[SGW] Voorbespreking SGW Renswoude april 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:11

Ik ben alweer terug -O- met springen 2 stops op 3. In de cross stop op 7 en 3x op 9 -O-
Hij was echt niet op aan het letten. Of dat het kwam omdat ik slecht reed aangezien ik er in maarsbergen naast lag of dat hij niet fit is, geen idee, hij had zn kop er iig niet bij..
Heb bijgeschreven voor een oefenrondje morgen, even op mn gemakje wat vertrouwen op doen.

Vond het gister met lopen vrij heftig staan, maar super te rijden!

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:14

Was toch wel heel vroeg vanmorgen :O Maar heeerlijk gereden! Foutloos gesprongen en gecrosst en ietsjes buiten de tijd. Vond die heuveltjes echt leuk :D Toevallig iemand met foto's van nr 41? O:)

MissBay

Re: Voorbespreking SGW Renswoude april 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:20

Hier een gelukkig mens! Foutloos gesprongen en in de cross 1 weigering op 9b. Mijn paardje houdt niet zo van afsprongen en waterbakken, maar deze vond hij prima. Wel qua stijl een 6 en 6,3. Terechte cijfers, want ik ging een beetje hard en zat te mutsen. Volgende keer hopelijk weer netter rijden, want dat kunnen en moeten we. Ik vond het er echt super uitzien en heb het zo ongelofelijk leuk gehad!

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:22

Zephyr: hoe is het met je knie? Echt balen dat dat nog net even moet gebeuren.
Paige:hulde voor jou! Is de zon al doorgebroken? Je zou er bijna met de soepkar gaan staan!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:40

Wij zijn ook weer terug en opgewarmd. Brr, wat was het koud.
Fijn gereden, helaas een stop in de cross op 5 (de boom boven op de bult), dat snapte ze niet helemaal, en had ik iets beter aan moeten rijden. De tweede keer ging het wel. En daarna fijn verder kunnen rijden. Dus tevreden!

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:07

Heerlijk gereden vandaag! Helaas 1 balkje in het springen, op 1 was hij nog niet helemaal oplettend, maar daarna heerlijk en de cross echt superfijn! Net buiten de tijd, maar wel voor mijn gevoel perfect gereden. Mijn knie was wel pijnlijk, maar gelukkig was het wel te doen!

Volgende keer starten we L! Vol vertrouwen :D

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:43

Ik heb van een aantal mensen nog foto's gemaakt, ik zal straks ff kijken :)

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:47

Nr. 30 toevallig? Ik ben dol op foto's :D

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:50

Ik ben ook al terug en wil het niet meer over vandaag hebben...

LisaFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:13

Roxxiejj schreef:

Roxann, niet goed gegaan??
Had je mijn bericht op Facebook nog gelezen?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:17

Oh dom ja! Sorry!
We hebben heel goed gekeken, maar konden niks vinden!

LisaFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:38

Ah oke helaas, bedankt dat je even wilde kijken!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:48

Roxxiejj schreef:

K heb je heel even gezien en daarna was je kwijt... bij de trailers...

Ik vond het geen fijne cross. Vond het vooral erg laaaaaag (maar misschien ben ik gewoon klaar voor het L) verder veel voltes en dus niet lekker in je ritme komen. Ook al die bochten naar de doorgangen vond ik niet fijn en je moest af en toe zoeken waar je er nou door moest. Ook dat volgebouwde bij/in t water vond in maar niks. Niet echt positief over het parcours dus. Wél in galop het water in, afsprong superbraaf en luisteren als ik wou remmen. Dus alle lof voor het paard! Zelf zat ik te prutsen in het springparcours en heb ik ook niet zo fijn gecrossed omdat ik er gewoon niet fijn in kwam.

Hoop dat de rest positiever is!!!

xAnnexin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:58

Echt mooie cross neergezet, alles was super verzorgd!
Springen ging helaas bagger, 3 of 4 balken en nog tijdsoverschrijding, paard was echt te hyper en onder de indruk van wat er allemaal gebeurde, afgelopen lessen bezig geweest om in het springen rust te krijgen maar op zon wedstrijd komt het er dan net niet uit zoals gepland. Rits van mijn laars ook nog kapot gegaan dus dat werkte niet helemaal mee allemaal...
Cross ging echt top, eerste 2 hindernissen wat moeite om weg te gaan van alle paarden maar daarna echt super fijn rondje gereden :)!
weet iemand toevallig hoe het met het meisje is afgelopen die was gevallen op hindernis 2?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:03

Die liep op gegeven moment door de inrijbak, wel licht ondersteund, maar geen breuken dus

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:10

Ik vond alleen de tijd tussen springen en cross heel kort. Ik kwam aan stappen bij cross (op m'n gemak, dat wel) en had nog 45seconden. Dus ben meteen in starthok gaan staan met de gedachte: parcours was m'n warming up.

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:17

Hier een heel dubbel gevoel van vandaag over gehouden.

Ro is van de week naar een andere stal verhuisd ivm wei, en is daarna nog een keer naar huis komen lopen door het dorp heen. Gisteren ijzer eraf, s' avonds nog eronder geslagen verder niets te zien.

Vandaag met inspringen merkte ik al dat ze niet in de linkergalop wilde landen en wat stijf was.
In het springparcours twee balken wat helemaal niks voor ro is.

Hierdoor maar besloten om lekker rustig aan in de cross te doen, foutloos is belangrijker dan een goede tijd..

Er waren nog maar drie starts voor me toen ik bij de cross aankwam.

Een heerlijke cross gereden, lekker eigen tempo gedaan en nergens twijfelen.
Hierdoor met super gevoel de cross uit gekomen.

Wegaanduiding was indd wat onduidelijk en alle voltes waren niet meewerkend voor een lekker ritme.
Maar verder mooie wedstrijd en leuke sprongen. :)

Fotos van nr 37 zijn altijd welkom :D

Wat was er gebeurt Roxxie?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:24

Ik was altijd degene die het hardst schreeuwde 'als je een springparcours niet door komt, heb je op een cross niks te zoeken'.
Paard was zichzelf niet, leek het, maar nergens last van. Gewoon afslaan, niet aan het been, mocht niet sturen, steigeren. Moest met 3x W de ring al huilend verlaten...

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:33

MissBay schreef:
Ik vond alleen de tijd tussen springen en cross heel kort. Ik kwam aan stappen bij cross (op m'n gemak, dat wel) en had nog 45seconden. Dus ben meteen in starthok gaan staan met de gedachte: parcours was m'n warming up.

O, bij mij juist andersom.... veeeeeeels te lang tussen springen en cross doordat je niet hoefde te keuren en begreep ook dat de cross even stil had gelegen door die val...

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:36

Ik ben tevreden over vandaag, heel erg blij met mijn vosje die haar tweede B cross liep. Maar ze snapt nu het spelletje beter. Nog een berg tijdfouten maar eerst vertrouwen en netjes en dan tempo opvoeren.

Het springen lag er prachtig bij, ook een mooie hoogte maar de tijd snapte ik niet volgens mij zaten ze daarboven te rommelen. En de cross was niet hoog maar wel erg leerzaam, van alles erin.

Paarden hebben vandaag erg veel geleerd.

Ik was nr 62 en 109. Foto's zijn welkom

xAnnexin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:39

Ik had ook een flinke tijd tussen het springen en crossen zitten maar dat kwam waars doordat er nog een paard moest worden gevangen, gelukkig dat de ruiter er geen breuken aan over heeft gehouden!

Roxxiejj; je was niet de enige met problemen met het springen bij mij was het ook behoorlijk bagger, gewoon een kwestie van ervaring (bij mij dan), alles waar je thuis aan hebt gewerkt is dan op de een of andere manier kwijt door alle andere factoren om zo'n wedstrijd en dat is behoorlijk frustrerend...

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 17:31

Vandaag gemengde gevoelens, heb het springen met 3 balken rondgereden daar was ik er blij mee omdat de laatste springwedstrijd ik twee parcoursen niet eens rond kwam. Had tijdens het lopen van de cross al m'n twijfels of ik uberhaupt wel moest starten. De heuvel hindernis vier en de afsprong, plus greppeltje had ik nog nooit op die manier gesprongen en aangezien tink dus laatste tijd zo eng doet op heuvels en dan niet meer nadenkt maar gewoon achteruit loopt en steigert. Toch gestart en tot hindernis drie was ze erg braaf. Hindernis vier twijfelde ik dus zelf en eerste weigering, twee ging ze bijna maar besloot bovenop de bloemen en boomstam te gaan staan en toch naar achter, denk nou kan ik mezelf erg booos maken en haar over de zeik helpen maar had geen zin om beneden te liggen en wilde graag redelijk afsluiten dus aangestuurd op derde weigering en de cross verlaten. Heb best wat dingen gezien maar vond dit toch erg pittig. Al met al toch tevreden gevoel, maar wel erg balen. Vond het heerlijk om weer te crossen en dan zijn drie hindernissen weinig.. Henny nog bedankt voor de support en tips!!

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 17:47

Oh ja dat is wel heel erg balen Roxxie..

Op zich vond ik de moeilijkheidsgraad van de sprongen nog wel mee vallen hoor Lousje alleen sommige lijnen waren wel een uitdaging.
Die sprongen bovenop de heuvels waren op zichzelf geen spannende sprongen maar omdat ze op een heuvel stonden toch lastig. Heb er meer gezien die er moeite mee hadden.

Edit: zie net dat jij al vervelende ervaringen had met heuvels, excuses voor het snelle concluderen. :o

Waren er trouwens nog stijljury's? Neem aan van wel in de b..
Heb niet op de prijsuitreiking gewacht ivm de balken die ik had tijdens het springen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 17:50

Stijljury zat bij 8 en 9. De meeste problemen bij de sprong bovenaan de heuvels waren omdat men ze te zacht aanreedt. Heuvelop mag je wel pittig galopje hebben anders vallen ze bovenaan stil.
Laatst bijgewerkt door Sim op 19-04-14 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 18:11

Dropje, ik had idd al problemen met de heuvels en afsprongen. Ene keer doet ze het gewoon en soms gaat ze ineens in de staak. Ook ik kan daarin soms niet heel erg doorzetten, doordat ik nog steeds met dat soort gekke fratsen erg onzeker ben door een ernstig ongeluk van vorig jaar. Is niet gebeurd met cross maar gewoon gevallen buiten op het gras doordat ze een mispas maakte, zeker op heuvels ben ik gewoon beetje bangig dat ze weer valt. De sprongen die erop stonden waren niet bijzonder.