[SGW] SGW Etten-Leur (2 en 9 april) wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

g0otje

Re: SGW Etten-Leur (2 en 9 april) wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:13

naja het is even aanpassen aan het paard, maar het is een geweldig dier met een leuke instelling, dus zo moeilijk was het eigenlijk niet Bloos

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:18

Ik ben gisteren met Irène mee geweest om te groomen. Erg trots op Jupiter en Irène (4e) Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! . Ze zal zelf nog wel een verslagje schrijven denk ik. Erg veel tijd gehad om te kijken en dus veel bokkers gezien.
Ik zag Murielle op hindernis 6 in de cross. Heb Jiska, Suzanne en Margo in het springparcours gezien. Marieke door de waterbak zien gaan. En Lielle als 'collega groomer' regelmatig tegengekomen. Leuk dat ik iedereen nu heb zien rijden!!
Alle prijswinnaars proficiat OK dan!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:29

Knap gedaan van Irene en Jupiter!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:33

Sjaan: jammer van Muriël als het net lekker ging!

Marieke: Je gaat echt als een speer met Wup hé?
Echt leuk joh! Wel jammer dat de tijdfouten je zoveel plaatsen kostte..

Loes_joery: fijn dat het toch steeds vooruit gaat.

Nina_62: Goed van Anneroos, gefeliciteerd!
Alleen met hard rijden mag ik hopen tussen de hindernissen in?
Hard op de hindernis af rijden is namelijk niet altijd handig..

GvdT: jeetje wat een cijfers indd! Hoe moeten die dan wel niet gereden hebben, óf, hoe hebben ze in vredesnaam zo kunnen punten! Ik heb het niet gezien natuurlijk..

Berdien: Balen van die bloedneus zeg! Zonde als het lekker gaat en je halverwege moet stoppen..

Jiska: super voor de eerste keer joh!
Een nieuw talent op komst dus Tong uitsteken

Simmie: ook goed voor de eerste keer zeg.

Caatje ook netjes resultaat, op naar het L dan Lachen
Jammer dat je net buiten de prijzen viel, dat is altijd balen.

Lielle: af en toe een dagje alleen groomen is indd best leuk.
Maar niet te vaak achter elkaar, want dan gaat het toch te veel kriebelen Nagelbijten / Gniffelen

SGWollie: Gefeliciteerd met je prijs!
Ook klaar voor het L dus.

Eventinggek ook een goed debuut gehad zo te lezen!

Margo: Gefeliciteerd! Een overtuigende overwinning.

Ik ga nu de foto's eens even bekijken van mijn oom Lachen

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:35

Alle prijswinnaars van harte gefeliciteerd! En ook iedereen die fijn gereden heeft natuurlijk.

Hierbij dan ook nog even mijn verslagje. Ik startte HC in de B om weer wat vertrouwen te krijgen:

Het begon niet zo goed. We waren verkeerd gereden en hierdoor was ik behoorlijk laat. Moest in een kwartier opzadelen en losrijden. Help! Was hierdoor een enorm gespannen proef. Had evengoed nog 210 punten maar de jury gaf ook wel hele hoge punten. Iedereen in die ring (5) had enorm hoge punten.
Daarna het springen. Met het losrijden sprong mijnheer gewoon midden in de sprong. Ging een galopsprong te vroeg af. Maar daardoor ging het knopje gelukkig wel om en in het parcours deed hij het wel goed en foutloos ondanks ook daar weer de spanning. Alles was interessant om de hindernissen heen Knipoog
Uiteindelijk de cross. Ging lekker! Op de driesprong kwam hij terug op de eerste sprong maar hij loste dit soepeltjes op. Ben over de brug gegaan. Hij ging eerst zo'n beetje stilstaan maar stapte er toen heel braaf door. Op het water ook een kleine twijfel maar toen braaf erin en er met een drafje doorheen. Uiteindelijk kwam ik 4 seconden binnen de tijd binnen.
Al met al ben ik toch wel erg tevreden voor de eerste cross van het jaar. Hij liep gelukkig lekker door op alle sprongen en het vertrouwen tussen ons beiden is weer aan het groeien. Op naar Castenray! Daar start ik weer in de L Haha!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:39

SGWukkie, ook netjes Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:49

Moet erg fijn zijn dat Jupiter het met zijn nieuwe amazone zo goed heeft gedaan Sabine!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:19

He Gootje! Helemaal top zeg je resultaat! Van harte gefeliciteerd! Volgens mij heb ik je gezien in de cross!!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:20

Super resultaten allemaal, proficiat!

Ik kan niet wachten tot ik zelf mag!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:21

Ik ook niet! Haha!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:22

Scum schreef:
Moet erg fijn zijn dat Jupiter het met zijn nieuwe amazone zo goed heeft gedaan Sabine!

Ja, het was echt super leuk om te zien. Twee blije hoofden door de finisch!!! Alleen was Jupiter nog erg fris na de cross, volgens mij kon hij zo nog een keertje.....

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:24

heel gaaf Sabine!! Leuk he om te zien hoe goed je paardje het doet bij je vriendin. Lijkt me echt geweldig!!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:47

ik heb nog wat foto's van gister!

tijdens het springparcours heeft muriel een paar foto's gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:51

Zo, heb eindelijk dit topic helemaal gelezen Knipoog Haha! *beetje laat misschien, maarja.. beter laat dan nooit Tong uitsteken*

AnneMieke: jammer, volgende keer beter!
MJ: goed hoor!
Jiska: fijn dat het weer goed ging!
Lisa: netjes! Gefeliciteerd met je prijs!
GvdT: jammer van je uitsluiting en je dressuur, maar goed hoor verder!
Lielle: super joh!
Marloeske: balen van het springen, maar verder goed hoor!
GOotje: goed joh!!
Eventinggek: zonde joh! Wel fijn dat je toch nog fijn gereden hebt!
Madelene: super! Gefeliciteerd!
Sjaan: jammer van je ijzer! Maar fijn dat je zelf tevreden bent!
SGWuppie: super joh! Jammer idd van je klok, maar verder echt heel goed!
Loes: super van je 2e cross! Echt goed dat je alles gesprongen hebt!
BerdientJ: balen dat je gediskwalificeerd werd, met verder super hoor! Leuke foto's!
Simmie & Jiska: knap hoor met die jonge paarden! Echt super!
Caatje: goed gedaan hoor! Ook goed van Susanne!
Eventinggek: super joh!
GOotje: gefeliciteerd! Echt knap hoor! Leuke foto ook!
SGWukkie: netjes hoor!
Jiska: leuke foto's!

Ik ben gisteren met Wollie meegeweest! Haha! Was echt super leuk! Was wel jammer van dat balkje met springen, maar verder echt goed! Ze zijn helemaal klaar voor het L!
Wollie: Gave foto's van Ollie!! Lovers

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:58

EG wat een leuk paard is je jonkie, ik vind hem eerlijk gezegd leuker als Pasja Bloos

Mooie foto's gezien en leuke verslagen gelezen.
Ik kan alleen maar zeggen, kom maar op met de starttijden van C'ray Haha!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:00

Wouw Tez, goed bijgehouden Knipoog

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:06

volgens mij heeft iedereen gisteren wel fijn gecrosst!
bij mij ging het wat minder.

Met mijn jonge pony in de B ging de dressuur redelijk en ik had dan ook best veel punten 206 maar ergens in het midden.
Het springen ging ook heel fijn een balkje op 5 daar werd ze wat lui, maar verder een super springrondje.
Op naar de dierenarts, best een hoge hartslag van 72 maar goedgekeurd.

En naar de cross. Ineens zei de starter 4,3,2 en ik stond niet eens in de startbox maar goed. We gingen goed van start maar ineens vloog ze heel snel om dus lanceerde ze me, ik boos opgestapt aangegalopeerd en over 1 dat ging goed beloond en slingerend naar 2, die sprong ze ook goed op naar 3 draaide ze weer om, maar dit keer blijven zitten en doorgereden 3 goed gesprongen het veld op en weer draaide ze om terug gereden en super over de picknick plaats op naar de zadelbok ook goed, draaid ze in het pad weer zo snel om en weer een lancering. wil ik opstappen heb ik het hoofdstel in mijn hand. alles goed gedaan en opgestapt verder gereden naar de opsprong en de dubbel ging allemaal heel goed. Na de bosuitsprong dacht ik ik probeer gewoon het bruggetje ik had toch al zoveel strafpunten. ze draaide vlak voor de brug weg dus opnieuw aangereden vanuit draf dat ging goed, op naar het water weer wilde ze omdraaien maar opgevangen. Een stop op het steiltje voor het water, opnieuw aangereden en sprong ze goed. Toen stond ik ineens voor de afsprong van het water, ik dacht dat ik er niet af mocht springen maar zag toen dat het wel mocht, erin gesprongen goed en de laatste hindernissen gingen goed.
ik baalde eerst echt wel maar later besefte ik dat ik eigenlijk toch wel tevreden over de rit ben. Ze is pas 5 en het is haar 2e cross ze moet gewoon leren om van de groep weg te gaan.

Meteen na de cross moest ik op Pino mijn M-pony om te dressuren, hij was super heet maar toch een nette proef gereden, niet echt hoog gepunt maar ik stond 8e.
Losspringen ging super dus ik dacht het springen lukt wel, niet dus . Hindernis 1 ging goed 2 ook 3 kwam hij niet uit en lande in de hindernis, dit vond ik niet erg. maar de 2e keer kwam hij wel uit en had genoeg been gegeven stopt hij weer en rara weer een lancering:o. Ik ben weer opgestapt en heb gewacht tot de hindernis weer opgebouwd was, nu sprong hij wel dus ik roep goedzo. hindernis 4 en 5a,b ook goed en 6 komt hij goed voor en springt af stopt hij alsnog. uitgebeld en dus geen cross grr. Boos!

De ruiter moet dus wat meer aan de zit werken maar geef me een bokkend paar en ik blijf zitten geef me een steigerend paard en ik blijf zitten. maar bij zo'n lancering lukt het echt niet maar op naar de volgende sgw!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:16

Van de jonge pony toch wel goed voor de 2e keer Vera, dat omkeren gaat er vast nog wel af met wat meer ervaring Lachen
Wel jammer van Pino in het M zeg..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:17

Lastig Vera, maar voor zo'n jonge pony kan ik me voorstellen dat hij zoiets probeert. Leerzame ervaring voor jullie beiden.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:18

SGWuppie schreef:
Ja, hij springt nog een beetje te hoog en te enthousiast, maar dat is alleen op de sprong zelf, met aanrijden is hij heel braaf.

Super hoor Eventinggek! Grappig hoe blij je kan zijn met de prestaties van die jonge beesten!! Was idd wel aprt gejureerd in die ring, heb zelfs een score van 231 zien liggen! En de picknickplaats vond ik nog best pittig voor de B, knap dat ie de brug opging en in 1 keer het water in! Ik zie je wel in Overpelt zaterdag!

Ja leuk tot zaterdag! Haha! Hoop dat we niet té vroeg moeten crossen, want dan wordt t weer heel vroeg ivm verkennen....

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:30

Gister ook ff in ettenleur geweest!
Veel bekenden weer gezien!
Vond de cross goed te doen, en kreeg wel weer echte crosskriebels Lachen Maar ik heb nog ff geduld!
Volgens mij hebben zowat alle bokkers lekker gereden gister!
Kwam vast omdat jullie mascotte (purple dream Knipoog ) er was Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:38

Hey, off topic hoor... Maar jij met je cross-kriebels: wanneer mag je weer?? Trainen ofzo?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:40

uhm...
voorlopig nog niet
Utah zit nu in de 1e straftrainings week Lachen
Kim staat nog zeker een maand of 3 op rust. En t is afwachten of ze dan weer helemaal rad wordt.
Juul heeft wel weer een paardje wrs, dus groomen doe ik wel weer snel! Maar zelf rijden voorlopig nog niet!
Utah en ik zijn als combinatie al gevaarlijk in een springring Tong uitsteken Laat staan in een crosstraining.. Tegen de tijd dat t veulen eraf mag, mag ze mee naar rob thuis! en dan zullen we het wel zien!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:41

Mijn aanbod voor Ede en een training staat nog hoor...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:44

heel lief!!
Maar je zusje rijd haar nu toch ook! En ik wil graag vaker met een paard rijden voordat ik er een cross mee inga.
Ik rijd nog steeds die C pony, en wil nog steeds proberen die een keer mee te krijgen naar ijsselsteijn om daar een beetje te spelen. hij vind crossen wel geweldig. Alleen zn eigenaar niet Boos!