[WN] Anky op reining show in Las Vegas

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Re: Anky op reining show in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 23:23

voor reining is dit geen grote show hoor....
dit is een oefentournooitje tov kentucky ed hoor :-)

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 23:26

ok maar voor haar nu in deze tak van sport denk ik wel hahahaha

ayas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:04

Ik vind het er gewoon slordig uitzien. Er lijkt ook niet echt communicatie tussen ruiter en paard te zijn. Er is ook geen enkele begrenzing. Het is dat het een goed en ervaren paard lijkt te zijn anders want de hulpen die ze geeft zijn echt niet goed. De meeste amateurs in de westernsport laten betere dingen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:59

anneliesdj schreef:
Ik snap zowieso de lol hier niet zo van, ik dacht dat western uit veel meer onderdelen bestond dan galop, achterwaarts, stops en spins. Meer zie ik hier iig niet gebeuren.

Ehhhhh je kijkt naar REINING... Wat wou je daar nog meer in zien?
Of zeur je na het zien van een springwedstrijd ook dat er helemaal geen piaffe, pirouettes en voltige te zien is geweest?
:=

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:11

Sonja schreef:
anneliesdj schreef:
Ik snap zowieso de lol hier niet zo van, ik dacht dat western uit veel meer onderdelen bestond dan galop, achterwaarts, stops en spins. Meer zie ik hier iig niet gebeuren.

Ehhhhh je kijkt naar REINING... Wat wou je daar nog meer in zien?
Of zeur je na het zien van een springwedstrijd ook dat er helemaal geen piaffe, pirouettes en voltige te zien is geweest?
:=

Balkjes en op zijn minst 1 hek!! :Y)

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:00

Voor een amateur ziet het er redelijk uit hoor! :D
Ze maakt nog veel klassieke fouten zoals te weinig met haar zit werken en met de stop naar achteren gaan leunen. Maar ik rij al 13 jaar western en kan het nog niet perfect dus wie ben ik om er over te oordelen??
Ik vind het een mooi paard wat heel scherp getrained is.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:08

Krijg het gevoel dat er ook een aantal dressuur ruiters hier commentaar geven op Anky. Waren het ook niet de dressuur ruiters die Anky wel even zagen winnen in Kentucky?????
Nu valt het tegen en is het blijkbaar toch niet zo simpel en nu gaan ze haar afvallen.

Nou ik vind het nog altijd petje af dat ze mee doet. Ga er maar aan staan als je zo bekend bent en er speciaal mensen komen kijken hoe je het in een andere tak van sport doet! Nee dat legt geen druk op iemand helemaal niet 8-) 8-) Ik denk dat menig geen dit niet zou aan durven om het risico te nemen aan publiek op je bek te gaan. Dit doen haar niet veel mensen na!

Tuurlijk heeft ze nog een lange weg te gaan en moet ze nog helemaal wennen aan hoe je een Reining proef aan elkaar rijdt en waar je op moet letten. Ze mist dusdanig wedstrijd ervaring dat ze zelfs een wissel mist! (paard valt uit de galop bij de eerste vliegende wissel) Wie zou er nou ooit geloven dat Anky een wissel zou missen!
Het is allemaal minder makkelijk dan het lijkt!

Voor de genen die niet bekend zijn met Reining en interesse hebben in hoe het er uit zou moeten zien en hoe lang de weg naar Kentucky nog is ;) Dit is een filmpje van Ruben van Dorp. Hij rijdt met Einsteins Revolution de zelfde proef (is alleen van de andere kant gefilmd)
http://www.youtube.com/watch?v=yoCPEUuvI5E

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:44

Je ziet Anky op goed getrainde paarden rijden (ook op de NK) en het is een mooi voorbeeld van dat het echt zo makkelijk nog niet is ook al heb je dus een goed getraind paard onder je kont!

juffie69

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:24

Ik vind het super dat ze nu voor western kiest. Maar iedereen en dus ook Anky moet toch echt ervaring opdoen om een mooie proef te rijden. Het verdient echt geen schoonheidsprijs en ze moet nog een goede twee-eenheid gaan vormen met haar paardje. Vind het dapper dat ze al zo in de schijnwerpers rijd. Ik doe het haar niet na. Maar ze moet nog heel veel leren om zo goed te worden als ze was in het dressuur,

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:43

lekker in de dressuur sport blijven anky :j
vind het nou niet echt spectaculair om naar te kijken..

kijk wat voor paard ze onder dur reed heeft. iedere halve gare
ken daar mee rijden. Zou het knapper vinden al zou ze dat paard zelf
getraind hebben ofzo..

Seabiscuit62

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:34

Yvettee_4 schreef:
ken daar mee rijden.

Dream on :z

charlie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:51

ochh, Anky's carrière is toch dé droom van elke ambitieuze amazone? Ik moet toegeven dat ik soms wel jalours ben op haar. Wat heeft ze het toch getroffen!

Zoveel mooie momenten dat ze al heeft meegemaakt, zoals nu ook, effe western uitproberen, en Hop, een top westernpaard onder haar gat en lekker wk gaan rijden. Gewoonweg een grote gelukzak !! :z

was ik maar Anky :z :z :z
Laatst bijgewerkt door charlie1989 op 23-10-09 22:04, in het totaal 2 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:57

Yvettee_4 schreef:
ken daar mee rijden. Zou het knapper vinden al zou ze dat paard zelf
getraind hebben ofzo..

Ach hetzelfde geld toch voor de goed getrainde dressuur en springpaarden, wereldkampioen worden is toch altijd alleen maar een kwestie van een duur paard kopen. Talent hebben en hard werken is allemaal zwaar overschat..

Wat een domme opmerking...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:58

Blij voor Anky en ons allemaal dat we gelukkig in een vrij land leven en het allemaal zelf beslissen wat we willen doen........

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:22

ik vind het eigenlijk niks dat ze westernrijdt, want weetje wat het is, ze rijdt nu ergens op een niveau waar ze qua reining nog niet is alleen omdat ze bekend is...

en dat vind ik niet echt iets, dat ze westernrijd goed voor haar! maar dan moet ze gewoon beginnnen waar iedereen begint vind ik eigenlijk...

De vader van mijn UShist. Leraar hier in de vs, is Jon Ingramm, (een van) haar trainers, ik weet dat hij goed traint enzo, maar die is er ook allemaal niet zo kapot van...

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:50

Voor haar nogal moeilijk he om op laag niveau te beginnen als de regels dat niet toestaan.. Ze moet open starten ivm haar dressuur bezigheden.. en ze moet op hoog niveau starten ivm haar verdiensten in de sport..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:55

tja, die kromme regels ook :roll:
maar als ik haar was zou ik iets langer thuis oefenen en op kleine shows starten
haar niveau moet gewoon nog een flink stuk omhoog wil ze in haar klasse kunnen meerijden

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:14

waarom moet ze eerst langer trainen,dan kan de helft in de dressuur in de ook wel thuis blijven

ik vind het juist wel ballen dat ze al zo'n showtje rijd +:)+

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:39

nee als ze rookie zou rijden zou iedereen ook lopen te zeiken dat het niet eerlijk is.
mensen, laat haar toch lekker.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:24

En het gaat maar door.........

Waarom niet showen? Niemand heeft last van haar en showen is ook een goede training. Ze kan het missen, toch? Laat gaan. Hoe meer km's ze maakt, hoe beter.

Ik zag vh weekend bij het NIC ook niet alleen maar geweldige ruiters en toch komen de beroerdste het parcours rond, tja.......

Wat zou dan ideaal zijn? L3 bij de Wran beginnen gewoon? Dat niveau is ze wel voorbij hoor. En waarom mogen die mensen wel starten? Ik vind, sorry, sorry, sorry, de L3 reining soms ook niet om aan te zien. Maar dat mag toch als je daar hoort? Alleen voor mij ben je dan niet wedstrijdklaar en vind je het gewoon leuk om mee te doen. Anky heeft wel wat meer ervaring en zal ook sneller groeien dan menig plezier ruiter. Niks mis mee, maar relaiteit.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:45

nee, ze moet zoals elke prof wat langer oefenen voor ze op show gaat

iemand die Z dressuur gereden heeft mag ook niet meer in het B starten en traint z'n paard dus net zolang tot hij goed genoeg is voor de L of M voor hij op wedstrijd gaat
voor Anky dus helemaal geen raar idee om eerst thuis te zorgen dat je goed genoeg bent voordat je begint met showen
verder hoeft ze als prof ook niet gelijk op zulke grote shows te starten als ze nu doet, dat heeft ook niks met ervaring op doen te maken
ze heeft zelf genoeg grote shows gestart en haar paard ook, de combinatie moet gewoon groeien
ik weet zeker dat ze met een jong dressuurpaard ook pas komt aanzetten als die netjes en genoeg punten kan lopen dus waarom dan niet in de westernsport?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:39

Maar het mag en je wordt er nooit slechter van om ervaring op te doen. Ze is een vrij mens en niemand heeft last van haar, alleen hele jaloerze mensen misschien.
Ik zie zoveel mensen aan de start die er niet horen, zowel engels als western. Heb ik geen last van, doet mij geen pijn. Als zij het zo wil en dit leuk vind, is dat gewoon prima. Ze voelt het zelf ook wel dat ze als Anky nu niet perfect rijdt, maar blijkbaar heeft ze hier lol mee en wil ze het zo.
Iedereen maakt fouten, vooral in het begin. Sommigen altijd of juist erger later...... Dat je ze nu van haar ziet oke.....Dit is haar manier om te leren en van het western gebeuren te proeven. Zie haar liever dan een aantal andere ruiters die nog niet startklaar zijn. Zie die sowieso liever niet ter paard, maar goed..........
Dat ze een goed paard heeft lijkt me logisch. Je hebt een budget en kiest daar het paard bij dat je past. Voor de ene is dat een beter paard, dan voor de ander. Kan je jaloers zijn, maar helpt zo weinig. Er zijn meer mensen die totaal niet kunnen rijden en wel een prima paard kant en klaar onder de kont hebben. Of kinderen die rijke ouders hebben, die het beste kunnen kopen. Leren ze ook van hoo. Niet alleen van een paard zelf opleiden. Verschillende en hele goede paarden rijden leer je veel van.

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:42

@superpony, +:)+ , ben het helemaal met je eens, prima verwoord.

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:08

ik krijg meer het idee dat anky zoekende is naar nog meer roem ,ze heeft in de dressuur al de top gehaald dus probeert ze het nu in de western ,en wat komt daarna ?? springen?? endurance ??
ik vind anky niet zo bijzonder ,ze boeit me totaal niet ,ik vind dat er veel betere ruiters/amazone,s rondrijden die niet zo de aandacht proberen te trekken zoals anky doet

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:53

Ik vind zoveel mensen niet bijzonder, maar daar maak ik mij toch ook niet druk over als zij gaan starten in de klasses die zij willen?

Daarbij vind ik dat Anky helemaal niet de aandacht probeert te trekken. Ze probeert gewoon een andere sport, no big deal. Het zijn eerder andere mensen, zoals bovenstaanden, die de aandacht er aan schenken en zich er druk over maken.