Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
juulbx schreef:Even weer dit interessante topic opbrengen, omdat het denk ik wel een mega handig stuk is voor iedereen die net begint of met een nieuwe cross mee wil doen.
Mijn input voor 2018:
Heino (2018)
Mijn eerste B cross met dit paard. Het meest verschrikkelijke stortweer ooit, maar de organisatie deed er alles aan om de cross door te lagen gaan. Hulde aan de vrijwilligers! Dressuur en springen naast elkaar en niet heel ver van de cross. Springen stond redelijk laag. Ik vond de cross vrij technisch met een paar hogere hindernissen er tussen en veel heuveltjes. Ook zitten er veel op en afsprongen in deze cross, waaronder 1 kleintje het water in (hier kun je wel met een alternatief omheen). Mijn paard sprong hem fantastisch foutloos, maar Heino is niet heel simpel.
Ronostrand (2018)
Ronostrand had dit jaar voor het eerste een officiele B SGW! fantastische cross op een fantastisch terrein. Hindernissen waren niet hoog maar er zaten wel een paar mooie (misschien kijkerige) creaties bij. Springen en dressuur helemaal niet ver van de cross. Ronostrand lijkt in het opzicht veel op Alphen-Chaam met een prachtig groot meer waar je rondomheen rijdt tijdens de cross. Geen moeilijke cross dus ook geschikt als eerste cross! Wel dus een vrij intimiderende ambiance door het meer, maar er was dit jaar ook een alternatief voor het water. Zeker een aanrader en wil er dit jaar ook graag weer heen!
Sim schreef:Ik vind Heino juist niet een heel moeilijke cross, maar kan me voorstellen dat als je net begint het niet heel makkelijk is. Losrijden voor de cross vind ik persoonlijk echt ruk! Met zn alle op een soort volte in het bos en de ruimte is veel te klein.