[SGW] Wedstrijdverslagen SGW Dijkgatsbos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

riannhuh

Re: Wedstrijdverslagen SGW Dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:05

rayo schreef:
Wat wij al een paar keer gehad hebben is idd telkens beugels te lang. Probleem is dat mijn man met een VZH zadel rijd en de beugels niet korter kunnen, want je knieen een stuk voor je zadel uit rijd ook niet echt fijn.......
(hij rijd wel altijd verlichte zit door de cross heen, dat oefenen we zelfs met de galoptraining)
En idd wij hebben de winstpunten ook wel eens gekregen ondanks een onvoldoende weer vanwege de lengte van de beugels.
(in de herfst toch maar kijken voor een springzadel)

idd, dat heb ik ook, ik kan ze niet korter omdat ik ook een vzh heb
als ik de hele tijd verlichte zit zou dan dan kan wel nog een gaatje korter, maar voor de hindernis ga ik wel zitten en dan heb ik geen steun meer als ik dat zou doen

ik had trouwens wel allemaal 6'en gekregen Haha!

maar met mijn vorige pony had ik de beugels korter, en toen kreg ik vaak als commentaar dat ze te lang waren Verward Tong uitsteken

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:48

rayo schreef:
Ik vind ook dat er erg veel onvoldoendes voor de stijl zijn gegeven....

Laten we het (voor de stijljury's) positief benaderen, er is slecht gereden en zodoende zijn er helaas een hoop onvoldoendes gegeven Knipoog

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:52

ladyzwien schreef:
ja dan moet er echt slecht zijn gereden.
Had in de B nooit een onvoldoende, maargoed sommige denken er ook wel te makkelijk over.

De stijlbeoordeling moest strenger. Geen verlichte zit tonen moet in principe een onvoldoende zijn.

Marieke, ik heb wel meerdere 7ens gegeven hoor. Vooral bij de ponyruiters waren er een aantal die positief opvielen.

Rayo, ik vraag me af of mensen wel wat doen met hun protecol. Nu lage er ook weer stapels en er wordt vaak gezeurd dat er alleen cijfers opstaan. Ik laat het blaadje helemaal volschrijven en dan halen ze het niet op. Maakt mij niet uit, maar dan weet je ook niet wat je moet verbeteren....
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 27-08-08 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:53

luxket schreef:
was ook niet persoonlijk tegen jou hoor gvdt.. vond het alleen vreemd omdat ik in oudkarpsel en vlietlanden met dezelfde lengte beugels wel een 6 en een 6,5 gemiddeld had.. vandaar.. Ik had van coster weet niet of jij dat bent een 4 voor me beugellengte.. verder staat er niks bij

Ik schrijf er altijd wat bij en ik ben geen Coster Knipoog

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:24

GvdT schreef:
ladyzwien schreef:
Rayo, ik vraag me af of mensen wel wat doen met hun protecol. Nu lage er ook weer stapels en er wordt vaak gezeurd dat er alleen cijfers opstaan. Ik laat het blaadje helemaal volschrijven en dan halen ze het niet op. Maakt mij niet uit, maar dan weet je ook niet wat je moet verbeteren....

Wij halen ons protocol altijd op, het enigste commentaar is altijd beugels te lang, ze zijn nu al een gaatje korter, maar korter kunnen ze simpelweg niet op dit zadel en ja als de goede springzadels nou eens wat goedkoper werden.... Bloos

Maar geen stijljury moet zich door mij aangevallen voelen hoor, jullie doen ook gewoon je werk en beoordelen wat je opgedragen word Haha!

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:46

Viel mij ook al op dat er weinig voldoendes zijn.
Ik had een 6 en de andere niets, omdat ik daar eruit lag en draafde, bij GvdT.
(En dan krijg je dus gemiddeld een 3 Tong uitsteken)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:50

Klinkt misschien bot, maar als er mensen gediskwalificeerd zijn en er komt een andere combinatie langs die nog wel aan de wedstrijd deelneemt gaat die voor en op een gegeven moment was het door al die doorrijders niet meer te doen...

Rayo, ik had eigenlijk bij ieder cijfer commentaar willen neerzetten. Dat ging helaas niet lukken, soms kwamen ze zo snel voorbij dat we alleen het hoognodige opgekrabbelt hebben. Ik snap jullie probleem ook, Mikel heeft ook lange benen en die moet hij toch ergens kwijt Knipoog
Springzadels zijn inderdaad duur, als het tegenzit kan ik al aan mijn derde springzadel beginnen. Hopelijk kunnen ze nog wat met mijn Hulsebosje. Ik heb al mijn zadels nog, 1 is misschien 30 keer gebruikt en daar willen ze dan 100€ voor geven. Voor dat geld houd ik hem gewoon zelf.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:40

gvdt": weet jij welke fotograven er nog mee waren?
heb er nog wel 2 zien staan bij een waaier en die piano. Maar kan niks vinden op internet. behalve die van leuk op de fotó.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:00

Ik heb 2 dagen in het bos gezeten en niets meegekregen van fotograven Bloos

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:06

ladyzwien schreef:
gvdt": weet jij welke fotograven er nog mee waren?
heb er nog wel 2 zien staan bij een waaier en die piano. Maar kan niks vinden op internet. behalve die van leuk op de fotó.

ja ik zag ook ergens een flits ja Tong uitsteken weet ook niet welke fotografen er nog meer waren
of het is iemand geweest die gewoon foto's maakte...

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:26

nou die bij de waaier zag ik zelf, die sprongen zowat de bosjes in haha
en die bij de afsprong zag iemand anders ( die direct na mij kwam)

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:09

Springzadels zijn duur maar imo een onmisbare investering als je lekker wil zitten tijdens een cross. Bovendien zijn er zat tweedehands te koop en krijg je waarschijnlijk ook nog wel wat terug voor je vzh zadel. Ja

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:21

ik rijd ook met een vzh zadel, en heb er geen last van, kan prima in de verlichtezit en verder goed rijden Haha! gelukkig!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:35

Miriam schreef:
Springzadels zijn duur maar imo een onmisbare investering als je lekker wil zitten tijdens een cross. Bovendien zijn er zat tweedehands te koop en krijg je waarschijnlijk ook nog wel wat terug voor je vzh zadel. Ja

(Sorry hoor beetje flauw Bloos ). Maare net zoals LZ zegt, ik heb ook een veelzijdigheids zadel en sta de hele tijd in verlichtte zit. Gaat prima Knipoog

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:39

Ik heb toevallig van de week een nieuw zadel gekocht. Kieffer Garmisch. Moet hem nog even uitproberen met crossen, maar weet zeker dat het toppie is. Je hebt heel veel grip met dit zadel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:48

Kylyco schreef:
Miriam schreef:

(Sorry hoor beetje flauw Bloos ). Maare net zoals LZ zegt, ik heb ook een veelzijdigheids zadel en sta de hele tijd in verlichtte zit. Gaat prima Knipoog

dat vond ik ook. Tot ik met een springzadel ben gaan crossen, en nu wil ik niet meer zonder *LOL*

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:53

dat wil ik wel geloven haha. Maar houd het nog even hier bij. even weer sparen haha.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:53

Ik heb nog nooit een veelzijdigheidszadel gehad Bloos Haha!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:02

Ik heb een Kentauer veelzijdigheids zadel, maar ik heb ook niet heel lange benen.....dus weet niet of ik er met springen op vooruit ga, maar ook nooit geprobeerd eigenlijk, wie weet ooit eens met een ander paard wat anders proberen.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:06

ja heb ook maar korte benen, ben ook vrij klein.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:07

ik ook, net 1.65 en hele korte pootjes. En toch zweer ik bij mijn springzadel Haha!

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:40

Ik reed ook prima op mijn veelzijdigheidszadel dressuur springen en cross. En toen kocht ik een dressuur en springzadel en daar zit je toch wel een stukkie fijner en netter op. Vooral met een paard die af en toe wat heet word... Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 07:24

Als we hier dan toch doorgaan over zadels...
Ik heb de eerste jaren gereden op mijn veelzijdigheidszadel en dacht altijd dat dat prima ging. Het ging ook wel prima en het is een fijn zadel.
Maar toen kon ik heel gunstig een springzadel van iemand overnemen en dat was toch wel een enorme verbetering voor mijn zit en alles daar om heen. Nu moet ik er echt niet aan denken weer op VZ te moeten crossen of springen...

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 07:51

Ik heb ook een apart springzadel Kieffer Koof met dikke knie en kuitwrongen. Ik zit als genageld op het zadel met mijn ultrakorte buigeltjes (ik heb ooit een 5 voor stijlbeoordeling gehad voor lange beugels, heb ze toen 3 gaten korter gemaakt en nooit meer verandert)

Ik ben van mening dat als je prettiger in je zadel kan staan, dat je meer controle hebt over je paard en meer kan mee zijn met de beweging. Sinds de crosslessen van rob zit ik zelfs met het springen veel verlicht. ohja, en je hebt minder snel last van rugpijn!
Mensen die springen met een dressuurzadel verklaar ik voor gek!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 07:52

Mag het nu weer ontopic? Haha!