[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evercreek

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 12:08

Dat is geweldig nieuws :D

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 13:05

Fijn om te horen, Denies, dat moet een heerlijk gevoel zijn. Goed gedaan!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 04:41

Wat goed zeg!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 06:49

Om het te vieren staat Beeb in Uitgelicht. :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-25 08:22

Bellatrix schreef:
Om het te vieren staat Beeb in Uitgelicht. :D

Oooooh wat super leuk! Op de telefoon zie ik alleen een deel van haar neusje :') Ik zal opletten voortaan hahahah

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 08:26

Ja, klopt. :D

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 20:17

Yes! Wat fijn @xdenies!

JolienB92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 08:43

Wat een super nieuws @xDenies! *\o/*

@toushie hopelijk loopt het revalideren vlot!

Ik heb ondertussen al 3 lessen gevolgd bij een nieuwe trainer.
De eerste 2 lessen was oefenen op voorhand en achterhand verplaatsen, cirkel werk en gewoon samen stappen aan de hand op deftige én veilige manier :')
De 3e les heb ik dan voor het eerst wat uitleg gekregen over showmanship at halter. Man er komen zoveel details bij kijken! Ik als leek heb echt nog veel te leren besef ik nu.. maar ik bekijk het positief en weet nu waaraan ik kan trainen en heb er super veel zin in :D

Had een foto kunnen nemen bij het oefenen op vierkant staan.

Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 09:36

Klinkt goed ! Ik denk dat we niet beseffen hoeveel erbij komt kijken stiekem als je niet bekend bent met showmanship at halter

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 08:12

Bij wie les je Jolien?

JolienB92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 09:23

Ik volg les bij Veronique Maes van Horseconnection. Ze woont in Graauw nabij Hulst.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 09:35

Ken ik niet. Geeft ze fijn les?

JolienB92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 09:52

Ik vind dat wel, dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 19:13

Zijn er nog mensen hier die aankomende zondag in Ermelo starten?

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:35

Zo meiden, ik ben er weer na enkele weken afwezig te zijn geweest. Waarvoor excuus! Maar ik heb eindelijk de tijd om jullie uitgebreid te laten zien hoe ontzettend gaaf, leuk, gezellig, mooi en geweldig mijn paardrijvakantie in Tsjechië was!

Ik was hier in september met twee vriendinnen. We proberen elk jaar naar dit plekje te gaan, omdat het gewoon een geweldige plek is. Nou ja, kijk zelf maar!

Afbeelding

Na een lange dag in de auto kwamen we aan op de ranch, met bovenstaand uitzicht kan je niet anders dan even een diepe zucht slaken en het gevoel van "ik ben weer thuis" gewoon even helemaal over je heen laten komen.

Natuurlijk nog fijner als er na het uitpakken van de tassen een heerlijk koud biertje klaarstaat.

Afbeelding

De eerste dag heb je de tijd en de rust om bij te komen van de reis, je pakt even je spulletjes uit, frist je op, drinkt een biertje en dan wordt het eten geserveerd. Niks zelf doen, heerlijk! Dat is vakantie.

Al het eten & drinken zit overigens al bij de prijs in. Alleen de drankjes die je "buiten de maaltijden om" drinkt, betaal je aan het einde van de week (d.w.z. een biertje na het rijden, een drankje in de avond, etc).

Afbeelding

De volgende dag (en elke dag) gaat de wekker om 8 uur, want om 9 uur wordt het ontbijt geserveerd (wederom: zo aanschuiven). Je mag lekker in je pyjama komen ontbijten als je dat wil, want na het ontbijt heb je ook nog voldoende tijd om je om te kleden.

Afbeelding

Dit is een foto van de bar in de avond, maar je kunt denk ik wel zien hoe gezellig en sfeervol (en western!) het is. Ik voel me hier altijd helemaal thuis.

Na het ontbijt worden de paarden voor de week verdeeld! De regels worden uitgelegd en er wordt gevraagd naar je ervaring en wat voor een soort paard je wil.

En... ik had geen betere match kunnen krijgen. Ontmoet Storm:

Afbeelding

Afbeelding

Een arabier met een ontzettend leuk karakter. Ik heb hem alleen maar vrolijk gezien de hele vakantie, op elke foto en tijdens de gehele rit elke dag had hij de oren naar voren. Een heerlijk karakter! Hij maakte de vakantie extra speciaal.

Afbeelding

De 1e dag is een rustige rit, van 2 a 3 uurtjes om elkaar te leren kennen. Erg fijn om te ontdekken hoe Storm in elkaar zit en hoe hij reageert op dingen voordat we echt spannende dingen gaan doen tijdens de ritten.

Afbeelding

Ik kan niet anders zeggen: wat een heerlijk dier.

Afbeelding

Zie je me genieten? <3

In de loop van de week worden de ritten steeds uitdagender. Gemiddeld ben je een uur of 4 a 5 onderweg, op woensdag is de rit ook wat korter, als soort rustdagje voor de dieren (en voor je zitbeenknobbeltjes).

Afbeelding

Storm had er elke dag zichtbaar zin in en dat maakt het rijden zoooo veel leuker!

Afbeelding

Maar goed: nu wat meer over de omgeving. Die is prachtig!

Afbeelding

Hoewel we elke dag terugkeren bij de ranch en volgens mij ook wel elke dag dezelfde velden passeren, heb ik het gevoel (zelfs nog na 5 jaar) dat we elke dag een nieuw stukje natuur zien. Gewoon prachtig. En ik kan je verklappen: ik heb heel vaak diep gelukkig met gesloten ogen gezucht en gedacht: this is it. Dit is het helemaal.

Afbeelding

Oeps, toch 1 keer de oren naar achteren. Moet ik maar niet zo gek doen. :+

Helaas was het weer die week niet zo super, maar dat mag de pret niet drukken. Op de laatste dag (en tevens de gaafste rit) hadden we het mooiste weer!

Hier kwamen we aan bij de imbiss op vrijdag. Ik mag van YouTube maar 1 video per dag uploaden dus de andere video's houden jullie nog eventjes tegoed :)

Afbeelding

Het is zo'n lief ding!

Afbeelding

Na een lange galop waarbij we enkele mannen die in het bos aan het werk waren behoorlijk lieten schrikken *eheheh*

Afbeelding

Zelf ook eventjes bijkomen natuurlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afkoelen na wederom een lange galop.

Afbeelding

Drankje bij de imbiss, zeer welkom tijdens een lange rit met de zon erbij!

Afbeelding

En de paarden ook een verdiende pauze :) Ze prikken hier gewoon een paar paaltjes in de grond en we leggen de zadels net buiten het lint op de grond. Zo heerlijk simpel. Pal naast de imbiss. Mensen uit de buurt weten dat ze elke week op vrijdag rond dezelfde tijd aankomen en komen dan echt expres op dat moment ook pauze nemen bij de imbiss, om de paarden aan te zien komen galopperen. Dat geeft natuurlijk best wel even een bad-ass gevoel. Vooral als je ze daarna met het grootste nonchalante gebaar in het weilandje gooit, de zadels neerlegt en een biertje bestelt met je verhitte kop :D :D :D

Afbeelding

Klaar om weer verder te gaan!

Afbeelding

En dan zit zo'n week er helaas alweer op...

Tijdens de ritten doen we zo veel leuke dingen, enerzijds wil ik alles vertellen, anderzijds wil ik niet teveel verklappen, mochten mensen nog ooit naar deze plek toe willen gaan (https://www.eagletrail.nl/)

Met het zien van de foto's heb ik zoveel heimwee!

Ik zit er serieus over te denken om volgend jaar 2x te gaan, een week zelf en een week met mijn vriendinnen. En eventuele andere gegadigden die natuurlijk willen aansluiten... :Y)
Laatst bijgewerkt door Sychess op 28-10-25 11:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:37

Dat ziet er echt zo tof uit!! <3
Storm ziet er ook uit als een super leuk paard!

Ik zal de link eens bekijken. Lichamelijk zou ik een week nog niet aankunnen denk ik maar misschien 2027.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:51

Bellatrix schreef:
Dat ziet er echt zo tof uit!! <3
Storm ziet er ook uit als een super leuk paard!

Ik zal de link eens bekijken. Lichamelijk zou ik een week nog niet aankunnen denk ik maar misschien 2027.

Storm is goud waard! Wat heb ik veel (meer) plezier gehad dankzij hem.

Ze hebben een wellness... Voor de zere spieren _/-\o_

Zelf heb ik dit jaar 0 last gehad van de lange dagen rijden, dat was in eerdere jaren wel eens zo (en ik ben nu echt op mijn niet-fitst denk ik) dus tja.. Ik zal nooit zeggen "Oh je krijgt gegarandeerd spierpijn!" want ik weet niet wat je bent gewend en het maakt ook een enorm verschil hoe relaxed je erop zit. Ik en Storm waren gewoon 2 handen op 1 buik, er was een meisje bij die normaal alleen dressuur rijdt en die vond haar paard een beetje spannend geloof ik, die had meeeega veel spierpijn tot op het punt dat ze bijna niet meer mee wilde gaan. Die zat ook niet erg ontspannen erop als ik eerlijk ben. Dus dat ze veel last had, verbaasde ons niet zo.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:54

Wat voor ritten waren het? Ik las eerst rustig beginnen en daarna? Meer tempo? Langer en hoger tempo? Renngalop? Begen/heuvels?

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:59

De ritten gaan in tempo omhoog, maar ook in klimmen/dalen, en er wordt minder of niet meer aangegeven wanneer je gaat galopperen. De handgalopjes worden wat vaker een rengelop, en in plaats van enkel op open vlaktes galopperen heb je ook kans dat je ineens in het bos een galopje pakt (dwars door de bosjes, risico op takken in je smoel)

Je gaat sowieso enkele keren in de week steil een berg op (and what goes up... must come down) je gaat het water in, je maakt lange rustige galopjes... tja wat niet. Je bezoekt een uitkijkpunt.. Heel soms ga je even een klein stukje door een dorpje heen (dat is geloof ik 1 of 2 keer hoogstens, meestal kom je niemand/niks tegen en hoef je ook geen weg over te steken)

Er is een stukje pad in het bos dat heet "de rollercoaster" ... need i say more? :D

Er zijn skigebieden in de buurt.. die pistes ga je op en af.. het is gewoon in mijn ogen iets wat je een keer moet meemaken. En de week is niet duur voor wat je krijgt, vind ik.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 12:01

Die ritten zijn voor mij dan te heftig. Rengalop wil ik niet meer, vind ik niet meer zo leuk. En van gang wisselen zonder aan te geven vind ik ook niet fijn. Stap naar draf is niet zo erg maar ik wil het weten wanneer we gaan galopperen. Ik moet mij voorbereiden anders val ik er gelijk af. Tenminste, op dit moment. Misschien over een jaar niet meer maar dan nog vind ik het niet fijn als er gelijk aangesprongen zonder het aan te geven.

Berg op en naar beneden vind ik prima, door het water ook.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 12:04

Ze hebben paarden die daar niet in meegaan (meerennen met de rest) en die gewoon op een sukkeldrafje er achteraan gaan en zich niet gek laten maken. Rengalop kennen die paarden uberhaupt niet, die doen echt hun eigen ding. Dat zou dan nog een optie zijn eventueel. In de voorgaande jaren zijn die regelmatig mee geweest, dit jaar zat er niemand bij die een rustigere wilde.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 12:05

Alleen achterblijven terwijl de rest er vandoor gaat lijkt mij ook niet leuk. :+
De ritten zijn dus niet aanpasbaar zeg maar? In overleg?

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 12:14

haha je blijft niet alleen achter, je paard doet alleen niet mee als de rest gaat maar zit gewoon lekker als een stoel en pakt z'n eigen tempo :)

je bent natuurlijk met een groep en de rit zelf kan niet echt worden aangepast op 1 persoon.. maar het paard wel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 12:22

Als je met zijn 2en wil, zonder andere mensen. Kan dat? Of zit je altijd in een groep met een max aantal personen?

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 12:27

Bellatrix schreef:
Als je met zijn 2en wil, zonder andere mensen. Kan dat? Of zit je altijd in een groep met een max aantal personen?

Dat durf ik niet zo te zeggen, in zo'n vakantie week zit je maximaal met 10 mensen in totaal dacht ik. Deze vakantie waren we met 6 personen. Ik weet alleen dat ze een week wel zo vol mogelijk proberen te krijgen, maar dan zou je hen zelf even moeten mailen of bellen met de vraag of dat ook kan wat jij wil.

Misschien organiseren ze ook wel weken voor mensen die rustige ritten willen maken, ik heb geen flauw idee :) zou je even moeten navragen!