Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cer schreef:Off topic:
Nee ik snap het niet zo goed eigenlijk...
Dat betekent dat je wel een btw nummer moet hebben, maar niks afdraagt? Hangt een btwnr samen met een kvk-inschrijving oid?
K ga toch es vragen of al die instructrices/teurs die ik ken, ingeschreven staan...
Overigens kon ik nergens op de belastingsite vinden of je een bedrag mag bijverdienen naast je reguliere baan, en hoe hoog dat dat mag zijn.
Casus twee:
Je geeft les voor nop, wat dan?

Cer schreef:@Jos: Dus als jij een les/clinic zou willen geven op een ander terrein, dan moet je je diploma hebben?
Jouw bedrijfsverzekering geldt niet op ander terrein?
Jos schreef:ik heb vanmorgen een gesprek gehad met onze verzekering.
wij hebben een bedrijfsaansprakelijkheids verzekering en die dekt event. ongevallen.
maar dan alleen als de eigenaar van het bedrijf les geeft.
roel en ik zijn beide eigenaar, dus wij kunnen op ons terrein lesgeven en ook bij partikulieren.
als er een ander bij mij les geeft moet die een diploma hebben, anders dekt mijn bedrijfsverzekering dat niet.
als je dus les wilt geven kan je dat volgens mij op 2 manieren doen
1- je inlaten schrijven bij de kvk en een bedrijfsaansprakelijkheids verzekering afsluiten.
2- een diploma halen en bij een manege les geven (die een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering heeft)
djmaris schreef:@ Jos dat is heel mooi, welk merk heb je?
Halloway schreef:Jos schreef:ik heb vanmorgen een gesprek gehad met onze verzekering.
wij hebben een bedrijfsaansprakelijkheids verzekering en die dekt event. ongevallen.
maar dan alleen als de eigenaar van het bedrijf les geeft.
roel en ik zijn beide eigenaar, dus wij kunnen op ons terrein lesgeven en ook bij partikulieren.
als er een ander bij mij les geeft moet die een diploma hebben, anders dekt mijn bedrijfsverzekering dat niet.
als je dus les wilt geven kan je dat volgens mij op 2 manieren doen
1- je inlaten schrijven bij de kvk en een bedrijfsaansprakelijkheids verzekering afsluiten.
2- een diploma halen en bij een manege les geven (die een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering heeft)
Optie 3 je verhuurt je accomodatie aan een trainer tijdens de lessen, voor deze geld dan weer optie 1.
Hetzelfde kan ook gelden voor clinics.

Sugarmiss schreef:Mag ik dan nog een testcase in de groep gooien
Je lest bij een zeer bekende trainer/instructeur die regelmatig bij je op stal komt of bij je in de buurt komt.
Je doet braaf wat de trainer zegt (die kan het weten tenslotte) en je paard* wordt zo 'hard' aangepakt dat hij de volgende dag kats kreupel is en de DA weet te vertellen dat het zwaar gekneusd is. Het kan overgaan, maar het kan ook altijd een zwakke plek blijven.
Maw je wedstrijdambities kunnen iig voorlopig in de kast en misschien wel helemaal.
Kun je hiervoor ook een lesgever dan aansprakelijk stellen??
*Paard is kort daarvoor 100% rontgonologisch goedgekeurd.