[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 11:20

Arthur's Westernstore in Vorstenbosch. Vanaf 6 dec is daar 'sale'. Heel veel keus en je kan er ook een hapje eten. (broodje hamburger bijv)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-25 11:48

Iedere keer dat ik voor nieuwe chaps bij Arthurs kwam; was er niets. Ik wil donkergrijze in de maat XS of S. Maar laatste keer waren er alleen maar hele lelijke bruin tinten in maat XL of XXL. Dus vraag me af hoe dat nu met de Sale zal zijn... :( Zo'n pokke end.

Country Mill heeft ook chaps, maar doen alleen maar aan passen, is voor mij ook te ver weg. En erg duur. Eurohorse is ook erg aan de prijs.

Overweeg haast gewoon particulier via een Amerikaanse webshop ofzo.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 12:05

Als je binnen de vaste maten valt kan je online ook heel veel. Hier kan ik niet in de standaard maten dus zal ze helaas op maat moeten laten maken( erg pijnlijk)

Cowgirlstore in friesland kan je ook nog kijken.

Vind de Country mill lang niet meer zo als het vroeger op oude locatie was. Laatste keer dat ik er was , gewoon in de winkel viel het western gedeelte ook echt enorm tegen -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 12:09

Lindsay, hoe is het met je? Hoe is de operatie gegaan?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 12:19

Nou ik ben even wat afwezig geweest om de domper te verwerken. Ik werd rond half 8 savonds gebeld op maandag dat de operatie dinsdagochtend niet doorging ivm uitvallen chirurg en geen andere die de operatie kan.
Momenteel is er nog geen zicht op wanneer er wel een mogelijkheid is. Hoe dan ook pas na half november op zn vroegst. En mijn chirurg is dus ook nog niet terug.

Al met al loop ik sinds de regen/kou al bijna 2 week met aanhoudende pijn door de hele arm en vingers. Moet ik op kantoor zitten en slapen met een kruik on de boel 'warm te houden en pijn te beperken'
Als ik mijn rechterhand gewoon wil strekken blijven mijn vingers krom staan en moet ik echt moeite doen om ze überhaupt recht te krijgen.

Al met al dus ruk. Maar ik ga woensdag weg richting spanje , nog even wat warmte opzoeken en veulen van 3 jaar terug bezoeken. Hopelijk doet dat een mens wat goed.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 12:26

Nou wat poedersuiker zeg! :oo Echt super stom! :\
Is er niets wat helpt tegen de pijn?

:(:)

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 13:55

Eatshay schreef:
MissyNr1 schreef:
Ah dank voor de uitleg! Ik dacht ook wel dat een westernzadel meer zou moeten bewegen. Naar mijn weten is het zadel nooit aangemeten of nagekeken. Als ze de bak rijdt hoor je het echt best duidelijk klapperen. Zowel bij het lichtrijden als doorzitten. Nu heb ik dus erg weinig verstand van westernzadels en denk ook niet dat het mijn plaats is om er iets van te zeggen of zo. Maar het viel me wel op. Het leek me niet heel comfortabel

Met doorzitten kun je het zadel niet horen 'klapperen'. Onmogelijk, en met lichtrijden ook hoogst onwaarschijnlijk. Je hoort waarschijnlijk de rear rigging, die D-ring die je achter het been van de ruiter ziet.

*groetjes uit meeleesland*

Ik zal er een volgende keer eens extra goed op letten :) Het is niet mijn paard maar viel gewoon op en was benieuwd of dat zo hoort. De achterkant wipte in elk geval wel op en neer.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 15:51

Zo, ik ga er even voor zitten om een bijleespostje te maken. Vanaf het moment dat ik groen licht heb gekregen (20-10)

-> Het was zeker fijn om ons eerste galopje eindelijk weer te mogen doen! Voor ons echt een verademing. Galop is toch onze belangrijkste gang, eerlijk is eerlijk. Maar het is niet dat we alle kanten op deden sjezen hoor. Beeb is al die tijd heerlijk easy geweest. Tuurlijk in het bos had ze graag wat harder gegaan, maar was ook zonder bit prima terug in draf te houden.

-> Dankjulliewel voor alle felicitaties! Ik kon echt wel janken toen ik het eindelijk te horen kreeg. Eigenlijk kon je er ook niet omheen. Door beweging werd het been alleen maar dunner, wat ik ook deed. Kleine paddock gaf een dikker been dus geen optie. Maar dan blijft het toch spannend hoe dat weefsel er uit ziet! En eigenlijk zag dat er super goed uit. Nog een heeeeeel klein randje, maar het weefsel was goed zijn best aan het doen. Ik kreeg dus groen licht om op een verantwoorde manier verder uit te bouwen. Stops & spins bij wijze ook van. Hij zei, probeer het voorzichtig en kijk wat het doet, dan probeer je het de volgende dag weer een stap verder. Dus ... dat zijn we op t gemakkie aan het doen :) Wel veel stappen nog tussendoor maar eigenlijk is dat voor iedereen raadzaam om de eiwitten te kunnen verspreiden die opbouwen tijdens beweging.

@ Maureen95,
Wat een toffe blanket (pad?) heb je gekocht, zal hem zeker goed staan. Neem aan dat je die vandaag gelijk hebt uitgeprobeerd? ;) Zoals eerder laten weten ben ik er vandaag niet bij geweest haha. Wat een idioot lange dag ook, zag de timetable dat RanchRiding sowieso pas tegen 18u aan begon ... En dan 2 uur voor ons rijden; nee daar pas ik nog even voor.
Fijn dat jullie wedstrijddag goed begon! En weetje ... dat zijn allemaal dingen die echt wel slijten door het meer te doen ;)

@ Toushie,
Sterkte met de operatie!
Jeetje ... wat een gedoe zeg! Ik snap niet dat ze zoiets kunnen maken. Wat een ellende. Ik hoop dat je heel snel geholpen wordt of dat er verbetering in zit. Zo in gevecht met je zelf is vreselijk .. Lekker even naar Spanje, hoop dat je goed weer hebt. Jullie gefokte veulen?

@ Bellatrix,
Hier geen Arthurs. .. misschien als ze donkergrijze chaps hebben in XS/S maar ik gok van niet.
Wat ontzettend leuk dat je binnenkort gaat lessen weer! Het duurt nog wel eventjes, maar ben erg benieuwd wat je er van gaat vinden! Spica ook een erg leuke naam :P

@ JolienB92,
Wat fijn dat je een nieuwe trainer hebt en lekker aan de slag kan. Ja dat Horsemanship is niet simpel! Heel interessant, maar het moet wel echt voor je weggelegd zijn haha. Ook wij 'oude rotten in t vak', blijven leren hoor. Geen zorgen ;)
Veronique Maes heb ik ook nog nooit gehoord, maar heel fijn dat het voor jullie werkt!

@ Sychess,
Dat ziet er uit als een geslaagde vakantie :)
Voor mij is zo'n vakantie helaas niet meer weggelegd, ook niet met een welness. Is helaas iets waar ik mee moet leren leven dat het geen optie meer is. Maar goed, ik kan andere dingen doen! Al hoewel ik graag nog ooit in Amerika op een ranch had gereden, maarja.

-> Sowieso lijkt het met nog eens leuk om weer een soort Cowgirlweekend te organiseren zoals 12 jaar geleden haha.

@ winston_f,
Wat een prachtige paarden, wat ontzettend gaaf. En welkom natuurlijk!

@ Evercreek,
Wat leuk! Je eigen aanwinst! Wat een knappe merrie. Is het zadel via Eurohorse of toch niet? Ben wel erg benieuwd naar de keus voor een Draver merrie. Geen haat hoor, gewoon echt nieuwsgierig.

Ik zie vandaag (2-11) een cadeautje bij Speedfiets staan, dus gefeliciteerd!

Zo dat was hem weer!
Ik ben vandaag niet naar Ermelo gegaan, wel hebben we ons ingeschreven voor de DLW Virtual. Die heb ik vandaag samen met mijn broertje opgenomen. Ben ze nu op de laptop aan het zetten, laatste keer kijken of het genoeg is en daarna ga ik ze insturen :) Dus fingers crossed dat ze het een beetje wat vinden! *\o/*

Was vooral erg trots op het feit dat ze gewoon haar wissels sprong *\%/* Op één hand haha. <3 <<)

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 16:34

Mag je gerust vragen hoor :) Jij bent niet de enige die niet snapte waarom ik een Draver heb gekocht; lesgeefster vond dit al helemaal raar alleen bracht die het niet zo vriendelijk als jij nu doet. Die vond dat ik een paard heb gekocht die met tien jaar helemaal kapot is, die nooit zou kunnen galopperen en moest maar trainen met passoa want rug gebruiken kennen ze niet. Terwijl Miracle nooit voor een sulky heeft gelopen (heeft alleen monté koers training gehad, dus ohz) en nooit heeft gekoerst. Daarbij heeft Miracle niet de standaard Draver bouw, ze is kleiner en staat minder hoog op haar benen. Ik heb het zadel bij Westernwayoflife gekocht, ik heb zo nu en dan ook les van hem, zodoende dat hij zei dat hij nog wel een paar zadels had liggen; hij dealt in dit soort zadels. Hij vond dat Miracle zelfs wel iets van een slanke Quarter had. Was ook wel grappig want ik was een beetje bang dat het een grote zoektocht zou worden voor een zadel, maar toevallig paste het zadel die hij op een van zijn Quarters gebruikte met een semi quarter boom. Viel een beetje duurder uit dan ik zou willen, maar als het past heb ik er wel wat extra voor over. Eurohorse had ik als eerste gevraagd om te komen, maar die hadden pas ruimte in December, en dat duurde mij te lang :')
Anyway, ik was dus niet specifiek op zoek naar een Draver, kwam iemand tegen die een aantal paarden te koop had, waarvan ik van 1 interesse had en toen we er waren gaf ze aan dat Miracle ook te koop stond. Na het rijden had ik geen twijfel meer, dit moest het worden en heb hier nog geen moment spijt van gehad. Ze draaft natuurlijk graag, het liefst ook zo snel mogelijk, maar wat doet ze vreselijk haar best voor mij <3 Ze kan eigenlijk alleen stap en draf onder het zadel (al is stappen moeilijk want we willen snel :+ ), been hulpen betekenen nog niets en hoef de galop nog niet eens te proberen _O- Maar ze wil zo graag leren, heb nu drie keer gereden en ik voel iedere keer weer meer rust. Volgend weekend staat de eerste clinic in de planning; aan de hand want ik heb nog niet in de groep gereden, wil iets meer controle hebben voor ik dit doe.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 18:16

Nou, dat een trainer zo reageert vind ik heel erg bijzonder; maar dat zegt dan meteen genoeg heh. Ik was oprecht nieuwsgierig of je bewust voor een draver had gekozen en met welke gedachten; of dat ze gewoon op je pad kwam. Dat laatste dus, heel mooi! Ik ben erg benieuwd naar jullie groei samen. Lekker gaan genieten en zeker niet denken in "dat kan niet", maar wel in "en hoe gaan wij dat doen". Voor ieder wat wils en vele wegen die naar Rome gaan!

Ga vooral HEEL HEEL HEEL VEEL GENIETEN <3

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 20:26

Ja, ik vond het ook een bijzondere reactie. Ik denk ook een beetje dat ze ervan baalt dat ik niet bij hun door les, mensen kunnen hun gevoelens op bijzondere manieren uiten soms := Ze heeft wel meer kwetsende dingen gezegd, maar daar wil ik niet te diep op in gaan.

Ik weet dat een Draver nooit een geweldig wedstrijd paard gaat zijn, maar ik hoef geen topsport te halen. Wil gewoon een leuk rondje in de bak kunnen rijden en vooral veel naar buiten gaan. De trailtuin van Magnolia Ranch staat heel hoog op mijn verlanglijstje met haar!

Genieten doe ik zeker! Vertelde de eerste week al (ruim voordat het zadel er was) tegen mijn vriend hoe ontzettend blij ik ben met haar ben en wat een heerlijk paard het is, zo braaf als ze staat tijdens het poetsen en zoveel werklust tijdens het grondwerken en nu het rijden. Ze wil zo graag haar best doen. Iedereen vindt hun eigen paard natuurlijk geweldig, maar zo trots als ik op haar ben is bijna niet te beschrijven <3

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 20:34

Niet gek laten maken hoor ! Ik heb zelf een Franse draver gehad voor Joker (Mondy) en dat was ook een toppertje. Ze hebben wat moeite met de gallop maar dat is ook te leren. Qua uiterlijk en houding deed ie uiteindelijk ook niet onder aan de quarters.
Ze willen graag voor je werken en die draf is echt fenomenaal van ze <3
Blijft jammer dat er zon bepaald beeld van drivers blijft.

Nogmaals enorm veel plezier <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 09:04

Denise, zo fijn dat je weer gewoon alles kan doen, wil je dan ook tzt weer gaan starten? :)
En begin volgend jaar zijn er ook weer koeien clinics. Ik weet niet precies wanneer, want ze heeft altijd even een winterstop. Of komt dat te vroeg?

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 10:51

Woensdag weer een keertje op Jill gereden, keihard gespind, werd helemaal duizelig, haha.

Nash is helaas verkocht (die was zoooo leuk!) en Q had net nieuwe ijzers, dus die kon eventjes niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 11:01

Nash ken ik niet. Heb ik niet op gereden.
Q ken ik ook niet?

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 12:04

ik lees een tijdje mee maar te druk om inhoudelijk echt te kunnen reageren. Maar nu ben ik er weer :)
Ik heb niet veel gereden, maar wel wat dingen verbeterd en geoefend. er zit nu een goede Rollback op en we zijn begonnen met een kwart tot halve ronde zijwaarts (begin van het spinnen)

@Touchie. balen dat de operatie niet doorging, ik hoop voor je dat er wel op redelijk snel termijn een oplossing/nieuwe datum komt!
Voor nu: geniet van jouw vakantie richting Spanje en het wederzien van jouw paardje.

@Missy Nr1 Het is lastig te zeggen als het niet jouw expertise is. Maar echt klapperen hoort zeker weten niet!

@xDenies. Heerlijk dat je weer kunt rijden in alle gangen! en vooral gezien je er behoorlijk veel zorgen van had, fijn dat je nu weer kunt loslaten.

@Sychess. wat een onwijs gave vakantie! ik denk dat je daar voorlopig nog wel van nageniet.
en zo te lezen heb je ook goed gereden met de les als je duizelig wordt van het spinnen. :')

@evercreek, gefeliciteerd met jouw nieuwe paard & zadel! ik heb zelf de calfroper gekocht (al weer zo'n 2 jaar terug) tip: singel lus bovenaan bij de metalen ring goed invetten.
Wat onwijs leuk dat je haar zo op je pad hebt getroffen. de reactie van je trainer vind ik bijzonder.....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:25

Je gaat lekker dus SCC. :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 22:47

Nash is verkocht aan een kennis van mij. Leuk dier :j

Wat fijn dat het weer goed gaat Denise!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-25 23:02

@ SCC,
Wat fijn om te lezen dat jullie zo lekker gaan!

Bellatrix schreef:
Denise, zo fijn dat je weer gewoon alles kan doen, wil je dan ook tzt weer gaan starten? :)
En begin volgend jaar zijn er ook weer koeien clinics. Ik weet niet precies wanneer, want ze heeft altijd even een winterstop. Of komt dat te vroeg?

Zeker gaan wij weer starten! Maar ik wil weer even wat vooruit zijn voordat ik haar de trailer op laat gaan. Geen idee, vind een trailer met bewegingen dan toch risicovol. Afgelopen week heerlijk gereden, wisseltjes weer meegepakt. Slangenvoltes in galop wil ik dan weer niet vanwege de korte draai. Contragalop wel mee begonnen. Spinnetje weer wat versneld heel lichtjes (klakken maar wel op haar tempo, niet harder? Dan is t prima voor nu). Ook vanuit draf een stopje. Overweeg eventueel in december weer plates maar nog even over nadenken.

In principe had ik maandag les gehad maar qua tijden lukte het niet dus dan houd het op. Een extra maandje is ook niet erg. Wel lekker afgelopen donderdag in t bos gereden!
Eerst volgende dingen zijn de RanchRiding clinic & WE clinic. Kijk er erg naar uit. Verder bouwen we op met kracht & bespiering.

Haar nieuwe kudde gaat waanzinnig goed en blijft ook. Ben er heel erg blij mee.
Koeienclinics staan in mijn geval volgend jaar gewoon weer op de planning! Wendy is vaak in mei/juni weer :)

Afbeelding

fakeredhead

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 23:14

Ik hoop dat ik mij hier ook mag melden!

Ik wil mij het komende half jaar wat meer gaan verdiepen in het western rijden, met de reden dat ik volgend jaar naar Canada vertrek om daar op een ranche te gaan werken :D

Ik ben een zeer ervaren ruiter (eigen paard gehad ook) dus vind het ergens wat gek om weer naar een manege oid te gaan.. Heb er toch 2 hier in de buurt gemaild, en ook een berichtje naar Wendy van Osch gestuurd wat zij kost qua lessen (ben alleen met eigen paard bij haar geweest met de koeienclinics).

Ik hoop dat het wat wordt en heb heel veel zin om hier alvast een beetje mee te lezen!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-25 20:11

Welcome fakerhead!

Zojuist staan de uitslagen van onze 1e virtual online. Ben er nog een beetje stil van.. maar beide klasses gewonnen *\%/*

Novice Amateur - RanchRiding een 72.5
Amateur - RanchRiding een 70

Met goede feedback waar ik het volledig mee eens ben, maar zeg nou zelf; na 4 maanden uit de running mag je wel wat werkpuntjes hebben toch <<)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 20:21

Wat goed!! Gefeliciteerd!! *\o/*

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 07:56

xDenies schreef:
Welcome fakerhead!

Zojuist staan de uitslagen van onze 1e virtual online. Ben er nog een beetje stil van.. maar beide klasses gewonnen *\%/*

Novice Amateur - RanchRiding een 72.5
Amateur - RanchRiding een 70

Met goede feedback waar ik het volledig mee eens ben, maar zeg nou zelf; na 4 maanden uit de running mag je wel wat werkpuntjes hebben toch <<)

Gefeliciteerd *\o/* !

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 08:02

fakeredhead schreef:
Ik hoop dat ik mij hier ook mag melden!

Ik wil mij het komende half jaar wat meer gaan verdiepen in het western rijden, met de reden dat ik volgend jaar naar Canada vertrek om daar op een ranche te gaan werken :D

Ik ben een zeer ervaren ruiter (eigen paard gehad ook) dus vind het ergens wat gek om weer naar een manege oid te gaan.. Heb er toch 2 hier in de buurt gemaild, en ook een berichtje naar Wendy van Osch gestuurd wat zij kost qua lessen (ben alleen met eigen paard bij haar geweest met de koeienclinics).

Ik hoop dat het wat wordt en heb heel veel zin om hier alvast een beetje mee te lezen!

Wat super gaaf! Dat wil ik ook!! :))

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 12:04

Gefeliciteerd Denise!

Wat gaaf fakeredhead! Hoe lang ga je naar Canada?

Hier nog steeds weinig te melden. Ik heb besloten om Noura eerst rondom op de foto te zetten voor we er op gaan. Dat punt zijn we overigens aardig aan het bereiken, maar het wordt tijd om mijn onderbuikgevoel te bevestigen of te ontkrachten.
Volgende week vrijdag is het zover. 4 benen: voeten, kogels, voor knie en achter sprong.
En dan maar duimen dat er niks te zien is en we de volgende stap kunnen zetten. Ze is de laatste tijd echt super lief, blij en braaf. Bomproof buiten met wandelen. De longe vindt ze nog steeds niet per sé leuk dus doen we vrij weinig. Ze ontploft zelden meer en als ze dat doet in ieder geval niet zo heftig. Het blijft een merrie met een sterke mening. Maar we leren samenwerken en zij haar reactie wat te reguleren :D