Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cheveyo schreef:Protest van een paard zie je bij pijn van een een bit al snel, koppie in de lucht, bekkie open. Das maar 1 voorbeeld.
Lijkt me alleen niet dat de wedstrijd arena daar de juiste plaats voor is.Citaat:Als je eerlijk bent tegenover een paard maar hem terecht wil wijzen op het juiste moment( want ze worden niet geboren met al die kennis ) zal je je af en toe je moeten laten gelden
DubbelDun schreef:Lijkt me alleen niet dat de wedstrijd arena daar de juiste plaats voor is.Citaat:Als je eerlijk bent tegenover een paard maar hem terecht wil wijzen op het juiste moment( want ze worden niet geboren met al die kennis ) zal je je af en toe je moeten laten gelden
Ergens heb je dan in de training iets niet goed (genoeg) gedaan.

knuffelkont schreef:Die kortzichtigheid hier probeer ik nu al die badgasten een tijdje duidelijk te maken maar helaas tot nu toe nog te vergeefs, hopenlijk lukt het jou wel Vera graag zelfs ben het helemaal met je eens maar dan ook helemaal.

nielsd schreef:Goh, er is ergens een blik met koeienruiters opengetrokken
Ik vind het zo bijzonder. Ze hebben het er allemaal over dat er zoveel nette koeienruiters zijn en maar een paar rotte appels.
Waarom zie ik dan bijna nooit nette koeienruiters op show?
CarmenBoeve schreef:Ik zal niet tegenspreken dat er paarden zijn die zich op een wedstrijd anders gedragen als tijdens een training, maar wat is 'corrigerend optreden'.Zelfs onder de beste ruiters gebeurd wel eens iets na,ook een goed gelopen training ( zonder mishandeling ). En mij maakt niemand wijs dat zelfs op een wedstrijd en al heb je nog zulke goede aanleg , perfect getraind en nog zo'n best paard onder je er ooit eens iets gebeurd waarbij corrigerend opgetreden moet worden.

cowbella schreef:Ik vind het jammer dat hier zoveel commentaar gegeven wordt
door mensen die echt geen verstand van koeien hebben en nauwelijks weten hoe een
koe eruit ziet

Cookies schreef:Ik ben wel eens bij een NK geweest daar werd iemand compleet uitgefloten door de manier waarop hij zijn paard reed. Verder zei niemand er wat van, jury of zo.

Sonja schreef:Terecht, hoe krom dat ook klinkt. Want een jury beoordeelt alléén wat hij in de ring ziet. En niet wat daar buiten gebeurt. Hoe naar dat misschien ook is. Maar dat zijn de regels waar we allemaal mee akkoord zijn gegaan in ALV's, dmv lidmaatschappen en deelnames... Het publiek zag echter meer, en reageerde daar op.
Citaat:Dat is niet helemaal correct.
In de regels van de NSBA staat duidelijk dat elke deelnemer aan een NSBA show gedurende de hele show dag en overal op het showterrein zich dient te gedragen zoals het hoort.Als officiele affiliate van de NSBA kan een bestuurslid van de DSBA een ruiter uitsluiten voor deelname aan de show (of erger)als hij/zij iets ziet wat niet volgens de regels is.Wij mogen ook bv een doorman dat recht toekennen.
Wat bij de NSBA kan kan ook bij andere verenigingen,misschien is dat zelfs al zo.
Citaat:Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel 'verstand' van koeien de deelnemers aan deze wedstrijden eigenlijk hebben! Knipoog