Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zo'n pokke end.
Echt super stom! 
Eatshay schreef:MissyNr1 schreef:Ah dank voor de uitleg! Ik dacht ook wel dat een westernzadel meer zou moeten bewegen. Naar mijn weten is het zadel nooit aangemeten of nagekeken. Als ze de bak rijdt hoor je het echt best duidelijk klapperen. Zowel bij het lichtrijden als doorzitten. Nu heb ik dus erg weinig verstand van westernzadels en denk ook niet dat het mijn plaats is om er iets van te zeggen of zo. Maar het viel me wel op. Het leek me niet heel comfortabel
Met doorzitten kun je het zadel niet horen 'klapperen'. Onmogelijk, en met lichtrijden ook hoogst onwaarschijnlijk. Je hoort waarschijnlijk de rear rigging, die D-ring die je achter het been van de ruiter ziet.
*groetjes uit meeleesland*
Het is niet mijn paard maar viel gewoon op en was benieuwd of dat zo hoort. De achterkant wipte in elk geval wel op en neer.
Wel veel stappen nog tussendoor maar eigenlijk is dat voor iedereen raadzaam om de eiwitten te kunnen verspreiden die opbouwen tijdens beweging.
Zoals eerder laten weten ben ik er vandaag niet bij geweest haha. Wat een idioot lange dag ook, zag de timetable dat RanchRiding sowieso pas tegen 18u aan begon ... En dan 2 uur voor ons rijden; nee daar pas ik nog even voor.

Dus fingers crossed dat ze het een beetje wat vinden!
Op één hand haha.
Jij bent niet de enige die niet snapte waarom ik een Draver heb gekocht; lesgeefster vond dit al helemaal raar alleen bracht die het niet zo vriendelijk als jij nu doet. Die vond dat ik een paard heb gekocht die met tien jaar helemaal kapot is, die nooit zou kunnen galopperen en moest maar trainen met passoa want rug gebruiken kennen ze niet. Terwijl Miracle nooit voor een sulky heeft gelopen (heeft alleen monté koers training gehad, dus ohz) en nooit heeft gekoerst. Daarbij heeft Miracle niet de standaard Draver bouw, ze is kleiner en staat minder hoog op haar benen. Ik heb het zadel bij Westernwayoflife gekocht, ik heb zo nu en dan ook les van hem, zodoende dat hij zei dat hij nog wel een paar zadels had liggen; hij dealt in dit soort zadels. Hij vond dat Miracle zelfs wel iets van een slanke Quarter had. Was ook wel grappig want ik was een beetje bang dat het een grote zoektocht zou worden voor een zadel, maar toevallig paste het zadel die hij op een van zijn Quarters gebruikte met een semi quarter boom. Viel een beetje duurder uit dan ik zou willen, maar als het past heb ik er wel wat extra voor over. Eurohorse had ik als eerste gevraagd om te komen, maar die hadden pas ruimte in December, en dat duurde mij te lang
Ze kan eigenlijk alleen stap en draf onder het zadel (al is stappen moeilijk want we willen snel
), been hulpen betekenen nog niets en hoef de galop nog niet eens te proberen
Maar ze wil zo graag leren, heb nu drie keer gereden en ik voel iedere keer weer meer rust. Volgend weekend staat de eerste clinic in de planning; aan de hand want ik heb nog niet in de groep gereden, wil iets meer controle hebben voor ik dit doe.
Ze heeft wel meer kwetsende dingen gezegd, maar daar wil ik niet te diep op in gaan.

Bellatrix schreef:Denise, zo fijn dat je weer gewoon alles kan doen, wil je dan ook tzt weer gaan starten?
En begin volgend jaar zijn er ook weer koeien clinics. Ik weet niet precies wanneer, want ze heeft altijd even een winterstop. Of komt dat te vroeg?

xDenies schreef:Welcome fakerhead!
Zojuist staan de uitslagen van onze 1e virtual online. Ben er nog een beetje stil van.. maar beide klasses gewonnen![]()
Novice Amateur - RanchRiding een 72.5
Amateur - RanchRiding een 70
Met goede feedback waar ik het volledig mee eens ben, maar zeg nou zelf; na 4 maanden uit de running mag je wel wat werkpuntjes hebben toch
! fakeredhead schreef:Ik hoop dat ik mij hier ook mag melden!
Ik wil mij het komende half jaar wat meer gaan verdiepen in het western rijden, met de reden dat ik volgend jaar naar Canada vertrek om daar op een ranche te gaan werken![]()
Ik ben een zeer ervaren ruiter (eigen paard gehad ook) dus vind het ergens wat gek om weer naar een manege oid te gaan.. Heb er toch 2 hier in de buurt gemaild, en ook een berichtje naar Wendy van Osch gestuurd wat zij kost qua lessen (ben alleen met eigen paard bij haar geweest met de koeienclinics).
Ik hoop dat het wat wordt en heb heel veel zin om hier alvast een beetje mee te lezen!