[WN] probleemstelling: Mensen in Nederland hebben een verkeerd...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frayba
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Papenburg

Re: probleemstelling: Mensen in Nederland hebben een verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 11:50

Peter en Ron,

"Meerdere westerndiciplines dreigen te verdwijnen in de nabije toekomst, als de organisaties hier niet serieus een oplossing voor zoeken." schrijft Ron.

Ik heb dan wel de indruk dat de hoeveelheid deelnemers op een gemiddelde WRAN wedstrijd wat terugloopt, maar dat zou ik toch eerder wijten aan het grote aantal wedstrijden dat er nu opeens georganiseerd worden (en vooral ook tegelijk!).

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het totaal aantal starts op WRAN wedstrijden nog aan het toenemen is. Dát zou nl. aantonen of er westerndiciplines wel of niet verdwijnen.

Ik heb verder toch sterk de indruk dat in Duitsland de totale westernsport een goede aansluiting bij de gevestigde paardensport (de FN) heeft gevonden, en dat Reining daar vooral gezien wordt als voortrekker voor de overige disciplines. Waar de NRHA de grote evenementen organiseert, schrijft de EWU op haar wedstrijden nu speciaal voor 5-jarigen Reining uit. Prima aanvulling op elkaar dus: laagdrempelige EWU met z'n "alle rassen", beginners-onderdelen, rijvaardigheidsopleidingen en -proeven ("Reitabzeichen") als kweekvijver voor talent richting NRHA (maar ook NSBA, NCHA, en noem ze maar op).

Wat dat betreft denk ik dat het in Nederland slechts een kwestie van tijd is, wat overigens niet betekent dat er niets te gebeuren hoeft! Maar voordat er nou "dik (sponsor-) geld" bij moet, kan er ook al een boel gebeuren dat niet zoveel hoeft te kosten: een betrouwbaar tijdschema op wedstrijden (vasthouden aan sluitingsdata voor inschrijvingen dus), betere afstemming van de data van wedstrijden, reglementen die een betere doorstroming verzorgen, enz. Het effect van dit soort maatregelen is dat je deelnemers krijgt die met meer plezier en uitdaging rijden en instroom van nieuwe deelnemers die ook dat plezier willen beleven en die uitdaging willen aangaan. Dát is volgens mij de beste reclame, waarbij je je niet meer druk hoeft te maken om een verkeerd beeld wat Nederland heeft van de western sport, want het beeld zal het juiste beeld zijn.

Groeten,

Chris.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: probleemstelling: Mensen in Nederland hebben een verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:00

Nou Chris, dat heb je prachtig verwoord! OK dan!

Halloway

Berichten: 371
Geregistreerd: 25-03-04

Re: probleemstelling: Mensen in Nederland hebben een verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:15

Frayba schreef:

Ik heb verder toch sterk de indruk dat in Duitsland de totale westernsport een goede aansluiting bij de gevestigde paardensport (de FN) heeft gevonden, en dat Reining daar vooral gezien wordt als voortrekker voor de overige disciplines. Waar de NRHA de grote evenementen organiseert, schrijft de EWU op haar wedstrijden nu speciaal voor 5-jarigen Reining uit. Prima aanvulling op elkaar dus: laagdrempelige EWU met z'n "alle rassen", beginners-onderdelen, rijvaardigheidsopleidingen en -proeven ("Reitabzeichen") als kweekvijver voor talent richting NRHA (maar ook NSBA, NCHA, en noem ze maar op).

Groeten,

Chris.



Dit vind ik nu eens mooi verwoord waar hier in Nederland fout gaat, associaties die elkaar aanvullen in plaats van elkaar als concurrenten te zien.

De WRAN moet zich veel meer inspannen voor hun doelgroep, en dus de instapdrempel richting de westernsport zo laag mogelijk houden.
Ik ben nog steeds lid van de WRAN, dus ik krijg de western horse world in de bus.
Ik ben van mening dat in dit blad niet het beeld van een lage instapdrempel word gegeven.
In vind dat dit blad zich meer moet richten op de beginnende ruiter en wat er mogelijk is (ook zonder QPA), zoals de stukken van Anja met haar paard, deze stukken helpen beginende ruiters over de drempel om eens te starten.

Dus niet zoals in het laatste nummer:

Het stuk over Doug Carpenter, de reiningprospects van Doug beginnen bij $35.000 dollar.(tweejarig zadelmak, dus niet showklaar)
Het stuk over cutting, een seizoen meedraaien in het cuttingcirquit kost een modaal jaarsalaris.
Jurgen die uitlegt hoe je een tweejarige klaarmaakt voor de showpen.

Wat hebben beginnende ruiters aan deze info, wat hebben deze artikelen voor een effect op de beeldvorming van westernruiters die er over tobben of ze nu wel of niet gaan starten op een WRAN C wedstrijd.

Groet.
Ron.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Re: probleemstelling: Mensen in Nederland hebben een verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:40

Blaze schreef:
Als de Heren en Dames voorzitters en bestuursleden eens van hun hoge troon afkomen en inderdaad eens plaats nemen in bootje en proberen eens voor een keer samen te werken dan is er misschien nog hoop.


Hierbij wel even opmerken, dat een aantal van de genoemde het wel proberen, dus als het ware samen op een boot proberen te varen.
In mijn beleving vaart er één een ander koers, terwijl de andere als het zo door gaat al beter hun zwemvesten kunnen gaan aan trekken.

Blaze schreef:
Misschien is het handig als men zich realiseert dat het Reining gedeelte in een snellere boot zit en als we de aansluiting niet willen missen we moeten proberen te accepteren dat het beter is om mee te werken dan tegen te werken.


Helemaal gelijk Blaze, maar wie gaat er in toegeven om mee te werken, dan geef je tenslotte toe dat je hebt tegen gewerkt.

Blaze schreef:
Halloway gaf al aan hoe het een en ander mischien nog te redden is.
Organiseer wedstrijden om een NRHA show heen.
Accepteer dat Reining ons onderdeel is dat *belangrijker* is dan de rest.
Maarja dit is de maar mening van een lid. Cool


Halloway ziet dit goed, en geeft een duidelijk signaal af. In dit topic heb ik geopperd dat daar de ooit zo gulle gevers terecht gekomen zijn, en hen rug gekeerd hebben naar.
Hier zit nou net mijn pijn, maar ik begrijp het wel schreef ik.
Juist hierop bokt, zet ik, hier over, een bepaalde gedachten gang uit één, waarna vervolgens deze discussie in klein gezelschap verder gaat tussen mensen, die waarnemen dat de lucht eruit loopt, maar het zelf niet nodig hebben. Wel potverdorie denk ik dan, waar hebben wij nou in godsnaam mee van doen. Ik constateer eigelijk, dat de goedwillende, de roepers maar eens tot de orde moeten gaan roepen. Zodat die ooit zo gulle gevers het de goedwillende blijven gunnen. Of moet ik nu constateren, dat waar eigelijk zo tegen wordt afgezet je er via een omweg, toch de afvallende vruchten van wil plukken.
Hier wordt ik nou misselijk van.

De weg die ik graag bewandelen wil is, hoe kunnen wij het voor elkaar krijgen dat die ooit zo gulle gever ook gewoon weg wat lucht in de wat kleinere fiets banden blijft pompen.

Als wij er echt aan gaan toegeven, dat het dan maar in samenwerking moet gaan met, dat zou voor mijn een rede zijn om af te haken als sponsor.

Zet je af tegen die niet relevante roepers, die het voor elkaar krijgen dat die groep als zielig gezien gaat worden. Tjonge jongen denk ik wel eens, kom met argumenten waardoor gulle gevers gaan geven, in plaats dat deze steeds verder van een bepaalde groep gaan afstaan.

Of geef hun inderdaad gelijk. Op een jaar vergadering van een goed draaiende organisatie, heb ik mogen horen, hoe onprofessioneel het is, om op bokt te communiceren met elkaar.
Misschien zijn zij hun tijd wel vooruit, en hebben deze misschien nog gelijk ook.
Het frappante is wel, dat het ’t bootje is, die sneller vaart dan de andere.

Dus Blaze, ik voel met jou en Halloway mee, het is de makkelijkste weg, maar het houd tevens in, dat het hypocriete nog meer de over hand nemen zal.

Groeten Peter

Frayba
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Papenburg

Re: probleemstelling: Mensen in Nederland hebben een verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 14:11

Halloway schreef:
Ik ben nog steeds lid van de WRAN, dus ik krijg de western horse world in de bus.
Ik ben van mening dat in dit blad niet het beeld van een lage instapdrempel word gegeven.


Ik ben bang dat je de laatste ontwikkelingen hebt gemist, Ron. De Western Horse World is nu een aparte stichting. De WRAN, de DAWRA, de DPHC en de AAHCH publiceren wel in het blad, maar het blad is niet meer "van de WRAN". De WRAN heeft het blad "verzelfstandigd" in het kader van een poging tot, jawel, SAMENWERKING...

Citaat:
Wat hebben beginnende ruiters aan deze info, wat hebben deze artikelen voor een effect op de beeldvorming van westernruiters die er over tobben of ze nu wel of niet gaan starten op een WRAN C wedstrijd.


Direct nut voor het starten van een C-wedstrijd hebben de artikelen die je noemde niet. Maar velen lezen de bladen ook wel om zich te oriënteren op hun mogelijke carrière in de sport (en een paar misschien om lekker wat te "kwijlen"), en aangezien er nu adverteerders gelokt moeten worden, dien je toch een bepaald imago te scheppen, nietwaar.

Overigens heb ik nog wel twee "instappers-" artikelen klaarliggen: ééntje over Trail, en ééntje over Horsemanship. Ze hebben vorig jaar al in het NQHJournal gestaan, maar aangezien de NQHA niet meedoet in de WHW, denk ik dat ze voor de meeste WHW abonnees wel nieuw zijn.

Hierbij zeg ik ze toe aan de WHW, en nou lijkt het me leuk als jij/jullie stal een zelfde soort artikel schrijft over Reining, later in het jaar te plaatsen. Kijk, zijn we toch weer even heel constructief bezig, nietwaar?

Groeten,

Chris.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Re: probleemstelling: Mensen in Nederland hebben een verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 14:25

Frayba schreef:
Wat dat betreft denk ik dat het in Nederland slechts een kwestie van tijd is, wat overigens niet betekent dat er niets te gebeuren hoeft! Maar voordat er nou "dik (sponsor-) geld" bij moet, kan er ook al een boel gebeuren dat niet zoveel hoeft te kosten: een betrouwbaar tijdschema op wedstrijden (vasthouden aan sluitingsdata voor inschrijvingen dus), betere afstemming van de data van wedstrijden, reglementen die een betere doorstroming verzorgen, enz. Het effect van dit soort maatregelen is dat je deelnemers krijgt die met meer plezier en uitdaging rijden en instroom van nieuwe deelnemers die ook dat plezier willen beleven en die uitdaging willen aangaan. Dát is volgens mij de beste reclame, waarbij je je niet meer druk hoeft te maken om een verkeerd beeld wat Nederland heeft van de western sport, want het beeld zal het juiste beeld zijn.


Frayba, ik ben het met je eens dat de door jou genoemde punten zeker een bijdragen zullen leveren, en zal gaan meewerken aan een goede reclame voor de sport.
Het grappige is, dat de genoemde punten door jou, allemaal zijn waar te nemen, bij die steeds sneller varende boot waar Blaze aan refereert.
Verder constateer ik, het afkeren van, een bepaalde groep die vaak wel voort gekomen is, waar wij voor willen staan ( de gulle) Zowel Blaze, Halloway en zeker weten jij, en ik ook, weten dat het voor de sport ontwikkeling in zijn geheel, belangrijk is, dat de afkerende groep, voor deze ontwikkeling misschien nog wel veel belangrijker is. Als deze weglopen door de divers genoemde feiten, denk ik dat de andere disciplines het onder geschoven kindje gaan worden van het western rijden.

Groeten Peter

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Re: probleemstelling: Mensen in Nederland hebben een verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 14:35

Frayba schreef:
Ik ben bang dat je de laatste ontwikkelingen hebt gemist, Ron. De Western Horse World is nu een aparte stichting. De WRAN, de DAWRA, de DPHC en de AAHCH publiceren wel in het blad, maar het blad is niet meer "van de WRAN". De WRAN heeft het blad "verzelfstandigd" in het kader van een poging tot, jawel, SAMENWERKING...


Samenwerking, en nog zo groot geschreven ook. Haha! Wat ik ook begrepen heb, maar hang mijn er niet aan op, dat de DRHA ook een aantal pagina’s gaat vullen. OK dan!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Re: probleemstelling: Mensen in Nederland hebben een verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 15:44

PeterV schreef:


Hierbij wel even opmerken, dat een aantal van de genoemde het wel proberen, dus als het ware samen op een boot proberen te varen.
In mijn beleving vaart er één een ander koers, terwijl de andere als het zo door gaat al beter hun zwemvesten kunnen gaan aan trekken.


Wat ik constateer is wat ik KAN constateren als simpel lid..(zo zijn er nog minimaal 500 leden)



Helemaal gelijk Blaze, maar wie gaat er in toegeven om mee te werken, dan geef je tenslotte toe dat je hebt tegen gewerkt.


Dat is dus een gedeelte van het probleem ,als je NU mee gaat werken wil dat zeggen dat je hebt tegen gewerkt, althans zo interpreteert met het
Nee dat wil zeggen dat je begrijpt dat je het alleen niet red.
Je weet wel**samen zijn we sterker** een voor allen ,allen voor een** en meer van die cliche uitspraken


Zodat die ooit zo gulle gevers het de goedwillende blijven gunnen. Of moet ik nu constateren, dat waar eigelijk zo tegen wordt afgezet je er via een omweg, toch de afvallende vruchten van wil plukken.
Hier wordt ik nou misselijk van.

Als je hier mee bedoeld dat IK constateer dan de Reining een voorsprong heeft genomen en de rest best mag proberen hier op de een of andere wijze aansluiting te vinden inplaats van de afstand te vergroten,dan moet ik toegeven dat we toch andere invals hoeken hebben.

De weg die ik graag bewandelen wil is, hoe kunnen wij het voor elkaar krijgen dat die ooit zo gulle gever ook gewoon weg wat lucht in de wat kleinere fiets banden blijft pompen.

Oh maar dat is ook mijn gewenste weg,maar ik ben bang dat de meeste sponsors toch liever hun geld steken in relatieve zekerheid. (helaas)

Als wij er echt aan gaan toegeven, dat het dan maar in samenwerking moet gaan met, dat zou voor mijn een rede zijn om af te haken als sponsor.

Wat is er in godsnaam mis mee om te denken dat samenwerken meer toekomst zekerheid brengt??


Zet je af tegen die niet relevante roepers, die het voor elkaar krijgen dat die groep als zielig gezien gaat worden. Tjonge jongen denk ik wel eens, kom met argumenten waardoor gulle gevers gaan geven, in plaats dat deze steeds verder van een bepaalde groep gaan afstaan.

Ik hou me niet teveel bezig met het afzetten tegen wat dan ook,op het moment hou ik me bezig om een stukje kwaliteit neer te zetten aangaande het showen en hoop dat dat genoeg argument is om sponsors te houden of te krijgen.

Of geef hun inderdaad gelijk. Op een jaar vergadering van een goed draaiende organisatie, heb ik mogen horen, hoe onprofessioneel het is, om op bokt te communiceren met elkaar.
Misschien zijn zij hun tijd wel vooruit, en hebben deze misschien nog gelijk ook.
Het frappante is wel, dat het ’t bootje is, die sneller vaart dan de andere.

Als de DRHA inderdaad er zo over denkt dan (wat ik niet kan weten) moeten we waarschijnlijk ons gaan beraden hoe verder zonder aansluiting.


Dus Blaze, ik voel met jou en Halloway mee, het is de makkelijkste weg, maar het houd tevens in, dat het hypocriete nog meer de over hand nemen zal.

Groeten Peter
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 07-06-05 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

JanT
Berichten: 130
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Hazerswoude dorp

Re: probleemstelling: Mensen in Nederland hebben een verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 16:03

Blaze schreef:
Maar het is nog niet te laat er zijn mensen die nog iets kunnen doen aan dit doom scenario.

Als de Heren en Dames voorzitters en bestuursleden eens van hun hoge troon afkomen en inderdaad eens plaats nemen in bootje en proberen eens voor een keer samen te werken dan is er misschien nog hoop.




Ik heb dit topic niet helemaal doorgeworsteld, maar ik wil toch even reageren.
Ik heb lang getwijfeld om te reageren omdat hetgeen ik hier schrijf vaak met een vergrootglas wordt bestudeerd en reacties teweeg kan brengen die de onderlinge verhoudingen geen goed doen.

In 2000 ben ik aangetreden als voorzitter van de WRAN en een van de eerste akties die ik toen heb ondernomen is de voorzitters van alle westernverenigingen uit te nodigen om te praten over samenwerking.

Uiteindelijk heeft dit geleid tot de oprichting van de federatie van Nederlandse westernverenigingen.

De NQHA in het hele voortraject heeft meegepraat en duidelijk invloed heeft gehad in het samenstellen van de statuten en tot het moment dat de toenmalige voorzitter besloot om weg te gaan was deze een voorstander van de federatie. Uiteindelijk draaide de toenmalige voorzitter 180 graden van mening en werd een tegenstander van de federatie. Waarom? Tja......
De NCHAN is voor zover ik weet geintresserd in deelname in de federatie, heeft ook enige tijd in het overleg gezeten, maar is daar door interne bestuursproblemen uitgestapt.
De andere verenigingen zijn bij mijn weten lid van de federatie.

Wat er naar mijn persoonlijke mening moet komen is een meerjarenplan waaraan de verenigingen zich ook binden. Alleen dan kan van structurele samenwerking sprake zijn.
Nu is het zo dat bij elke belangrijke bestuurswisseling de koers van de vereniging zomaar de andere kant uit kan gaan en moeizaam gemaakte afspraken zomaar opzij worden geschoven.

Alleen als men eindelijk in wil gaan zien dat we niet buiten elkaar kunnen, maar elkaar nodig hebben. Alleen wanneer men algemeen belang wil zien boven verenigingsbelang, dan kan het wat worden.
Ik ben bezig aan mij laatste jaar als voorzitter van de WRAN, ik heb er dan 6 jaar als voorzitter opzitten en er alles aan gedaan om de WRAN vooruit te helpen. De samenwerking die ik voor ogen had is slechts gedeeltelijk van de grond gekomen, maar een half ei is altijd nog beter dan een lege dop.

Ik hoop van harte dat mijn opvolger de wijsheid heeft om het andere halve ei tot stand te brengen.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Re: probleemstelling: Mensen in Nederland hebben een verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 16:20

Wat ik als lid mee krijg is dat op het moment dat de federatie een feit is dat allerlei verenigingen fel tegen waren en eruit stapten en de schuld bij de wran legt.Startnummers was een idee van de wran en ook daar tegen was men fel gekeert.
Dat het feitelijk zo is dat alles in goed overleg is gebeurt en dat door bestuurs veranderingen ineens andere belangen gingen spelen werdt maar heel langzaam duidelijk.

Dat het een en ander heeft geleid tot een totaal verdraait beeld wat pas heel langzaam recht gedraait wordt,daar kan ik als lid niet veel aan doen.

Ik ben voor de federatie ik ben voor startnummers ik ben voor samenwerking,maar wat ik hoor en lees is vaak erg moeilijk in de goede contex te plaatsen

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Re: probleemstelling: Mensen in Nederland hebben een verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 16:54

ik zal toch ook maar wat zeggen Bloos

op de WRAN wedstrijden heb ik niet het idee dat de andere western onderdelen terug lopen.
er zijn wel minder inschrijvingen. maar dat heeft mischien andere oorzaken bv. zoals eerder al genoemd werd: meer wedstrijden.

soms verbeeld ik me wel eens dat daar de reining klasses wat terug lopen

de laatste NQHA wedstrijd in Lelystad waren er 14 of 16 combinaties in de open pleasure
ik heb ook heel wat capjes rond zien rijden voor de hunter.

koninginnedag wedstrijd in Middenmeer
waren er zelfs 2 groepen voor de amateur pleasure.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Re: probleemstelling: Mensen in Nederland hebben een verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 16:57

En zover ik weet 4 starts in de open reining

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Re: probleemstelling: Mensen in Nederland hebben een verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 17:00

Blaze schreef:
En zover ik weet 4 starts in de open reining


waarvan 1 een pleasure ruiter Clown

JanT
Berichten: 130
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Hazerswoude dorp

Re: probleemstelling: Mensen in Nederland hebben een verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 20:39

Blaze schreef:
Wat ik als lid mee krijg is dat op het moment dat de federatie een feit is dat allerlei verenigingen fel tegen waren en eruit stapten en de schuld bij de wran legt.Startnummers was een idee van de wran en ook daar tegen was men fel gekeert.
Dat het feitelijk zo is dat alles in goed overleg is gebeurt en dat door bestuurs veranderingen ineens andere belangen gingen spelen werdt maar heel langzaam duidelijk.

Dat het een en ander heeft geleid tot een totaal verdraait beeld wat pas heel langzaam recht gedraait wordt,daar kan ik als lid niet veel aan doen.

Ik ben voor de federatie ik ben voor startnummers ik ben voor samenwerking,maar wat ik hoor en lees is vaak erg moeilijk in de goede contex te plaatsen


De federatie is in onderling overleg met de NQHA, DPHC, DAWRA, DRHA,WRAN en AApHCN tot stand gekomen. De NQHA is op het laatste moment afgehaakt. De andere verenigingen zijn lid.

De NQHA haakte of toen er een voorzitterswissel aan zat te komen, de DRHA had z'n bedenkingen en vragen na een bestuurswissel maar maakt voor zover ik weet nog steeds deel uit van de federatie, Wim van Gemert is afgevaardigde voor de DRHA bij de federatie.

De startnummers zijn na overleg met de diverse verenigingen tot stand gekomen, ook de afgevaardigden van de DRHA waren toen voorstanders. Dat de DRHA uiteindelijk besluit om het startnummersysteem niet te gebruiken is jammer maar wel hun goed recht. De federatie is een SAMENWERKINGSVERBAND en kan andere verenigingen niets opleggen.

Wanneer het zo is dat verenigingen de zaken voorstellen zoals jij zegt Blaze, dan durf ik wel te zeggen dat die verenigingen liegen tegen hun leden.
Wel is het zo dat de WRAN een systeem van registratie van paarden en het uitgeven van startlycenties had bedacht, daarvoor was ook het regelboek aangepast. Door de komst van het startnummersysteem werd dat overbodig.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Re: probleemstelling: Mensen in Nederland hebben een verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 12:19

JanT schreef:

De NQHA haakte of toen er een voorzitterswissel aan zat te komen, de DRHA had z'n bedenkingen en vragen na een bestuurswissel maar maakt voor zover ik weet nog steeds deel uit van de federatie, Wim van Gemert is afgevaardigde voor de DRHA bij de federatie.


Ik heb er een beetje vreemde bijsmaak van als een voorzitters wissel betekend dat ineens een samenwerkingsverband niet nuttig of wensvol zou zijn.Dan krijg ik al snel het idee dat er iets niet helmaal in de haak is.



De startnummers zijn na overleg met de diverse verenigingen tot stand gekomen, ook de afgevaardigden van de DRHA waren toen voorstanders. Dat de DRHA uiteindelijk besluit om het startnummersysteem niet te gebruiken is jammer maar wel hun goed recht. De federatie is een SAMENWERKINGSVERBAND en kan andere verenigingen niets opleggen.


Het spreekt niet erg voor de DRHA dat men niet wil samenwerken met een federatie terwijl zij zelf behoorlijk betrokken zijn geweest bij het voor traject.
Maarja ik lees en hoor behoorlijk veel niet zo positieve verhalen over de manier waarop de DRHA denkt.




Wanneer het zo is dat verenigingen de zaken voorstellen zoals jij zegt Blaze, dan durf ik wel te zeggen dat die verenigingen liegen tegen hun leden.

Ik vraag mij bij bepaalde verenigingen inderdaad af of de leden uberhaubt gekend worden in beslissingen voordat ze genomen worden.of blijft het vaak bij een mededeling dat WE het zo moeten gaan doen

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Re: probleemstelling: Mensen in Nederland hebben een verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 12:32

Dat laatste Blaze, een beetje moeilijk te lezen door de lichte kleur, daar sla je wel één van de spijkers op de kop.

Soms moeten ze wel, want bij de algemene ledenvergaderingen laten met name de meeste leden het gewoon afweten. Men brainstormd liever op het forum hier. Alleen verandert er dan weinig of voorstellen kunnen niet gerealiseerd worden.

Ik heb me door het hele topic wel doorgeworsteld en wat me opvalt is dat er heel zinnige zaken aan de orde komen. Maar van achter de pc is het makkelijker iets aan te dragen dan wel een discussie te voeren.

Dames en heren, ik zou zeggen, dat er ondertussen zoveel is gezegd en geschreven, kom dus nu maar eens achter die pc vandaan en DOE het ook. Cool Haha! [size=9](ik heb nu wel m'n kogelzekere pak even aangetrokken)[/size]