[WN] teleurgesteld in ranch op Texel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AprilRain

Re: teleurgesteld in ranch op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:14

inderdaad wat is nou 50€ als je er een hoop ellende mee kan besparen?
ik ben zelf niet direct van plan een veulen te fokken, maar testen op Hypp, Herda, OLWS,... zijn bij mij toch wel prioritair.

zoals ik al zei fouten zijn menselijk, maar het is idd de manier waarop je je fouten ontkent/ontwijkt en erop reageert...

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:01

Wat ik me nu vanaf het begin al afvraag..... Je hebt het paard naar hun gedaan met de afspraak dat hij daar kon blijven tot aan zijn dood, gezien zijn leeftijd nog een heel tijdje. Wat zat er dan voor hun in? Pensiongeld kregen ze er blijkbaar niet voor en het is een ruin dus er kon niet mee gefokt worden. Kon er mee gereden worden? Was dat de afspraak?
Of ze waren dit van plan, wat ik niet zo snel geloof, of ze waren juist heel aardig. Bij de meeste stallen moet je toch echt pensiongeld betalen en eigenlijk vroeg je in eerste instantie zelf ook geld voor het paard. Als dat was betaalt, was hij dus eigenlijk gewoon verkocht geweest.
Eigenlijk vind ik het enige stomme eraan dat ze achteraf meedelen dat je paard weg is. Misschien had het ook in overleg gekunt en was je er zelf ook blij mee geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:07

Ik begrijp het ook niet helemaal, ze bieden pension aan voor gepensioneerde paarden en paarden in opfok, ze zijn geen asiel. Er zal ook nog wel een andere kant aan het verhaal zitten.

Ik vind het sowiezo vreemd dat je een paard op zo'n manier wegdoet. Verkopen, of zorg er zelf voor, gebrek of niet. Ik zal persoonlijk nooit een paard kopen of willen hebben met contract erbij, van mij is van mij, alleen al om dit soort gedoe voor te zijn. Mss hadden die mensen wel een goed tehuis op het eiland gevonden voor het dier, waar ie meer aandacht kreeg. Dan is dat nu weer verpest.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:12

[***] schreef:
Ik begrijp het ook niet helemaal, ze bieden pension aan voor gepensioneerde paarden en paarden in opfok, ze zijn geen asiel. Er zal ook nog wel een andere kant aan het verhaal zitten.

Ik vind het sowiezo vreemd dat je een paard op zo'n manier wegdoet. Verkopen, of zorg er zelf voor, gebrek of niet. Ik zal persoonlijk nooit een paard kopen of willen hebben met contract erbij, van mij is van mij, alleen al om dit soort gedoe voor te zijn. Mss hadden die mensen wel een goed tehuis op het eiland gevonden voor het dier, waar ie meer aandacht kreeg. Dan is dat nu weer verpest.

Citaat:
Ze mailde me al heel snel terug, dat zij hem wel op wilde nemen op hun ranch, ze konden er wel geen geld voor geven, maar hij zou bij hun een fijn leven krijgen en hij zou bij hun oud mogen worden. Nou dat leek me wel wat, dus heb ik gezegd dat hun hem mochten hebben. Met enkele voorwaarden: Ze mogen hem niet verkopen, hij mag niet meer de wedstrijdsport in en hij blijft tot zijn dood bij hun.

Het verhaal erachter is dus dat de TS er eerst WEL geld voor vroeg, nu is het blijkbaar dus een vorm van bruikleen geworden. Als de ranch nou geld had gegeven had ik gezegd a la, maar ze hebben gezegd geen geld te kunnen geven en dat hij daar tot zijn dood kon blijven. En gezien de eerdere verhalen geloof ik niet zo dat de ranch problemen heeft met het verdienen van geld over paardenruggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:24

Ik gaf ook geen geld voor een paard met zo'n contract erbij, dus dat vind ik wel logisch. Maar bruikleen, ze hebben paarden zat, wat moesten ze ermee? Alleen problemen op de hals halen, lijkt me stug. Ik mis hier ergens een stukje verhaal, vraag me dus ook af wat de uitkomst van deze kwestie is, want ik heb niet het idee dat we hier nu alles te lezen krijgen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:28

Het maakt niet uit of het een goede deal was of niet, een deal is een deal. Ze hebben hun handtekening gezet dus ze waren het ermee eens. Als ze achteraf spijt hebben en de deal willen veranderen, dan moeten ze dat bespreken met de TS en niet zomaar de afspraak schenden.

En volgens mij mocht het paard wel als rijpaard voor toeristen enzo gebruikt worden.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:32

Precies,en als de mensen overlegt hadden of het nieuwe adres hadden gegeven was het waarscheinlijk geen probleem geweest.
En idd horen we maar 1 kant van het verhaal,maar als de ranch goede bedoelingen had of ts er naast zat hadden ze vast wel hier gereageert met goede argumenten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:34

Ik vraag me juist af of de TS niet achteraf spijt heeft en de boel verdraaid!

Die heeft er zo te lezen voordeel aan gehad! Er zijn paarden zat van 5 jaar oud met exceem die wel gewoon gereden worden als je er wat geld en moeite insteekt met dekens en middelen! Maar TS heeft haar verzekeringsgeld opgestreken en het paard weggebracht! Dat en een leeg profiel vind ik genoeg aanleiding om hier eens een kritische noot te plaatsen want ik lees alleen maar onzinnige reacties (gestolen paard, rechtzaken, wat een eikels e.d.) terwijl hier volgens mij het hele verhaal niet wordt verteld!

En als ze met goede bedoelingen een ander tehuis hebben gezocht (en het paard mss nog steeds wel in eigendom hebben/hadden) dan is het paard nu de verliezer.

Misschien zit ik er wel naast, maar ben ik dan de enige die een beetje doordenkt? Je laat je paard toch niet alleen afkeuren omdat ie exceem heeft?

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:42

Idd ik snap je argument maar wil me niet in de discussie steken hoe en waarom ze een paard laat afkeuren op exceem.
Ben wel benieuwt naar de uitkomst en ook naar het verhaal van de tegenpartij........en idd het paard is nu de verliezer maar als ts haar verhaal klopt ,zou ik het ook niet pikken zonder overleg het paard ineens aan een ander te geven,en ze zegt daarbij als ze het nummer had gekregen en even had kunnen kijken dat ze er vast mee akkoord was gegaan maar dat wilden ze niet,ook dubieus.. Verdrietig nou ja ben zeer benieuwt hoe het verloopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:44

Chavalli schreef:
Dus je zou denken wat is nu het probleem, nou, ik kreeg enkele weken geleden een mailtje van de ranch, waarin zomaar stond dat ze iemand gevonden hadden die wel verder wilde met ons paard

brendalevita schreef:
Precies,en als de mensen overlegt hadden of het nieuwe adres hadden gegeven was het waarscheinlijk geen probleem geweest.

Ze hebben haar toch netjes op de hoogte gebracht? Misschien wilden ze het adres ook wel geven maar hebben ze dat niet gedaan door de reactie van de TS. Ik denk niet dat hier zo 123 kwade bedoelingen achter zaten, maar door dit topic te openen heb ik bij de TS wel mijn twijfels. Als mij zoiets zou overkomen en ik zou in mijn recht staan dan stond ik bij een advocaat op de stoep en niet op bokt!

Ik hoop dat de mensen die zulke topics lezen in ieder geval er wat van leren en niet zulke 'contractjes' opstellen met mensen.
Hoeveel ellende is er niet geweest met mensen die dolgraag van hun oude paard af wilden omdat ze het niet meer gebruiken konden en die worden dan ook gratis weggegeven en duiken overal weer op met deze topics als gevolg. Zelf voor zorgen, of eens gegeven blijft gegeven.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:46

In sommige gevallen is eczeem zo extreem dat het geen leven mee is voor het beestje maar dat lijkt me in dit geval niet zo. Dat het dier dan aan de kust een beter leven heeft en daar de eczeem minder door wordt is een super oplossing.
Er is een afspraak gemaakt en daar is voor getekend dus moet men zich eraan houden. Of het nou rechts geldig is of niet. Dit zijn gewoon onderlinge afspraken waaraan men zich heeft te houden. Uit fatsoen!
Waarschijnlijk had dit een hele andere afloop gehad als de mensen van de ranch in Texel gewoon contact hadden opgenomen met de TS voordat het paard naar die andere mensen ging.
Tuurlijk zit hier een tweede verhaal achter maar als deze nergens wordt verteld zal men er nooit achterkomen en gaan er van allerlei verhalen de wereld in. Of deze nu waar zijn of niet.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:47

[***] schreef:
Chavalli schreef:
Dus je zou denken wat is nu het probleem, nou, ik kreeg enkele weken geleden een mailtje van de ranch, waarin zomaar stond dat ze iemand gevonden hadden die wel verder wilde met ons paard

brendalevita schreef:

[/quote][***]
Ze hebben haar toch netjes op de hoogte gebracht? Misschien wilden ze het adres ook wel geven maar hebben ze dat niet gedaan door de reactie van de TS. Ik denk niet dat hier zo 123 kwade bedoelingen achter zaten, maar door dit topic te openen heb ik bij de TS wel mijn twijfels. Als mij zoiets zou overkomen en ik zou in mijn recht staan dan stond ik bij een advocaat op de stoep en niet op bokt!

Daarmee ben ik het volledig eens idd...
Laatst bijgewerkt door brendalevita op 19-09-07 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:49

De ranch in kwestie weet dat het verhaal hier op Bokt staat, zij zijn dus vrij om hun reactie te plaatsen.
Als het niet waar zou zijn wat TS hier plaatst zou de ranch toch meteen met hun kant van het verhaal komen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:50

[***] schreef:
Er zijn paarden zat van 5 jaar oud met exceem die wel gewoon gereden worden als je er wat geld en moeite insteekt met dekens en middelen! Maar TS heeft haar verzekeringsgeld opgestreken en het paard weggebracht!
Persoonlijk heb ik nog niet eerder gehoord van een (jong) paard wat door de verzekering wordt uitgekeerd alleen omdat het zomereczeem heeft.
Maar goed dat zal ook wel een reden hebben, zo ' uitkeerderig' zijn verzekeringen niet.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:51

Ik geloof best de TS alleen maar goede bedoelingen met haar paard heeft en zeker dat ze doodongelukkig is van de situatie.
Maar als ranch zou het maar best eens kunnen dat die een hele andere kant van het verhaal kunnen vertellen en na alle "ik heb gehoord" verhalen van hierboven lijkt me dat vrij zinloos. Het oordeel is al geveld. Het OLWS verhaal kende ik niet maar ik ken van Bokt ook verhalen dat er met HYPP paarden gegokt wordt, omdat hij toevallig zo'n mooie hengst is. Laten we niet roomser zijn dan de paus....

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:52

Ja idd, ik vind het ook een beetje een vaag verhaal.. Maar het is natuurlijk ook maar 1 kant van het verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:54

Anky en Edward reageren toch ook niet in topics over bijvoorbeeld laag, diep en rond waar ze bekritiseerd worden door leken achter een computerscherm! Ik kan me heel goed voorstellen dat je als professioneel bedrijf niet reageerd op zo'n suggestief topic!

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:56

dus zullen we idd maar 1 kant van het verhaal horen...

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:58

En er krijgen een paar mensen een hele slechte naam......

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 18:00

Maar het feit dat we maar 1 kant horen, betekend niet dat iedereen dat klakkeloos als enige waarheid moet beschouwen. Als ik een bedrijf had zou ik me ook niet in elke discussie gaan mengen over mijn bedrijf. ik zou dit erg onproffesioneel vnden.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 18:01

[***] schreef:
Anky en Edward reageren toch ook niet in topics over bijvoorbeeld laag, diep en rond waar ze bekritiseerd worden door leken achter een computerscherm! Ik kan me heel goed voorstellen dat je als professioneel bedrijf niet reageerd op zo'n suggestief topic!

Dat ben ik wel met je eens janne, als professioneel bedrijf zou ik niet op Bokt reageren.

Aan de andere kant hebben ze blijkbaar zelf een contract getekend en als ze daar later spijt van hadden dan hadden ze beter eerst contact op kunnen nemen met TS voordat ze het paard doorverkochten of weggaven ipv later een mailtje sturen. Zij had dan zelf kunnen beslissen of ze het paard terug wilde nemen of dat ze het met de situatie eens was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 18:04

shan schreef:
Aan de andere kant hebben ze blijkbaar zelf een contract getekend en als ze daar later spijt van hadden dan hadden ze beter eerst contact op kunnen nemen met TS voordat ze het paard doorverkochten of weggaven ipv later een mailtje sturen. Zij had dan zelf kunnen beslissen of ze het paard terug wilde nemen of dat ze het met de situatie eens was.

Blijkbaar ja, ik heb het niet gelezen, lees het alleen hier op bokt, zie je dat je zomaar dingen aan gaat nemen die misschien niet waar of anders zijn?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 18:07

Daarom om de reactie om eea met een advocaat op te nemen, die prikt snel genoeg door wazige verhalen heen 'en je weet meteen wat je kansen op verhaal zijn.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 18:14

brendalevita schreef:
Idd ik snap je argument maar wil me niet in de discussie steken hoe en waarom ze een paard laat afkeuren op exceem.

Exceem kan echt erg heftig zijn; wel eens een paard met grote open wonden gezien op hoofd, hals en achterhand? Jeuk is erger dan pijn, en niet bij elk dier werkt een deken en of de shampoo, dat zie ik zelf ook bij een fries die ik ken. Loopt in een Boett-deken, maar heeft zn oor tot bloedens toe open geschuurd.

Dit paardje werd daarom al héél goedkoop (400 voor een jonge Quarter was het toch?) aangeboden, mits hij aan zee kon staan. De TS heeft de ranch benadert of zij iemand wisten, en zij hebben zelf aan geboden het dier over te nemen, maar dan gratis (is allemaal terug te lezen in voorgaande pagina's) Ik denk dus dat de TS echt in het belang van het dier heeft gehandelt, maar ik vraag me dus af met welke bedoelingen de ranch het dier wide opvangen... Was het toen als rijpaard bedacht? Of zat het doorverkopen toen al in hun hoofd? Daar ben ik benieuwd naar.
Nog even over dat olws; hoe groot is de kans hierop? Ik ben niet zo thuis in de fokkerij, maar zoals bij shetlanders wordt er over het algemeen ook niet overal op getest, tenzij er vaker dode veulens geboren zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 18:21

Ik kan begrijpen dat ze er iets mee voor ogen hehad zullen hebben. Zoals al eerder gezegd een merrie zo logischer zijn geweest.
Ik weet niet of ze ook les geven?? Of dat idd het toerisme een dusdanige bron van inkomsten is dat het paard zichzelf zou verdienen.

Als dat niet het geval is dan zou doorverkoop het eerste zijn waar je aan denkt.