Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lottexxx schreef:Wat een naar bericht! Ik heb mijn Fries helaas vorige maand met soortgelijke klachten in laten slapen ook op 5 jarige leeftijd. Artrose in lumbosacrale disc en meerdere ontstekingen in de de halswervels. Daarbij heel veel gedragsproblemen die steeds bleven terugkeren. Sterkte, hoe dan ook goed dat je verder hebt gekeken!

Kabayo schreef:Wat een vreselijk naar bericht… chapeau dat je hebt doorgezocht. Ik had zelf ook het idee dat ie ergens last van moest hebben , alleen wat… ik vind het zo sneu voor je..
Voor mij als Friezen fokker ben ik wel nieuwsgierig naar de afstamming en dat zulke problemen erfelijk kunnen zijn?
Elisa2 schreef:Omdat hij de eerste drie maanden geen stap verkeerd heeft gezet lijkt het wel of er daarna iets gebeurd is wat dit veroorzaakt kan hebben..
Soms kan het natuurlijk ook ontstaan door vastliggen, rare glijder maken, hangen, vallen etc. Misschien wel in combinatie met iets erfelijks.
nikkel schreef:Kabayo, naast het erfelijkheids aspect zat ik ook te denken aan opfok in combinatie met de halshouding van de friezen. Nu weet ik wel dat bijv. ook tuigers de hals erop hebben staan. Maar toch.
Eveline77 schreef:Elisa2 schreef:Omdat hij de eerste drie maanden geen stap verkeerd heeft gezet lijkt het wel of er daarna iets gebeurd is wat dit veroorzaakt kan hebben..
Soms kan het natuurlijk ook ontstaan door vastliggen, rare glijder maken, hangen, vallen etc. Misschien wel in combinatie met iets erfelijks.
Hij heeft vanaf het begin spanning gehad met zadelmak maken en ik denk dat hij het op karakter allemaal voor me heeft gedaan en zijn emmertje uiteindelijk is overgelopen. Op het moment dat wij eigenlijk dachten van joh je weet nu toch wat we gaan doen en t is allemaal niet zo spannend en ik vraag niet zo veel ging het fout.
Achteraf gezien is al eerder het opstappen moeilijker geworden. Ik kon al snel zelfstandig opstappen, dat werd kort later met iemand die hem vast hield, nog wat later parkeerden we m in een hoek van de bak en uiteindelijk stapte ik buiten op. Maar dat was omdat hij zo tankte, dan denk je niet gelijk dat er iets onderliggends is.