Nieuwe wedstrijd in Soest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Nieuwe wedstrijd in Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:46

Dat was idd die wedstrijd waar ik het over had, realiseer me idd nu dat dat van tevoren in het vraagprogramma stond en dat er idd achteraf discussie over is geweest.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:53

Geloof dat er 1 keer is geweest dat het wel in het vraagprogramma stond, maar dat dit nog niet officieel was goedgekeurd door de KNHS (en toen was er inderdaad discussie over).

Vorig jaar was het vraagprogramma, inclusief lagere minimum snelheid, goedgekeurd door de KNHS en was het dus 8 km/u.

Nu met Soest als je ziet dat er uiteindelijk maar 20 combinaties in de uitslag zijn en er nog eens 20 zijn die wel zijn goedgekeurd maar te langzaam hebben gereden dan zou een verlaging van de minimum snelheid inderdaad een logische keuze kunnen zijn.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:43

mag ik vragen wanneer je bent 'goedgekeurd'? dat ben je niet als de hartslag na reinspection wel geod is? (en de rest natuurlijk goed)? Je moet gelijk bij de eerste keer aanbieden en bij de finish een juiste hartslag hebben?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:48

In dat geval heb je niet de volledige 3 winstpunten, maar krijg je er 1 of 2. Zie reglement. Je bent dan wel goedgekeurd, maar je hebt geen plaatsing.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:18

WendyBZ schreef:
http://www.horsefotografie.nl Foto's van de twee fotografen bij de zandverstuiving.

Haha ze hebben genoeg van ons geschoten... Knipoog

Valt het op dat Lisje ze eng vond:

Afbeelding

Afbeelding

ze kroop echt zowat IN Kit! Haha!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:53

Ja we hebben ind veel fotos van jullie gemaakt zag ik Tong uitsteken

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:55

Haha vind ik niet erg hoor, ik bel dol op leuke foto's van mijn meisje!!! Haha!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:01

WenK schreef:
Haha vind ik niet erg hoor, ik bel dol op leuke foto's van mijn meisje!!! Haha!

En ik ben dol op fotos maken *LOL*

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:13

WenK, gaaf dat jij en Chev zo op de foto's staan met jullie bonte kanjers! Hebben jullie de rit uitgereden, of zijn jullie eerder gestopt? Achteraf ben ik wel "blij" dat ik niet hoefde te starten, Lou kan redelijk tegen warmte, maar ik totaal niet. Ik heb gister gewerkt en daarna rustig achter de computer gezeten en vandaag ook.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 06:58

We zijn bij de P/A gestopt. Lisje mocht meteen door van de DA, Kit moest 10 minuten wachten, hij had een hartslag van 64, maar had na die 10 minuten ook door gemogen. We vonden het echter niet eerlijk voor de paarden om door te gaan, hadden gezien de manier waarop de paarden liepen ook eigenlijk niet verwacht door te mogen. We hebben wel gewoon heel rustig aan gereden hoor, we hebben er ruim 4 uur over gedaan van start tot P/A. Maar goed, dat was voor de paarden wel zo eerlijk, die hadden echt last van de warmte en het benauwde weer...

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 08:35

WenK schreef:
WendyBZ schreef:
http://www.horsefotografie.nl Foto's van de twee fotografen bij de zandverstuiving.

Haha ze hebben genoeg van ons geschoten... Knipoog

Valt het op dat Lisje ze eng vond:

Afbeelding

Afbeelding

ze kroop echt zowat IN Kit! Haha!

Hey ik heb jullie op de p/a gezien Haha! Jullie waren ermee gestopt op de p/a. Ik was 1 van de vrijwilligers Lachen Leuke Tinkers en leuke foto's! Verstandige en eerlijke beslissing dat jullie gestopt zijn op de p/a.

Verder mijn complimenten voor iedereen die zaterdag heeft gereden. Ik had het jullie niet graag nagedaan, het vrijwilligen was al zwaar met dat benauwde weer Haha!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 08:47

Ja klopt. We mochten nog wel door, maar ik vond het echt genoeg geweest. Het was voor zowel de paarden als voor ons de eerste keer.

Overigens stond ze me gister vrolijk aan te kijken op het land, geen dikke benen, niet stijf, lekker voorwaarts. Is dus al met al een mooie ervaring voor ons beiden geweest.

Hoop volgend jaar weer mee te kunnen doen, maar dan met beter weer.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:22

Jullie hebben een hele goede beslissing gemaakt met het weer van gister om op de p/a te stoppen! Als ik het goed begreep was dat al zo'n 26 km. dus een korte klasse 1 rit. Dan moet je wel een stukje sneller rijden, maar als het weer had meegewerkt, was dat vast geen probleem geweest. Fijn dat Lisje er vandaag ook goed bij stond, dat is het belangrijkste!

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:49

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:57

we hebben wel erg genoten hoor, zowel met voorbereiding als tijdens de rit.
Het was inderdaad verstandiger om te stoppen, die hoge luchtvochtigheid in combi met onze koudbloedjes was eigenlijk te hoog gegrepen. Maarrr volgend jaar zijn we heel graag weer van de partij.
Ben wel benieuwd hoeveel km's het nu echt was want volgens mij klopte dat niet echt met de werkelijkheid.
Toppie gedaan allemaal!

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:55

hai..ik was vrijwilliger die dag en zat samen met iemand op de controle post, heb jullie met de tinkers voorbij zien komen !! was idd zware wedstrijd!
ik wil ook gaan rijden en heb ook en tinker, vandaar dat ik extra goed oplette of ik die ook voorbij zag komen...heb jullie ook bij de P/A check gezien....ze zagen er best goed uit, maar idd met dat warme weer !! verstandig om te stoppen..wel jammer natuurlijk maar er komen vast wel meer wedstrijden..
en ik hoorde 's avonds idd dat de km meer waren dan eerst opgegeven...hoeveel en wat precies weet ik niet meer..
Maar complimenten voor alle ruiters en paarden die zaterdag hebben gereden!
wel dat ik asl 1e indruk een hele duidelijke indruk heb gekregen wat endurance nu een beetje inhoud en dat je met een tinkie in klasse 1 best wel kan rijden lijkt mij...
nu op naar de training!!!
suc WenK!! en de rest natuurlijk! Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:58

zat jij dan in het bos, de laatste controlepost voor de p/a, hebben wij met jou gekletst?

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:25

heyhey

wat een wedstrijd en die warmte, maar ik ben zo trots op mijn dravertje,
we zijn 13de geworden Haha! Haha! en dat voor onze eerste wedstrijd.
het was op de warmte na een leuke rit.

iedereen die in de prijzen is gevallen gefeliciteerd!!

op naar de volgende wedstrijd Vork Clown Haha!

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:02

Cheveyo schreef:
zat jij dan in het bos, de laatste controlepost voor de p/a, hebben wij met jou gekletst?

op een Y-kruising waar je 2x langskwam, zat er samen met Linda. je kwma er 1e x langs en moest je naar rechts scherpe bcht en 2e x zaten wij rechts en moesten jullie de linkerarm van het bospad hebben...ik durf niet te zeggen of dat vlak voor de pa was?..sorry..
ben van plan om met de peeltocht mee te doen in oktober, de recreatierit...ben gisteren (Nog)serieus(er) begonnen met oefenen maar ik wordt niet wijs van al die trainingsschema's...als je 5 tot 6 x per week rijdt en dan bedoel ik 1x dressuurles, 1x 45 minuten in de bak rijden en overgangen doen etc, 1 of 2x longeren, 1x buitenrit stap(ipv vrije dag) en 1 a 2 x intensievere buitenrit dan moet het toch goedkomen? elke week een beetje zwaarder (met oog op paard natuurlijk) dmv iets langer draven?af en toe sprongetje/balkjes tussendoor..wil ook niet dat ze ongetraind daar aankomt maar ook dat ze het leuk blijft vinden...

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:12

Feminsky schreef:
Cheveyo schreef:

op een Y-kruising waar je 2x langskwam, zat er samen met Linda. je kwma er 1e x langs en moest je naar rechts scherpe bcht en 2e x zaten wij rechts en moesten jullie de linkerarm van het bospad hebben...ik durf niet te zeggen of dat vlak voor de pa was?..sorry..
ben van plan om met de peeltocht mee te doen in oktober, de recreatierit...ben gisteren (Nog)serieus(er) begonnen met oefenen maar ik wordt niet wijs van al die trainingsschema's...als je 5 tot 6 x per week rijdt en dan bedoel ik 1x dressuurles, 1x 45 minuten in de bak rijden en overgangen doen etc, 1 of 2x longeren, 1x buitenrit stap(ipv vrije dag) en 1 a 2 x intensievere buitenrit dan moet het toch goedkomen? elke week een beetje zwaarder (met oog op paard natuurlijk) dmv iets langer draven?af en toe sprongetje/balkjes tussendoor..wil ook niet dat ze ongetraind daar aankomt maar ook dat ze het leuk blijft vinden...

hoi,ik heb een tijdje met je zitten kletsen,was ook vrijwilliger,die kleine blonde Clown
ik zal als ik jou was de training rustig opbouwen,je kan nml ook teveel trainen.
en als zijn conditie eenmaal goed is,dan alleen onderhouden,totdat je weer meer van je paard gaat vragen,grotere prestaties.
maar voor klasse 1 hoef je echt nog niet 5 tot 6 keer zwaar te trainen.
ik rijd mijn paard soms maar 1x per week en dan nog 1x loswerken,en die rijd nu klasse 2 makkelijk uit.
oja en na elke trainingsrit buiten,de dag erna weiderust,of wandelen.
nooit geen 2 dagen achter elkaar ´zwaar´trainen.
lijf heeft ook hersteltijd nodig.

succes!

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:34

@ HH, ok wat leuk om je hier zo tegen te komen..ok niet te zwaar trainen, ja ze heeft nu echt een beetje overgewicht, dus beetje trainen is geen overbodige luxe... Knipoog maar zal dan wat relaxter aan doen, meer fun training!maarja jij hebt dacht ik geen tinker toch? zal toch iets meer moeten doen aan de training dan een bloedpaardje of een paard met een betere startconditie..ok niet 2 dagen achter elkaar te zwaar trainen..
we hebben 24/7 van 8 tot 8 weidegang dus kan ik dat geven na zo'n rit!
tenks voor de tips.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:49

Ik zag nu dat de uitslag opnieuw is veranderd.
De tijd is opnieuw bijgesteld, dus ik ben nu op de 13e plaats geëindigd!
Dus toch puntjes gehaald op mijn eerste wedstrijd! Go jij! Go jij!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:06

Gaaf Heleen, ik zag op EF inderdaad dat de oude afstanden per ongeluk waren gebruikt bij het maken van de einduitslag, dit is gelukkig nu gecorrigeerd!