[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 12:06

Wat zegt je onderbuik gevoel dan? Denk je dat er iets niet goed zit?
Wel slim om haar op de foto te zetten. :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 12:12

Ja, dat er iets in de benen niet goed zit inderdaad :j
Haar zolen zijn sowieso dun, dus ik wil gelijk kijken hoe dun en hoe het met de stand van het hoefbeen zit.
Maar rechtsachter lijkt ze ook niet helemaal lekker. Ze staat veel op rust op dat been.
Loopt verder niet kreupel, maar ik zie wat. Ze is ook stijf, dus dat kan ook de oorzaak zijn. Of ze is stijf omdat er iets niet goed zit. Ik weet het niet. Misschien kijk ik haar onregelmatig. Maar mijn onderbuikgevoel is niet lekker.
En er zijn inmiddels aardig wat nakomelingen van dezelfde hengst die niet goed zijn op de benen. Vroeg artrose of andere problemen. Dus ook daarom wil ik dat checken.
Er is ook nog een IMM/MYHM test uit. Verder zijn haar ouders 5- en 6-panel negatief. Alleen moeder is niet IMM/MYHM getest, dus die pak ik gelijk maar mee.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 12:14

Oh echt? Dan snap ik zeker dat je foto's laat maken.
Ga je naar een kliniek of komen ze naar jou?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 12:18

Ze komen naar mij. Gelukkig, anders heb ik Jim over de rooie :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 12:21

Oh. :=
Hij kan niet zonder haar?

Ik hoop echt voor je dat ze helemaal goed is.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 12:23

Nee hij hangt echt extreem aan haar. Loopt zich letterlijk kapot als zij weg gaat. Dus dat doen we ook niet.
Jim alleen meenemen gaat overigens wel goed. Noura maakt zich een stuk minder druk :')
Maar gelukkig kan dit aan huis, dus dat is super fijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 12:27

Ja zeker fijn. Hou je ons op de hoogte?

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 13:22

Oke, deze post hoort ook half in een klaagtopic thuis, maar... de magnolia ranch gaat stoppen.

Vorige week bij de les vertelden ze het. En laat ik nu net al een paar weken in een dipje zitten, moest erg m'n best doen om niet in janken uit te barsten :+ dat is dan net die druppel die de emmer doet overlopen... Ik had in het western rijden weer helemaal mijn uitlaatklep gevonden en het plezier in paardrijden terug gevonden.. en nu wordt dat ook nog ff afgenomen :( in de auto even erom gehuild. Ik heb echt geen andere mogelijkheden dicht in de buurt dus .. ja.. eventjes heel vervelend. (ja ik voelde me die dag echt dramatisch, voel me nu al wel weer beter hoor, al blijf ik het natuurlijk jammer vinden)

Voor hen natuurlijk heel mooi. Ze gaan verhuizen naar Frankrijk, de lessen worden op een lager pitje gezet, en ze gaan b&b erbij doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 13:26

Nee?! Wat ontzettend jammer!! Ik dacht dat ze zo'n goedlopend bedrijf hadden? Maar dit is eigen keus dus?
Je gaat niet even naar Frankrijk voor een ritje...gaan ze dat daar wel weer aanbieden? Dat je dan in het B&B kan verblijven? Dan is het wel leuk voor in de zomer..

Maar idd af en toe een lesje kan niet meer...

Wanneer gaat dit gebeuren? Kan ik nog een les rijden in de komende maanden? Op hun FB en site staat er nog niets over.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 14:06

Je kunt inderdaad in de b&b verblijven en dan lessen boeken.. maar buitenritten of zo gaan ze daar niet organiseren.

Het loopt ook wel goed maar ze hebben in Frankrijk minder last van regels etc, zo wilden ze geloof ik nog een nieuwe binnenbak bouwen maar dat ligt al heel lang te wachten dat plan, omdat er telkens gezeur is met regels/vergunningen. Dat is in Frankrijk allemaal niet. Plus het is veel goedkoper in Frankrijk allemaal begreep ik ervan.

Ik lesde inmiddels gewoon standaard elke week bij ze dus ja dat is wel even heel erg jammer. Binnen enkele maanden gaan ze al, als het goed is kan ik nog net mijn strippenkaart opmaken. Dus als je daar nog heen wil zou ik het zo snel mogelijk boeken. Volgens mij had hij het over 3 maandjes of zoiets. Maar pin me daar niet op vast.

Voordat het op social media komt te staan zullen ze wel eerst alle lesklanten persoonlijk willen spreken (en here i am, klokkenluider haha)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 14:08

Ok, dank je wel voor de info.

Echt heel verrot, je kan als westernruiter steeds op minder plekken terecht. Alles wat er is zit ver.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 14:17

Wel meegelezen, maar niet actief bijgedragen. Een globale bijlees:

Maureen, je laarzen zijn erg gaaf. En knappe Joe, wat een super mooie comeback.

Denise, wauw wat een mooie berichten met Beeb. Daar heb je het voor gedaan. Heel fijn dat je die stip op de horizon nu hebt kunnen aanraken .

Ik lees over Yellowstone, staat al heel lang op ons lijstje. Ik hoop met de kerstvakantie tijd te hebben :+

Jolien, mooie plannen heb je met je dame. Ben je er al uit wie je laat komen?

Toushi, wat een sprongen maakt Lootah. Dat geeft haar goede karakter maar mooi weer. Zijn de veulens nu afgespeend bij jullie? Erg mooi je show shirts. Hoe gaat het nu na de ingreep? Zou een warmte mat onder je toetsenbord nog wat zijn? Die kan je zelf reguleren.

Paint, Frosty ziet er goed uit. Het gaat al best gestaag zo de dracht en na de december maand die voor de deur staat is het echt aftellen. Succes met de verhuizing alvast aankomend weekend.

Marlies, ik ga ook niet naar Arthur. Hoe gaat het met je 2 nieuwe aanwinsten? Leuke les heb je in het vooruitzicht.

Sychess, wat een gave vakantie heb je gehad. Minder nieuws over de Magnolia ranch, maar wie weet openen nieuwe deuren zich?

Welkom Winston, wat een plaatje jouw merrie!

Welkom Fakeredhead.

Super spannend Amanda, maar een heel goed besluit. Dan heb je hopelijk eea uitgesloten. Ik ga voor je duimen.

Evercreek, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Blijf je eigen pad volgen, geniet en geef het geen aandacht, wat aandacht geeft groeit ;)

Eind september zijn we met Skeet naar de Cantharel geweest, volop genoten en een hele mooie week qua weer gehad. Veel gewandeld en nog een staprondje gedaan.
Afbeelding
The longe ranger :')
Afbeelding

Met Whizper ook alles goed, hij droogt steeds meer op naar het paard wat hij gaat worden. Helaas wel erge mok gehad met alle nattigheid in oktober, maar dat gaat nu de betere kant op.
Afbeelding
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 14:19

Fijn dat je zulk goed weer had tijdens je week in de Cantharel!!
Whizper ziet er goed uit. :j En mok is niet zo vreemd met dit natte weer, komende tijd is het meer droog dan nat zag ik.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 14:24

Bellatrix schreef:
Ok, dank je wel voor de info.

Echt heel verrot, je kan als westernruiter steeds op minder plekken terecht. Alles wat er is zit ver.

Eens.. Ik moest 45m rijden voor magnolia, maar kwam altijd half uur voor de les aan (ivm paard pakken, rustig poetsen en zadelen) en denk dat ik ook 20 minuten na de les pas weer in de auto zat telkens.. Dus als ik om 13u les had, ging ik om 11.30 weg van uit en was ik ongeveer 15.15 pas weer thuis

Als ik naar Silver Ranch zou gaan, die is 1u20m rijden, dan kan ik helemaal de hele dag vrij plannen voor 1 uurtje les :+ ik vind ver rijden niet erg.. maar de hele dag eraan kwijt zijn wordt me wat te gek helaas.

@carien, mooi paardje!

en ik vrees ervoor. wie weet maar ik ken zo geen plekken waar je lessen kan volgen die nog een beetje te doen zijn qua afstand. achja.. zorgen voor morgen denk ik dan maar..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 14:43

Ja, je bent een groot deel van je dag kwijt aan een lesje daar. Wij rijden ook een uur en je bent er idd wat eerder en je bent ook niet direct weg.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 14:44

Bellatrix schreef:
Ja zeker fijn. Hou je ons op de hoogte?

Doe ik :j

Sychess schreef:
Oke, deze post hoort ook half in een klaagtopic thuis, maar... de magnolia ranch gaat stoppen.

Vorige week bij de les vertelden ze het. En laat ik nu net al een paar weken in een dipje zitten, moest erg m'n best doen om niet in janken uit te barsten :+ dat is dan net die druppel die de emmer doet overlopen... Ik had in het western rijden weer helemaal mijn uitlaatklep gevonden en het plezier in paardrijden terug gevonden.. en nu wordt dat ook nog ff afgenomen :( in de auto even erom gehuild. Ik heb echt geen andere mogelijkheden dicht in de buurt dus .. ja.. eventjes heel vervelend. (ja ik voelde me die dag echt dramatisch, voel me nu al wel weer beter hoor, al blijf ik het natuurlijk jammer vinden)

Voor hen natuurlijk heel mooi. Ze gaan verhuizen naar Frankrijk, de lessen worden op een lager pitje gezet, en ze gaan b&b erbij doen.

Oh wat balen van de Magnolia Ranch zeg. Ik wilde daar ook gaan lessen. Dat was mijn beloning voor als ik 15kg was afgevallen :+

Kun je niet aan huis lessen? Zijn er geen instructeurs met een route in de buurt? Komt Canisia niet bij jou in de buurt?

Carien: leuke foto's! Lekker bij de Cantharel. Mooie omgeving :j
En Whizper ziet er ook goed uit.
Hoe gaat het nu met voer?

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 15:28

Wat jammer van de Magnolia Ranch zeg! Wilde zo graag nog de trailtuin in met Miracle aankomende zomer :(
Weten jullie toevallig of zoiets ook ergens anders is?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 15:36

Nee, de enige andere die er was is ook opgeheven.

fakeredhead

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 16:36

@xDenies geen idee wat die uitslagen inhouden, maar gewonnen klinkt goed hahaha, gefeliciteerd!

@Daihyo ik ga een half jaar op een ranche werken, seizoen daarvoor is eigenlijk ook niet langer. Heb een visum voor een jaar dus even kijken of ik daarna misschien nog voor een half jaartje ook werk kan vinden :)
En wat onderbuikgevoel betreft, altijd volgen. Liever een keer teveel iets op de foto dan te laat! (al snap ik dat je portemonnee die mening niet deelt ;) )

@Sychess wat ontzettend balen voor je zeg! Jammer dat er niks bij je in de buurt zit... Is er ook geen kans op dat iemand het over gaat nemen en een doorstart gaat maken?

@_Carien prachtige paarden!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 17:22

Daihyo hopelijk komt er wat uit. Vind je t niet vervelend dat Jim niet zonder kan ? Wat als je toch ff weg moet.
Carien wat een mooie foto's, fijn dat alles nu weer ok is !
Sychess wat balen zeg. Zou niet iemand anders een doorstart maken ?

Hier weinig te vertellen. Joker heeft voor 2e keer dit jaar koliek gehad, gelukkig niet heel heftig deze keer. Maar hij is enorm gevoelig met de temperatuurverschillen helaas.
Nog even een paar dagen frosty knuffelen. Dat zal ook wel even wennen zijn voor joker straks

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 18:44

Oh wat balen van die koliek zeg! :(:)q

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 11:17

Ik hoorde gisteren van Ed dat hij nog een leuke aanbieding wil doen met de trialtuin voor de komende maanden. Je mag dan ook met een lespaard meedoen, dus ik ga dat zeker nog wel een paar keer doen.

Ze hebben al wel kopers voor hun plek, maar wat ik ervan begreep gaan ze alleen de pensionstalling doorzetten, en geen westernles oid.

Les aan huis, haha ja.. kan... maar ik heb geen eigen paard :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 11:23

Oh!! De trailtuin doen met een lespaard is wel tof!! Ik neem aan dat dat op hun site komt?

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 11:25

Dat durf ik echt niet te zeggen, Ed vertelde het gisteren een beetje omdat ik vroeg of de trailtuin nu nog druk werd bezocht, en toen gaf hij dus aan dat hij nog even een leuke actie ervan wilde maken.. maar geloof dat 't echt nog een niet-uitgewerkt idee was, als ik wat hoor verder zal ik het aangeven. Verwacht eerder dat het dan op facebook of zo of in de interne app wordt gedeeld denk ik

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 11:29

Ok, zit jij in de interne app? Wil jij het laten weten als die actie ergens online staat of als we kunnen boeken?