[WN] jonge quarter naageflijk maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:00

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:07

Bij mij werken je linkjes niet.

Mark Shaffer weet toch anders best wel wat ie doet hoor....

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:52

Todorien schreef:
dat heb ik ook altijd van de horsemanship gevonden ergens kun je het vergelijken met een dressuurproef alleen dan je paard niet oprichten natuurlijk hihihihihihih

Eens,maar wil wel toevoegen dat voor je je paard gaat oprichten je toch eerst voorwaartsneerwaarts traint om de achterhand en buikspieren te trainen en de rugspieren te rekken zodat ze nog steeds van de rug een brug maken althans sterk genoeg moeten zijn om niet met een weggedrukte rug opgericht te kunnen lopen.
In de western is een lage halshouding gewenst maar doe je het zelfde om te zorgen dat het dier sterk genoeg word om niet op de voorhand te lopen.

FF over die teugelhulpen, in de dressuur rijd je met een constante verbinding in de western met een losse teugel met eventueel signaalhulpen.
Bij beiden is er een weg naartoe en die verschilt niet zoveel ,pas later in de training nemen de verschillen toe.

essiedepessie

Re: jonge quarter naageflijk maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 07:22

@ uriah? hoezo niet? hij traint toch niet de minste pleasure paarden.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 09:16

CherokeeChum schreef:
Todorien schreef:
dat heb ik ook altijd van de horsemanship gevonden ergens kun je het vergelijken met een dressuurproef alleen dan je paard niet oprichten natuurlijk hihihihihihih

Eens,maar wil wel toevoegen dat voor je je paard gaat oprichten je toch eerst voorwaartsneerwaarts traint om de achterhand en buikspieren te trainen en de rugspieren te rekken zodat ze nog steeds van de rug een brug maken althans sterk genoeg moeten zijn om niet met een weggedrukte rug opgericht te kunnen lopen.
In de western is een lage halshouding gewenst maar doe je het zelfde om te zorgen dat het dier sterk genoeg word om niet op de voorhand te lopen.

FF over die teugelhulpen, in de dressuur rijd je met een constante verbinding in de western met een losse teugel met eventueel signaalhulpen.
Bij beiden is er een weg naartoe en die verschilt niet zoveel ,pas later in de training nemen de verschillen toe.

klopt helemaal alleen zo uitgebreid had ik geen zin meer om het uit te leggen want er zijn hier mensen die ''op hoog niveau'' rijden en dan heeft iemand die nog maar net western rijd en al jaren in de dressuur of in de paarden zit er geen verstand van dus ik heb de discussie opgegeven maar wou nog wel even zeggen dat ik het helemaal met je eens ben!!!!!!!

ik sprak laatst met een ex-slager en hij deed vooral het uitbenen van ruggenwervels van paarden, hij zei: je wilt niet weten hoeveel wij er tegen zijn gekomen waarvan je kon zien dat ze niet goed over de rug werden gereden.............................

ow ja dofuzz die bovenste drie zinnen die slaan er op OM HET ACHTERBEEN TE VERSTERKEN!!!!!!!
cherokeechum heeft het super uitgelegt zo!!!!

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:01

Citaat:
ik sprak laatst met een ex-slager en hij deed vooral het uitbenen van ruggenwervels van paarden, hij zei: je wilt niet weten hoeveel wij er tegen zijn gekomen waarvan je kon zien dat ze niet goed over de rug werden gereden.............................

|(

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:16

de slager is geen maatstaf.die krijgt niet het beste materiaal zullen we maar zeggen ;)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:37

Nou inderdaad.. Das echt iets wat er niet toe doet..

Degene die zei dat je een paard niet zo wil zien lopen zoals op het filmpje: waarom niet?!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 12:14

Knap zeg dat die slager dat kon zien!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 12:15

Dat die slager daar ook tijd voor had, blijkbaar toch niet zoveel slachtpaarden...

InFrame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 12:40

dofuzz schreef:
BS want als een paard niet nageeflijk is en zichzelf niet draagt of verzameld en zijn frame niet kan houden op een snaffle of bosal hangt geen enkele zichzelf respecterende "western"ruiter een shankbit in, ongeacht hard of zacht, hoe snel of traag,.............

Dan lopen er een hele boel zichzelf niet respecterende western ruiters rond.Waarvan een deel zelfs in dit topic.

InFrame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 12:42

Uriah schreef:
grapjas :D zo wil je geen enkel paard zien lopen.

Er zijn talloze judges die het niet eens zijn met je.Maarja wat weten die nou.

InFrame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 12:52

catalyst1 schreef:
mmm.ben het meestal wel eens met QuarterH en Niels,

Hmmm vreemd.De ene verteld maar de helft en wil er verder niet op in gaan.
En de ander voegt totaal niets toe.
Dus waar ben je het dan mee eens ?

InFrame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 12:56

rapido schreef:
Knap zeg dat die slager dat kon zien!

Staat tegenwoordiger ook op de verpakking :P

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:00

8-)

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:03

en ik weet dat de meesten die hier nu hun oordeel over die slager hebben de man heel goed kennen ook zijn vakmanschap in de western!!!!!!!
als hij jullie hier zo hoorde praten dan werd het een zeer pittige discussie hahahahahaah maar goed ik ga er niet verder op in want ik ben namelijk geen slager geweest en kan hem daarin ook niet verdedigen........

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:13

Todorien ik ben ook 20 jaar slager geweest en heb nog nooit op die manier kunnen zien dat een paard niet goed over z'n rug gereden is := Zal ongetwijfeld aan mijn vakvrouwschap liggen of niet? :')
Waarom wil je op deze manier een discussie aangaan? Het raakt kant nog wal....
80% van ons paardenvlees komt trouwens uit Zuid Amerika zonder botten er nog in :))

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:14

Slacht die beste man alleen western paarden dan?

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:14

rapido schreef:
Slacht die beste man alleen western paarden dan?

Ja dat moet haast wel maar alleen die westernpaarden met rugproblemen 8)7

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:19

Uriah schreef:
grapjas :D zo wil je geen enkel paard zien lopen.

Ik ben ook nieuwsgierig, waarom? Het ziet er in mijn ogen voor een eerste rit vrij indrukwekkend uit namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:23

InFrame schreef:
Staat tegenwoordiger ook op de verpakking :P

_O-

Ik ben al een tijdje stil aan het meelezen en vind het een erg interessante discussie. Toch vraag ik mij af wat het precieze idee is van de westernruiter ten overstaan van de dressuurruiter op het gebied van nageeflijk en over de rug rijden. Op dressuurmatige subfora op bokt met als onderwerp het over de rug rijden van paarden, hebben veel mensen het niet op een terugwerkende hand. En met die terugwerkende hand doelen mensen niet alleen op tikken of zagen, maar ook druk. Volgens sommigen kan je ook nooit een paard correct nageeflijk en over de rug rijden als je deze in frame vraagt door druk (=terugwerkende hand). Echter zie ik hier in het topic juist een heleboel andere opvattingen van verschillende mensen, men vraagt een paard in frame door middel van (lichte) druk en geeft het paard na laat je alle druk weg. Ik ben heel erg nieuwsgierig naar de opvattingen van westernruiters over die terugwerkende hand en hoe zij dit zien en toepassen bij hun paard. Of gebruiken sommige mensen dit juist weer helemaal niet vanwege het bovenstaande argument van het 'correct' nageeflijk rijden?

InFrame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:46

MissPK schreef:
Zal ongetwijfeld aan mijn vakvrouwschap liggen of niet? :')

Heet dat dan slagerin of slageres ?

InFrame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:48

Uriah schreef:
quarter of welk ras dan ook . na een gedegen voor opleiding van het jonge paard krijg je nageeflijk heid als geschenk rij het voorwaarts en richt het recht.

Er wordt veel geschreven,maar ik denk dat bovenstaande quote toch echt de waarheid is.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:54

ik dacht dat het wel heel duidelijk was dat je je paard niet zoals op het filmpje wilt laten lopen , als je van lopen kan spreken , dat paard loopt gewoon niet , zo te zien jong paard en dan lijkt het me helemaal funest ,gaan met die banaan ,rechtrichten , en van daaruit voorwaarts neerwaarts ! http://www.youtube.com/watch?v=zLHHjcs5 ... re=related vanaf 2 minuten geeft een mooi beeld om een jong paard te trainen , depiaffe hoeft dan weer niet zo nodig bij een western paardje :D maar wel heel gezond!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:22

Ach ja laten we het er op houden dat meneer Shaffer één of andere NONO is op het gebied van Pleasure en veelvoudig world champion is geworden met uit zn neus vreten of iets dergelijks!