[WN] 1e gezamenlijke HENGSTENPRESENTATIE 4 maart a.s.: zie adv.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Re: 1e gezamenlijke HENGSTENPRESENTATIE 4 maart a.s.: zie ad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 09:57

spatter schreef:
prachtige foto's thorretje!
alleen jammer dat ik steeds moet schuiven om ze helemaal te zien

Dat komt omdat de website gebouwd is voor een schermresolutie van 800*600, alleen dan wordt foto's bekijken even moeilijk. Wat je zou kunnen doen is even op F11 drukken (dan wordt je venster gemaximaliseerd) of je resolutie aanpassen naar 1024*768 of groter, al naar gelang leesbaar is, of je monitor / videokaart aankan.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:05

dank je voor de tip!
heb het gelijk uitgeprobeerd en het werkte!!!!!

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:23

Nu 36 uur later begin ik weer een beetje tot de levenden te behoren.
Op mijn leeftijd duren katers steeds langer, ik begin zelfs al te oud te worden voor witte wijn, erg is dat.

Ik vond de hengstenpresentatie zeer geslaagd, iedereen heeft echt zijn best gedaan om er iets moois van te maken.

@anika en Anja: Leuk jullie ontmoet te hebben, nu heb ik in ieder geval een beeld van degene aan de andere kant van de lijn.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:50

@anika en Anja: Leuk jullie ontmoet te hebben, nu heb ik in ieder geval een beeld van degene aan de andere kant van de lijn.[/quote]

Dat is wederzijds

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:06

remie schreef:
...even off topic wat is jou dot een geweldig mooi paardje, ik keek even in je profiel wat een paardje zeg

Even off-topic antwoorden dan: Dank je, 'k zal het haar doorgeven... mevrouw is een echte Diva en is gek op complimentjes ('k ben het overigens helemaal met je eens hoor )

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:15

Het spijt me zeer maar ik had er echt meer van verwacht.

Ik heb maar 4 hengsten of zo gezien die netjes hun ding deden, waaronder o.a. shotgunner en Tabasco.
De rest vond ik niet zo goed
Spins waren ronduit slecht soms en de paarden werden meer geschoold dan voorgesteld.
Natuurlijk kun je het ook als training zien.... ik begreep o.a. dat Checkpoint Charlie voor het eerst op show was, niet zijn spins volledig beheerst en ze dan ook niet laat zien. Dat waardeer ik meer dan een paard showen met afschuwelijke spins!!

Jammer vond ik dat er niet veel omheen gedaan werd.
Er waren een paar die er wat aan gedaan hadden:Jurgen had zijn zangeres, DD en Angelique showde netjes de nakomelingen van hun hengsten en hadden er wat van gemaakt.
Ook de auto van Peter was leuk bedoeld, al dacht Okie er het zijne van.....tja.... je zei al dat je niet geoefend had Peter...

Ik vind het idee van deze show echt super !!!
Heb de hengsten wat betreft bouw, kleur, braafheid best kunnen beoordelen,
Hoop dat het vaker gedaan wordt en er door de mensen iets meer van gemaakt wordt.
Ik zelf ga toch meer uit van de wedstrijden waaraan de hengsten meedoen en de shows om een goed beeld te krijgen van een hengst die ik voor mijn merrie wil.

ik hoop wel dat alles nog een keer terugkomt.
De organisatie was top, lekker gezellig, goede accomodatie !!!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:07

OH, ben het helemaal met je eens dat sommige ruiters/eigenaren zeker nog eens goed moeten nadenken over hoe ze hun paard het best voor kunnen stellen. Inderdaad maakten enkelen er een fool'em school'em van...da's dus niet de manier lijkt me. Laat zien wat'ie wél kan, niet wat'ie nog niet kan...
Maar dat staat los van de organisatie en het hele idee vind ik. 't Is ook een kwestie van ervaring opdoen denk ik. En waarom altijd de stops en spins? Waarom niet laten zien dat je hengst bijv. ook los in de bak mooi gangwerk heeft, om maar wat te noemen. Van sommige 'cracks' zou ik nl. graag wel eens wat anders willen zien dan het zure overtrainde showmoeie hoofd tijdens het standaard reiningproefje. (Gelukkig waren er ook nog een paar paardjes die nog wél lol in hun werk hadden.)

Ik heb ooit op een deksprongen-veiling Brio - aan de hand - voorgesteld zien worden met een hele ris kinderen achter zich aan, van volwassen leeftijd t/m weanling... werkelijk schítterend plaatje om te zien en zeker dé manier om je paard als vererver te showen.

Ik denk dat ook dit evenement de kans moet krijgen zich te ontwikkelen en te groeien... Zou het niet een mooi streven zijn om over een paar jaar een volwaardige hengstenshow te hebben waar we misschien zelfs een hengstenkeuring en paarden-/deksprongen-veiling ofzo aan kunnen koppelen? Met paarden van alle 'western-rassen' en uit alle diciplines.

Het stond van te voren al vast dat dit een reiningfeestje zou worden en dat is eigenlijk totaal mijn 'hoekje' niet, maar alleen al om het initiatief te ondersteunen ben ik gaan kijken. Dat 't nog niet perfect was, was te verwachten en dat ik dingen zou zien die ik liever niet zie ook... what else is new. Maar het initiatief is super en ik hoop van harte dat 't volgend jaar alleen nog maar groter en drukker zal zijn...Hengsteigenaren hebben een jaar lang de tijd om na te denken hoe ze hun paard 't best kunnen voorstellen, dus de kans dat het dan ook beter is, is groot. Ik zal er in ieder geval weer bij zijn dan.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:33

Ik ben het zeker met El Camino eens. Het initiatief is fantastisch, als de hengsten dan ook nog optimaal geshowd worden en hun goede kanten extra belicht worden zal het een toppertje worden.
Kleine kanttekening naar de organisatie: de muziek!
Die stond zo hard dat het commentaar wat gegeven werd bij de geshowde hengsten nauwelijks verstaanbaar was en een geprek voeren was bijna niet te doen.
Volgende keer graag iets minder volume .

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:39

ElCid schreef:
Die stond zo hard dat het commentaar wat gegeven werd bij de geshowde hengsten nauwelijks verstaanbaar was en een geprek voeren was bijna niet te doen.

Wij oude sokken zijn gewoon niet hip genoeg voor dat soort muziek

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 22:44

Wranglerbutt schreef:
ElCid schreef:

Wij oude sokken zijn gewoon niet hip genoeg voor dat soort muziek

hmz.. kon 't commentaar prima volgen. Niet dat ik er naar geluisterd heb, maar toch..

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 10:52

Het is ook zeker niet mijn bedoeling de organisatie af te kraken. Ik ben erg blij dat er iets georganiseerd wordt en vond het niet meer dan logisch mijn neus te laten zien.

Hoop ook zeker dat het weer een keer gedaan wordt en dat het weer leuker, beter etc is dan deze keer.
Aan de organisatie zal het niet liggen in elk geval !!

Nu de trainers nog (een aantal dan he...)

Sann_e

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:41

Enuhh...wie is Cowking...??? [/quote]

Ik ben Cowking hoezo????

REGINA76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:52

ik vond het goed georganiseerd idd muziek wat zachter, ja iedereen heeft wel commentaar op div personen en of paarden die er nog niet klaar voor waren, en we zitten midden in het rotweer, voor sommigen is het minder kunnen trainen, ben het eens met evt verkoop van de ssa dekkingen.

karolien succes met de volgende hengstenshow dan ben ik er ook weer.

Bandit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:45

Cowking schreef:
Enuhh...wie is Cowking...???

Ik ben Cowking hoezo????
[/quote]

Dacht dat je ook gezongen had... Omdat je na mijn reaktie op het duo M&M zo reagreerde: Heej Bedankt...

Niks aan de hand...

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 09:26

Dank je Regina!

Ene we hebben niet meer kunnen kletsen over jou nieuwe kanjer....... Stuur me even wat via PB als je wil? Ben heel benieuwd

Sann_e

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 11:12

ooh zo haha nee ik bedankte voor de foto's van de buckskin hengst!! had wel willen zingen maar ja had nog veel werk

missgoldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 12:28

Ik hoop dat ik volgend jaar van de partij ben. Moest dit keer werken. Maar het klinkt goed als ik het zo lees.

Marjan