[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sychess

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 12:13

yes, zal ik doen :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 12:14

Fijn dank je wel. Zou wel tof zijn als ik dat nog een keer met een paard kan doen, ik heb nog nooit zoiets gedaan. Ja, een normaal trail parcours wel maar niet dit.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 12:25

Ed heeft me een keer meegenomen tijdens het uitstappen en dat vond ik echt heel erg leuk. We deden natuurlijk niet alles (want uitstappen) maar ik wil zeker nog een paar keer de 'volle' ervaring :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 12:26

Oh dat is wel tof. Normaal staat er altijd bij dat het niet met een lespaard kan en op zich snap ik het maar het is wel heel jammer. Maar als je daar elke week lest dan is het wel logischer dat je een keertje daar mag uitstappen.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 09:28

Ja dat gaan we dan wel doen natuurlijk. Laatste keer was met Special.

fakeredhead

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 12:47

Ik heb het even opgezocht maar wat een gaaf iets! Wat jammer dat dat mogelijk ook allemaal weg zal vallen dan zeg...

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 19:56

Wow Amanda, ben je 15 kilo kwijt? Wat knap. Ik ben er nu 13/14 kwijt, het voelt zo goed. Al is het echt niet makkelijk. Moet je er veel voor doen? Met het voer gaat het beter, ik ben nog zoekende in de juiste amino zuren voor hem en waar hij het goed op doet voor de winter. Nog een week wachten met Noura, dan kan de tijd niet snel genoeg voorbij gaan.

Fakeredhead, gave plannen zeg met je reis.

Mondy, wat schrikken met Joker. Nu met de kou en de oudjes is dat ook niet fijn :( Hopelijk krijgt hij het niet nog een keer.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 20:03

Nee ik wil er 15 in totaal. Ik zit op de helft :D
Dus nog even doorzetten! Ik eet koolhydraatarm en vast 16 uur. Dus ik eet tussen 10.00 en 18.00. Maar daarbinnen mag ik gewoon veel eten. Dus dat is goed vol te houden :j

Fijn dat het beter gaat. Wat zoek je nu specifiek nog? Kan ik nog ergens bij helpen?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 08:57

Jolienb92 : Ja de in hand onderdelen komt meer bij kijken dan je in eerste instantie zou verwachten he. Lekker rustig oefenen en uiteindelijk word je er wijs in. Ik ben er dit jaar voor het eerst mee begonnen en vind het ook allemaal best moeilijk hoor.

Sychess , ziet er echt heerlijk uit ! En wat ontzettend gaaf. Fijn dat je een super matchend paard had ook.
Ontzettend lief hoofd zit erop. Mooie omgeving en zoveel ruimte <3
Oh die wellness klinkt ook wel lekker.

Oh dat ze gaan stoppen zeg. En ze hebben net twee nieuwe onderdelen in de trail tuin. Doe gaat zeker ook stoppen bij de eventuele nieuwe eigenaren. Er blijft weinig over zo op deze manier.
Ik heb geen bak of momenteel geschikt rijpaard om te lessen anders had je gerust hier langs mogen komen. Al is dat denk ik nog steeds heel ver weg voor je.

Winston , welkom
Leuke paarden heb je.

Evercreek: Dat was sneller dan verwacht een eigen paardje. Wat een leuk ding. En ook een draver kan je van alles mee doen. Belangrijkste is een goede klik en dat jullie voor elkaar geschikt zijn. Wel beetje bijzonder van je trainer. Maar goed dat je nu weet bij wie je blijft lessen. Gefeliciteerd met je aanwinst en mooie tijd samen.
Ik heb een nrps gehad , bijna 1.70 maar die kon joggen als de beste en liep echt niet onder voor de anderen wel western rassen.

Marlies: Oeh ik zag het aanbod inderdaad , wat ontzettend leuk!

Denies: Dan valt toch echt te zien dat beweging goed is. Fijn dat je steeds meer mag opbouwen. En wauw die resultaten van de online show *\o/* *\o/* echt super goed.

Scc : toch wat stapjes vooruit gegaan dus.

Fakerhead , welkom en alvast veel plezier in Canada.

Daiyho , verstandig om haar op de foto te zetten. Erg jammer dat er ondanks al zoveel bekende issues er gewoon mee doorgefokt word. Voor mij ook al bekend en een reden om daarom de hengst ook niet te gebruiken.
Het is natuurlijk ook een combinatie maar toch.
Ik hoop voor jullie dan Noura er helemaal goed uit komt en je lekker aan de slag kan gaan.
Ooh en al op de helft van de -15 kilo. Wat goed !

Carien: bedankt , ben ook blij met de showshirts heb er nu 3 dus kan mooi beetje afwisselen. Veulens zijn nog niet afgespeend. Wel mee begonnen maar indian was er zoo niet mee eens. Dat we daar mee gestopt zijn en nu na de vakantie opnieuw.
Een warmtenet kan ik eens na kijken.
Heerlijk kunnen wandelen met skeet zie ik wel.
Whiz ziet er al goed uit. Ben je er al over uit waar je hem gaat laten beleren?

Mondy : wat vervelend van de koliek. Hopelijk blijft het hem verder dit jaar bespaard.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 11:26

Nou hier sinds vrijdag terug van onze roadtrip , door Duitsland , frankrijk , spanje en Luxemburg.
In Spanje zijn we bij Phoenix op bezoek geweest. Phoenix is het tweede veulen van Indian uit 2022.
Halfbroer van Skylar , Lootah en Dallas.
We hebben hem in november 2022 zelf naar zijn nieuwe baasjes gebracht in Spanje ( zijn ook echte Spanjaarden)
Ze zijn nog steeds super blij met hem , hij is ook nog steeds hengst en gedraagt zich prima. Ondertussen zijn ze bezig met rijden , gewoon op een touwhalster. Ook zo de bossen in , gaat nog steeds super makkelijk de trailer op. Niet meer gedaan sinds veulen en pas voor het eerst weer.
En is super relaxed en makkelijk van wat ze zeggen.
Ik ben een hele trotse Fokker.Hij is nu 3 mag nog steeds wat uitzwaaren en beetje groeien. Is richting de 1.50m nu.
Phoenix als veulentje

Afbeelding

En nu

Afbeelding

Afbeelding

Eigenaren waren ook super blij dat we langskwamen en gaven aan dat er weinig fokkers zijn doe zo betrokken blijven bij hun fokproducten en ze dat enorm waarderen.
Voor ons heel fijn om te zien dat hij zo op zn plek is met hele leuke baasjes die er helemaal weg van zijn .

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 11:29

Oh jeetje wat een knapperd is dat <3 ontzettend gaaf koppie.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 12:07

Mondy dit is zn koppie van de andere kant.

Afbeelding

fakeredhead

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 12:49

Wat leuk zeg, dat je inderdaad zo goed contact houdt met je eigen fok product :D En wat is ie mooi opgegroeid!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 13:48

Hij ziet er goed uit! :)

Zo te zien heb je een toffe roadtrip gehad ook. :D
En vast met lekkerder weer dan dat wij hier hadden.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 18:11

Echt een sprekend snoetje <3

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 13:01

Wat is Phoenix knap geworden!!! Leuk dat jullie m opgezocht hebben....

Nou ik leef nog (onder mn meeleessteen want tja, niet veel te melden gehad :D ).

Afgelopen zaterdag was t verhuisdag *\o/*

9u op stal, pony in dr achter bescherming gezet en hop nog even lekker naar buiten terwijl wij (manlief en moi) de stal leeg haalden. 6,5e kruiwagen met gehakseld stro eruit gehaald, stal netjes aangeveegd en toen kreeg ik van de staleigenaar te horen dat ie wel heel erg netjes was en ik niet hoefde te stofzuigen _O-

Afbeelding
Vind wel dat ik m netjes achter gelaten heb....

Toen Frosty van de wei gehaald, deken af gedaan, zweetdeken op een richting trailer gewandeld. Dat moest ze weer even laten zien dat ze (net als haar broer dat deed) ook een ezel stand heeft (slaat wat dicht) maar binnen 5min stond ze op de trailer en waren we gereed voor vertrek.

Ze kwam super van de trailer af, keek even rond en dacht: hey, dit ken ik!

Ze wandelde zo ongeveer meteen richting de kantine _O- (ze is op deze stal geboren en vanaf haar 2,5 tm ongeveer haar 4,5 heeft ze op deze stalling gestaan dus echt "nieuw" was t niet ;)

Even op stal gezet met zweetdeken waar ze even wat stress mest kwijt moest maar toen meteen hooi ging knabbelen en ging liggen rollen. Oke, dat is dikke prima dus!!!
Afbeelding

Toen naar haar paddock gewandeld waar ze even heel lelijk moest doen tegen haar buurman (die heel toevallig ook Joker heet ^) ).

Beetje rondwandelen, beetje roepen, veel rollen en toen ik haar eenmaal had voorgedaan hoe ze het hooi uit de slowfeeder kon trekken was het wel prima.

Dus even met manlief naar huis gereden om hem af te zetten en om voor mezelf wat te eten te halen, toen terug naar stal. Ze was voor mijn gemoedsrust nog net iets te alert dus wilde haar graag even in de gaten houden. Ben lekker op de opstap stang van mn trailer gaan zitten kijken en moet bekennen dat dat echt fijn was! Gewoon even helemaal niemand om me heen en enkel de paardjes tevreden op de paddock te zien staan....
Afbeelding

Afbeelding

Op zondag moeten we de paarden zelf buiten zetten/binnen halen (dikke prima!) dus vroeg naar stal..

Samen met stalgenootjes de paarden buiten gezet en even gekletst, Frosty was lekker chill dus ik kon wel gewoon naar huis. Eind vd middag terug gereden om samen met 1 ander stalgenootje de paarden weer binnen te halen, die was anders helemaal alleen geweest en tja, kleine moeite om dat mee te helpen (en dan kon ik ook nog even lekker knuffelen met mn meisje).

Zo liet ik haar gisteravond achter <3
Afbeelding

Vanmorgen hebben we heerlijk 10min in de roundpen gewerkt. Het is dat ik weet dat ze serieus 8 maanden niets gedaan heeft maar ze heeft geen pas verkeerd gezet, deed alles op que dus ik stond wel even met de tranen in mn ogen te kijken.... dik vet geluksmoment <3

Zo ziet ze eruit zonder deken, ondertussen 5 maanden drachtig....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 13:05

Was het trailpark op de plek van die nieuwe paddocks? Zo ziet het er wel uit namelijk.
Fijn dat ze het goed doet.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 15:24

Nee, trailpark ligt aan de andere kant. Dit hele stuk was vroeger gewoon akker/grasland.

Die stuk ligt in het verlengde van de binnenbaan, buitenbaan en square pen.

Trailpark lag (denk dat de kudde daar nu ook gewoon kunnen lopen) zeg maar aan de andere kant van de lange zijde van de binnenbaan.
Laatst bijgewerkt door Paint_Lover op 17-11-25 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 15:26

Oh ok, ik dacht het even, het leek erop. :+
Maar ligt het park er nog?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 15:28

Bellatrix schreef:
Oh ok, ik dacht het even, het leek erop. :+
Maar ligt het park er nog?

Zie mijn aangepaste bericht.... ik weet het niet zeker maar denk dat de kudde nu ook het trailpark gedeelte heeft

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 15:30

Ohja ok.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 15:54

Ik kom ook weer onder mijn meeleessteen vandaan gekropen.

Sychess : Jeetje wat een gave vakantie en wat een prachtige natuur! Maar wat balen van de magnolia ranch. Ik weet helaas zo geen andere bij jou in de buurt
Winston_f Wat een knappe tank heb je. Denk dat het veulen strawberry roan word als ik er zo naar kijk
Evercreek: Gefelicitewerd met je aanwinst! Het leven is gaver met een draver. Bij ranch riding ga jij flink punten op jogs en extended trot. Welke diciplines wil je gaan doen met je nieuwe aanwinst?
Wesseltje: Arthur heft voor ieder wils maar ik ben een tijdje terug goed geslaagd bij de cowgirl store
Toushie: wat balen zeg. Zou voor op kantoor een stoelverwarmer een idee zijn? zelfde als een elecktisch deken maar dan voor over je stoel. Zo de knetter daar maar je zeker trots op zijn als fokker. Wat een knappert!
Denies: wat fijn dat je weer groen licht hebt gekregen en zo snel al wat klasses gewonnen! Klinkt alsof jullie nu weer lekker op dreef zijn.
Fakeredhead: Wat vet! welke regio ga je zitten?
Daihyo: wat spannend dat het moment van eerste ritje dichterbij komt. Ik duim op een goede uitslag voor je
_Carien: Whizper heeft een mooie uitstraling met zijn flaxen manen
Paint_Lover: fijn dat Frosty weer ontspannen thuis is. Is dit de stal waar je wel reining kon trainen?

Laatste paar weken beetje druk door werk en allerlei andere randzaken. En toen was daar ineens het eerste wedstrijd weekend voor Fudge. Ik had een beetje overmoedig ingeschreven maar gelukkig is alles goed gekomen. Ik had mooi een stalletje voor hem geregeld zodat die kon blijven overnachtten(werd niet helemaal gewaardeerd door hem)

Op zaterdag begonnen we met reining. Andere stal, heul veel paarden en publiek was een beetje veel voor hem. Losrijden was een drama. Proef opzich ging thuis heel goed alleen nieuwe bak, TV die flitste en fanatiek publiek.. Hij vond het retespannend en ik gaf hem steeds de ruimte om zelf zijn rust terug op te pikken wanneer het hem te veel werd. Aan het einde van de proef werd die al wat meer zelf verzekerd. ik was heel bij met mijn 55,5 en dat Fudge goed oppakte om zijn rust zelf terug te vinden zonder dat ik zijn hoefje hoefte te vast houden.

Afbeelding

3man 2 gates kwam erna en het was een wereld van verschil. Daar waren KOEIEN }:0 ! en meneer is gek op koeien. Opperste concentratie had die en het publiek was niet meer eng :+

Afbeelding
Hier zijn we met ons team 3de geworden. Stabiel beide rondes 3 koeien kunnen pakken.

Na een voor Fudge niet geweldige nacht rust hadden we zondag de working cow horse. Losrijden ging stuk beter dan de dag ervoor. Even in zijn oor gefluisterd dat die niet met koeien mag spelen als die zich niet gedroeg. Onze drywork (reining)proef meer dan dik tevreden. Alles slow en steady een mooie 66 gehaald met een 1/2 penalty voor een drafpas bij aangalloperen. En toen was die daar een koe en wat had meneer er een zin in <3 . Echt zijn best gedaan alleen wel over mijn hoed heen gecrossed die ik nieuw had. Ben nog steeds helemaal in de wolken met hoe goed hij deze koe heeft opgepakt. Ik kon er niet te dichtbij komen en het kon een rap koetje zijn. Maar hij haalde gewoon de 2de plaats binnen.

Afbeelding
Vanavond krijgt die een flinke bak met lekkers.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 15:58

Wat goed van Fudge! <3
Snap wel dat het spannend is in een andere bak met veel publiek en lampen.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 16:36

Knappe Fudge! Goed gedaan!

En jup dit is de enige stal in de wijde omgeving met een reiningbodem.... ik heb daar tot 2 jaar geleden op pension gestaan maar toen gingen ze om naar natuurinclusieve paardenhouderij en dat is voor Frosty niet geschikt vanwege die botsplinter in haar achterbeen (toen was die overigens ook nog redelijk "nieuw") dus moesten we verhuizen.

Toen eerst een tijdje in Leende gestaan maar dat was te groot, te weinig buiten en had ik n mega gestressed paard dus op zoek naar een andere plek en toen op 10min van mn huis terecht gekomen. Opzich niets mis mee maar ik merkte al maanden dat ik mezelf er minder op mn plek voelde omdat ik niet kon doen wat ik toch wel graag doe (rijden/trainen) dus ja.... dan maar weer zoeken.

Dat zoeken is tegenwoordig overigens wel echt n ramp aan het worden, veel stallen sluiten (begrijpelijk maar maakt t wel mega lastig om een fijne plekje te vinden).

Ik had al gehoord dat er mss een pensionstal geopend zou worden op het terrein bij mijn "oude" stalling dus geappt en langs gegaan en tja, toen hoefde ik er niet eens meer over na te denken ;)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-25 18:11

Even random en zeer kort dag: morgen eind van de ochtend ga ik naar Arthurs. Iemand zin om daar af te spreken? Ik rijd vanuit Venhorst :)