[SGW] SGW Lisse: Wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: SGW Lisse: Wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:54

oke, dat is in ieder geval jammer en vervelend.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:13

miss_jumpy schreef:
een hindernisrechter kan het noteren. Maar elke hindernisrechter ziet natuurlijk maar 1 hindernis. En als iemand daar 2 tikken geeft lijkt het nog acceptabel. Als achteraf blijkt dat iemand de hele rit door zit te meppen valt dat niet zo op. Wel als iemand bij 1 hindernis echt zijn boekje te buiten gaat. Maar dat is denk ik weer een heel andere situatie.

Ik heb het dit seizoen meegemaakt (was tijdens de oefencross in Ede) dat er een persoon mee deed die haar paard echt aan het afrossen was op elke hindernis en dat meisje bleef schreeuwen en slaan op haar paard. Toen is wel (ik heb het zelf gehoord) via de mobilofoons geroepen dat nr.. staande gehouden moest worden en haar rit niet verder mocht vervolgen. Zoals zij tekeer ging tegen haar paard was echt ongehoord. Ik vind dat hindernisrechters daar zeker wel wat van mogen zeggen! Absoluut zelfs. Eerlijk; ik heb Killea ook wel eens een tik meegegeven of een brul gegeven dat ze op moest letten, maar afrossen, nee..................

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:16

dan waren ze in ede goed oplettend OK dan!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 06:03

hee indylover, je foto's doen het Ja
Je hebt van mij wel 5 foto'gemaakt, leuk OK dan!
Ik ga ze hier zo even neerzetten.

Bento en emmetjes, jullie staan er ook tussen!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 06:14

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hm, ze zijn niet echt beter geworden van hetn uploaden zie ik...

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 06:53

Kyralovertje schreef:
L0ve schreef:
ik heb ook mensen gezien die idioot hard door het terreinreden en die dan in de bocht nog maar net overeind bleven
Dit vind ik ook niet eerlijk tegen over je paard

Niet eerlijk? Ik denk dat er genoeg paarden zijn die in zo'n cross zelf giga hard willen rennen, en amper te houden zijn.

Pardon? dan denk ik niet dat je moet gaan crossen!!Als je je paard niet de baas kan!!! Ik denk niet dat je dan de essentie van de sport hebt begrepen

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:51

Dat dacht ik ook toen ik jouw post las Kyralovertje Bloos
Tuurlijk vinden ze het leuk en gaan ze wel eens iets harder, maar als je dat niet in banen kunt leiden kun je beter wegblijven.
Het is gevaarlijk voor omstanders, jezelf en niet te vergeten; je paard kan er flink aan kapot gaan.
Ik vind het juist zo'n mooi gezicht als ruiters met de lichtste beweging hun paard heel mooi terugrijden voor een sprong/bocht..
Dat is de kunst! Iedereen kan gasgeven!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:09

helemaal mee eens!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:32

Als een paard moeilijk te houden is betekend dat nog niet dat je het paard niet de baas bent.
Ik cross regelmatig met Flame en dit paard vindt het dan ook fantastisch. Hij gaat dan gewoon hard.
Hij is goed in te houden maar ik weet dat hij iets sneller een bocht kan nemen dan een gemiddeld paard. Wat dat betreft voelen we elkaar perfect aan, ik weet wat hij wel en wat hij niet kan.
En waarom zou ik dan extreem voorzichtig door een bocht gaan als ik weet dat hij het prima iets sneller kan (dan heb ik het niet over een rengalop zonder controle, maar gewoon een middelgalop mét controle).
We zaten dit jaar kwa tijd dan ook prima op schema en wegens een kleine opstopping slechts 8 seconden over de ideale tijd. Flame zijn pols was super, zowel voor als direct na de cross. En hij vond het fantastisch!

Bij een oefencross heb je altijd mensen ertussen zitten die een paard in een cross niet te baas kunnen, maar sommige dat kunnen ze van te voren niet weten als dit hun eerste keer is. Ik heb genoeg klein en jong grut rond zien rijden die het paardje voor en na de cross prima aan het lopen hadden, niks op aan te merken, en zodra ze de cross in gingen ging het fout. Zoiets kan gebeuren toch? Helaas heeft niet iedereen de mogelijkheid om een oefencross van te voren de oefenen en dan kan het zijn dat je er dan pas achter komt dat de combi er nog niet klaar voor is. Daar is de oefencross te voor?

Ik vind dat er nu wel erg veel commentaar gegeven wordt op bepaalde mensen die gezien zijn en er gelijk over geoordeeld wordt. Zeg het ter plaatse en probeer elkaar dan gewoon te helpen.
Toen ik het meisje tegen kwam op het pad ben ik er ook niet asociaal langs gegaan met het idee van 'rotkind hou je paard onder controle'. Zoiets kan gewoon gebeuren, zeker als het je eerste keer is. Ik heb het meisje toen ook aangeboden gewoon achter mij te rijden in de hoop dat de pony zou volgen.

En als je je paard volledig de baas moet zijn om een cross te kunnen rijden, dan verbaas ik mij over hoeveel weigeringen er dan nog zijn bij de officiële crossen..

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:09

naja blijkbaar spreek je uit meer ervaring dan wij! Bloos
ik vind dat als je paard niet kan houden dat je je paard niet de baas bent, maar dat is natuurlijk mijn mening
Ik heb altijd controle over mijn paarden in de cross!!(zelden ook weigeringen overigens!) Haha!
We zeggen ook niet dat je extreem voorzichting door een bocht moet gaan. Maar je kan ook niet rijden alsof er geen bocht is Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:16

ik denk dat jullie het uiteindelijk best met elkaar eens zijn, soms gaat je paard even wat harder dan de bedoeling is, maar echt de controle kwijt is natuurlijk heel wat anders toch?

Ik had in Lisse ook 1 keer dat ik bij de bocht wilde remmen en dat Os daar toch iets minder op reageerde dan ik had verwacht en we dus iets harder door de bocht gingen dan mijn bedoeling was. Is natuurlijk niet hetzelfde als iemand die zonder controle rijdt toch?

Tenminste, ik denk dat Kyra ook geen voorstander is van mensen die zonder controle rijden toch?

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:30

is verder ook een zinloze discussie, iedereen moet tenslotte doen wat hij of zij denkt dat verstandig is

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:33

zinloos lijkt het me zeker niet, maar alleen mss niet op zijn plaats in dit topic. Iemand die het wil aanslingeren als los topic?

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:54

jij mag het zeggen lielle Knipoog

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:55

miss_jumpy schreef:
Tenminste, ik denk dat Kyra ook geen voorstander is van mensen die zonder controle rijden toch?

Uiteraard Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:57

ik wil wel een voorzetje doen, maar niet nu Lachen

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:51

haha is goed ik doe uiteraard mee Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:55

is sowieso een nuttige discussie denk ik!

Zeker de oefencross, elke gek kan meedoen, zit natuurlijk totaal geen controle en selctie op!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 12:57

Ik heb daar ook nog wel wat ideeen over Lachen.

Toevallig nog gisteren een discussie over gehad Lachen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:58

ik merk trouwens dat zowel Os als mijn oude pony's het altijd heel leuk vonden om in lisse te lopen. Op de een of andere manier vinden ze die bochten wel leuk. Merk ik ook met buitenrijden, lange rechte stukken willen ze best galopperen maar als er kleine bochtige paadjes zijn worden ze nog enthousiaster. Liefst plat door de bocht en na elke bocht weer als een speer weg!

Hebben anderen dat ook??
Alsof ze bij elke bocht weer nieuwsgierig zijn wat erachter zit.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 12:59

*LOL*

Mijn paard ziet altijd graag wat er gebeurd en dan het liefste zo ver mogelijk van te voren Haha!.

Lisse was dus bij elke bocht weer terug komen in tempo totdat hij de bocht door kon kijken Haha!.

Precies omgekeerd dus *LOL*

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:02

ja inderdaad, Os vindt het wel lekker volgens mij als er niet zoveel afleiding is!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 13:11

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:49

mijn paarden komen ook erg terug in de bochten, maar dat kan ook door mij komen!!Dat ik ze dat geleerd heb haha

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:12

zelf ice komt terug in de bochten! haha