dofuzz schreef:peter V
waarom zou ik ambassadeur moeten worden voor een bult opgewarmde lucht waar ik helemaal niet achter sta.
het wordt me nu weer heel duidelijk dat de afwijkende regeltjes van de WRAN (van de internationale organisaties zoals NSBA,NRHA AQHA,etc.) zoals ik vroeger al aangaf voor veel verwarring zorgen. maak overal de regels gelijk zodat je eender waar ter wereld volgens dezelfde normen en regels kunt showen. maar nee, nu wil men discussieren over bitloos en weer een nederlandse uitzondering voorstellen en nog meer verwarring starten.
trouwens peter, ik denk niet dat ik in belgie mensen zou vinden die voor een dergelijk idee te vinden zijn. ze zijn daar wel slimmer en moeten niet zonodig de wereld veranderen. halloway woont niet zo ver van belgie vandaan dus zou het mij niks verbazen dat zijn post, die de nagel op de kop slaat, door de Belgische mentaliteit geinspireerd is.
Hé jeetje dofuzz, ga er niet zo serieus op in, zoals storrum aangeeft ironisch, in die geest heb ik proberen te verwoorden, aan te geven hoe je het beste dit idee zou kunnen optuigen.
Als jij dit topic meteen als handreiking ziet om de afwijkende WRAN regels aan te kaarten die geheel niet zo afwijkend zijn, sla je wel erg de plank mis.
Het enige wat ik trouwens dofuzz opmaak uit dit topic, dat de Belgische mentaliteit weer boven komt drijven zoals Nederlanders daarmee omgaan, geen inspiratie om de humor ergens van in te zien. Misschien wellicht omdat Halloway wat dichterbij woont, dat de nagel op de kop beter begrepen wordt.
Kijk bij verenigingen gaat het als volgt, op de ALV kan je dit soort van ideeën naar voren brengen, daar zal een stemming uit voort komen die het gaat halen, of niet.
Als deze stemming het gaat halen, zal het bestuur er wat me moeten doen, want die zit daar namelijk voor de leden.
Ooit, mag je aannemen, is het bestuur gekozen binnen een bepaalde geldende regelgeving waar deze bestuurders, of bestuurder zich in kon vinden. Dus stel als de regels wijzigen, of dusdanige andere vormen aannemen, veranderingen, kan ook een bestuurder, of het bestuur aangegeven of deze hier wel vorm aan willen geven, of beter gezegd leiding of gehoor willen geven aan de wijziging, cq aanvulling ervan.
Wil een bestuurder dat niet, of wil het bestuur dat niet, dat zal opstappen een feit zijn, en zal er een nieuw bestuur moet aantreden en is Nederland om het zomaar te zeggen weer één of een aantal Rita’s Verdonk rijker.
Zo kan het een vereniging of andere vormen van democratische groeperingen uit één vallen waardoor er een soort van versplintering kan gaan plaats vinden.
Denk dat dit verhaal voor jou dofuzz herkenbaar moet zijn, in Belgie heeft dit geleid tot een mentaliteit die wij in het Nederlandse tot aan nu niet herkennen, althand bij de WRAN dan. Daar deze vereniging al meer dan 25 jaar overeind staat, en waarvan ik hoop dat gezond verstand van de leden maar ook de bestuurders er toe zal leiden dat deze teller niet op nul gezet zal worden, omdat er dan pas echt mensen kunnen gaan opstaan die jou mening op het gebied van afwijkende regelgeving zullen delen.
Vr Gr Peter Vet

, ook na de beginners. mijn paard loopt perfect bitloos, ook op één hand. Trail, reining, horsemanship, we doen het allemaal. Argumenten dat het niet veilig zou zijn vind ik de grootst mogelijke onzin, net zoals dat je dan de bit en bitlozen niet in één bak kunt hebben.