[SGW] Breda */** 19-22 juni

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: Breda */** 19-22 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 06:03

Wij stonden toen ook op Suus te wachten bij 2,3,4 in die hoek. En toen lag de cross 40 min. stil. We wisten niet dat het die hindernis was. Hopelijk herstellen ze snel.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 07:45

Terug van een top weekend Breda.
Vanavond een giga update op etsmulders.nl want er is veel te vertellen en en zijn vele foto's.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 08:44

ben benieuwd naar EG d'r verslag en naar de foto's!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 08:44

Ik heb Linda trouwens nog op die punt gezien. Ik dacht even dat ie erlangs zou peren maar hij ging er toch heel netjes overheen.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:14

Otto gaat niet zomaar ergens langs.... Tong uitsteken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:17

Hij maakte zo'n zwabber en keek even schuin langs de aanleuning af. Maar Linda hield hem goed bij de les. Die punt zou ik dus never nooit niet durven!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:09

Had ook graag willen gaan kijken naar de cross. Heb je een keer een één en twee sterren wedstrijd lekker in de buurt, gaat het net niet meer lukken. Pa moest dressuur starten in Halsteren en dat duurde allemaal wat langer dan gepland. Pancho was zo nat door het warme weer dat we erg lang aan het stappen zijn geweest. En nat op de trailer is ook geen optie bij dit paard want dan heeft hij de volgende dag mega spierpijn.

Echt super dat Eventinggek het zo goed heeft gedaan bij haar eerste één sterren! Mag ze met recht trots op zijn! Die twee weigeringen laten ze de volgende keer ook weer weg en dan gaan ze winnen! Hopelijk geeft ze zelf ook nog een verslagje van haar belefenissen in Breda.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 14:50

Hallo dan!! Heb Breda inderdaad gelukiig heelhuids overleefd Knipoog en ben best tevreden. Dressuur ging heel netjes en springen ging helemaal super Haha! Op de tribune was t volgens Max Tuytelaars echt zo van: "waar komt die Suzanne Bouten dan vandaan??" Haha! Kon t zelf niet geloven dat ik daarna gewoon 9e stond (heb dat lijstje goed bewaard Tong uitsteken ). Was trouwens echt mega om in zo'n 'echte' dressuurring (Yolien heeft mooie foto's gemaakt!!!) en springring te rijden Tong uitsteken *LOL*

Cross leek inderdaad niet al té moeilijk. Maar voordat ik moest starten had ik tijdens t laatste fietsrondje Bas van Dijk al bij de oxer 19 zien liggen met een infuus achter een soort tentje en nog 2 paarden zonder ruiter zien voorbijkomen Nagelbijten / Gniffelen Hij was al 2 x stillgelegd voordat ik moest starten....
Eenmaal in de cross ging t eigenlijk heel lekker. Op de coffin kwam ik ook goed, maar ik heb zelf t idee dat Pasjha op t allerlaatste moment even afgeleid werd en toen dus ook heel abrupt er opeens op stopte... Rustig weggestapt en aangegalloppeerd en volte gedraaid en toen ging t wel goed. Paar hindernissen daarna kwam t eerste water. Hier moest je over een steil en dan nog 1 galloppsprong onder een grote brug door door het water en dan weer op 1 uit en weer zo'n zelfde steiltje.
Op de steil voor het water deed Pasjha helaas tzelfde als op de coffin; ik had m er goed voor, maar op t allerlaatste moment kapte hij de sprong af. Weer rustig weggedraaid en een volte gedraaid en toen goed. Verder ging alles netjes! Haha! Wel een paar flinke sprongen gemaakt, maar dat heb ik liever dan n krabbeltje erbij, dat gaat op zulke hindernissen niet meer Er zijn veel fouten gemaakt op dat eerste water, de paarden keken toch behoorlijk op die brug. Had liever gehad dat Pasjha in t springparcours meer gekeken had Clown daar keek ie nergens naar...

Ik zat zo'n 45 sec over de tijd, wat nog meeviel met 2 weigeringen. Door deze 2 weigeringen en tijdfouten ben ik helaas van een mooie 9e naar 42e plek gezakt. Wel weer heel veel geleerd en ik was toch trots erop dat we de cross hebben uitgereden, er is echt veel misgegaan zeg.....

Heb met Mara Klaver later nog gepraat, haar paard was waarschijnlijk bevangen en was daardoor zo slap tijdens de cross. Ze was er behoorlijk slecht van dat ze niet wist dat hij er zo slecht aan was.... Echt erg zeg.... Ze moet zelf ook nog geopereerd worden omdat haar pols heel gecompliceerd gebroken is. Bas heb ik niet meer gezien....

Ik heb echt een mega weekend gehad, met hulp van Simmie en Bento OK dan! Lovers en natuurlijk ETS Haha! Lovers En nog veel mentale steun van oa Ibonn, Lielle (vanuit t ziekenhuis Verdrietig ), Lex & Bitwise, Canter, Bianca enz Haha! Bedankt allemaal!!

Fimpje van t eerste water is onderweg, dressuur foto's hopelijk ook en op www.gns-fotografie.nl & www.fotovero.nl komen ook nog foto's te staan.

Helaas kreeg ik gistermiddag rond 4.00 ook nog de slechte mededeling dat mijn vriend zaterdagnacht van n muurtje van 2 m. omlaag was gekukkeld met z'n zatte kop.... ben nu dus thuis en we zijn net naar de huisarts en tandarts geweest. Zijn hele gezicht zit onder de schaafwonden en is opgezwollen en 1,5 tand is afgebroken en eentje zit los.... Huilen Hij baalt mega maar t heeft mijn weekend ook wel verpest zeg.....

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:58

jee EG jouw verslag gaat wel alle kanten op!

Allereerst supergefeliciteerd met je goede dressuur en fantatstische springen! Zeker leuk als je hoort dat mensen zich afvragen waar je opeens vandaan komt Haha!

En je cross, echt netjes hoor! Zeker als je al een ruiter hebt zien liggen en van al die valpartijen hebt gehoord, knap dat je zo koel bleef!!

En die weigeringen klinken toch wel als leerzaam, Pasja is ook nog maar een "groentje" op dit niveau dus als je dan na een stop zo eenvoudig verder kan lijkt me dat toch een goed teken voor de toekomst!!

Dus ik zou maar gewoon heel trots zijn op je debuut, geeft toch een goed gevoel voor de volgende wedstrijden!!

Maar wel jammer dat je gistermiddag zo'n vervelend bericht kreeg Verdrietig Gelukkig hoorde je het pas na de cross trouwens...
Maar ik snap dat je daar nu wel een beetje van slag van bent...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:58

Djiez Suus, hopelijk knapt vriend snel op!

Ik heb je gezien op 2,3, en 4. Dan een stukje niet en dan naar die coffin waar je de stop had. Ik stond redelijk veraf (je hebt me nog gezien volgens mij). Maar het leek alsof je hem te laat/te weinig terugpakte waardoor hij wellicht niet goed heeft kunnen zien wat dat nou voor een hindernis was. Daarna ging je weer super verder.
Stop bij het water zag ik door de struiken ook (althans, ik zag een witte vlek die stopte en toen een volte draaide en weer verder ging).
Op die hindernis heb ik Nienke ook gezien. Die pakte Pherno echt heel erg terug daar, en helemaal die kont eronder. Daardoor werd Pherno heet en hij wilde er erg graag overheen. Ik denk dat dat ook zo'n kijkhindernis is geweest.
Die wal daarachter was ook best heftig trouwens.

Echt super dat je hem uitgereden hebt. En dit zal toch wel naar meer smaken he Knipoog

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 15:01

Ja, wist ook niet echt hoe ik t had gistermiddag. Ze hadden extra zo lang gewacht met bellen zodat ik in ieder geval klaar was met rijden.... Nadat ik m'n vriend aan de telefoon heb gehad zat ik te janken op de tribune....

Maar je hebt helemaal gelijk, Pasjha én me zijn nog helemaal groentjes op dit niveau en we mogen dus heel blij zijn met hoe t is gegaan! We fijn om te weten dat we met drs en sp ook echt meekunnen Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:03

Eventinggek schreef:
Ja, wist ook niet echt hoe ik t had gistermiddag. Ze hadden extra zo lang gewacht met bellen zodat ik in ieder geval klaar was met rijden.... Nadat ik m'n vriend aan de telefoon heb gehad zat ik te janken op de tribune....

Ach gut
ik vind dat echt sneu, zit je daar vol met adrenaline hyper te zijn en krijg je dat nieuws...
Zou hij sowieso niet bij je komen kijken?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:06

Wat ik overigens ook zeer bijzonder vond, is dat ik een pony heb zien lopen ergens vlak voor of na suus, weet niet of het een ruin of hengst was, donkere vosje met snittige kop. Ik vroeg haar hoe groot die was .........1.49 !!!!!!!! jemig Tong uitsteken zij liep ook met haar pony te groomen toen suus bij de finish stond, daar zag ik haar, was gaaf geweest als ik wat sprongen en zo had kunnen zien van die pony....echt cool Knipoog . Ik weet ook niet wie zij is, ze sprak nederlands terug......

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:07

bianca1980 schreef:
Wat ik overigens ook zeer bijzonder vond, is dat ik een pony heb zien lopen ergens vlak voor of na suus, weet niet of het een ruin of hengst was, donkere vosje met snittige kop. Ik vroeg haar hoe groot die was .........1.49 !!!!!!!! jemig Tong uitsteken zij liep ook met haar pony te groomen toen suus bij de finish stond, daar zag ik haar, was gaaf geweest als ik wat sprongen en zo had kunnen zien van die pony....echt cool Knipoog . Ik weet ook niet wie zij is, ze sprak nederlands terug......

elaine pen reed toch mee met haar pony?

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 15:09

nope, mijn vriend moest gisteren eigenlijk werken....

Scum: nee, op die coffin mócht je niet té veel terug rijden. Ik pakte m eigenlijk precies goed terug, maar t leek wel of ie in t laatste moment is zag... Linda en Yolien stonden bij de coffin te kijken en zeiden ook dat ik er eigenlijk gewoon netjes bijkwam.....
Het water was inderdaag heel kijkerig, of de brug beter gezegd!

Bianca: dat was Elain Pen, inderdaad gave pony!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:13

Ik ben erg benieuwd naar je fototopic EG!!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:16

mag wel zeggen dat ik vond dat ze dan lef heeft die ELAINE PAIN.......een tweede Teddy ??????

Haha! heb ik toch nog hoop met rebecca bij de paarden... Haha! Haha! alhoewel zijn hart met lef groter zal zijn dan die van rebecca. Tong uitsteken

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:31

Mooi verhaal EG Ja En wat onwijs balen en schrikken van je vriend zeg. Verder heeft ie er niks ernstigs aan over gehouden?
Ik heb echt respect voor je. T is nog maar je eerste * en dan zo rondkomen... Echt knap!

Ik ben wel benieuwd naar die pony dan zeg!!! Deed ze * of **?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:32

ik heb je donderdagavond nog zien rijden. simmie zei hallo en wees jou nog aan. ik was alleen te druk bezig om mijn enigszins 'onder de indruk zijnde' paard bij de les te krijgen.
Ook bij de cross heb ik je voorbij zien scheuren.

gefeliciteerd met de mooie resultaten. beterschap voor je vriend.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:41

Ja, foto's Suus!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:40

rowo schreef:
Mooi verhaal EG Ja En wat onwijs balen en schrikken van je vriend zeg. Verder heeft ie er niks ernstigs aan over gehouden?
Ik heb echt respect voor je. T is nog maar je eerste * en dan zo rondkomen... Echt knap!

Ik ben wel benieuwd naar die pony dan zeg!!! Deed ze * of **?

Werd mij verteld dat dat Elaine Pain was, zij reed mee in de *ster, zij was namelijk ook op het finish terrein bezig toen ik naar Suus ging om te kletsen. Pony viel mij gelijk op door zijn "hoogte" Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:41

Knap voor zo'n kleintje. K had al ff gegoogled, maar kon geen foto van hun beide vinden.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:42

Scum schreef:
Ja, foto's Suus!

ik heb haar 1 gestuurd van de trakhener maar ze moet hem zelf maar plaatsen als ze dat wil.. Cheese!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:42

rowo schreef:
Knap voor zo'n kleintje. K had al ff gegoogled, maar kon geen foto van hun beide vinden.

OOHH ... Haha! ..hoef ik het niet meer te doen...jammer, had graag een website van haar gevonden.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:50