[SGW] Verslagen SGW Etten-Leur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Venthe

Re: Verslagen SGW Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:03

Bianca, tja het was mijn debuut ik had wel de regelementen gelezen maar die hindernisscheidsrechter zei het zo overtuigend dat ik zoiets had van ja hij zal het wel weten.. Ik was niet zeker genoeg van mijn zaak om er tegenin te gaan.

Jetske, was een mooie foto's! Leuk paard ook

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:10

volgens mij heeft hij bij de 2de foto de fotograaf gespot!!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:23

Mooie foto jet!!

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:36

Ik heb gisteren ook gereden:d dressuur ging redelijk. Springen foutloos ging alleen redelijk hard.. En de cross ben ik eraf gevallen bij hindernis 4. De eerste hindernissen pakte ze erg goed aan, was vooral bang voor hindernis 3 maar na mijn aanmoediging goed er in een keer overheen gekomen. Hindernis 4 leek er op dat ze die ging springen en net bij de afzet bedacht ze zich en ik ging ervoor over af op de boomstam. Me bovenbeen is stukje velloos en dik en blauw.. maar met al toch tevreden over de eerste drie hindernissen. Was me paardje der tweede cross. Verder niet echt veel gezien dus kan der niks kwalijk nemen. Vond het zelf wel een rothindernis zo voor de klasse B paarden.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:09

Venthe: tip voor de volgende keer: ga niet af op de hindernisrechter, of je moet 4 (correctie: 3!!!) weigeringen op 1 en dezelfde hindernis hebben, dan is het zo klaar als een klontje. Alleen dan kan een hindernisrechter je de cross uit halen.
Als je op meedere hindernissen een weigering aangerekend krijgt, dan heb je nog het recht om te protesteren. En als dat protest toegwezen wordt, en je bent gestopt, al dan niet op aandringen van een hindernisrechter, dan heb je nog niets aan je protest.
Een hindernisrechter hoort via de portofoon of je een weigering hebt op een andere hindernis dan waar hij/zij zelf actief is, en heeft die wetenschap dus niet uit eigen waarneming.

Misschien wel een beetje onduidelijk zoals ik het hier neergeschreven heb, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, anders hoor ik het wel.
En het was je debuut, dus je bent evengoed wel tevreden geloof ik, en als je meer sgw's achter de rug hebt, dant word je met dit soort dingen ook al handiger hoor. ;)
Laatst bijgewerkt door texelse op 11-04-11 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:11

texelse schreef:
Venthe: tip voor de volgende keer: ga niet af op de hindernisrechter, of je moet 4 weigeringen op 1 en dezelfde hindernis hebben, dan is het zo klaar als een klontje.

3 weigeringen op dezelfde hindernis of 4 in totaal.
Bij die 4 in totaal is stoppen de verantwoordelijkheid van de ruiter.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:12

Sim, blij dat je me corrigeert :o . Natuurlijk is het met 3 op dezelfde hindernis :o . en met je aanvulling ben ik het helemaal eens. Dank je wel! ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:18

Bianca: Ben benieuwd naar je verslagje, aan de uitslagen te zien heb je goed gereden ;) .
Venthe: Jammer dat die hindernisechter zelf de regels niet goed wist, heel begrijpelijk als je net begint dat je dan zelf ook gaat twijfelen ook al ken je zelf de regels wel.
Jade: Balen van je val :(:)
Mooie foto's Jetske, de waterbak zag er op het filmpje ook echt heel netjes uit!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:23

Wat ik ook vreemd vond: Mijn paard stopte 3 keer (op 1 hiindernis), dus dat gaf de controle post door. Toen werd er door de walky talky gevraagd of ik stopte of verder ging. Ik dacht :? Ik mag toch niet verder. Volgens de controle post ook niet, maar ik vond het wel raar dat daar naar gevraagd werd.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:26

Jade, balen zeg van je val!

Texelse, bedankt voor de tip had zelf ook al bedacht dat ik de volgende keer gewoon ter plekke in discussie ga maar ik was op dat moment gewoon even niet zeker genoeg van mijn zaak en het ging ook allemaal zo snel. Ben inderdaad gewoon tevreden over hoe mijn paard het allemaal aanpakte dus we gaan gewoon vrolijk op naar de volgende!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:27

Nou ik ben er achter dat met twee camera's naar een cross gaan (mijn man één en ik één) veel te veel foto's opleverd...
Maar de B pony's staan er nu op nu de rest nog... Hoop morgen alles erop te hebben dus voor sommige nog even geduld...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:41

Stond jij bij de B paarden bij de haag?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:46

Lielle, ik zag je nog lopen met je paard bij de trailers ik zei heel vrolijk hoi en jij ook maar volgens mij herkende je me niet :+ logisch want je hebt me maar 1 keer gezien. Maar dat rood valt goed op ;)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:54

Lielle ik heb overal en nergens gestaan haha... Maar inderdaad ook bij de haag (naja staan ik lag er half achter in een greppeltje haha

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:58

Ik heb even gekeken heb één foto van jou alleen die is niet heel geweldig gelukt... Moet nog even kijken wat ik er in Lightroom mee kan maar ik zat toen bij de een na laatste in het bos (in die haarspeldbocht (waar je om die sloot heen moest)

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:02

bianca1980 schreef:
... PAUL -H @ wat zei ik.... :D :D je weet maar nooit en nu dus toch gestart. Volgende keer betere tijdplanning.. ;) .

Mocht dit me weer gebeuren dan ga ik in het gras liggen en doe een wortel na (dat is het antwoord op de vraag hoe een koe een haas vangt).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:08

er heeft nl een vrouw (?) staan fotograferen bij de haag en daar had ik een enorme wapper!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:10

Oh nee dat was ik dan helaas niet want heb jou op de andere sprong. Mn man stond daar wel in de buurt maar die is net bij één voor jou pauze gaan houden....

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:14

Ik ben ook wel erg benieuwd wie er bij de haag heeft gestaan :o Ik weet zeker dat ik daar op de foto ben gezet en had ook een flinke wapper daar :+

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:19

Ik was het in ieder geval niet.... sorry

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:00

Nou mijn verslagje dan ook maar ... :D was echt ff te druk.

Waren uitstekend op tijd, heerlijk cross gelopen en toen klaar gemaakt voor dressuur. Ten tijde dat ik op Bull zou stappen voltrok zich echter een drama op het parkeer terrein. Een paard in de trailer ging compleet door het lint en aan de trailer kon ik letterlijk zien dat het foute boel was. Er liepen veel mensen op af en begonnen te roepen ...ho ho ho om het paard proberen te kalmeren. Echter toen ik zag dat het paard met zijn hoofd dwars door het raam brak dacht ik dit is foute boel !!!! en niemand reageerde goed.... :? Eigenaren waren er niet aanwezig. Ik heb toen als de sodemieter het gereedschap uit mijn auto getrokken en heb iedereen MET KLEM verzocht de trailer NIET te openen. Ik kon zien dat het paard met de hele voorhand en benen over de stangen en schot hing en nog vast aan een ketting zat. Ik ben toen onmiddelijk de bouten aan de boutenkant los gaan schroeven (in mijn witte dressuurkleding.. ;) ) met met als gevolg dat de voorzijde naar beneden kwam. De DA kwam ook snel ter plaatse en de eigenaren ook, die raakte even volledig in paniek en trok gelijk de hele zijdeur los...pppfffff...dat ging net goed...Ik heb de DA toen geadviseerd het paard plat te spuiten omdat anders iemand hartstikke verongelukt. Het paard bleek dus achter ook vast te zitten...mijn hemel.... met die schoren was ik nog niet kunnen beginnen.
Hij zou het van mij overnemen en ik ben met Bull direkt naar het dressuur terrein gegaan.
De proef liep niet helemaal naar mijn zin, want mijn inrijdtijd was nu veel te kort, maar dat was nu toch wel het minst belangrijke. Een 10e plaats.

Terug bij de trailer ben ik bij het paard gaan kijken maar die waren weg naar de DA, moest wel gehecht worden en bleek onder de schaafwonden te zitten, maar verder wist niemand er nog veel van te zeggen of het goed ging met het paard. Het bleek een drammer te zijn op de kar die altijd met de voorbenen loopt te maaien.....dan krijg je dus ineens dit....in de trailer die er nog wel stond waren bloedsproen wel zichtbaar van het fiasco.....bbbrrr....wat mij dan toch wel verbaast is dat ik als enige het besef had om die trailer onmiddelijk te gaan demonteren......ho roepen tegen een paard dat met zijn kop dwars door het raam komt steken lijkt mij niet echt te werken.

maar goed. Springen was Bull lekker fris, maar nu wel een heel fijn ritme ook in de dubbel...!!! hoera .... :D Cross was een fiasco met inspringen, toen stonden we weer te stuiteren alsof alles eng was. |o Heeeeeeeel rustig van start gegaan (bijna in draf) maar ik weet dat het niet helpt om het te overrulen. Na 1 gelijk wat gas erop en bij 2 en 3 bleef hij zelf mooi aantrekken dus dat heb ik laten gaan. Bij de boom op het water wist ik dat het publiek een probleem zou zijn, dus ik was op tijd om hem een tik met de zweep te geven en tussen de benen te houden. Daarna verloor ik wel wat evenwicht en ging ik wat vreemd naar beneden, maar gewoon in stap/draf de bak in gegaan en toen weer verder. Bij de dubbelsprong 5 of 6 ...kwam hij erg terug op de oxer (erin loeren), maar ook daar was ik snel genoeg bij met been. De brug was geen punt en bij de trakhener heb ik ook bewust wat toe gereden met been om twijfel en een rare sprong daar zeker te voorkomen en daarna pakte hij uit zichzelf ruig aan op de voederplaats en de haag ( was wel bijna mijn weg kwijt met die kronkels daarna... :o ) daarna bleef hij lekker lopen zonder veel ondersteuning van mij, dus ben dik tevreden.
Mijn klokje had ik verkeerd aan gezet dus moest mijn tijd nu een beetje meer zelf inschatten wat ik had terug gereden en wat ik nu naar voren wilde gaan om hem meer op de tijd te laten lopen en dat bleek 5.09 (5.06 optimum tijd) dus ik ben heel erg tevreden. Alhoewel ik hem nog wel veel ondersteun in de cross heeft hij dit nu toch weer als een brok ervaring opgedaan. Aan publiek zal hij toch moeten gaan wennen, maar dat voel ik wel elke keer als een terug kerend probleem nog.....

Daarna heerlijk hem gedoucht en een weitje voor hem gemaakt waar hij de hele dag als een koning heeft genoten.. /3
We zijn in de eindstand 4e geworden.

Sorry voor het lange verhaal nu inmiddels... :o prachtige foto's van een aantal mensen zeg...die websites zijn heel mooi !!!!!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:17

Bianca, dit was het paard van Gerald Arts. Met het paard gaat het bovenverwachtig goed. Is gehecht bij de kaak en verder vrij oppervlakkige schaafwonden. Was iets stijf maar niet dik ofzo vandaag. Gerald is erg benieuwd hoe het gelopen is. Ik denk dat hij blij is met jou informatie.
Ik kan me goed voorstellen dat er paniek was, ik proef uit je reactie dat je niet blij was met de reacties van de eigenaren? Beetje jammer.... dit zijn erg ervaren en kundige mensen die waarschijnlijk in paniek waren maar zeker niet bewust verkeerd hebben willen handelen en over het algemeen goed weten wat ze doen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:28

sfranken schreef:
Bianca, dit was het paard van Gerald Arts. Met het paard gaat het bovenverwachtig goed. Is gehecht bij de kaak en verder vrij oppervlakkige schaafwonden. Was iets stijf maar niet dik ofzo vandaag. Gerald is erg benieuwd hoe het gelopen is. Ik denk dat hij blij is met jou informatie.
Ik kan me goed voorstellen dat er paniek was, ik proef uit je reactie dat je niet blij was met de reacties van de eigenaren? Beetje jammer.... dit zijn erg ervaren en kundige mensen die waarschijnlijk in paniek waren maar zeker niet bewust verkeerd hebben willen handelen en over het algemeen goed weten wat ze doen.

Ik begrijp de reactie van eigenaren volkomen hoor !!! begrijp me niet verkeerd, maar de hoeven van het paard sloegen even daarvoor flink door de deur, dus ik schrok me te pletter dat hij GELIJK bij aankomst de deur opende. Ik had namelijk daarvoor iedereen geboden van de deur af te blijven. De eigenaar wilde uiteraard weten hoe zijn paard erbij stond, en die was net ervoor door mijn losschroef actie naar beneden gekomen. Maar hoe en waar de benen exact zaten wisten wij niet. Ik bleef steeds via de achterzijde kijken. Je wil het niet hebben dat dat paard door paniek (want het water droop er inmiddels vanaf) zijn eigenaar raakt want dan gaat ook hij naar het ziekenhuis.
Ben wel blij te horen dat het nu ogenschijnlijk meevalt, dat je niet straks kreupelheiden en zo krijgt, maar ik zou bij dit paard geen stangen meer in de trailer laten met stilstand want hij liep al een tijd te kloten met de benen dat was duidelijk te horen tot het moment dat het flink mis ging, toen ging dat paard gelijk letterlijk door roeien en ruiten omzichzelf te bevrijden. Zelfs het dak van de trailer kwam behoorlijk in beweging, dus hij heeft een tijdje gevochten als een leeuw. Gaat mij meer om het feit dat andere omstanders niet weten dat je zo'n trailer kunt demonteren....... ik riep uiteindelijk wat er gebeuren moest. En de reactie was : wat goed dat jij dat weet en zo rustig blijft ??

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:49

JETSKE @ hoe krijg jij je foto opgeslagen van GNS ?? ik krijg dan een wit beeld, via print screen en paint krijg je het niet zo mooi als dat jij ze nu op bokt hebt staan ?? (ik krijg er dan een grote witte rand omheen)

LIELLE @ http://www.rudolphs.be/ op nummer 82 sta jij met Ukkie op de voederplaats.. ;)
Laatst bijgewerkt door bianca1980 op 11-04-11 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:51

Printscreen-en, plakken en uitknippen. Ik doe het wel even voor je.

Gefeliciteerd met je prijs nog trouwens!