Een enorme bijleespost is me even teveel sorry, hectische week achter de rug en ook weer slecht nieuws gehad dus ... nouja.
Gelukkig is mijn lichtpuntje wel Beeb!
Week 2 van het draven met vlag en wimpel doorstaan. Vandaag een strak been in vergelijking met begin, ná het draven. Alles wat je wilt.
Iemand heeft vandaag gefilmd want ik wilde wel eens weten wat Chat er over te zeggen had.
Citaat:
Belangrijkste is dat de draf regelmatig, stabiel en symmetrisch is – en dat zie ik hier wel terug. Geen tekenen van onregelmatigheid of beschermend lopen.
Ze loopt de draf gewoon door, zonder spanning of verkorte passen. Dat betekent dat ze het werk aankan en dat je goed bezig bent met rustig opbouwen.

En dan kan je zo'n screenshot uit je filmpje plukken. Och, dan ben je toch een gelukkig mens!

Natuurlijk ook dankbaar dat ze er gewoon nog zó uitziet, ondanks al 13 weken niet aan het werk.
@ Speedfiets,
Hij ziet er echt heel tof uit, fijn dat het zo goed gaat!
@ Evercreek,
Jouw enthousiasme is erg aanstekelijk. Het is wel goed om op veel verschillende paarden te rijden hoor, hoe niet leuk het soms ook is haha. Lekker zo door blijven gaan en bovenal ervan genieten!
@ JolienB92,
Ook zonder het Quarter zijn kan je gewoon een Reiner er van maken
Nee het zal niet zo extreem zijn als bij een Quarter maar mijn Arabische kruising van 1.63 kon toch echt wel wat dingen hoor!
Besef dat Western gewoon duur is. Ook een 2e hands zadel kan al rond de €1200 tot €2500 zijn. Gewoon omdat deze producten lang mee gaan, volop uit leer bestaan en dat is gewoon prijzig. Maar alsjeblieft, beknibbel daar niet op. Bij EuroHorse hebben ze een jonge paarden plan, dat is wellicht iets voor jullie. Zeker ook met een niet-Quarter is het belangrijk voor een goed aangepast/gecontroleerd zadel te gaan.
Waar gewenst, ik heb nog een mooie lichte one-ear liggen - niet gebruikt. Maar was voor ons een tint te donker en daar kon ik niet tegen haha.
Deuber ken ik niet? moet dat een western merk zijn?
Qua bitten begin je gewoon bitloos of met een snaffle, de rest komt vele trainingen later wel 
@ Carien_,
Prachtige foto!!
@ Tessie_Huhu,
Oh wat interessant. Ik hoop ooit eens met zulke mensen in contact te komen. Wellicht zelfs wel iemand die me verder kan helpen. Maar vooralsnog geen haast.
'Echte cowboys incl hoed & sporen'
Ik voel me aangesproken hahaha.
@ Maureen,
Wat ontzettend fijn zeg! Dan is het toch maar mooi snel verlopen voor jullie, heel erg fijn om te zien. Geniet er van en wees er zuinig op!
Prachtige laarzen, heel gaaf! Veel succes aanstaande 5oktober!
@ Bellatrix,
YellowStone trekt je niet ... hoe dan?
Ik vind het zoooo genieten die serie!
Nouja, de grootste lijnen dan.
Gipsy Horse Ranch volg ik op insta ook, zo tof om te zien! Je merkt gelijk dat er in Belgie een andere wetgeving geldt haha!