[SGW] SGW Vlietland 27 en 28 juni 2015

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gass

Re: SGW Vlietland 27 en 28 juni 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:19

Ik was vlak daarvoor (ook met een schimmel). Heb er weinig van gemerkt, wel heftig zo! Begrijp dat je baalt! Vlak voor de cross bleef dit paard wel achter mij 'plakken', maar dit was netjes gevraagd. Zover ik mij kan herinneren was dit dezelfde :)

Ook werd er een flinke klap uitgedeeld tijdens het losspringen door een schimmel op de boeg van een ander paard, deze zag ik vaker uithalen. Was dit ook dezelfde? Heb geen idee meer welke kleuren/nummer etc. deze combinatie had.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:25

texelse schreef:
het valt mij op dat er bij de B paarden best veel tijdfouten zijn, ook bij de 0-fouters. De tijd stond heel erg krap, dacht ik gisteren toen ik er was, maar als ik nu de uitslag zie wordt dat wel bevestigd. Beetje jammer, zeker omdat het handtijd is en geen electronische tijdwaarneming. In ring 1 heeft de als 7e geklasseerde 2 tijdfouten, scheelt hem de 1e plaats. In ring 2 heeft de als 6e geplaatste 1 tijdfout, scheelt 3 plaatsen. Gelukkig was er geen mercedes te winnen... ;-)

Excuus, ik was in mijn post niet duidelijk. Ik bedoel de tijd in het springen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:18

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:26

Jaaaa dat is Gijs!! Met mijn stoere power pony.

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:29

Je hebt mij ook gefotografeerd Dyonne, heb al geregeerd op je facebook.

Gave foto's!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:07

Hee leuk! Je hebt mij ook :))

Ik heb Gijs ook gezien Kyrkelover! Wat een leuk stel!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:27

Ladyson schreef:
Brr percy, die sprong heb ik gezien.. heel eng! Dat ging maar net goed.

Dat ging inderdaad maar net goed. Het was ook voor haar best eng om zo sterk in te moeten houden vlak voordat hij een punt moest springen.

Dat ziet er inderdaad ook niet fijn uit Saarie. Geldt eigenlijk voor allebei de situatie's dat de hindernisrechters eerder in hadden moeten grijpen.

Ik ken die vrouw in het geel vaag. Die rijdt vaak de trainingen van Rob Janssen mee.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:52

Niet goed afgelopen met die schimmel? Wat is daar mee gebeurt dan? Oververhit? Shock?

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:11

texelse schreef:
texelse schreef:
het valt mij op dat er bij de B paarden best veel tijdfouten zijn, ook bij de 0-fouters. De tijd stond heel erg krap, dacht ik gisteren toen ik er was, maar als ik nu de uitslag zie wordt dat wel bevestigd. Beetje jammer, zeker omdat het handtijd is en geen electronische tijdwaarneming. In ring 1 heeft de als 7e geklasseerde 2 tijdfouten, scheelt hem de 1e plaats. In ring 2 heeft de als 6e geplaatste 1 tijdfout, scheelt 3 plaatsen. Gelukkig was er geen mercedes te winnen... ;-)

Excuus, ik was in mijn post niet duidelijk. Ik bedoel de tijd in het springen.

Dat klopt inderdaad! In het springen stond de tijd wel best krap. Pony had vaart erin maar veel combinaties met tijdsoverschrijding gezien/gehoord.

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:12

ikkedus schreef:
Niet goed afgelopen met die schimmel? Wat is daar mee gebeurt dan? Oververhit? Shock?

Ik weet het niet precies maar een stal genoot van mij vertelde dat hij op 3 benen aangehinkt kwam, het zag er slecht uit.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:23

Percy schreef:
Ladyson schreef:
Brr percy, die sprong heb ik gezien.. heel eng! Dat ging maar net goed.

Dat ging inderdaad maar net goed. Het was ook voor haar best eng om zo sterk in te moeten houden vlak voordat hij een punt moest springen.

Dat ziet er inderdaad ook niet fijn uit Saarie. Geldt eigenlijk voor allebei de situatie's dat de hindernisrechters eerder in hadden moeten grijpen.

Ik ken die vrouw in het geel vaag. Die rijdt vaak de trainingen van Rob Janssen mee.

Oei heftige situatie! Wel wil ik even zeggen dat het soms echt lastig is om ergens wat aan te doen. Ik zat gister op hindernis 5 in de cross, vlak bij mij was een oversteek. Er werd 3x gefloten, er werd gebrult, geroepen en gegild dat een meneer met 3 kinderen als de wiedeweerga van de baan af moest. Uiteindelijk heeft de combinatie net om een klein meisje heen kunnen sturen dat *gelukkig!* op dat moment geen stap verzette. Van voorgaande jaren weet ik ook dat ik vaak heb ingegrepen en iemand wel 100x gezegd heb opzij te gaan. Sommige deelnemers zijn helaas oost indisch doof, en horen alleen wat ze willen horen. Soms dan gaan ze wel aan de kant, en vliegen met de snellere combinatie mee waardoor deze de hele cross last heeft van een plakker.. Het is heel heel heel vervelend, maar soms word er echt van alles aan gedaan om iemand aan de kant te laten gaan en word er gewoon niet geluisterd. En wij, als hindernisjury mogen alleen iemand uitsluiten als deze een fout rijd, of 3 weigeringen heeft (of natuurlijk een val). Het enige wat wij kunnen doen is dit doorgeven aan de meldkamer zodat zij kunnen zorgen dat de deelnemer word aangesproken.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:39

Ik was er ook, heb idd die schimmel zien, jeetje. Die kwam de hele tijd omhoog en verdween inderdaad steigerend achter de bosjes... Daarna kwam de EHBO met spoed daarheen gereden. Hoop voor de schimmel dat het goed komt... Snap niet dat je met zo'n overstuur paard toch start/doorrijdt. Dit had makkelijk voorkomen kunnen worden helaas.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:08

Ik ken degene op de schimmel aardig goed. Zij weet heel goed wat de regels zijn tijdens de cross. Wel weet ik dat de schimmel een heel lastig/moeilijk paard is. Feit is wel (ondanks dat ik er niet bij ben geweest) dat de amazone op de schimmel voor haar, haar paards en andere paarden en deelnemers' veiligheid had moeten kiezen. Ik snap dat je je paard iets wilt leren en dat dat niet lukt als je m nooit meeneemt, maar veiligheid mag nooit en te nimmer in het geding komen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:27

Ook ik verbaasde me erover dat de vrouw op de schimmel anderen in de weg gereden zou hebben omdat ze, zoals ik haar heb meegemaakt, gewoon goed weet waar ze mee bezig is. Waarom ze nu zo gereden heeft weet alleen zij.

LoveUggs, ik snap dat het heel moeilijk is soms en dat er niet altijd geluisterd wordt naar de hindernisjury. Ik heb er ook heel veel respect voor dat jullie toch vrije dagen opofferen om daar maar de hele dag te zitten en daarbij vind ik de organisatie van Vlietlanden echt super.

Denk alleen dat in deze gevallen de hindernisjury harder had moeten optreden. Dat is geen kritiek maar meer een feedback. In Maarsbergen werden mensen echt zonder pardon uit de cross gehaald, moesten ook direct hun rugnummer inleveren. Daar regelde de hindernisjury van de hindernis waar uitsluiting op volgde dit direct i.p.v. eerst met de meldkamer te overleggen. Kan natuurlijk alleen maar als alle weigeringen op die hindernis zijn geweest maar in het geval van degene die mijn dochter hinderde was dat het geval.

Ook vraag ik me af of dit soort actie's door worden gegeven naar de knhs want misschien is een officiële waarschuwing toch genoeg stok achter de deur voor de volgende cross voor deze deelnemers?

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:42

Ja begrijpelijk dat je paard het niet leert als je nooit gaat. Ik vind het ook zeker goed dat ze gaat en het probeert! Begrijp uit jullie reacties dat het zeker wel iemand is die weet wat ze doet. Helaas heeft ze nu toch iets te lang doorgezet, het was toch wel echt duidelijk dat dat paard niet meer ging kalmeren. Ik kan haar niets verwijten, maar naar mijn inziens had ze beter niet kunnen starten of had ze moeten afstappen. Ik snap dat je het goed wilt laten eindigen, maar nu ging het ten koste van de veiligheid van anderen, van de veiligheid van haar paard en ook ten koste van haar eigen veiligheid

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:42

Als hindernisjury kan je soms ook weinig. Ik ben ooit voor een hindernis gaan staan omdat iemand al 5 weigeringen had en maar door bleef slaan. Ook sl stond ik daar ze trapte door en erover heen en reed verder.
Ik weet wel dat ik mensen waarschuw en zeg je mag niet verder of roep pas op iemand achter je, maar iemand er persoonlijk uit halen doen anderen maar.
Je hebt bizarre figuren er tussen. ;)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:47

Sannnn schreef:
Als hindernisjury kan je soms ook weinig. Ik ben ooit voor een hindernis gaan staan omdat iemand al 5 weigeringen had en maar door bleef slaan. Ook sl stond ik daar ze trapte door en erover heen en reed verder.
Ik weet wel dat ik mensen waarschuw en zeg je mag niet verder of roep pas op iemand achter je, maar iemand er persoonlijk uit halen doen anderen maar.
Je hebt bizarre figuren er tussen. ;)

Tja, dan heb je er ook alles aan gedaan uiteraard. Hier heb ik niet direct gezien dat de hindernisjury ingreep maar ik stond er niet bovenop dus ik ga niet zeggen dat dit niet het geval was. Vraag me wel af of jullie als organisatie dit wel doorgeven aan de knhs want ik denk/hoop dat iemand dan de volgende keer beter nadenkt als was het maar voor eigen belang.

[naam] rijdt met een jonge hengst. Fantastisch paard maar die begint net vertrouwen te krijgen in de cross en dit had zo fout kunnen aflopen. Mijn dochter heeft net het goede gedaan maar het is een split second en voor hetzelfde geld maak je op zo'n moment net de verkeerde keuze.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:51

Als hindernisrechter mag je niet eens een ruiter uit de cross halen. Je mag m stoppen als de cross stil ligt, maar verder niks. Dat blijft ten alle tijde de verantwoordelijkheid van de ruiter zelf.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:55

Mag je wel Sim, je 'moest vroeger' ook nummer innemen. Maar als mensen dan door raggen kan je weinig. Alles is toendertijd doorgegeven aan de knhs idd.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:01

Heb het in Maarsbergen zien gebeuren maar weet niet hoe het vanuit de knhs geregeld is tegenwoordig.

Ik vind wel dat veiligheid voor alles gaat en het eigenlijk niet kan dat mensen ongevraagd aanhaken of gewoon doorrijden en daarbij anderen hinderen die nog wel in de wedstrijd zitten.

Snap heel goed dat je als hindernisjury moeilijk achter een galopperend paard aan kan gaan maar ik denk wel dat dit iets is waar eens over nagedacht zou moeten worden. Zonder schuldvraag of verwijt maar wel om lering uit te trekken.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:01

Klopt wat Sim zegt, niet iedere hindernisjury houdt zich eraan, maar de deelnemer is ten alle tijden verantwoordelijk voor zijn/haar eigen rijden.
Nummer innemen is alleen bij 3 weigeringen op 1 hindernis of bij deelnemer die zich aan de regels houdt. Daarnaast heb je ook discutabele weigeringen, waar je als deelnemer tegen in beroep kan gaan en het ook nog wel eens wint.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:22

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:31

Afbeelding

Afbeelding

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:43

Mijn nummer werd gewoon afgenomen nadat ik bij een val van mijn paard eraf gesprongen was

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:46

Als paard en ruiter al dan niet vrijwillig gescheiden worden, dan is dat een val en dus inname van je rugnummer.