[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:14

Yellowstone trekt mij dus totaal niet. :=
Ik wacht op S19 van Heartland. :+

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:16

Heartland, wist niet dat die serie nog bezig was! Jááren terug een of twee seizoenen gezien, kon er eigenlijk niet echt in komen, vond het acteerwerk niet heel indrukwekkend. Heb wel de boeken gelezen en die vond ik dan wel weer geweldig.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:19

Ja, het is al 19 jaar bezig. := Ik moest ook wel inkomen maar ik vind het gewoon leuk vermaak. :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 20:08

Een enorme bijleespost is me even teveel sorry, hectische week achter de rug en ook weer slecht nieuws gehad dus ... nouja.

Gelukkig is mijn lichtpuntje wel Beeb! *\o/*
Week 2 van het draven met vlag en wimpel doorstaan. Vandaag een strak been in vergelijking met begin, ná het draven. Alles wat je wilt.
Iemand heeft vandaag gefilmd want ik wilde wel eens weten wat Chat er over te zeggen had.

Citaat:
Belangrijkste is dat de draf regelmatig, stabiel en symmetrisch is – en dat zie ik hier wel terug. Geen tekenen van onregelmatigheid of beschermend lopen.
Ze loopt de draf gewoon door, zonder spanning of verkorte passen. Dat betekent dat ze het werk aankan en dat je goed bezig bent met rustig opbouwen.

Afbeelding
En dan kan je zo'n screenshot uit je filmpje plukken. Och, dan ben je toch een gelukkig mens!

Afbeelding
Natuurlijk ook dankbaar dat ze er gewoon nog zó uitziet, ondanks al 13 weken niet aan het werk.

@ Speedfiets,

Hij ziet er echt heel tof uit, fijn dat het zo goed gaat!

@ Evercreek,

Jouw enthousiasme is erg aanstekelijk. Het is wel goed om op veel verschillende paarden te rijden hoor, hoe niet leuk het soms ook is haha. Lekker zo door blijven gaan en bovenal ervan genieten!

@ JolienB92,

Ook zonder het Quarter zijn kan je gewoon een Reiner er van maken :P Nee het zal niet zo extreem zijn als bij een Quarter maar mijn Arabische kruising van 1.63 kon toch echt wel wat dingen hoor!

Besef dat Western gewoon duur is. Ook een 2e hands zadel kan al rond de €1200 tot €2500 zijn. Gewoon omdat deze producten lang mee gaan, volop uit leer bestaan en dat is gewoon prijzig. Maar alsjeblieft, beknibbel daar niet op. Bij EuroHorse hebben ze een jonge paarden plan, dat is wellicht iets voor jullie. Zeker ook met een niet-Quarter is het belangrijk voor een goed aangepast/gecontroleerd zadel te gaan.
Waar gewenst, ik heb nog een mooie lichte one-ear liggen - niet gebruikt. Maar was voor ons een tint te donker en daar kon ik niet tegen haha.

Deuber ken ik niet? moet dat een western merk zijn?
Qua bitten begin je gewoon bitloos of met een snaffle, de rest komt vele trainingen later wel :P

@ Carien_,

Prachtige foto!!

@ Tessie_Huhu,

Oh wat interessant. Ik hoop ooit eens met zulke mensen in contact te komen. Wellicht zelfs wel iemand die me verder kan helpen. Maar vooralsnog geen haast.

'Echte cowboys incl hoed & sporen' :') Ik voel me aangesproken hahaha.

@ Maureen,

Wat ontzettend fijn zeg! Dan is het toch maar mooi snel verlopen voor jullie, heel erg fijn om te zien. Geniet er van en wees er zuinig op!
Prachtige laarzen, heel gaaf! Veel succes aanstaande 5oktober!

@ Bellatrix,

YellowStone trekt je niet ... hoe dan? -O- Ik vind het zoooo genieten die serie!
Nouja, de grootste lijnen dan.
Gipsy Horse Ranch volg ik op insta ook, zo tof om te zien! Je merkt gelijk dat er in Belgie een andere wetgeving geldt haha!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:10

Wat fijn van Beeb! <3 Hopelijk zet dat zo door! :))

Wil je over het slechte nieuws praten of liever niet? :(:)

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:32

Wat fijn dat het zo goed gaat met Beeb! :D

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:43

Ik heb net vanochtend 1923 afgerond, huilen. Nu heb ik alle 3 series gekeken.

@Maureen leuk, ik ben morgen ook bij Ed! Hoe laat gaan jullie?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 22:11

Van 11 tot 12! Jij?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 07:41

Laat je even weten hoe je les ging Maureen? :D

JolienB92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 09:15

@ Denies
Nee inderdaad ik wil bedoelde eerder dat ik een goede investering wil doen en deftig materiaal wil kopen maar bij dressuur materiaal betaald soms gewoon zoveel meer gewoon voor een merk (bij een dekje bv) en dat vind ik soms wel een beetje gekkenwerk . :Y)
Oh je doet mij hoop krijgen! Mensen die mijn paard het eerst zien zeggen allemaal hetzelfde 'daar moet iets van arabier in zitten' Dus ja wie weet wat de toekomst brengt *\o/*

Dit is mijn prinsesje :o
Foto is van deze lente, ondertussen is ze meer paard geworden en voller.

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 09:16

Ze lijkt hier idd op een Arabier. :D

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 10:57

@Maureen ik van 13 tot 14! Maar jij zit op dit moment op het paard dus je leest dit niet op tijd :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 10:57

_O-

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 16:53

Was weer een leuke les! Veel dingen herhaald, niet echt iets nieuws. Ik mocht op Q, het paard van Christa.

En morgenochtend vertrek ik naar Tsjechië om een week in de bergen te paardrijden <3

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 09:46

Sychess schreef:
Was weer een leuke les! Veel dingen herhaald, niet echt iets nieuws. Ik mocht op Q, het paard van Christa.

En morgenochtend vertrek ik naar Tsjechië om een week in de bergen te paardrijden <3

Leuk je even gezien te hebben :D Ben je nou niet gaan rijden op dat paard waar je niet goed mee klikte? Of was dat deze?

Onze les was erg leuk. Aangezien we beiden starten in Ermelo over 3 weken hebben we echt gefocussed op de (ranch)trail onderdelen die in de bak stonden. Ik mocht weer op Jill. Ik vind haar echt geweldig. Ze lijkt op Joe. Beide dieseltjes en zodra ze aanstaan willen ze maar voor je blijven lopen :D

Op een gegeven moment moesten we over 2 balkjes galloperen en daarna nog een balk om de hoek. Maar de eerste 2 balken lagen verhoogd en deze angsthaas vond het mega spannend om daar overheen te galopperen _O- Maar toch gedaan. Ik moet soms niet zoveel nadenken wat er allemaal fout kan gaan, want dat ging het natuurlijk niet.

Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 10:22

Je straalt helemaal <3
Jolien wat een mooi beestje heb je daar !
Heel veel plezier Sychess

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 23:28

Maureen : groen licht voor joe. Fijn dat het herstel dus tot op heden zo goed is verlopen. Hij zal het vast leuk vinden weer wat te mogen doen.
Lekker rustig wat trainen voor je aankomende wedstrijd.
Happy zo na de les! En weer wat overwonnen.

Xdenies : Hier niet direct ervaring met draagmoederschap ? Maar nu ben ik heel benieuwd wat is je insteek? Wil je een veulen van beeb bij een andere merrie of ??
Die still. Wat een ruimte in de pas een super dat het zo goed blijft gaan. Wil je wat kwijt over het slechte nieuws,? :(:)

Carien : wbt operatie word het pas oktober. Ik heb er maar achteraan gebeld. En de Pokon ja echt hoor. Dallas is van begin mei en heb ik vorige week gemeten op 1.25m :Y)
En damn 15 jaar je laarzen al. Wel toffe foto ervan.
Lekker galopje door de wei. Hij is wel mooi van figuur :j
Mooi zo in de mist.

Marlies: Al was het 1 seconde het staat mooi op beeld.

Speed fiets , zijn manen *\o/* vind zijn rode kleur ook echt zo ontzettend mooi.
Gave laarzen!!

Evercreek. Juist de verschillende paarden is goed om ervaring op te doen. Je kreeg bij de tweede het duidelijk niet cadeau. Is misschien niet heel leuk op dit moment, alleen als je daarin dus beter vordert zal je achteraf terug kijken hoeveel je er van leert en er wel blij mee zijn.

Sychess : ook lekker gelest. Veel plezier in Tsjechië

Jolienb92. Ik zou inderdaad eens bij euro horse navraag doen :j

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 23:36

Nou hier ga ik toch inschrijven voor het NK. Met het ziekenhuis gebeld. Sta nog als 8e op de wachtlijst dus ze verwachten niet echt deze maand. Dus toen gezegd prima maar dan word het pas na 5 oktober want belangrijke afspraak :+

Ondertussen zijn we dus lekker aan het trainen. En gaat het best heel erg goed. Ze bood vorige week zelf sidepass aan. Dit zijn we nu aan het uitbreiden . Dus over de balk en zonder bijsturen van hand bij de flank want dat kan officieel natuurlijk niet.

De kleine monsters doen het heel erg goed. Staan geregeld even alleen op stal. En dan kan ik tussendoor ook even wat rijden en of longeren met Hailey.
Vandaag Yukon voor het eerst meegenomen naar het stukje bos hier vlakbij en zoo braaf.

Zwaar leven en veulentje zijn. Dus dan maar liggend eten.

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 10:08

Wat een leuke foto's weer! Wat goed dat je toch mee gaat doen aan het NK. :D Wanneer was dat ook al weer? Someren toch? Of Grathem?

Liggend eten kan best. :D
Die laatste foto is cute!

Maureen, Jill lijkt mij leuk, die heeft bij ons op de Forest Mountain Ranch gestaan, was toen van een pensionklant. Heb ik nog reiningfoto's van. :) Wat fijn dat je de oefeningen hebt kunnen doen die je in de show gaat doen, daar heb je tenminste wat aan.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 01:53

Marlies : Het is 1 tm 5 oktober. Ik heb ingeschreven voor 3 en 4 oktober. Ben er al wel vanaf de donderdag. Het is namelijk en 4 uurtjes enkele reis met de trailer. Oh en in Grathem.
Morgenochtend hebben we weer een training gepland , gaan richting de laatste puntjes op de i

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 07:31

Oja, het zijn meerdere dagen. 4 uur enkele reis is wel heel lang hoor. := Vinden je paarden dat oké op de trailer? Hoe vaak stop je dan?

Misschien kom ik 4 oktober wel kijken.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 08:02

Ja 4 uur is inderdaad een beste rit. Moet zeggen dat de paarden er meestal niet echt om lijken te geven. Lootah vind het alleen op de trailer nog niet zo geweldig dus dat is wel even aankijken. Maar 1 stop voor onszelf even kijken of ze water wil en weer door. Ze gaat de trailer niet af.

Moet zeggen met Indian al eens rit van 15 uur gemaakt en gaf nergens om. Stond de hele rit te relaxen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 08:06

15 uur? Wow!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 19:38

Nou , dinsdag weer les gehad.
Man man wat een regen weer de afgelopen dagen. Ben er nu al wel weer klaar mee.
Normaal train ik gewoon met halster en touw maar nu voor beetje puntjes op de i toch maar even showhalster en ketting uit de kast gepakt.
Goede oefening voor lootah want er was ook iemand aan het rijden in de bak.
In vergelijking met mei is ze ook al flink in haar halster gegroeid.
Ik moet zelf wat zekerder zijn. Heb nogal de neiging omdat het allemaal nieuw is wat onzeker te zijn , sneller naar de grond/ voeten te kijken en dat zie je in de uitvoering van de oefening.
Merkte echt groot verschil met wanneer ik inderdaad gewoon net doe alsof niemand bestaat en puur kijk voor mij en waar ik heen ga. Dan word Lootah actiever en let ze beter op. Maar is ze ook actiever op mijn signalen. Dus daar toch nog maar even een paar keer op trainen.

Afbeelding

Vandaag zijn ook mijn twee showshirts binnen gekomen. Ik heb een zwarte met bling en nu deze twee dus daar gaan we mooi mee kunnen afwisselen.

Afbeelding

Afbeelding

Maandag is de hoefsmid ook weer geweest. Voor de ukkies de tweede keer en zo ontzettend braaf. Ik krab elke dag de voetjes uit en heb ze tussendoor 1 keer zelf gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 08:04

Die showblouses zijn erg mooi!
Ben ook verliefd op het kleurtje van de laatste foto <3