[WN] Iski is GEK!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeterV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:29

Cer schreef:
@PV: zei jij niet altijd tegen mij dat ik positief moet blijven?

Hallo, ik bok toch nog

Anya

Re: Iski is GEK!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:30

PeterV schreef:

Hummm, ik heb het over paarden die werken moeten, juist daarom vind ik dat deze niet in groepsbehuizing kunnen staan, daar zij door een trap van een ander paard, stil gezet moeten gaan worden, want vaak beveelt de DA stalrust aan.

Dan noemen wij het in dit geval, omdat het van mijn hand komt, de Dinsdagmiddag ziekte ofzo.

en dan zet je ze op tijd terug in voer Peter. Probleem opgelost. Want de strekking was: zelfde hoeveelheid voer geven tijdens de rustdag, levert risico op tying up (maandag of dinsdag of whatever-dag-ziekte).

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:32

En verder... de one happy family gaat niet lukken ben ik bang, maar daar waar mensen praten blijven... is op mijn minst hoop voor wederzijds begrip.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:35

PeterV schreef:
Pfff, ik wordt gek van je.

Ik vat zoiets natuurlijk direkt positief op en moet zeggen dat het alweer een tijd geleden is dat een man zoiets tegen me zei

Citaat:
Sugar, waar het mijn omgaat, is dat het verloop van dit topic, waar de manier in besproken wordt, wat het ideale is, om paarden te houden, niet strookt, in mijn beleving dan.
Daar ik vind dat de risico’s die daar aan vast zitten, en lees het topic maar na, als helemaal niet waar, afgeschilderd worden, voel ik het als een FOEI, gebaar naar mijn zijde.

Dat heb je goed gevoeld. En ook is al vaak genoeg gezegd dat het niet waar is. Maar dat het een nep-idee is wat jou in jouw situatie gewoon beter uit komt.

Citaat:
Op dit forum, wordt er tevens vaak naar de reining toe, ook het FOEI gebaar gemaakt, waar ik soms, behoorlijk sappel van wordt.

Dat is een andere discussie en hier niet aan de orde.

Citaat:
Deze ingrediënten, en er zijn er vast nog wel meer, daarvan vraag ik mijn af, mij dus duidelijk wat van het FOEI gebaar aantrekkende, nou zijn er dingen die gebeuren, in ons westernland, waar nooit een FOEI, vermanend vingertje naar uit gaat, daar ik vind dat deze wel op zijn plaats zou zijn.

Ook een andere discussie, dus hier niet op zijn plaats. Mocht je je geroepen voelen om daar een nieuw item over te openen be my guest
IK vind gewoon dat je in deze discussie (over het paardvriendelijk stallen van een paard) je er geen andere dingen bij moet slepen om iets te vergoedelijken.

Citaat:
Meningen, daarin kan je verschillen, daar ik juist daarom misschien wel, graag hierop bokt ook mee debatteer. Maar waarom, vraag ik mijn steeds vaker af?
Krijg steeds vaker het gevoel, dat er andere redenen zijn, om een mening van mijn zijde te pareren dan wel niet af te doen als, betweterij, of jij kan makkelijk l*llen.

Ik denk dat je hier wat paranoia gaat worden en dingen wilt zien die er niet zijn.

Citaat:
Hummm, dus ik dacht, aan de bekende spiegel, om die maar is te hand te nemen, wanneer ik het gevoel zal krijgen, dat er andere redenen zijn, of meespelen, om mijn eventuele misschien uit betweterij opgebouwde mening, te pareren of als jij kan makkelijk l*llen af te doen.

Richt je die spiegel nu op jezelf of op mij ??
Een discussie is nl het pareren en weerleggen van een ander zijn mening. NIET om je gelijk te halen koste-wat-kost, maar door inhoudelijk iemand te overtuigen van de tegenpartij zijn ongelijk.

Citaat:
Dus trek ik voortaan alles uit de kast, om de eventuele hersenspinsels die het maken, om uit andere overwegingen juist een mening van mijn zijde af te doen, als ach pfff heb je hem weer, om van dit FOEI gebaar vingertje af te komen, met een verwijzing waar deze dan wel thuis zou zijn of zou moeten horen.

Trek maar open die kast, hopelijk is hij wel opgeruimd en valt er niet teveel uit waardoor het weer een onoverzichtelijk brij wordt

Citaat:
Dus, twee zaken maken het ernaar, dat ik aan de ene zijde graag mee bok, om mijn mening te spuien, dan wel niet, om erover in debat te gaan met elkaar, maar aan de andere zijde steeds meer het gevoel krijg, dan wel niet heb, met wat voor een zooitje met zich zelf in genomen, mede debaters heb ik nou te maken.

Tja, met meelopers is het moeilijk discussieren. En discussieren met een vooringenomen negatieve houding jegens je tegenpartij zal ook niet veel openingen bieden voor een zinnige discussie.
Dus het is aan jou hoe jij je opstelt.

Citaat:
Van herkenning voor het slechten, het echten slechten dan, zoals ik in mijn alles er bijhalende offensief doe, die puur op waarheden gericht zijn, daar is de erkenning van de echten slechten zaken die er zijn, op het gebied van het paardvriendelijke waar bijna iedere bokker zij of haar hart zo van vol is, niet het bespreken waard, en dit waarschijnlijk omdat het geschetste van mijn hand komt, en er dus weer andere redenen zijn, daar ik het in ons geval het er niet mee eens ben, om de paarden gegroepeerd te stallen.

Hier was je me weer even kwijt, maar ik geloof dat ik je vat.
Jij hebt redenen om je paarden niet groepsgewijs te stallen c.q. buiten te laten. Daar geef je een aantal redenen voor. Wij weerleggen die redenen onderbouwd met voorbeelden dat het blijkbaar wél anders kan. Maar dan beroep jij je erop dat het ergens anders nog slechter is.

Daar gaat het hier dus niet om. Pas als 'die anderen' zich hier melden zullen die erop aangesproken worden. Voorlopig waren we met jouw bezig

Citaat:
Dus ben ik het er met mijn zelf over eens, dat je beter het paard kunt zijn van een iets te hardhandige pro, waar ik wat van zou kunnen leren. Geef daar een aantal redenen voorop, omdat ik vind, dat in de niet pro groep, ook niet alles klopt, op het paard vriendelijke gebied.

Ik zeg dus dat het er hier helemaal niet om gaat of een paard hard wordt aangepakt door een pro, maar dat je de discussie puur moet houden en dus bij de stalling moet blijven.

Citaat:
Dus domweg omdat ik uiteindelijk mijn ei niet kwijt kan, op een forum waar ik wel wil bijhoren, maar waarop net even teveel en te vaak, mijn mening gepareerd is, en mijn dan met een wegwuivend gebaar voel opgezadeld, ben ik gaan spiegelen in BV deze discussie.

Spiegelen doe je naar jezelf, niet naar een forum toe. Je kunt jezelf wel spiegelen aan iets, nl de manier waarop anderen hun paarden houden. En dan bij jezelf te rade gaan of en wat je zou willen verbeteren. Bij die zelfspiegeling willen we je graag helpen.

Citaat:
Maar zoals altijd, de meeste willen alleen maar horen, wat zij graag willen horen, of sterker nog, zoals deze het gewent zijn om te horen.
Misschien is dat de rede wel, waarom ik er niet echt mag bijhoren.

Heb je er wel eens over nagedacht, dat de reden dat veel mensen het hier zo eens zijn, als reden zou kunnen hebben dat ze het misschien wel bij het juiste eind hebben ??

Citaat:
Mag niet over gesproken worden, en wekt zelfs agressie op, hierop bokt, als een iets anders denkende er tussen door hopt.

Het is op zijn minste voer voor discussie en daar is Bokt tenslotte voor

Citaat:
Nee, als bokker mag je wel een eigen mening hebben, mits die dan ook de grote groep raakt, of dat die zich daarin kunnen vinden. Dus eigelijk verwonderd het mijn niks,
waarom ik zo vaak in de clins lig, met de groep waar mijn hart ligt.[/

quote]
Hier klinkt toch iets sadomasochistisch uit, maar je bent welkom om je hart op te halen

Citaat:
Misschien is acceptatie hierin wel het sleutelwoord, dus accepteer ik het dan maar.

Dus je gaat niet weer voor
"Heintje"
spelen

Enkele typo's aangepast.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 20-01-06 15:40, in het totaal 2 keer bewerkt

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:36

Wranglerbutt schreef:
Vertaalbureau? Ik wederom niet snappen wat PeterV bedoelt...

Jessiejanes, benoemd een bepaalde groep, ik haak daarop in, de andere tegen hangenden groep, dus die zij niet benoemde, die ik ook weer niet in het echt benoem, dat ik deze ook benoem. Zo bedoel ik het een beetje, snappie?

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:45

Heeft er misschien iemand een asperientje?????

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:48

PeterV schreef:
Wranglerbutt schreef:
Vertaalbureau? Ik wederom niet snappen wat PeterV bedoelt...

Jessiejanes, benoemd een bepaalde groep, ik haak daarop in, de andere tegen hangenden groep, dus die zij niet benoemde, die ik ook weer niet in het echt benoem, dat ik deze ook benoem. Zo bedoel ik het een beetje, snappie?

....... Afbeelding ........... nope.............

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:48

Sugarmiss schreef:
Daar gaat het hier dus niet om. Pas als 'die anderen' zich hier melden zullen die erop aangesproken worden. Voorlopig waren we met jouw bezig

Voorlopig waren we met jouw bezig?
Hum heb ik toch gelijk, een keertje op bokt

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:02

@SM bedankt voor je uitgebreide antwoord op een stuk waar ik, als communicatiedeskundige, heeeel veel moeite mee had En ik ben het daarbij ook eens met jouw antwoorden.
@PV het zijn flinke epistels van jouw hand, heel veel brij met een paar korrels rijst... Wijzen naar die ander maakt je niet beter want: Als je met 1 vinger wijst, wijzen er 4 naar jezelf... Werk aan jezelf, luister naar anderen en doe er je voordeel mee...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:07

PeterV schreef:
Hum heb ik toch gelijk, een keertje op bokt

Is that he best you can do
Eerlijk gezegd had ik meer van je verwacht

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 10:08

Citaat:
@Pocomiss: Wijzen naar die ander maakt je niet beter want: Als je met 1 vinger wijst, wijzen er 4 naar jezelf... ]

Nee.........3.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 11:15

Daar was ze na een opmerking van mij ook al pijnlijk achter gekomen

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 12:44

jessiejanes schreef:
.........ik bedoel, WRAN-volk is toch een bepaald volk, die vaak
(nee, niet alle)

een duidelijk (voor-)oordeel klaar hebben over pro's , sport en reining.

Wranglerbutt schreef:
En dan mag ik de reiners niet over één kam scheren? Flauw!

zie:
(nee,niet alle)

Blaze schreef:
Ja ik als Wran volk heb inderdaad een uitgesproken mening over pro's,sport en reining

zie:
(nee,niet alle)

spatter schreef:
bedankt JJ ............en ik ben ook nog reiningamazone
zie: (nee,niet alle)

.....met WRAN-volk bedoel ik niet een aantal (nee,niet alle) ruiters die meedoen aan WRAN-wedstrijden,
maar vooral wat er om heen hangt (bv. langs de bakrand )

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 12:54

Cer schreef:
PS. Jammer JJ, ik had nog wel een reply verwacht

PeterV schreef:
Is dit voor mij? zo ja, hoe bedoel je dit dan
het muntje valt even niet bij mij

Nee, Pe, dat ging om een pb , die Cer naar mij geschreven (oud verhaal-oud zeer-rosebrilstory) en waar ik niet op geantwoord hebt.
maar Cer weet de dingen wel goed aan te pakken:
Inplaats van alleen maar achterom te kijken en verbitterd blijven, zullen wij ons weer gaan concentreren, om vooruit naar de toekomst te kijken en ons nog alleen ophouden aan mensen/cluppies, die op-zijn-minst nog een "dankjewel" uit de strot krijgen, inplaats van je alleen maar op allerlei punten in de pan te hakken.
Helaas voor "hun" zijn wij niet masochistisch aangelegd,................................
That's it, succes pe!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 13:52

jessiejanes schreef:
Inplaats van alleen maar achterom te kijken en verbitterd blijven, zullen wij ons weer gaan concentreren, om vooruit naar de toekomst te kijken en ons nog alleen ophouden aan mensen/cluppies, die op-zijn-minst nog een "dankjewel" uit de strot krijgen, inplaats van je alleen maar op allerlei punten in de pan te hakken.
Helaas voor "hun" zijn wij niet masochistisch aangelegd,................................

@JJ: Gefeliciteerd! Nou kan ik jou ook al niet meer volgen....
De PeterV-istische invloed op Bokt/WN-berichten is kennelijk besmettelijk
Of is bovenstaande quote een reactie op een voor het grootste deel van de lezers onbekende PB en daarom juist bedoeld om slechts door enkelen te worden begrepen?

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 15:05

@WB Blijven wij toch gewoon samen

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 16:06

Ik duim voor je

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 16:12

Wranglerbutt schreef:
De PeterV-istische invloed op Bokt/WN-berichten is kennelijk besmettelijk
Nu afwachten of PeterV het zelf nog begrijpt, waar het nog over gaat!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 16:21

Oke...

Ik heb langzamerhand het idee dat mensen in schuttersputjes aan het verdwijnen zijn. Lekker handig.

Kinderachtig om iets te roepen over roze brillen.
Net zo kinderachtig om pakweg Peter Vet als een soort 'duivel' voor te stellen.

Van Peter weet ik dat zijn paarden er echt heel ruim en netjes bijstaan en dat al zijn paarden (ook de wedstrijdpaarden) wel degelijk buiten op de wei komen. Niet allemaal in een groep, maar wel buiten. Tegenover dat (voor sommigen wat magere beeld) staan ongelofelijk veel paarden (ook recrea-paarden) die het daglicht nooit zien).

Van de voorbeelden van "Penny's" die hier aangegeven worden, weet ik dat ze net als bovengenoemde het hart echt op de juiste plek hebben zitten en het beste met hun paard voor hebben.

De visie op wat dan het beste is, kan afwijken.

Zo ben ik (Penny eerste klas) ook geen voorstander van groepshuisvesting. Daar zou mijn paard niet gelukkig van worden. Wel ben ik een voorstander van groepsweidegang. Want toevallig wordt mijn paard daar wel gelukkig van. Ik ken ook een paard dat daar weer heel ongelukkig van wordt. Kortom.. een paar pagina's terug leek het erop dat we het redelijk eens waren:

Je moet om te beginnen kijken naar het betreffende paard.
Dan kijken naar wat je mogelijkheden zijn qua huisvesting.
En dan voor jezelf een afweging maken wat je verantwoord vindt.

Nu verschillen daarover altijd de meningen. Ik vind dat ook een hoog in de sport lopend paard best in een groep de wei in kan, ook met plates. Maar ook mijn Lan is wel eens met een enorme bult op de kont de wei uitgekomen wegens een trap van een ander paard. Een 'calculated risk' dat ik heb genomen en nog neem, maar die risico-afweging ligt voor iedereen anders.

In ieder geval heb ik werkelijk niemand in dit topic horen roepen dat paarden happy zijn in een stal en een uurtje eruit dagelijks voor het rijden. Ook de sportpaarden van de mensen in dit topic komen op de wei.

Kortom: waar zeuren we nu over. Tuurlijk. Er blijven altijd verschillen. Maar persoonlijk lijkt het me een stukje zinvoller om iets te schrijven over de paarden die nooit buiten komen, dan over de mate waarin dat wel of niet in een groep gebeurt.

Niet omdat ik niet voor groepsweidegang ben, maar omdat het geheel wel behoorlijk buiten proporties lijkt te raken hier. En dat is weer een beetje jammer.

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 16:26

@Anya, We zijn het dus gewoon eens..

iski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 17:36

Ik bemoei me wijselijk al een tijdje niet meer met dit topic.....

Mijn conclusie?

-Iedereen is en doet anders (maar niet per definitie verkeerd).

-De meeste van jullie zijn een tikkeltje vreemd (maar niet slecht).

-En ik? Ik ben en blijf gewoon lekker gek...(en wens veel jullie sterkte met mijn aanwezigheid).

PocoMisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:58

iski schreef:
Ik bemoei me WIJSELIJK al een tijdje niet meer met dit topic.....

Hmmmm helemaal NIET gek dus.. oke mensen sluiten dat topic..

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:03

Nou,misschien wil Peter nog wat zeggen,anders slotje maar?!

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:36

Hm, dan mag ik ook nog wel even publiekelijk op een persoonlijk bericht reageren.. jammer dat je het hier op deze manier neerzet..

Wat ik niet zo goed snap,is dat jij het over 'oud zeer' hebt??? Ik ben nog steeds actief in de sport hoor... de zaken die ik aanhaal gaan over een aantal maanden geleden en zijn dus gewoon actueel..

Citaat:

Oh???
Sja, ik doe wat ik kan he... ben gewoon aan het werk met paarden, nog steeds.. vooral om de kijk op bepaalde rijstijlen te veranderen... Is dat nou wel of niet goed?

Citaat:
Inplaats van alleen maar achterom te kijken en verbitterd
blijven,

Goh wat zijn we weer aardig... hoe kom je erbij dat ik achterom kijk?? Verbitterd? Ik geef om hoe er met paarden omgegaan wordt, ben ik dan verbitterd? Ja ik word er af en toe wel een beetje verdrietig van ja... dat wel.

Citaat:
zullen wij ons weer gaan concentreren, om vooruit naar de toekomst te kijken en ons nog alleen ophouden aan mensen/cluppies, die op-zijn-minst nog een "dankjewel" uit de strot krijgen, [/quote
Wat bedoel je met dat dankjewel?? Ben ik iemand een dankjewel verschuldigd??? Zijn anderen iemand een dankjewel verschuldigt?

[quote]
inplaats van je alleen maar op allerlei punten in de pan te hakken. Helaas voor "hun" zijn wij niet masochistisch aangelegd,................................

Ik begrijp niet wat je bedoelt... maar wat ik wel begrijp is dat je mijn opmerking in het persoonlijk bericht, om te blijven praten, en zodoende elkaar wellicht beter te begrijpen (jij mij, en omgekeerd) blijkbaar niet waardeert... Ook goed..
Ik dacht ondertussen begrepen te hebben dat onder andere communiceren met elkaar, bruggen slaat... Heb ik het toch weer helemaal verkeerd begrepen zeg... Ik hou me maar gewoon met paardjes bezig ipv met mensen....

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:22

Natuurlijk wil ik best nog wel reageren, ondanks ik in een pb aan Sugar gemeld heb, waarom ik niet meer reageer ik dit topic.

Het gaat om bepaalde aversie gevoelens die ik waarneem op bokt.
Ik wil begrijpen, waarom bepaalde groepen, niveau rijden, of weet ik veel wat, wat voor een kaartje je er moet gaan aan hangen, het maakt, dat de omgang in het westernland met elkaar zo gamel aan elkaar hangt.

Met de komst van Iski op dit forum, hebben wij kunnen genieten, hoe hij de groepen omschrijft, en dit door een bril, die vele niet zullen begrijpen, daar ik wel weet, gezien zijn achtergrond, en uitvoering waar hij voor is opgeleid, waarom en hoe hij het omschrijft.

De belichting van de door hem aangehaalde groepen, en de roep, ohhh Iski ik ook, ik ook, ga wat schrijven over dit onderdeel, hebben mijn weer aan het denken gezet, van potverdorie, waar gaat het nou fout, in de omgaan met elkaar tussen deze leuk en kolderiek omschreven epistel van zijn hand.

Alle lachen wij erom, ja, ik ook. Diep triest wordt ik ervan, als ik steeds weer de op niet gestoelde aversie gevoelend ervaar, van de ene groep naar de andere, omdat wij op het gebeid van omgang met elkaar, er eigelijk er het hardst zelf om moeten lachen.

Waarom, voel ik zelf wel steeds meer en vaker aan, dat de westernwereld, vooral het rijden daarin, onherstelbaar in groepen uit één dreigt te vallen.
Maar één ding weet ik zeker, dat ook de wannibies die erop een forum als deze, er een steentje aan bijdragen, dat een steeds groter wordende groep, de zich het wat makkelijkere kan veroorloven, of permitteren, steeds meer afstand neemt, van juist een organisatie als de Wran. Steeds meer pro’s gaan vinden, en zeker niet alle, en zeker ook niet alle, zoals een pro dat zelf weer omschrijft, wat heel mooi naar voren komt, in dit topic, hebben nooit begrepen wat ik met name juist bij een club als de Wran doe.

Als ik in debat ga met pro’s, vinden deze allemaal, nadat ik gemotiveerd heb, waarom ik vind, en daarom bij de Wran ben, dat ik gelijk heb.

Het grappige is dat ik ook weet, waarom deze, ondanks mijn dreven motivatie daarin, dat dit de enige echten vereniging is, dat als het wat moet gaan worden met de westernsport in Nederland, dat dit dan ook bij de Wran alleen maar kan, zich toch niet daarvoor willen inzetten.

Het is de aversie, ik zou soms haast zeggen, de hetze tegen A, de reining ruiter in het kwadraat, B het wat makkelijker kunnen onder nemen dan andere, C de combinatie van beide in dit geval, waardoor eigelijk een vereniging, die open staat voor iedereen, in wat je ook bent, of hoe je het ook doet, de dupe kan zijn, ik zou haast zeggen, die goed doet, maar dat niet ontmoet.

Eindelijk een pro ingestelde, die het durft te roepen op bokt, en daarmee verwoordt voor de andere, wat die hun eigelijk misschien ook wel is kunnen afvragen, dat wran-volk is toch een bepaald volk, die vaak, (nee, niet alle) een duidelijk voor-oordeel klaar hebben over pro’s sport en reining.

Ik wil alleen maar begrijpen, omdat ik namelijk zelf wel de Wran een warm hart toedraag, en daardoor nu misschien wel tot het raarst volk van het land behoor, wat gevoelens naar en voor elkaar, uiteindelijk teweeg kunnen brengen, en hoop dat, dat begrepen wordt, en wel, door alle.