Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LindyH schreef:Hoe zal het nu gaan met de strafpunten voor het verliezen van een hoed? Bij een cap heb je dat risico niet.

simodi schreef:Anya schreef:Ik vind echt dat iedereen ook serieus moet overwegen een bodyprotector te dragen. Als iedereen daar nu eens over na denkt, dan levert deze discussie toch nog wat op
Grapje of serieus?
Iedereen moet verplicht een airbag hebben (bestaan echt! airparka oid).
nielsd schreef:En omdat veiligheid boven alles gaat stel ik voor dat iedereen verplicht is laarzen met stalen neuzen te kopen.
Een bodyprotector, schiet toch opIedereen moet verplicht een airbag hebben (bestaan echt! airparka oid).
Ook een goede is een cap voor de paarden, als ze vallen dan blijft het hoofd goed.
Eventueel oogkleppen op zodat het paard geen paarden of andere beesten achter zich ziet, dat moet toch schelen!
Je hebt ook oornetjes waarmee ze minder geluid horen, misschien dat ook verplichten? Dan zijn er geen geluiden waarvan de paarden kunnen schrikken.
Verder moeten we trail ook maar afschaffen, ze kunnen zo op een balkje staan en een peesblessure krijgen!
Toch wel fijn die KNHS, zij weten ten minste hoe wij moeten paardrijden
en ook een harnas voor het paard LindyH schreef:Waarom dragen ze bij voltige eigenlijk geen cap? Of zijn ze dat ook aan het overwegen omdat er anders straks geen accomodaties meer zijn waar ze terecht kunnen?
nielsd schreef:En omdat veiligheid boven alles gaat stel ik voor dat iedereen verplicht is laarzen met stalen neuzen te kopen.
Een bodyprotector, schiet toch opIedereen moet verplicht een airbag hebben (bestaan echt! airparka oid).
Ook een goede is een cap voor de paarden, als ze vallen dan blijft het hoofd goed.
Eventueel oogkleppen op zodat het paard geen paarden of andere beesten achter zich ziet, dat moet toch schelen!
Je hebt ook oornetjes waarmee ze minder geluid horen, misschien dat ook verplichten? Dan zijn er geen geluiden waarvan de paarden kunnen schrikken.
Verder moeten we trail ook maar afschaffen, ze kunnen zo op een balkje staan en een peesblessure krijgen!

kaatje77 schreef:Sorry, waar gaat dit over.
Waarom val je mij persoonlijk aan? Welkom op Bokt.....![]()
Ik vraag een reden en krijg van iedereen een duidelijke uitleg en dan zo ineens dit?
Omdat ik GEEN westernruiter ben?
Ik dacht dat dat wereldje heel anders in elkaar zat, helaas...............
welkom op Bokt....![]()
Ik vind het een heel begrijpelijke vraag hoor!
Zeg altijd maar zo, je bent verantwoordelijk voor je eigen daden... veiligheid voor jezelf. Kan ook nog wel een bommetje leggen hier: volgens mij kun je een stal of manege helemaal niet verantwoordelijk stellen..... De professionele stallen die contracten met je opstellen hebben niet altijd juridisch dichtgetimmerde contracten... Das net zoiets als het wel of niet dragen van een autogordel.....Wie is dan verantwoordelijk????
Ja. ik zet sinds dat incident een cap op.
Mocht ik ooit Z1 rijden houd ik lekker mijn cap op, ben geen voorstander van taartdozen.

Taniya schreef:nielsd schreef:En omdat veiligheid boven alles gaat stel ik voor dat iedereen verplicht is laarzen met stalen neuzen te kopen.
Dit is wat je noemt volledig beschermd ha ha ha
super omschreven
zoefie schreef:Hé jammer, zo veel onzinnige reacties. Ok het blijft bokt, maar ik had gehoopt dat het westerngedeelte wat zinnigere opmerkingen had. Helaas!
Wranglerbutt schreef:Niet jouw opmerking over een 'kontcap', bijvoorbeeld?
zoefie schreef:Hé jammer, zo veel onzinnige reacties. Ok het blijft bokt, maar ik had gehoopt dat het westerngedeelte wat zinnigere opmerkingen had. Helaas!

simodi schreef:Ieder zijn meug hoor! Maar waarom het nou zo 'lekker' is zonder cap als je je de risico's realiseert?
Tuurlijk, de wind door je haren is altijd lekker, maar ja, niet alles is alleen maar lekker he!
Ik denk dat het niet uitmaakt of iemand engels of western rijdt als ie kies om caploos te rijden, dat is een wkestie van persoon inzicht. Alleen als je zover gaat dat je vindt dat een cap niet bij je western image past, tsja ...
Citaat:He landed headfirst on the other side of the fence. His helmet prevented any brain damage, but the impact of his 215 pound body hitting the ground shattered his first and second vertebrae. Reeve had not been breathing for three minutes before paramedics arrived. He was taken to the local hospital, and then flown by helicopter to the University of Virginia medical center.