Endurance - voor de ruiters met de lange adem!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renee_S

Re: Endurance - voor de ruiters met de lange adem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 09:04

Hoihoi!

Ik lees hier al een tijdje stil mee, maar gezien ik dit jaar echt wil gaan starten wil ik me ook graag even voorstellen en komen meekletsen :)

Ik ben Renée, ik heb een 5 jarig NRPS Ruintje Vis-à-vis (v. Vis di Gallura). Met hem wil ik dit jaar gaan starten in klasse 1. Ik heb nog nooit eerder officieel gestart, heb wel wat als groom & vrijwilliger rondgewandeld.

Het plan was eigenlijk om Leenderbos te gaan starten, maar ik zag dat klasse 1 alleen op zondag tegelijk met de mendurance gereden wordt, en meneer is niet zo'n fan van menwagens dus die skip ik :+ Dus het vernieuwde plan is endurance tilburg 6 juni, de stippelberg in het najaar, en we starten begin maart de POR wedstrijd in Hapert (trec) Om vast wat ervaring op vreemd terrein op te doen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 09:26

little_birdy schreef:
Wat hadden we inderdaad gisteren een heerlijke dag zeg! Alleen maar blije gezichten maar 2 afkeuringen en een hele hoop gezelligheid!
Jammer dat ik je net niet meer gespot heb bo ik was denk ik even andere dingen aan het doen haha.

Sorry! Hahahaha stond ook een beetje illegaal geparkeerd, zag niet 1-2-3 een parkeerplekje vrij :')

Renee_S schreef:
Hoihoi!

Ik lees hier al een tijdje stil mee, maar gezien ik dit jaar echt wil gaan starten wil ik me ook graag even voorstellen en komen meekletsen :)

Ik ben Renée, ik heb een 5 jarig NRPS Ruintje Vis-à-vis (v. Vis di Gallura). Met hem wil ik dit jaar gaan starten in klasse 1. Ik heb nog nooit eerder officieel gestart, heb wel wat als groom & vrijwilliger rondgewandeld.

Het plan was eigenlijk om Leenderbos te gaan starten, maar ik zag dat klasse 1 alleen op zondag tegelijk met de mendurance gereden wordt, en meneer is niet zo'n fan van menwagens dus die skip ik :+ Dus het vernieuwde plan is endurance tilburg 6 juni, de stippelberg in het najaar, en we starten begin maart de POR wedstrijd in Hapert (trec) Om vast wat ervaring op vreemd terrein op te doen.

Tot op heden heb je niet veel last van de menners! Ik vergeet vaak voor de helft van de tijd dat ze met dezelfde wedstrijd bezig zijn, ook de menners gaan niet super super hard, en ze rijden in dezelfde richting als jij, dus tegemoet komen zul je weinig doen denk ik? Laat je er zeker niet door afschrikken!

Maar 6 juni Tilburg super leuk! Ik wil nog een tekst maken op de FB dat er van te voren trainingen gegeven worden op de wedstrijd route. Nog even bedenken hoe ik het vorm ga geven :D

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 09:33

billy3105 schreef:
Tot op heden heb je niet veel last van de menners! Ik vergeet vaak voor de helft van de tijd dat ze met dezelfde wedstrijd bezig zijn, ook de menners gaan niet super super hard, en ze rijden in dezelfde richting als jij, dus tegemoet komen zul je weinig doen denk ik? Laat je er zeker niet door afschrikken!

Maar 6 juni Tilburg super leuk! Ik wil nog een tekst maken op de FB dat er van te voren trainingen gegeven worden op de wedstrijd route. Nog even bedenken hoe ik het vorm ga geven :D

Het gaat me ook vooral om degene op het wedstrijdterrein zelf haha, ik ben bang dat als we tegelijk in de vetgate belanden ik het qua hartslag op kan geven :+

Maar een training rondom tilburg zou wellicht voor ons ook wel heel interessant zijn! In welke FB groep zijn dit soort dingen terug te vinden?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 10:51

Zowel Zeeland als Tilburg delen het op hun eigen FB! In Zeeland kan ik er zelf niet bij zijn omdat ik dan als het goed is in de Ardennen zit

Niet veel organisaties doen het, ik hoop zo een trend te kunnen zetten :)

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 11:42

Op de website van de vereniging onder wedstrijden staat in een kolom of er ook menners aanwezig zullen zijn.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 14:33

Wat leuk dat je ook een Vis kind hebt Renee! Ik heb er eentje van 2,5 jaar. Tof dat je wilt gaan starten :j

Jongens wat baal ik dat ik door auto pech niet heb kunnen meerijden in Voorne. Het was zulk prachtig mooi weer! Weet nu ook even niet meer wat ik met m’n seizoen aan moet :? Voor mijn gevoel sluiten de wedstrijden die ik wil rijden allemaal niet op elkaar aan (qua afstanden). Ik moet terug naar de tekentafel

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 20:42

Auto pech altijd heel vervelend en op de verkeerde momenten.
Waar loop je tegen aan dan qua aansluiting Lideli ?

Ik ben zaterdag bezig geweest eerste trainings opzetje te maken. Nog maar tot eind Maart .
Niet in beton gegoten maar een ruwe schets.

De menners starten best een tijd achter je de kans dat je tegelijk aan komt bij de finish is niet zo heel groot.
Je start klasse 1 neem ik aan?
Mijn ervaring is dat juist de menners op de wedstrijden zoveel rekening houden met de ruiters echt heel fijn.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 20:48

De ruiters zijn al lang terug en klaar voordat de menners überhaupt op het terrein zijn. Dus ik zou gewoon Leenderbos starten :D

De menners vinden 't Leenderbos relatief zwaar, dus verwacht niet dat er heel veel gaan starten dit jaar.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 21:46

Welkom Renee!

Het was een heerlijke wedstrijd qua weer voor Voorne, fantastisch! Is het goed gegaan bij iedereen?

Wel echt vet balen van je autopech Elise :( Niet leuk.

Ik ben Marnix (en mijzelf :') ) weer een beetje in shape aan het krijgen voor 22 maart. Heb er wel onwijs veel zin in. Ook super leuk dat er nu een wedstrijd bij de loonse en drunense duinen georganiseerd gaat worden! Mocht het allemaal meezitten hebben we er dit jaar 5 op de planning:
- Renesse
- Goirle
- Klein-Zundert
- Waalwijk
- de Mortel

*\o/*

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 22:04

@scooby09 het idee was eerst een 80km in Zutendaal op 3 mei, maar nu wil ik misschien toch wel de 100km in Ommen op 14 juni. Allebei kan sowieso niet… en wat doe ik er dan voor >;) want Renesse mag mijn andere paard mee, Leende is vrij kort op Zutendaal. En eigenlijk kan ik het weekend van Leende ook niet. Het is een luxe probleem hoor, er zijn heus wel opties. Maar ik heb hét plan nog niet uitgedokterd

anvt_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 02:00

Ik lees graag mee. Ik ben ooit eens een impuls rubriek gestart in Renesse, erg leuk! Nu heb ik een jonge Lipizzaner staan die ik later wil uitbrengen in de endurance.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 15:49

Hallo allen,

Ook ik wil me graag melden, ik wil dit jaar ook gaan starten in klasse 1 met mijn nieuwe pony.
Toevallig hoop ook ik dit in Tilburg te gaan doen. Nu dus lekker nog paar maandjes om te trainen. Zoveel zin in!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 20:19

lideli schreef:
@scooby09 het idee was eerst een 80km in Zutendaal op 3 mei, maar nu wil ik misschien toch wel de 100km in Ommen op 14 juni. Allebei kan sowieso niet… en wat doe ik er dan voor >;) want Renesse mag mijn andere paard mee, Leende is vrij kort op Zutendaal. En eigenlijk kan ik het weekend van Leende ook niet. Het is een luxe probleem hoor, er zijn heus wel opties. Maar ik heb hét plan nog niet uitgedokterd

haha heerlijk Luxe probleem toch.
Of evt een 60 in Zutendaal als training voor je 100 in Ommen?

Heb je al wat gehoord van scouting dag?

Hier is Ommen de bedoeling als korte klasse 3.
Ik zat te denken om Barchem te gebruiken als training wedstrijd maar in mijn hoofd is dat een wedstrijd met veel berm weet iemand daar iets van?

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 14:12

Hoi allemaal, ben lang weg geweest van Bokt. Jaren terug met mijn oude pony drie endurancewedstrijdjes gereden (K0 en K1 in Renesse, Etten-Leur en Epe).

Heb nu een NRPS pony waarmee ik conditie wil opbouwen en ben op zoek naar kennis (boeken, artikelen, filmpjes, cursussen, etc) over het doen van een goede opbouw (gestructureerd, niet te snel en niet te langzaam), zoals het maken van een goed trainingsschema. Suggesties voor begeleiding op dit vlak zijn ook welkom!

Heb de endurancemensen leren kennen als heel vriendelijk en behulpzaam, dus hoop met deze vraag hier terecht te mogen! Alvast bedankt!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 20:49

Welkom alle!

Voor wie begeleiding zoekt, ik heb zojuist een bericht op de FB van endurance Tilburg gedeeld mocht je interesse hebben!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 09:24

Pfff het blijft maar koud en steeds weer die sneeuw zo is het niet echt leuk rijden hoor...

Billy wat voor omgeving en bodem is de wedstrijd Tilburg?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 18:38

scooby09 schreef:
Pfff het blijft maar koud en steeds weer die sneeuw zo is het niet echt leuk rijden hoor...

Billy wat voor omgeving en bodem is de wedstrijd Tilburg?

Voor nu nog stevige bosgrond.

Afbeelding

Ik heb wat puinslag paden nog helaas. Daar hoop ik dit jaar met speciale toestemming omheen te kunnen zodat we die paden niet meer hoeven te hebben. De puinslag paden zijn zonder een zooltje goed te doen, dat wel. Het zijn geen bergen losse stenen

Afbeelding

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 20:06

Zit er Veel berm in of verharde weg..?

Als ik eens in die omgeving wil rijden heb je een tip qua parkeren met de trailer?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 20:58

scooby09 schreef:
Zit er Veel berm in of verharde weg..?

Als ik eens in die omgeving wil rijden heb je een tip qua parkeren met de trailer?

Enkel onverharde weg, met 1,5 km verharde weg zonder fijne berm. Maar die wil ik er oa uit hebben :')

Kan je mooie routes evt gpx sturen, dan skip je überhaupt die weg.
Parkeren kan bij de rovertsche leij (natuurpoort)
Via visit Brabant kun je knooppunten uitzetten. Staan goed aangegeven