[WN] NKomedie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jos

Re: NKomedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:13

spatter schreef:
maar zelfs dan zou je kunnen zeggen dat er in de voorrondes een bepaalde score behaald moet worden om door te mogen

volges mij was dat bij de open reining in ieder geval wel zo
je moest minimaal 140 punten hebben om door te mogen.

verder deden er volgens mij bij de 'standaard rijklasses van de WRAN altijd wel meer dan 10 deelnemers mee, dus was er een voorronde.

alleen bij de vesatile en de westernriding deden er minder mee.
maar degene die daar aan de start verschenen, waren echt geen beginnelingen die daar niet thuis hoorden dacht ik.

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:18

Nee het was gewoon toevallig zo

Volgens mij moest je gewoon bij de beste 10 eindigen en toevallig had de nummer 10 een score van 140

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:19

ik dacht dat ik de omroep hoorde zeggen dat je minimaal 140 punten moest hebben.
maar ja ik wordt al een dagje ouder en dan hoor je het soms niet zo goed meer.
misschien weet iemand van de organisatie het .

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:24

Sugarmiss schreef:
@spatter: Tegenwoordig hebben ze een heel mooi computerprogramma, waar alleen de scores maar ingevoerd hoeven te worden aangezien alle ruiters hun eigen startnummer hebben/houden.

nou dan is dat probleem alvast opgelost!
Op alle WRAN-wedstrijden wordt dit programma gebruikt en bijhouden van totaalscores is dus zo gebeurd: querytje maken of excel-draaitabel

Ik denk dat je het verschil tussen de Ama's en de Prof's verkeerd ziet.
In principe zijn ze qua kunnen gelijkwaardig (of zouden dat moeten zijn), het verschil zit puur in het geldverdienen.
dat weet ik wel maar daar ligt dus gelijk het probleem want zo heb je bij de gevorderde een veel te groot verschil in kwaliteit
in belgie en bij rassenshows hebben ze niet voor niets nog klasses daar tussen zoals de rookies

wil je een NK met genoeg deelnemers en zo toch een echte wedstrijd dan moet er toch ergens iets veranderd

JollyGood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:34

@jos, ik weet het off topic, maar wat n gaaf onderschrift!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:34

IMO is een NK precies dat, een Nederlands Kampioenschap. Dat wil zeggen dat het de plek is om Nederlandse Ruiters de strijd met elkaar aan te laten gaan over wie het beste van Nederland is op dat moment. De plek als ruiter om te zien op welk nivo je staat ten opzichte van de rest van Nederland.

Het NK is, IMO, niet "ter promotie van de sport" Dat is een bijkomstigheid en volgens mij zeer zeker geen doel. De doel moet voor en door Westernruiters zijn, die graag willen zien hoe goed/slecht zij zijn ten opzichte van de andere Nederlandse Ruiters.

Het NK is, IMO, geen grote Western Demo, maar een competitie tussen de ruiters, wij allemaal. En als dat nivo uiteindelijk tegenvalt, geen man over boord, want iedereen blijft lessen en blijft streven naar een betere prestatie, en dat zie je ook, elk jaar wordt het nivo weer wat hoger.

Het zou toch wat zijn als we het allemaal al zo goed zouden kunnen als in de VS of waar ook ter wereld. Zouden we allemaal naar huis gaan, zonder doel, zonder de energie die een NK elk jaar weer veroorzaakt om nog beter te gaan opletten tijdens de les, nog vaker te trainen en nog meer te genieten van onze geliefde paarden en sport.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:37

JollyGood schreef:
@jos, ik weet het off topic, maar wat n gaaf onderschrift!

sorry , ook of topic

maar het werkt nog steeds

weer even on topic

als iedereen thuis blijft, zit je 4 dagen op de tribunes naar een lege bak te staren, en op de 5e dag werkt je het hele NK af

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:40

Goed gezegd Jeddah!!!

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:44

jeddah schreef:
IMO is een NK precies dat, een
Nederlands
Kampioenschap. Dat wil zeggen dat het de plek is om Nederlandse Ruiters de strijd met elkaar aan te laten gaan over wie het beste van Nederland is op dat moment. De plek als ruiter om te zien op welk nivo je staat ten opzichte van de rest van Nederland.

Het NK is, IMO, niet "ter promotie van de sport" Dat is een bijkomstigheid en volgens mij zeer zeker geen doel. De doel moet voor en door Westernruiters zijn, die graag willen zien hoe goed/slecht zij zijn ten opzichte van de andere Nederlandse Ruiters.

Het NK is, IMO, geen grote Western Demo, maar een competitie tussen de ruiters, wij allemaal. En als dat nivo uiteindelijk tegenvalt, geen man over boord, want iedereen blijft lessen en blijft streven naar een betere prestatie, en dat zie je ook, elk jaar wordt het nivo weer wat hoger.

Het zou toch wat zijn als we het allemaal al zo goed zouden kunnen als in de VS of waar ook ter wereld. Zouden we allemaal naar huis gaan, zonder doel, zonder de energie die een NK elk jaar weer veroorzaakt om nog beter te gaan opletten tijdens de les, nog vaker te trainen en nog meer te genieten van onze geliefde paarden en sport.

AMEN En dat zeg ik niet gauw

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:09

jeddah schreef:
IMO is een NK precies dat, een Nederlands Kampioenschap. Dat wil zeggen dat het de plek is om Nederlandse Ruiters de strijd met elkaar aan te laten gaan over wie het beste van Nederland is op dat moment. De plek als ruiter om te zien op welk nivo je staat ten opzichte van de rest van Nederland.

perfect gezegt
en degene die er niks aan vind hoeft toch niet te komen(kijken)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:51

Sugarmiss schreef:
@Rom: bovenstaande is geen persoonlijke aanval op MightyMike, maar mijn verwoording dat er nog steeds een vrije meningsuiting geldt in Nederland.
Dat die af en toe tegen een zeer been aan gaat is een kwestie van pech hebben en beenbescherming omdoen

Ik voel me niet aangevallen hoor Sugarmiss en misschien ben ik het zelfs wel op bepaalde punten met je eens . Mijn reactie gaat voornamelijk uit naar de mensen die erg negatief en fel gereageerd hebben en in mijn ogen wel overkomen als de beste stuurlui staan aan wal. Deze mensen zou ik het dan graag persoonlijk zelf beter zien doen volgend NK. Op bokt spuien vind ik erg makkelijk. Zij hun mening, ik de mijne en zodoende heb ik nog geen beenbeschermers nodig...

Jollygood: de foto's zijn weer terug!!???

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:31

spatter-nav quote Jeddah schreef:
perfect gezegt
en degene die er niks aan vind hoeft toch niet te komen(kijken)

En dat is dus een probleem. Je gaat naar een NK met een bepaalde verwachting, je betaald entreegeld en mag dan ook iets terugverwachten IMO.
Als dat niet zo is kun je beter naar onderlinge c.q. beginnerswedstrijden blijven gaan.
Iig goedkoper, meer keus qua wedstrijden. Je verwachtingen liggen logischerwijs lager, dus ga je vaker met een tevreden gevoel naar huis.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:41

Anya schreef:
Nou JoyRider, neem me niet kwalijk maar ik loop ook niet echt warm voor een b- tot en met m2-wedstrijd als schouwspel hoor. Terwijl ik toch jaren dressuur gereden heb. Dan zie ik liever een mooi uitgevoerde trailproef.

Ze heeft het ook over 'de leek'
Je bent toch geen leek meer Anya

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:06

Sugarmiss schreef:
[ , je betaald entreegeld en mag dan ook iets terugverwachten IMO.
.
[/quote]

tja, om voor de voorrondes entree te heffen vind ik ook een beetje raar!
dat je voor de finales moet betalen, oké, dan krijg je ook de beste te zien!

en dan zeg ik weer dat ik vind dat een finalist eigenlijk een bepaalde score gehaald moet hebben in de voorronde
dan krijg je ook kwaliteit te zien
of helemaal niets misschien bij bepaalde onderdelen

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:48

Voor de voorronde's hoefde je ook geen entree te betalen! Voor de finale's wel

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:50

Cer schreef:
Anya schreef:
Nou JoyRider, neem me niet kwalijk maar ik loop ook niet echt warm voor een b- tot en met m2-wedstrijd als schouwspel hoor. Terwijl ik toch jaren dressuur gereden heb. Dan zie ik liever een mooi uitgevoerde trailproef.

Ze heeft het ook over 'de leek'
Je bent toch geen leek meer Anya

haha eenmaal dressuurmuts geweest en nog steeds leentjebuur spelend bij de dressuur, krijg je dit soort antwoorden vanzelf

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:51

o, sorry, dat begreep ik uit sommige reacties!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:54

Ik had het dus niet over de voorrondes

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:04

We hebben ook een beetje gebrainstormt over hoe je je nu zou moeten kwalificeren voor het NK.

Als nu eens alle verenigingen lid worden van de federatie dwz

wran,drha ,nqha,paints ,appies,arabieren,(en degene die ik vergeet)

Als nu elke aangesloten organisatie een aantal ruiters gedurende het jaar zich laat kwalificeren voor het komende NK.
BV de beste 10 nomineren om deel te nemen aan het NK.
Dan hangt de deelname aan de finale niet meer af van een moment opname gedurende de voorrondes,maar van je prestatie gedurende het jaar voorafgaande aan het NK.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:06

Ik ben er erg voor om de kwalificatie voor NK's van eerdere wedstrijden te laten afhangen. Dan moeten mensen ook starten op andere wedstrijden

Maar dan ben ik er ook erg voor om de spreiding van wedstrijden over het land en qua data wat beter tegen het licht te houden.

En wat doe je dan met onderdelen die op lokale wedstrijden niet zovaak worden uitgeschreven. Zoals pakweg versatile?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:11

Volgens mij mag dat niet bij de Paints, je mag namelijk niemand een show weigeren. Tevens hebben we niet zoveel wedstrijden en wordt het al snel moeilijk om bijvoorbeeld een merrie die een veulen gehad heeft in het voorjaar te kwalifiseren.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:17

jaaa, dat is een goed idee(nee dus!)

dan had ik met mijn appie dit jaar ook kunnen meedoen want er zijn er nooit geen tien !
en daar waren jullie echt niet blij mee geweest

op zich vond ik dat idee met die punten die er eerst was nog zo gek nog niet, waarom is dat weer afgeschaft?, volgens mij omdat dat te moeilijk was om uit te zoeken en bij te houden
maar nu met die startnummers..

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:18

jeddah schreef:
Volgens mij mag dat niet bij de Paints, je mag namelijk niemand een show weigeren. Tevens hebben we niet zoveel wedstrijden en wordt het al snel moeilijk om bijvoorbeeld een merrie die een veulen gehad heeft in het voorjaar te kwalifiseren.

Denk niet dat de APHA de federatie kan dwingen om elke paint toe te laten op het NK.
Als Paint kun je natuurlijk ook lid zijn van de wran af drha dus wedstrijden te over om je te kwalificeren.
Als je dan toch de keuze maakt om een merrie drachtig te hebben en daardoor je je niet kunt kwalificeren is dat je eigen keuze.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:19

spatter schreef:
jaaa, dat is een goed idee(nee dus!)

dan had ik met mijn appie dit jaar ook kunnen meedoen want er zijn er nooit geen tien !

Hoevaak ben je afgelopen jaar met je appie geplaats geweest op een show????

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:22

jeddah schreef:
en wordt het al snel moeilijk om bijvoorbeeld een merrie die een veulen gehad heeft in het voorjaar te kwalifiseren.

Dan zul je dus al ruiter keuzes moeten maken; óf een veulen óf starten.

Citaat:
Als nu elke aangesloten organisatie een aantal ruiters gedurende het jaar zich laat kwalificeren voor het komende NK.
Ik denk dat dit kwalificeren van de ruiters uit moet gaan en niet van de organisaties.
Als de overkoepelde organisatie de wedstrijdpunten opvraagt bij de vereniging kunnen ze toch zelf bijhouden wat iemand in 1 wedstrijdjaar bij elkaar rijdt. Afleidend hiervan kan er een minimum aantal startpunten vereist worden voor men mag starten op het WRAN(Federatie)-NK.