan geloven.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 08:43

Western gereden lespaarden zijn zeker moeilijk te vinden.
Rijnstone ranch...doet die dat nog? Miene Duits is ver weg verhuisd zag ik en die gaf daar eerst les.
Rijnstone deed/doet wel met contracten en dat vind ik stom dus doe ik niet.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 09:35

Ik verwacht niet dat ik met 1 lesje klaar ben, dus een 10 ritten kaart ofzo is prima. Of om de week ofzo. Geen idee, daar heb ik nog niet over nagedacht. Hangt ook een beetje van de afstand en reistijd af.
Het liefst zou ik ook wel op een paardvriendelijke plek lessen. Ik vind een manege of lespaarden toch wel wat lastig wat dat betreft merk ik.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 09:36

Dat snap ik hoor. :j
Maar dan wordt het wel lastig.

Dan is er volgens mij niets in de buurt. Maar je kan Petra een berichtje sturen, geen idee wat ze voor je kan betekenen. Vragen staat vrij. Dat is gewoon een privé paard die geshowd wordt dus er zitten knopjes op.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 12:18

Bellatrix schreef:
Western gereden lespaarden zijn zeker moeilijk te vinden.
Rijnstone ranch...doet die dat nog? Miene Duits is ver weg verhuisd zag ik en die gaf daar eerst les.
Rijnstone deed/doet wel met contracten en dat vind ik stom dus doe ik niet.

Ik ken er enkel in België en dat is alleen Rawhide.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-25 17:14

speedfiets_2 schreef:
O gezellig dan kom je naar mijn stal

Wat leuk! Sta jij ook op de Red Cat? Ben je er ook zondag?

Lessen zonder met je eigen paard kan ik je helaas ook niet bij helpen. Je kan wel bij Trudy vd Plas lessen, maar dat is Boekel.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 15:13

Even een update over Miracle. We zijn gisteren naar de kliniek gegaan, samen met mijn vriend, die voor het eerst een paard moest vervoeren. Hij had meteen schade gereden met de auto van zijn vader (die nieuw is) toen hij de trailer had opgehaald: net een stoeprand geschampt, dus een beschadigde velg :'). Het begon dus al niet zo goed.
Wel liep Miracle supernetjes de trailer op: geen stress, en bij de derde poging liep ze echt fijn mee. Dat was dus een kleine overwinning, want ik had geen idee hoe ze de trailer op zou lopen. Daar was ik ook een beetje bang voor, zeker omdat mijn vriend geen paardenman is en we eenmaal bij de dierenarts alleen zouden staan. Achteraf bekeken waren er vast ook mensen bij de kliniek die hadden kunnen helpen als dat nodig was geweest.

De dierenarts vond haar er al duidelijk beter uitzien. Ja, ze was kreupel linksachter, maar het explosieve gedrag dat ze de vorige keer liet zien was weg, ondanks dat we op een vreemde locatie waren. Hij mocht gewoon aan haar heupen en alles komen zonder dat ze probeerde te schoppen. De buigproef liet ze ook allemaal netjes gebeuren (en die was trouwens goed).

Het oorspronkelijke plan was om haar voor bepaalde onderzoeken inwendig te bekijken, omdat we een SI-/bekkenprobleem vermoedden. Daarvoor zou ze, gezien haar eerdere gedrag bij de dierenarts, in de opvoelbox moeten. Uiteindelijk bleek dat helemaal niet nodig. De dierenarts wilde graag een aantal foto’s maken van haar knie en hak. De knie zag er goed uit, maar bij de hak zat een pees die in het verleden een flinke opdonder heeft gehad. Het was niet ernstig — geen gaten of scheuren — maar er was wel een verkleuring te zien op de plek waar de pees aan het bot vastzit. Hij was er behoorlijk zeker van dat dit het probleem is en dat ze hierdoor compenseert in het bekken- en ruggebied. Na de behandeling van de fysio is ze daardoor waarschijnlijk ‘door de mand gevallen’: die zal de compensaties hebben weggenomen, waardoor ze nu kreupel is op de volte.

De dierenarts raadde lasertherapie aan, dus ik heb vandaag de fysio een bericht gestuurd. Ook heb ik gevraagd naar supplementen. Op dit moment geef ik vitamine E met selenium en magnesium, maar misschien voeg ik daar lijnzaadolie aan toe (nadat mijn vitamine E op is; lijnzaadolie kopen met vit E) en MSM. Dat wil ik alleen wel even dubbelchecken met de fysio. Verder is het advies: iedere dag wandelen op rechte stukken, niet longeren en zware ondergronden vermijden, en van daaruit langzaam opbouwen (in overleg met de fysio).

Het zal dus nog een aantal maanden duren voordat ik er überhaupt weer op kan, maar het is echt een opluchting dat ze hiervan zal herstellen. Als we tegen de tijd dat het zomerweer eraan komt buiten (stap)ritjes kunnen maken, dan ben ik een blij ei!

Ik kan nu met een goed gevoel de kerst in, want met alle stress van de afgelopen weken zat ik totaal niet in de kerststemming. De stalhoudster was ook erg blij met dit nieuws. Ze heeft inmiddels ook al een zwak voor haar; Miracle is een van de makkelijkste paarden op stal. Ze loopt perfect met je mee (zeker als je bedenkt dat ze momenteel niets doet), vindt het geen probleem om even van stal te wisselen om uit te mesten, kan het goed vinden met alle andere paarden en haar voernijd is ook al een stuk beter. De stalhoudster vond dat ze sinds de fysio echt is opgeknapt in haar hoofd: ze komt een stuk kalmer over. Of dat daadwerkelijk door de fysio komt weet ik niet; het kan ook zijn dat ze nu gewoon haar plekje begint te vinden bij ons.

Anyway, een erg lang verhaal, maar ik ben heel blij met dit nieuws \o/

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 15:17

Ik snap dat je dit goed nieuws vindt! Ik duim voor je dat je met de zomer buitenritjes kan maken!

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 16:07

Oh wat een fijn nieuws mbt Miracle ! Klinkt iig positiever dan ik had verwacht