Endurance Katwijk Klasse I:Wie start ook?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 08:37

Nog even een plantentoets (ik doe bos&natuur beheer) en dan op naar Katwijk! Tot morgen.
Ik ben het die met die Fjord klasse II gaat rijden.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 08:50

nog 1 nachtje slapen!!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 08:51

En nu maar hopen dat het morgen een beetje droog blijft Scheve mond

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 08:54

Apple schreef:
Ik sluit me aan bij Arwen Haha!. Paarden die voor het allereerst op het strand komen zijn meestel wat overdonderd door de ruimte en makkelijk te rijden (pas ongeveer de derde keer gaan ze wat spoken en kijken of ze hard mogen Haha!).

Paarden die bij een vorig baasje mochten racen op het strand zijn wat dat betreft een stuk moeilijker te rijden en te heropvoeden.

100% mee eens. Idd de eerste keer dat ik met Tjo naar het strand ging had ik ook zoiets van heluppppp, wat denkje beest verzet geen stap.... echt ik heb dubbel gelegen.
2e keer had ze het een beetje door en draafde ze braaf over het strand, zee moet ze niks van hebben.
Hopen voor denies dat morgen de galopknop het doet, hihihii

brig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 10:03

Hoi Ganna,

Hou ga je dat doen s'morgens heel vroeg rijden of ga je ergens in de buurt slapen?

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 10:29

Vippie"]
[quote="Apple schreef:
Ik sluit me aan bij Arwen Haha!. Paarden die voor het allereerst op het strand komen zijn meestel wat overdonderd door de ruimte en makkelijk te rijden (pas ongeveer de derde keer gaan ze wat spoken en kijken of ze hard mogen Haha!).

Paarden die bij een vorig baasje mochten racen op het strand zijn wat dat betreft een stuk moeilijker te rijden en te heropvoeden.

100% mee eens. Idd de eerste keer dat ik met Tjo naar het strand ging had ik ook zoiets van heluppppp, wat denkje beest verzet geen stap.... echt ik heb dubbel gelegen.
2e keer had ze het een beetje door en draafde ze braaf over het strand, zee moet ze niks van hebben.
[/quote]

Dan zal het wel meevallen. Pas als ie zich ergens thuis voelt wil ie ontploffen. Ben wel druk met het hem afleren hoor, maar als ie angst voelt van mij wil ie gewoon vluchten. Dus ik moet gewoon ontspannen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 10:33

bubbels"]
[quote="Vippie"][quote="Apple schreef:

[/quote]

Dan zal het wel meevallen. Pas als ie zich ergens thuis voelt wil ie ontploffen. Ben wel druk met het hem afleren hoor, maar als ie angst voelt van mij wil ie gewoon vluchten. Dus ik moet gewoon ontspannen.
[/quote]

Relax en gewoon lekker rustig blijven zitten en genieten van de omgeving Knipoog Het kan best zijn dat mijn arab als hij dat uitgestrekte strand ziet ook even flink wil racen maar ik ben daar niet bang voor Omar kan ook heel hard maar alleen als dat van mij mag en anders niet Is Baduh niet makkelijk terug te rijden Verward

En ik twijfel er niet aan dat mijn galopknop het morgen zal doen Knipoog *LOL*

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:24

Ligt het aan mij of is dat kaartje nogal vaag?? snap er niks van , ik heb hem al losgeknipt en aan mekaar geplakt en nog rinkelt er geen belletje, tingelingeling!

YouKnowWho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 16:56

mazzeltje schreef:
Ligt het aan mij of is dat kaartje nogal vaag?? snap er niks van , ik heb hem al losgeknipt en aan mekaar geplakt en nog rinkelt er geen belletje, tingelingeling!

Welke klasse reed jij ook al weer? Bij de klasse I moet je idd gewoon de rechterhelft van de kaart boven de linkerhelft doen. Het begin is alleen over strand, tot het keerpunt. Weer een stuk terug over het strand, dan de duinen in richting p/a. Dan vanaf de p/a terug het strand op en weer terug. Bij klasse twee heb je de los aan de achterkant van het blad er nog bij.

Niet zo heel moeilijk als het het eenmaal weet, toch Knipoog

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 17:13

Whehehehe Verdrietig Ik had zo graag mee willen doen maar helaas, dit jaar nog maar een keer overslaan (voor het 3de jaar....snik). Iedereen die wel gaat: SUCCES!!!! en vooral heel veel plezier OK dan!

-X- Anja

YouKnowWho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 17:21

AnjaKos schreef:
Whehehehe Verdrietig Ik had zo graag mee willen doen maar helaas, dit jaar nog maar een keer overslaan (voor het 3de jaar....snik). Iedereen die wel gaat: SUCCES!!!! en vooral heel veel plezier OK dan!

-X- Anja

We kunnen nog wel een bokt-supporter gebruiken! Schijnheilig Wel die punk-fjord met dat oranje hoofdstel aanmoedigen hè Knipoog (àls we langskomen, eerst die verrotte voorkeuring afwachten)

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 17:55

Veel succes en plezier morgen mensen!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 19:32

Tnx! En Baduh is wat moeilijk terug te rijden als ie eenmaal gaat. Dan moet ik een volte rijden en dan gaat het wel weer hoor. Iedereen veel succes morgen!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 19:41

Ok, bij ons is dankzij MrMagic alles klaar. Mijn Mp3 speler is ingeladen met Jean-Michel Jarre, Enigma en Muse Haha!. Mooi contrast wel. Moet goedkomen.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:23

Let op, het bordje van de 2 km voor de finisch staat midden op het strand. Tenminste vorig jaar wel. Als je er op de heen weg op let dan weet je waar je hem ongeveer kunt verwachten op de terugweg.
Hij stond echt precies tussen duinen en water.
Succes!!!

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:36

Klopt, Myrthe (Tiko) had dat bordje gemist en is er vrolijk langs gedraaft, tot ze opeens weer omhoog gingen, het manegeterrein op.. Oeps.. Goed opletten, ze staan wat hoger, dus als je dicht aan het water rijdt zijn ze moeilijk te volgen. De route op het strand spreekt voorzich: rechtuit tot aan de controlepost Lachen

Het schijnt lekker weer te worden, als het zonnetje net zo schijnt als vandaag ben ik meer dan tevreden..
Mazzeltje, start jij gewoon klasse II? Heb geen startlijst bij mijn boekje gekregen..

Tot morgen allemaal!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:41

Mazzel start K1. Ik ook terwijk ik nu ook sinds kort K2 ben. Katwijk K1 is al heftig genoeg!!!!

Op de parkeerplaats waait het altijd!!!!!!
Dekens mee!!!! Volop!!!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:17

ja, klasse 1, omdat ik eigenlijk in Ommen de 73 km zou doen en over 2 weken Wanroij de 75 km, leek me dat ik in Katwijk maar rustig aan moest doen!

Bovendien rijdt een goeie vriendin van mij (haar paard is overigens ook nog eens Latoy haar beste vriendin) voor het eerst mee in de kennismakingsklasse, dus rijden we lekker samen! ik heb er best zin in, jullie ook???
Tot morgen en allemaal gezond weer terug graag!!! OK dan!

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 09:23

ik zou komen kijken vandaag in katwijk maar ik heb me verslapen Verward en ik heb straks zelf les bij onze plaatselijke ponyclub dus het had geen nut meer om nog naar katwijk te rijden.
erg jammer Verdrietig maar ja volgende keer beter.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 12:08

En ik kom dus niet. Snik. Ik zou samen met een meisje van stal gaan maar haar paard wilde absoluut de trailer niet in. Op een gegeven moment stond ze er bijna in en gleed ze uit en viel heel hard van de laadklep. Grote paniek natuurlijk, en dat paard kon dus echt niet meer mee. Samen uit samen thuis vind ik, dus ik ga ook niet. Anders had ik Baduh nog moeten overladen ook, en dan was ik absoluut veel te laat gekomen. Jammer maar helaas. Ben benieuwd naar jullie uitslagen.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 16:42

wij hadden ook al pech, mijn vriendin haar paard lag er al op de voorkeuring uit...ze had nl een beetje een dik been vanwege een wondje, maar als je even rijdt is dat been weer dun, ook liep ze er niet kreupel op, maar toch mocht ze niet starten...Echt sneu voor haar!
Ik heb verder wel een fijne rit gereden, ben met Ageeth gestart en ook verder gereden, ging hartstikke goed, alleen zijn we al 2 km voor de PA gaan stappen en op 1 km voor de PA er ook nog eens naast gaan lopen....ik lijk wel gek, wat loopt dat K*T zeg in de duinen op een ruiterpad met ook nog tegenliggers! Was ook niet nodig geweeest denk ik, hartslag was 40 of zoiets!! Ik weet mijn tijd nog niet maar we hebben de rit in ieder geval prima volbracht! En het belangrijkste: Latoy had absoluut geen last van haar been!!! OK dan!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:25

Jammer dat je niet gestart bent Bubbles, ik was heel benieuwd hoe het zou gaan bij jullie. Saskia, leuk dat je lekker gereden hebt en dat Latoy goed bleef! Ernaast lopen doe ik ook alleen op goede ondergrond, anders zak ik door de knieen en komen we niet eens aan Haha!

Hoe is het de anderen vergaan?

porsche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:41

Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie allemaal een fijne, leuke en heerlijke dag hebben gehad. Het weer zat over het algemeen lekker mee, hoewel jullie, denk ik, wel een stevige wind zijn tegen gekomen.
Gelukkig zijn er dit jaar geen dramatische dingen gebeurd. En dat wij dit jaar ook Little Star weer mee zagen lopen vond iedereen ontzettend fijn. Na haar avontuur vorig jaar is het bijzonder dat ze zo goed en snel is hersteld.
Zal ongetwijfeld jullie bevindingen terug zien op Bokt en misschien zullen daar dingen bij zitten waar we iets aan hebben voor een volgend jaar.
Tot ziens misschien wel bij De Peelrand.
Jeanette

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 22:01

mazzeltje schreef:
wij hadden ook al pech, mijn vriendin haar paard lag er al op de voorkeuring uit...ze had nl een beetje een dik been vanwege een wondje, maar als je even rijdt is dat been weer dun, ook liep ze er niet kreupel op, maar toch mocht ze niet starten...Echt sneu voor haar!
Ik heb verder wel een fijne rit gereden+:)+

Hi Mazzeltje,
Fijn dat jij een goed erit hebt gehad en Latoy er goed doorheen gekomen is. Toch altijd even afwachten als ze door anderen gemept wordne of alles snel wee roke is. fijn.

Ik vind het zelf erg terecht dat ze een paard met dikke benen (zeker van wondjes) niet laten starten. Stel dat het been niet dunner werd dan heb je een enorme belasting op de pezen. Hetgeen een peesbeschadiging tot gevolg kan hebben....

wondje kan vuil in komen, kan gaan ontsteken...

het is jammer als je niet kunt starten maar ik vind zelf starten met een paard dat dikke benen heeft echt geen optie.

Groetjes gerritje

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 01:08

Ik hoorde dat de groomroute niet echt klopte hihi dus iemand nog een blauwe nissan tegen gekomen?