[WN] westernwedstrijd hardenberg manege de gulden spoor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:17

Wat een walgelijke reactie van zo'n organisatie.

Dalen groot springconcours --> ik woon in Coevorden en daar was het gisterochtend niet te doen. 's Middags was het beter maar we hadden wel sneeuwval. Ik zou ook niet met mijn knol op stap gegaan zijn.

Je zegt 'je wilt immers rijden of niet'. Dus rijden is blijkbaar belangrijker dan veilig aan- en thuiskomen? Onvoorstelbaar.

Ik vind dat je een enorm vreemde opstellign hebt. In ieder geval niet eens die het belang van de dieren en mensen voorop stelt.

Ik had willen komen kijken maar achteraf ben ik blij dat ik het niet gedaan heb.

En tegen de mensen die thuisgebleven zijn: HULDE!!

EmmaK

Re: westernwedstrijd hardenberg manege de gulden spoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:37

ik vind mijn vader soms overdreven, als het ook maar een beetje glad is wil hij niet met trailer rijden... maar jeetje dit is wel weer het tegenovergestelde!! je zal maar eens om donderen met trailer en al of van de weg af raken... dan kom je er niet zomaar weer op...en je paard kan er ook nog eens trauma's aan over houden nou dan kun je die wedstrijden in de toekomst wel helemaal vergeten (als je dan nog heen kan met je paard)

voor de mensen die niet heel ver hoeven te rijden kan ik het nog begrijpen maar je gaat toch niet 2 uur of langer met je paard rijden terwijl je ook wel had gehoord op het nieuws dat het slecht weer zou worden.

je bent wel verantwoordelijk en je neemt dan wel een heel groot risico maargoed...kan me hier wel kwaad om maken maar iedereen moet het ook zelf weten

iedereen die een prijs heeft gewonnen gefeliciteerd en ben benieuwd naar foto's!

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:46

Weet je emmelske, een beetje glad lijkt in onze ogen soms overdreven maar jouw vader houdt denk ik ook heel veel rekening met hoe het kan worden. Gladheid en traileren gaat echt niet samen. Ik vind jouw vader heel verstandig. Liever een beejte overdreven dan 1 x de mist in toch?

jeanette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:47

Faas, ik ben het helemaal eens met je

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:52

Jee, als organisatie mag je je toch rot schamen als je liever hebt dat mensen het risico nemen zichzelf en hun paarden dood te rijden dan dat ze afzeggen?

De condities zijn HEEL lokaal. Ik woon 20 km bij m'n paard vandaan en er ligt daar ongeveer 15 cm meer sneeuw en het is 3 graden kouder. Als ik dat niet wist zou ik vanuit m'n eigen dakraam ook zeggen 'valt best mee toch' maar wat voor hier om mijn huis geld gaat gewoon niet op voor een paar kilometer verderop.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:58

Je volgt trouwens ook het nieuws niet bijster goed als je dit stug blijft volhouden

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 12:09

Als ze op het nieuwes zeggen ga niet bij de weg ga ik dat ook niet doen.
Want gister hoorde ik het ook nog op de radio voor Gelderland

EmmaK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 12:10

Faas schreef:
Weet je emmelske, een beetje glad lijkt in onze ogen soms overdreven maar jouw vader houdt denk ik ook heel veel rekening met hoe het kan worden. Gladheid en traileren gaat echt niet samen. Ik vind jouw vader heel verstandig. Liever een beejte overdreven dan 1 x de mist in toch?

precies

Chantalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 13:12

Ik ben niet van beide partijen van dit topic. Ben geen wedstrijdruiter voor Hardenberg en ben geen medewerker van de organisatie van Hardenberg.

Maar Ik kan me wel aan beide kanten in leven maar toch zou ik als organisator niet zulke reacties op het internet zetten. Als je de volgende wedstrijd nog deelnemers wil hebben.

Ik bedoel als ruiter ben ik eens in gladheid terecht gekomen. daar bedoel ik mee we waren al op een wedstrijd toen het begon te vriezen en te sneeuwen. En dan ga je absouut niet lekker met de trailer op pad om naar huis te gaan. je zit anderhalf vol zweet in je handen en op je hoofd in de auto. Je bent zo super geconcentreerd bezig dat je bijna slapend de auto uit rolt als je thuis bent.

Als je met dat soort weer op pad ga. Breng je je eigen en je paard niet in levensgevaar maar ook je mede weggebruikers. Ik bedoel je rijd wel MET auto EN trailer. Laat dat maar eens dwars midden op een weg staan. Ik durf te wedden dat er auto's tegen je aan knallen.

De ruiters die ondanks het weeralarm toch op pad gaan. Die moesten maar eens denken dat ze aardig dom bezig zijn.

En de organisatie,... tsja,... weinig goeds over te zeggen. dat je teleurgesteld bent in het feit dat er deelnemers afbellen OKEY. Dat mag,.. maar je moet je eigen daar neit over uitlaten. Ik heb liever dat er 130 starts zijn en 70 afgebeld hebben vanwege de gladheid en er gebeurt niets. Dan 190 starts en 10 afgebeld en op de terugweg schuiven er een paar de weg af.

Maar ja dat is Chantalleke's bescheiden mening

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 13:16

Chantalleke heeft haar mening anders behoorlijk goed verwoord . En ik ben het er ook helemaal mee eens.

Chantalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 13:47

verwoord ik toch eens iets goed

Shadowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:07

Hoi Sonja, ik vind het ook heel jammer dat ik jullie niet gezien heb. Lang geleden. moeten nodig weer eens lekker bijkletsen.
we waren 2 keer eerste in de trail. ( deden maar 2 mee hoor haha )
derde en vierden in de horsemanship en 4de in de Open pleasure. Bij de Amateur pleasure naaide hij mij. Hij ging er bokkend en gierend vandoor in de 2de ronde. Verder zeer tevreden. Hooo dat ik je gauw weer eens zie.

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 17:41

Hey Marja, nog gefeliciteerd met je behaalde prijzen gister!

Ik vond de sfeer erg leuk op de wedstrijd! Heb veel leuke mensen leren kennen

Inderdaad jammer dat het zulk slecht weer was..

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:00

wgirl schreef:
Ik vond de sfeer erg leuk op de wedstrijd! Heb veel leuke mensen leren kennen .

Dat is ook ver reizen, helemaal vanuit Oklahoma naar Hardenberg voor een wedstrijd

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:33

Dat is nog eens hart voor de sport en doorzettingsvermogen

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:45

Ik wil ook nog even reageren, ik ben het helemaal met Chantalleke eens dat je als organisatie dit soort dingen niet kunt zeggen. Ik geef alle deelnemers die hebben afgebeld groot gelijk. Als ik alleen maar aan vrijdag denk dan krijg ik alweer kippevel. Ik heb er meer dan 9 uur over gedaan om van amersfoort naar almelo te komen (kost me normaal net een uurtje) en dat nog niet eens met de auto maar met de trein. Heb voor mijn werk drie uur stil gestaan in de sneeuw in de middle of nowhere omdat mijn trein (jaja ik werk bij dat gezellige ns-bedrijf) een aanrijding heeft gehad met een aanhanger van een busje die op de overweg was blijven steken in de sneeuw (dit had ook een trailer, personenauto of vrachtwagen kunnen zijn)
Ik moet er dan ook echt niet aan denken om met een paardentrailer de weg op te gaan. Jammer voor de organisatie voor de slechte opkomst, maar dit soort dingen moet je wel incalculeren, als je een show organiseert in de maanden november t/m maart dan kan dit gebeuren. Er is dan sprake van overmacht en niet van onwillendheid van de ruiters!

Kayila

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:50

Ik kan het niet laten even snel te reageren..
Ben druk met de foto's bezig alles op mijn webpage te krijgen en tussendoor lees ik even bij op bokt.
Even eerts mijn persoonlijke ervaring: Hardenberg was leuk, gezellig en goed georganiseerd. Het is erg spijtig dat er geen meer deelnemers waren maar ik kan me best voorstellen dat er veel mensen afbelden. Heenreis zeiden smax en ik nog tegen elkaar niet te geloven het is hier helemaal groen dat er in het zuiden zoveel sneeuw is gevallen.....we waren nog niet over de Tjonger (bij Wolvega) en het was wit. De heenweg ging nog prima maar op de terug weg hebben zelfs wij even met het zweet in de handjes gezeten en dan hadden wij nog niet eens een trailer achter de auto!

Dus mijn bescheiden mening is ook kijk voor jezelf wat je verantwoord vind en handel daarnaar! Vind je het niet verantwoord, bel af. Vind je het wel kunnen kom! Maar om elkaar nou daarom verwijten te maken kom op zeg we zijn toch allemaal volwasen mensen en met dezelfde sport bezig?? We willen het toch met zijn allen leuk hebben?

Dus waarom mensen veroordelen die wel zijn gekomen? Zij vonden het wel goed te doen en het is tenslotte hun verantwoordelijkheid.
En ook de mensen die afbellen, wie zijn wij om over hun situatie te oordelen. Zij zijn de enige die daarover mogen en kunnen oordelen. Iedereen heeft de verantwoordelijkheid over zijn eigen dieren en maakt daarin voor zich de beste beslissing. Ik mag er toch van uit gaan dat alle afbellers ook balen dat ze niet konden komen.....

RGERRITS schreef:
... want hier kan je opbouwen...
deze hebben doorzettingsvermogen...

Regina ik begrijp dat het niet leuk is dat er zo weinig aanmeldingen waren maar ik vind deze zin toch te ver gaan.

beide fotograven bedankt voor jullie aanwezigheid, thea bedankt voor de mooie fotos van claudia...
graag gedaan en ik hoop dat je er iemand heel erg blij mee kunt maken. Ben blij dat je ze zelf mooi vond vond het toch enorm spannend om te doen.

Sorry voor de lange en mischien wat wazige post
maar moest het toch even kwijt...

Zo hehe dat lucht op!
Groetjes Thea

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:01

Volgens mij lees ik ook nergens verwijten naar mensen die gegaan zijn. Tenminste, ik ga er vanuit dat die gewoon konden gaan.

Enige wat ik vind is dat het diep en diep triest is dat een organisatie opkomst boven veiligheid stelt.

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:01

Vera en Sugarmiss!

Ja, het was wel even een stukje reizen voor me, maar ik vond het de moeite waard (ik vond jullie reactie erg grappig )

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:03

Ik wil toch ook nog wel even reageren.
Ik had al om een andere reden besloten om niet te gaan (ook niet ingeschreven).
Had ik wel ingeschreven dan had ik ook zeker afgebeld. Ook al waren de omstandigheden hier s'ochtend best wel goed, gezien de verdere weersverwachting had ik mijzelf zeker afgemeld. Je moet immers s'avonds ook nog een keer het hele eind weer (veilig) terug naar huis rijden.

Dat de organisatie teleurgesteld is kan ik begrijpen, maar ook ik vind dat de opmerkingen die geplaatst zijn op dit forum beslist niet kunnen.

Kayila

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:33

Chantalleke schreef:
De ruiters die ondanks het weeralarm toch op pad gaan. Die moesten maar eens denken dat ze aardig dom bezig zijn.

dat noem ik toch wel een verwijt naar de deelnemers die wel op pad zijn gegaan.

Ik neemvoor mezelf aan dat de ruiters die wel op pad zijn gegaan ook uit de niet zo besneeuwde gedeeltes van nederland komen... maar ik vind niet dat ik het recht heb om verwijten te maken naar ruiters die wel of juist niet komen. Eigen verantwoordelijkheid noem ik dat.

@ chantal: geen aanval hoor....alleen reactie op Faas die schreef dat er geen verwijten geuit waren tegen mensen die gegaan zijn. Ik persoonlijk zou ook niet zijn gegaan met trailer enzo als de weersvoorspellingen zo slecht waren maar nogmaals mijn mening is gaan op eigen verantwoordelijkheid.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:07

Maar ik denk dat Chantal vooral doelde op die mensen die ondanks alles op pad gingen. Dus als het bij die personen glad en besneeuwd is.

Tenminste, dat denk ik.

Kayila

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:26

Faas schreef:
Maar ik denk dat Chantal vooral doelde op die mensen die ondanks alles op pad gingen. Dus als het bij die personen glad en besneeuwd is.

Tenminste, dat denk ik.

Denk ik ook was even ter voorbeeld....
Mijn persoonlijk idee is ook dat ik niet zou gaan met de weesverwachtingen zo slecht maar zoals ik al zei: ieder zijn eigen verantwoordelijkheid!

Even wat anders...de foto's van de veel besproken wedstrijd staan op mijn site....en nu gaat de beetje verkleumde "fotograaf" zich opwarmen want ook vandaag in Makkinga was het kouhoud.
Foto's van Makkinga volgen morgen.

Voor nu...allemaal oogjes dicht en snaveltjes toe.
Slaap lekker!!

Groetjes Thea

Chantalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:43

Faas schreef:

Tenminste, dat denk ik.

Inderdaad dat dacht ik Misschien een beetje raar uitgelegd. maar ik vind dat je het gevaar niet moet opzoeken

mehlika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:49

Hee, mijn mini-groom staat er ook op. Leuk man!!!