[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Carien

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 18:25

Hier alles goed met iedereen op deze heerlijke nazomer dagen?

Tessie, wij zijn bij Eifel Gold wezen kijken in juli :j Wat gaaf zeg dat je daar zo'n mooie tijd hebt doorgebracht. Een droomplek.

Speedfiets, hoe bevalt het abonnement van Casey Deary? Knappe Fudge op de betonbrug.

Toushi, nou inderdaad, dat zijn wel de tijdrovende ritjes dan met de trailer weg. Hopelijk krijg je snel een oproep voor je operatie. Zo dan, Lootah is zeker niet klein uitgevallen met haar 1 jaar. Die wordt goed aan de maat. Hopelijk haalt Whiz haar maat nog :') Knappe foto's weer, het groeit goed met die pokon bij jou :D

Evercreek, leuk hoor de plannen voor een eigen paard. Ik twijfelde erg of ik weer een quarter wilde, me ook verdiept in andere rassen en naar fokkers geweest. Maar toch weer gevallen voor een quarter. Vooral goed verdiepen en gaan kijken, dan krijg je er vanzelf gevoel bij wat er bij je past. Leuke weg naar toe ook :j De Heritage Ropers heb ik ook en al 15 jaar plezier van, draag ze nu naar mijn werk :+ Ze zijn onverwoestbaar. Toevallig zijn ze gemaakt voor brandingfoto's
Afbeelding

Marlies, gaat het goed met de nieuwe poezels? Klinkt weer super van je les en wat fijn dat je safe voelde, heel wat waard.

Maureen, gaat het stappen met Joe goed? Houdt hij zich qua overtollige energie een beetje goed?

Mooie aankopen Sychess!

De lijn zet zich mooi voort Denise met Beeb haar herstel, zo fijn.

Geen fokgerichte of ET- ervaring, misschien een gerenomeerde fokker vragen?

Hier alles goed, werk weer begonnen en alles weer in het gareel. De oranje bende gaat goed.
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 18:31

Die ziet er goed uit! :D
Toffe brandingfoto ook!

Tail begint Faye bijna oké te vinden. :D
Afbeelding
Natuurlijk duurde dit 1 tel voordat Tail opstond.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 18:47

Wat fijn dat ze zo goed gaan marlies <3

Mooie foto van je laarzen zo Carien !

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 19:55

Wat een knapperts Marlies!

@Carien. Hij legt heel veel uit alleen zoals de meeste zitten ze wel op een paard die al het kent. Ik zie namelijk wel graag de foutjes. Op zich leer ik er alsnog wel heel veel van.

Meneer had wel een f you day gisteren. Dacht leuk mijn vrouw is mee kan ze videos maken. Maar meneer dacht er anders over. Wel een leuk shot uot een van de video's kunnen halen. Meneer begint nu fanatieker met zijn been te tappen als die spint. Hierop zet die met buiten been ook mee af
Afbeelding

En gewoon woeshie haar
Afbeelding

Vandaag natuurlijk weer braaf. Boef

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 20:06

Oh man wat is ie wel steeds knapper... die manen, bespiering echt een hunk <3

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 20:09

Je was me voor Mondy want dat wilde ik dus ook zeggen <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 20:18

Ja, hij wordt wel heel stoer. :D

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 21:06

@Carien: Die Brandingfoto is wel erg gaaf! Ik ben ook erg blij met deze laarzen, super comfortabel! :D

Bellatrix: Wat schattig <3 Vindt die blauwe ook een supermooie kleur, ben benieuwd hoe die eruit ziet als die uitgegroeid is

Wat een prachtig paard Speedfiets! Die manen <3

Inmiddels alweer een aantal lessen verder, en een buitenrit gemaakt vorige week *\o/* Ik wist al dat ik een buitenrit mens was, maar de eerste buitenrit in tien jaar bevestigde dit wel weer :') Was helemaal in mijn element!
Vrijdagavond een les gehad, ging voor mijn gevoel best wel goed. Ik heb nog wat moeite met buiging in rondje, het is óf een mooie buiging maar ovaal/eivormige cirkel om een pion (en dan is dat nog wanneer mijn cirkel er 'goed' uit ziet := ), of een goede cirkel maar geen buiging te vinden in het paard :') Maar verder ging het best wel lekker. Heb nog een stukje jog gereden, dat zit fijn zeg! Heb even een paar rondjes in jog gereden, normaal doe ik bestwel veel cirkels en bochten maar hier wilde ik even van genieten zonder druk :=
Gisterochtend meteen weer een les (ergens anders) en dit ging niet zo goed, zat op een paard die mij totaal niet lag en ik stiekem ook hoop niet weer op te rijden :') Lesgever gaf in het begin al aan dat het paard mij zou gaan testen; dat heb ik geweten. Nu kan ik behoorlijk streng zijn voor een paard, maar gezien ik qua western rijden weinig tot geen ervaring heb en ik het paard ook niet ken, wil ik ook niet te streng zijn. Moest meer been bij geven en ik ben totaal niet van het schoppen, maar dat heb ik op een gegeven moment wel gedaan, zonder succes natuurlijk, paard gaf er niks om :') Was volgens lesgever nog steeds te lief, kan me niet herinneren dat ik ooit een paard zo heb aan moeten sporen om een versnelling harder te gaan of uberhaupt om in één snelheid te blijven. Plus, ik moest op een cirkel blijven en aangalopperen. Dat maakte het nog moeilijker voor mijn gevoel, ipv in de hoek aanspringen en dan een stukje rechtuit en daarna op de cirkel, had voor mijn gevoel logischer geweest. Heb sinds de eerste twee lessen geen spierpijn meer gehad, maar na gisteren voel ik het behoorlijk weer.
Volgens lesgever was het paard supermakkelijk te rijden en willen de meeste mensen, nadat ze zijn knoppen hebben gevonden, altijd op hem rijden. Kan ik me op dit moment niet voorstellen :') Hij kon hem zelfs zonder hoofdstel rijden. Ik zal daarom wel op alle verkeerde knoppen hebben gedrukt, fijn was het voor mij (en ik denk het paard) ook niet. Een van die andere paarden waar ik eerder op heb gereden (en ook de buitenrit op heb gedaan) lag mij veel beter, hoef ik ook niet steeds te vragen om op één tempo door te lopen :')
Zo'n verschil ook in rijden, want het aangalopperen vrijdagavond was binnenhand omhoog, buitenbeen en hij zit in galop. Lukt me zelfs vanuit stap op dat paard. Gisterochtend gaf lesgever aan "binnenhand omhoog, binnenbeen op de singel en buitenbeen net achter de singel". Niet dat het bij mij werkte _O- Heb misschien welgeteld in totaal 1 cirkel galop gereden, want na iedere twee passen ging hij weer terug naar draf, en dan bedoel ik ook niet de lekkere jog :') Had na vrijdag het gevoel dat het super goed ging met het aantal lessen dat ik nu heb gehad, nu na gisterochtend is mijn trots wel weer een beetje gekrenkt :') Maar goed, we blijven lekker doorgaan. Afgelopen drie weken onverwachts allemaal extra lessen gehad, vind ik ook helemaal niet erg :D Volgende les is over twee weken; op een paard waarvan ik weet dat ik die snap :')

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 21:14

Alleen maar goed juist om op verschillende paarden te rijden en niet alleen de "fijne". Het is leuk als het daar op lukt maar wat leer je dan eigenlijk ? Dat als je de halve hulp geeft het ook wel lukt.
Dit soort type paarden geven geen handbreedte weg maar als je ze eenmaal hebt lopen ze op wolkjes <3
Enne...fijn he buitenrijden! Fijn dat je daar zo van genoten hebt

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 21:46

Ik snap zeker dat het een overwinning is als ik zo'n paard kan rijden, maar gezien ik nog zo in de beginnerfase zit vind ik het ook niet erg als het paard mij een beetje in de goede richting duwt :') Het paard waar ik in de vrijdagavond lessen op rijdt geeft het ook zeker niet gratis weg, maar het is meer dat hij het wel doet wanneer hij snapt wat ik vraag, maar hierbij wel zijn staart zwiept om te laten merken dat ik het eigenlijk niet goed doe :') En dan verteld de lesgeefster wat ik beter/anders hoor te doen. Ik wil bijvoorbeeld als ik een pas harder wil stappen/draven/galopperen, been geven. Dat is niet hoe zij hun paarden opleiden, been geven is om te sturen niet om te versnellen. Dus als ik bijvoorbeeld een pasje wil verruimen hoor ik dat met mijn zit/houding te doen en niet met mijn been, maar soms onbewust en uit automatisme (want ja, dressuur) geef ik been en dan begint te staart te zwiepen :') Niet goed, hij herinnerd me eraan en ik verbeter mezelf meteen. Dus ik wordt op mijn fouten gewezen door het paard en wordt niet blindelings genegeerd.
Misschien over een aantal maanden, wanneer ik wat meer lessen heb gehad, de knoppen er beter bij mij op zitten en hier meer zelfvertrouwen in heb, dat ik dan wel weer wil worden getest door zo'n paard. Van mij hoeft dit nu nog niet :')

JolienB92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:06

Hallo allemaal :)
Ik hoop dat ik mijn vraag aan jullie mag stellen en jullie mij kunnen helpen en raad kunnen geven als ervaren western ruiters. :))

Het zit zo, ik heb een 2,5 jarige merrie die ik volgend jaar zadelmak zal maken en zou graag western leren rijden. Ik heb altijd dressuur gereden (met mijn vorig paard was ik Z dressuur).
Maar nu wil ik graag ook western leren rijden.
Mijn merrie is geen quarter dus zal geen reining zijn maar eerder pleasure, trail of ranch riding zijn dat ik wil proberen :)
Nu voor het zadelmak maken heb ik een oud springzadeltje en heb mijn dressuurzadel uiteraard ook nog. Dus zal 1 van die 2 zijn dat ik zal gebruiken afhankelijk wat er beste past op haar.
Nu wil ik graag in de toekomst graag een echt westernzadel en hoofdstel, maar ik ken daar dus helemaal niets van! Wil er ook geen fortuinen aan besteden, wil een gewoon degelijk zadel, juiste prijs kwaliteit. Dus een 2e hands zadel lijkt me een goede oplossing.

Had al wat opgezocht en al wat raad gevraagd en Deuber zou een goed merk zijn hebben ze mij verteld?
Aangezien mijn merrie nog jong is en nog zal veranderen gedurende de jaren en ik niet elk jaar een ander zadel wil kopen wil ik graag een zadel dat aanpasbaar is.
Of is het gewoon een kwestie van een zadelpasser laten komen?

Heb jullie nog tips waar ik op moet letten of merken die nog goed zijn en aanpasbaar, alle tips zijn welkom, ook voor hoofdstellen/bitten.

Dank jullie wel!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:11

Ik weet niet waar je woont maar The Country Mill heeft een jonge paarden actie zeg maar. Ik zou daar even informeren als het qua locatie te doen is.

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:47

Eurohorse heeft ook een zadelpasservice aan huis met 2e hands zadels. En ze hebben een jong paarden plan, daar kan je op hun site meer over vinden.

JolienB92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:56

Ik ben van België.
Heb gekeken op de op website van Eurohorse en hun jonge paarden plan gelezen en dat klinkt wel interessant :)
Dankje!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:17

Oh, dan is Eurohorse makkelijker voor jou ja :D

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 08:57

Goedemorgen, weer een mooie dag voor iedereen <3
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 09:02

Mooie foto! Jammer dat ie niet helemaal scherp is. :P

Tessie_Huhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:32

xDenies: Ik heb zelf geen ervaring (zelf nooit een paard gehad), maar ken wel mensen die er ervaring mee hebben!

_Carine: Het is inderdaad echt een paardenparadijs!

Speedfiets_2: Mooi paard heb je! Ik snap wel wat je zegt over dat de paarden het al kennen, maar ik vind hem wel één van de fijnere trainers, hopelijk haal je er toch nog genoeg informatie uit!

JolienB92: De mensen die ik ken gaan vaak naar Eurohorse inderdaad (of zij komen langs). Zijn leuke mensen met écht verstand van zaken!

Volgende week zaterdag ga ik naar de Belgische Futurity. Ik ga eigenlijk elk jaar, want mijn beste vriendin doet altijd mee en dit is 1 van de weinige grote wedstrijden die zij zo dichtbij rijdt. Mijn vriend gaat voor het eerst mee, ik gok dat hij wel een cultuurshock krijgt :') Ik heb hem er al op voorbereid dat er veel mensen echte "cowboys en -girls" zijn, inclusief hoed en sporen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:33

Ik zie dat er vaak zoiets is in België, lijkt mij leuk om eens te kijken maar voor mij is het wel ver weg.
Zie daar ook veel barrelracing en polebending.

JolienB92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:18

Ik ben vorige week gaan kijken naar de Indian Summer Rodeo show bij Gipsy Horses Ranch te Westerlo (BE). Er werd aan rodeo, barrelracing, polebending, show carrousel, etc etc gedaan.
Stond soms met mond open te kijken en was dan nog meer verkocht door de western stijl <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:18

Ja dat geloof ik. :D
Zo jammer dat zoiets voor mij te ver is.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:23

Jaa echt jammer dat zoiets hier in het Noorden niet wordt georganiseerd, om iedere keer een weekend weg te boeken wanneer er iets leuks is in het zuiden is ook weer zo :') Ben een aantal TikToks voorbij gekomen van de Indian Summer Rodeo, leek wel erg gaaf! Weer een evenement dat ik op mijn bucketlist kan zetten :=

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:07

speedfiets_2 schreef:
Wat een knapperts Marlies!

@Carien. Hij legt heel veel uit alleen zoals de meeste zitten ze wel op een paard die al het kent. Ik zie namelijk wel graag de foutjes. Op zich leer ik er alsnog wel heel veel van.

Meneer had wel een f you day gisteren. Dacht leuk mijn vrouw is mee kan ze videos maken. Maar meneer dacht er anders over. Wel een leuk shot uot een van de video's kunnen halen. Meneer begint nu fanatieker met zijn been te tappen als die spint. Hierop zet die met buiten been ook mee af
[ Afbeelding ]

En gewoon woeshie haar
[ Afbeelding ]

Vandaag natuurlijk weer braaf. Boef

Wauuuuw die is mooi opgedroogd <3 Mooi stel manen er ook aan :D

Prachtige foto zo in de ochtendzon Carien <3

Veel plezier alvast bij de futurity Tessie. Geen idee waar je zit, maar in Grathem worden ook bijna elk weekend leuke wedstrijden georganiseerd om naar te kijken.

We zijn aan het stappen en draven op Joe en dat gaat super goed! Zijn been is weer slank en we hebben ons daarom opgegeven voor de wedstrijd op 5 oktober bij de Rijnstone Ranch. We starten 3 onderdelen en doen het rustig aan.

Afbeelding

Afbeelding

Morgen heb ik samen met een vriendin les bij Ed. Ook veel zin in!

Afgelopen weekend ben ik bij Americana geweest. Een toffe Ranch Girls jas gescoord, nieuwe laarzen en een buckle. Oja en een pet van Yellowstone. Dat ben ik nu ook aan het kijken zo in mijn vakantie :D

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:10

Met wie ga je lessen? Op wie zou je willen?
Ik zou ook graag vaker willen maar ik vind het prijzig in combinatie met de benzine en zeg nou eerlijk, het is niet makkelijk aanrijden. Je moet de helft van tijd binnendoor rijden waardoor het lijkt alsof je 2 uur onderweg bent. :+

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:14

Oh wow Maureen, die laarzen! <3
Yellowstone vond ik ook echt een geweldige serie, beetje jammer hoe het is geëindigt, maar daar vertel ik niks over :P