Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zit ik in groepstherapieën, gesprekken met de psyche en iemand die op huis bezoek komt om de week die mij helpt met de problemen waar ik tegen aan loop.jamiroquai schreef:En ook vaak: jij boft maar. De hele dag lekker niksen en een beetje paardrijden! Luxe paard!
Maar waarom dat zo is, weten ze niet. Ik ben volledig afgekeurd en dat zien mensen als een luxe, of als aanstellerij.

ik heb gelukkig nog steeds dat paard, enige nadeel is dat het maar 3x in de week is, ze buiten niet echt te rijden is en het een drukke stal is wat voor mij onwijs moeilijk is.
[quote]
jamiroquai schreef:Tegen mij hebben ze gezegd: u wordt niet meer opgeroepen. Als u denkt dat u kunt gaan werken, kunt u zich melden. Die man zag het zelf ook wel in.
Totdat die man met pensioen gaat natuurlijk, dan zal zijn opvolger me wel oproepen.
Moet je in principe niet ieder jaar? Volgens mij wordt dat hele ding wegbezuinigd, toch?
jamiroquai schreef:Tegen mij hebben ze gezegd: u wordt niet meer opgeroepen. Als u denkt dat u kunt gaan werken, kunt u zich melden. Die man zag het zelf ook wel in.
Totdat die man met pensioen gaat natuurlijk, dan zal zijn opvolger me wel oproepen.
Moet je in principe niet ieder jaar? Volgens mij wordt dat hele ding wegbezuinigd, toch?

en krijg je geen toestemming....... Wie is hier nou de gek???
Het kan alleen als het voor de overheid goedkoper is.
, ik zal dan ook wel opgeroepen worden als ze dat met terugwerkende kracht gaan doen.

) en dat ik duidelijk nog helemaal aan het begin van mijn traject stond... Niet echt leuke dingen om te horen, maar het gaat om de uitkomst.
en kom heel sterk over. Maar dan val ik door de mand.
, naar administratief medewerkster bij de Gemeente (helemaal een ramp...) en eindigde als kopiéermiep
en ik wist niet eens hoe ik dubbelzijdig moest kopiëren...
Alleen gaat dat bij mij niet langzaam, maar héél snel
Ik kan werk volhouden door te dissocieren, soms wel jaren lang. Maar dat is natuurlijk geen manier van leven en er komt geheid een inzinking en die gaat snel... Van de ene op de andere dag kan ik gewoon niks meer 
Maar ik zoek dan eigenlijk juist wel een beetje uitdaging. Als ze mij bv laten schoonmaken ga ik de kantjes er van aflopen omdat er geen uitdaging in zit. Aan de andere kant kan ik de uitdagingen en de bijbehorende druk niet aan. Ik kan me wel voorstellen dat je een baantje zoekt wat een beetje makkelijk past, maar dan loop je idd weer tegen de bazen aan die je niet aan willen nemen... Dat ligt niet aan de uitdaging, je bent gewoon te duur... jamiroquai schreef:Maura, andere mensen zijn wel echt psychisch ziek,maar ik niet in mijn ogen. Dat is het verschil...
bromfiets schreef:Ik denk dat je van jezelf al snel denkt dat je je aanstelt, zeker als je psychisch niet lekker in je vel zit. Dan ga je jezelf ook dingen aanpraten die er niet zijn en omdat je je al nutteloos voelt ga je je eigen gevoel bagatelliseren.
bromfiets schreef:Wel een interessant onderwerp over Ken Robinson, ik had er nog niet van gehoord. Maar zeker waard om over na te gaan denken. Alleen, in hoeverre kun je een maatschappij veranderen? Dan is het nog makkelijker om jezelf te veranderen en andere keuzes te maken.
Je moet ook in gedachten houden dat zieke mensen ook daadwerkelijk anders zijn, we maken andere, meer of juist minder stofjes aan in onze hersenen die het goede (rationele) gevoel aansturen. Dat maakt het moeilijker om anders te gaan denken of jezelf de spreekwoordelijke schop onder de kont te geven, omdat die stofjes er juist voor zorgen dat je slechter in je vel komt te zitten. En hoe slechter je je voelt, hoe meer van die stofjes je aanmaakt. Dus in die zin kun je wss wel zeggen dat de neerwaartse spiraal bij zieke mensen ook sneller gaat wanneer je er eenmaal inzit. Dit is met medicatie wel onder controle te houden, maar dan moet je ze wel al slikken. Dan kun je eventueel met de dosering gaan spelen om dat stofje op peil te houden. Als je echt nog moet beginnen met medicatie kan dat pilletje de eerste zes weken juist voor een nog grotere terugval zorgen.
Ik ben het wel met je eens dat zulke mensen, die misschien zelf ook niet helemaal goed zijn, uitstekend gezelschap zullen zijn