[WN] Western met een niet western ras

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:02

Ik meld me ook :) Ik heb me ingeschreven voor de In Hand Trail wedstrijd bij de Silver Ranch eind mei. Afgelopen maand een les gevolgd daar, nadat ik een paar weken terug bij de Cowgirls in Assen was gaan kijken. We hebben geen ervaring met western, wel met TREC (ik) en trail-/schrik-/obstakelparcoursen (beide). Paard is Lorenzana, een twintigjarige Dravermerrie. Na een carrière als koerspaard en daarna fokmerrie heb ik haar drie jaar terug overgenomen. We rijden niet (veel) meer, maar zien hier nog wel de uitdaging in :+

Afbeelding

Afbeelding

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 21:31

racinggirl schreef:
Hoi allemaal,
Hoe gaat het met jullie paardjes en hebben jullie nog iets leuks of wedstrijden op de planning staan?
Wij gaan naar de wedstrijd van de Cowgirls in Ermelo (Rijnstone Ranche)..

@Kaplaars lekker een lesje of clinics pakken en op youtube ook leerzame filmpjes te vinden

Heb jij misschien aanraders voor clinics of trainers rond Den Bosch?
En voor de filmpjes?

Welke onderdelen ga je doen op de wedstrijd?

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:33

Kaplaars schreef:
racinggirl schreef:
Hoi allemaal,
Hoe gaat het met jullie paardjes en hebben jullie nog iets leuks of wedstrijden op de planning staan?

@Kaplaars lekker een lesje of clinics pakken en op youtube ook leerzame filmpjes te vinden

En voor de filmpjes?

Als je op Youtube zoekt op training in hand trail of showmanship at halter komt er genoeg naar voren.

Qua trainers geen idee ff weet dat Wendy v Osch in de buurt zit maar dat is meer cowwork en reining.

Ik ga showmanship starten.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:35

WendyBZ schreef:
Ik meld me ook :) Ik heb me ingeschreven voor de In Hand Trail wedstrijd bij de Silver Ranch eind mei. Afgelopen maand een les gevolgd daar, nadat ik een paar weken terug bij de Cowgirls in Assen was gaan kijken. We hebben geen ervaring met western, wel met TREC (ik) en trail-/schrik-/obstakelparcoursen (beide). Paard is Lorenzana, een twintigjarige Dravermerrie. Na een carrière als koerspaard en daarna fokmerrie heb ik haar drie jaar terug overgenomen. We rijden niet (veel) meer, maar zien hier nog wel de uitdaging in :+

[ [url=m/qlCUyY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/P0JoLR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ Video ]

Welkom !

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 22:19

Kaplaars schreef:
racinggirl schreef:
Hoi allemaal,

En voor de filmpjes?

Waar rondom Den Bosch sta je?
Voor mij komt Canisia Romani van Sporthorse dynamics. Ik sta vlakbij Vlijmen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:21

Wij hebben vandaag ons debuut gemaakt, paard op 20-jarige leeftijd :D Helaas wat foutjes in de uitvoering en daardoor geen score, maar we hebben ons prima vermaakt, voor herhaling vatbaar :)

Afbeelding

<3

Afbeelding

Beginners

Gevorderde. Pivot 180 graden en dan achterwaarts door de L heb ik vorige week pas voor het eerst geoefend, dus vond het heel wat dat we daar doorheen kwamen. Sidepass kan ze wel, maar vanuit draf en dan stilstaan en opzij was nog even te heftig voor haar.

Line up vond ze maar stom :+ stilstaan is voor watjes, duurde haar te lang.
Afbeelding

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:41

Wat leuk!! Waar was dit?
In elk geval een mooie ervaring!

Volgende week is er ook een wedstrijd. Die leek mij ook erg leuk, maar ik kan helaas niet.

WendyBZ

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:42

Oosterwolde, Silver Ranch

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 19:28

racinggirl schreef:

Wanneer is deze wedstrijd, want de evenementenkalender daar is voor 2024 nog niet bijgewerkt :)

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 22:25

Aanstaande zaterdag is daar de wedstrijd dacht ik!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 07:02

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 07:13

Knap gedaan Wendy!!! Waren er veel starts? Ik heb 29 sept opgeslagen, misschien gaan wij ook.

Wij starten aanstaande zaterdag bij The Cowgirls in hand trail beginners. :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 07:58

<3
Afbeelding

In de gevorderden waren we met vier, in de beginners met een stuk of 11 dacht ik.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 09:20

Ik had me ook ingeschreven voor de Silver Ranch, maar Daantje was erg aan het hoesten, dus toch maar thuis gebleven. Maar wel grappig om mijn proefje op video te zien, en knap Wendy dat jullie je daar zo laten zien als je dat nog maar net aan het oefenen bent! Ik mik wel weer op die in september, want altijd een fijne locatie om te showen!

Ik ben dit weekend bij Equus4all, dus even niet showen, maar wel lekker werken aan allerlei nuttige dingen! Zin in!

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 20:44

Ik ga dit weekend naar de ranch riding clinic van de DAWRA, gegeven door Viola Barkey! Ben heel benieuwd hoe die het gaat vinden! :D

Carlijn_ccp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 21:19

Wat leuk om allemaal te lezen. Ik rijd met mijn Welsh cob sinds ongeveer 3 jaar ook western. Voornamelijk in hand trail, trail, horsemanship en pleasure. Sinds kort oefenen we ook de ranch riding. Het is medisch een wat ingewikkeld paard, maar we doen wat we kunnen en genieten vooral . Ik rijd tot nu toe alleen bij de WRAN. Misschien in de toekomst ook bij de cowgirls of andere organisaties met all breed klasses, maar voor nu duur zat als student.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:37

Ik schop het topic even omhoog met een vraag :+

Over twee weken is er weer wedstrijd bij de Silver Ranch en de patterns staan erop. Kan iemand mij uitleggen wat ik bij die laatste moet doen?

:? :+
Afbeelding

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:24

Je moet stoppen, iets oppakken, daarmee een rondje links om maken en dan weer neerleggen. Zo lees ik hem! :)) Veel plezier en succes! Ik wou eigenlijk ook naar die wedstrijd maar een koeien clinic in de planning!

Onlylienn

Re: [WN] Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 19:48

Het was afgelopen week weer lekker weer om eens naar de duinen te gaan, de heide staat nog wat in bloei, helaas is het echte paarse bloeiseizoen voorbij..

Afbeelding

Onlylienn

Re: [WN] Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 19:08

Ik was vorige week met een stalgenoot in de duinen aan het rijden, voor een lekkere “lunchrit” daar kwamen we een fotograaf tegen die foto’s maakte van de omgeving, zelfs van ons, prima! Maar we willen de foto’s wel hebben natuurlijk :))

We hebben ze hoor! En moet zeggen dat ik ze leuk vind, voor iets wat zeeeeeer spontaan was

Afbeelding
Afbeelding

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 09:42

Gerliev schreef:
Je moet stoppen, iets oppakken, daarmee een rondje links om maken en dan weer neerleggen. Zo lees ik hem! :)) Veel plezier en succes! Ik wou eigenlijk ook naar die wedstrijd maar een koeien clinic in de planning!

Dat was hem inderdaad, en simpeler dan ik dacht :+

Was een geslaagde wedstrijd! Eerste proefje niet zo, ging zelf wel heel goed, opdrachten gingen netjes, maar bij de finish heb ik paard omgedraaid ipv gestopt en aan andere kant van paard gaan staan om af te groeten (ze is nou eenmaal niet zo klein :D) dus 0-score -O-

Tweede proef was gevorderden, en die ging prima. Alleen wat korte lijntjes, waardoor ze niet lekker in haar loop komt voor de balkjes en óp alle balken stond :') Daar is ze sowieso al heel goed in. Maar verder braaf en goed gedaan en dat leverde zelfde een tweede prijs op *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trots op mijn oude taart <3
Afbeelding

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:51

Ik schop deze weer even omhoog. Begonnen met western met mijn dame van toen 24, het plezier weer terug gevonden in het rijden. Inmiddels 4 jaar verder, er kwam een prachtige 4jarige quarter op mijn pad. Besloten om haar erbij te kopen en mijn oudje te laten genieten van het werkloze leventje.
We beginnen rustig, veel grondwerk en oefenen voor diverse in hand onderdelen. 21-12 vind ik nog te vroeg om te starten maar de intentie is er zeker!
21-12 ben ik samen met mijn dochter vrijwilliger bij de wedstrijd in Assen