[WN] Moet er een andere manier komen voor…......................?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Moet er een andere manier komen voor…...................

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:36

Vreemd, meestal krijg je wel een melding. Bokt-hikje Heb maar even gAfbeelding't

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:36

opgelost

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:51

Hihi, ik heb het wel gezien hoor Cer! En ik ben het met je eens!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 20:02

Halloway; Ik als niet wedstrijd ruiter heb niks tegen pro's hoor, veroordeel ze ook niet. Weet wel dat het niet persoonlijk was, maar ik wil toch laten weten hoe een niet wedstrijd ruiter denkt. Vind het heel leuk om op wedstrijden te kijken. Beter soms dan aan de bakrand!!

Aan PeterV en alle anderen; Ik rij geen wedstrijden, maar wil wel vooruit komen, ik wil ook dat mijn paardje goed loopt en beter wordt, maar dan voor mezelf en hem natuurlijk. Hoe anderen het doen moeten ze zelf weten. Kunnen we het vinden, gezellig en anders niet.

Ik snap de trainers wel die niet reageren of op bokt komen, ook al is het jammer soms. Je kan toch niet iedereen hier krijgen. en als ze er geen zin in hebben of zich te goed voelen, laat ze dan wegblijven, want dan wordt het echt niet gezelliger hoor. Als je wel wil reageren ben je hier een vrij mens en moet je het wel doen. Hoe je daar op aangekeken wordt, tja...

Paardensport is niet makkelijk qua publiek, nooit geweest in geen 1 tak. Ik reed vroeger bij de pony's met een hele mooie pony, mijn vriendin reed veel beter en wie won er altijd? Haar ouders soms boos, maar wij vonden het wel best later. Ben er zelf wel over na blijven denken. Mijn ouders hebben me ook wel eens iets gegeven, omdat ze opgejut werden langs de zijkant, zo gaat dat. Later wilden ze me naar de paarden hebben en werden m'n ouders helemaal opgestookt, maar ik wilde niet. Zei iedereen dat m'n ouders alle tijd en geld er voor niks hadden ingestopt, echt onzin, maar ja. toen waren ze toch wel even teleurgesteld. Nu is mijn moeder erg trots dat ik na al die jaren en als 30+er nog zo geniet van die gezonde hobby waar zij zoveel voor over had, waar al die andere meiden wel afhaakten voor andere dingen.

Het hele leven is zo. Ik wil ook dat mijn kind eerlijk behandeld wordt, waar dan ook, op school, bij voetbal, maar dat gaat niet altijd. Ik zit er wel bovenop, maar dan nog. Ik werk bij voetbal en dan zou hij ook hoger spelen daardoor. Nou mooi dat ie niet naar de F1 kan hoor, ook al wil hij nog zo graag. Maar hij geniet. Net als van zijn supershet, die hij beter behandeld dat menig meisje die haar superpony kapot rijd en waar pap's en mam's ver te zoeken zijn.

Ik ben eerlijk een keer alles kwijt geweest en daarna nog erg ziek. Ik waardeer ontzettend wat ik wel heb en kan doen. Ik ben trots daarop en ik laat de rest maar, want je veranderd er zo weinig aan. Ik hoop voor Peter dat ie niet het plezier kwijt raakt en blijft zien waarvoor je het doet. wees trots als je die meid alles kan bieden en leer haar dat te waarderen, dan maakt de rest niet uit. geniet gewoon. Als zij kan rijden, kan ze rijden. zij leert het ook wel en misschien ziet ze het al meer dan je denkt.

Het andere is dat als je echt meer trainers enzo op bokt wil laten meedoen. probeer het via mond tot mond. nodig iemand uit eens te komen. Vertel iets positiefs erover. En als ze niet willen of kunnen, je kan ze niet dwingen.Gratis advies is niet iets wat je snel kan verwachten denk ik. En je ziet zelf wel hoe soms mensen kunnen reageren, terwijl ze je niet of nauwelijks kennen, dus is het verstandig?Mijn insziens zouden juist anderen iets meer op de achtergrond mogen blijven met commentaar of iets subtieler, maar ja... iedereen is anders, dat is het leven, leg het dan naast je neer en geniet voor jezelf, want dat is het belangrijkste. en je weet toch beter?

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 22:34

Sugarmiss schreef:
5. Gekrenkte 'groeploze' zielen
Deze groep is moeilijk onder te verdelen, maar herkenbaar aan:
a. ruime jassen
b. veel petten
c. er graag bij willen horen (maar weet niet waarbij)
d. leergierig
e. gul
f. tikje naïef c.q. goedgelovig
g. de sport een warm hart toedraagt

Nou, jij weet wel de sponsors te werven,he!

Je kan wel beter de titel "Gekrenkte 'groeploze' zielen "er achter zetten.
eerst zijn ze punt a t/m g en eindigen als "Gekrenkte 'groeploze' zielen ",.....agut.
Nu weet ik eindelijk in welk hokje we thuis horen!
(in het kader van :"een stukje zelfspot is ook gezond".

Ik ben benieuwd wat Peter hiervan vind,zullen we zondag/maandag wel weten!

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:55

Als er hier op bokt bij mensen uit eerste hand bekend is, dat er mensen zijn die anabolen gebruiken, bloed aftappen, staarten verlammen etc., dan ben ik van mening dat je de Bokt regels hoort te verbreken en deze mensen mat naam en toenaam op het internet moet gooien.
Let wel :eerste hand is dus niet van horen zeggen.

Moet je natuurlijk wel zo netjes zijn om je eigen naam en woonplaats en e-mail adres er bij te zetten.

Dus niet van die posts BV:
Hallo ik ben BertjeB bij ons op stal worden anabolen gebruikt.
Aangezien niemand weet wie BertjeB is kan deze ook liegen.

Als mensen mij die namen per PB willen sturen graag:
WANT IK WIL NIKS MET DIT SOORT MENSEN VAN DOEN HEBBEN

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 11:32

@Halloway: je denkt toch niet dat een ruiter een spuit met anabolen of whatever in een paard stopt terwijl er iemand met zijn neus op staat
Zoiets blijkt sowieso maar zelden op wedstrijden en anders pas veel later als het paard iets is gaan mankeren. En dan is het terugrekenen en 'gokken' wanneer het gebeurd moet zijn.

Verder zijn er natuurlijk altijd middeltjes waar (nog) niet op getest wordt c.q. die niet terug te vinden zijn. Het lijkt ook een 'sport' te zijn om de testers vóór te blijven

Maar 'waar rook is is vuur' en als die naam regelmatig boven komt drijven uit verschillende hoeken (o.a. van eigenaren van het bewuste paard), mag je toch aannemen dat erop zijn minst een kern van waarheid in zit.

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 11:56

Waar rook is, is vuur. Deze mening kan ik tot op zekere hoogte met je delen.

Maar gebeurd het niet ook vaak genoeg dat er via kantinepraat vaak ver opgeklopte verhalen de wereld in worden geholpen, meestal door mensen die hun trainer adoreren.
Mensen die iedere kans aangrijpen om alle trainers en hun stal (behalve die van hun eigen trainer) in een kwaad daglicht te stellen.

Bij deze dus groep 5:
STALHOOLIGANS een gevaar voor de westernsport??

Ik wil hier niet mee zeggen dat het wel meevalt, wat betreft de misstanden en onaanvaardbare handelingen binnen de westernsport.
Toch moet ik van mijn kant uit melden dat ik nog geen trainer heb ontmoet die zich aan dit soort praktijken schuldig maakt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 12:02

Halloway schreef:
Bij deze dus groep 5:
STALHOOLIGANS een gevaar voor de westernsport??
Die hadden we al

Citaat:
Toch moet ik van mijn kant uit melden dat ik nog geen trainer heb ontmoet die zich aan dit soort praktijken schuldig maakt.
Ik wel, hele aimabele persoon

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 15:21

Halloway schreef:
Als er hier op bokt bij mensen uit eerste hand bekend is, dat er mensen zijn die anabolen gebruiken, bloed aftappen, staarten verlammen etc., dan ben ik van mening dat je de Bokt regels hoort te verbreken en deze mensen mat naam en toenaam op het internet moet gooien.

Er zijn mensen die toegeven dat ze stoppen met de topsport omdat ze op Europees niveau ongelofelijk veel van dit soort praktijken gaande zijn.
Daar willen zij niet aan mee doen......

Lijkt mij een tikje naief om te denken dat dit soort praktijken alleen maar op zeer kleine schaal afspelen en niemand weet wie dit doet.....

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 09:02

Sugarmiss schreef:
@Peter: ik vind niet dat je de recrea-ruiters en de non-pro's op één hoop mag gooien. Ik vind dat je de wedstrijdgerichte-amateurs hierdoor veel te kort doet.

Ik vind dat je deze juist niet op één hoop kan gooien. Een door groeiende recrea-ruiter, vind je vaak in de non pro’s klasse terug als deze wedstrijd gericht gaan rijden. Dus dan zijn het ineens wedstrijd gerichte amateurs. Ik geef alleen maar weer aan van deze groep, wanneer deze zich beter laten zien dan de gemiddelde, dat deze dan volgens de opinie behoren te straten bij de open klasse. Ik zal de laatste zijn die de echten wedstrijd gerichte amateur, te kort wil doen.

Sugarmiss schreef:
En verder lijkt het er toch weer verdacht veel op dat groep nr 3 meer uit petten dan uit personenen bestaat

Wat je hier schrijft, snijd weer hout in mijn beleving.
Personen, meerdere petten, ruimer jasje, kom je vaker tegen bij de ene vereniging dan bij de andere. Vrank en vrij laten deze hun paarden showen, door een trainer of prof van hen eigen keuze, en het zal hen voor de rest een biet wezen, wat ik nou deels met dit topic bedoel.
Personen, meerdere petten, ruimer jasje, die hun nazaat op amateur niveau laten rijden, dus zoals jij die verwoordt, wedstrijdgerichte-amateurs, tja daar vind ik van, dat wat jij in je eerste alinea aan haalt.

Sugarmiss schreef:
2. Amateurs
a. Serieuze wedstrijdgerichte ruiters die vooral samen met het paard zoveel mogelijk probeert te bereiken.

Ohhhh ik hou van je, wat schrijf je dit weer mooi op. Maar wat nou als blijkt dat het paard van deze amateur, niet meer kan geven omdat deze ruiter in kwestie meer wil vragen?
Dan komen wij weer op het doel en de middelen, wat weer niet voor iedereen weggelegd is.

Ik zal wel weer een hoop ellende op mijn hals halen, wat ik nu ga proberen te verwoorden.
De laatste shows, wedstrijden, waaronder het afgelopen weekeinde. Daarin zijn wij tot besef gekomen dat als onze nazaat meer bereiken wil, dat wij dan wederom op zoek moeten gaan naar een ander middel. Waar het bij Shari stopte, stopt het nu met Lady.
Nu kunnen wij een aantal dingen doen.
-1 Nog harder trainen met deze mooie elegante merrie, want er moet meer inzitten, en vele trainers zullen mijn ook aan geven dat het kan, en ook zo is.
-2 Door gaan op het behaalde niveau, want er zit niet meer in.
-3 Of Lady respecteren op het behaalde, en naar een ander middel uitkijken omdat wij ons doel nog niet hebben behaald.

Dit weekeinde heb ik besloten, en heb daarvoor ook al bij meerdere een visje uit gegooid, om mijn te helpen zoeken naar een ander middel voor mijn dochter, omdat die meer wil dan het paard aan kan. Van deze merrie vind ik, dat zij genoeg het vuur uit de ijzers heeft gelopen voor mijn dochter, en ben ook trots op hen beide. Afgelopen jaar beide bij de NRHA/DRHA begonnen, zo rond Augustus 2004, (van het gewone brons kan ik al een behoorlijke klok met klepel laten gieten) tot dit weekeinde, waar zij in haar klasse 3e werd.
Dit nog met het nodige geluk ook, want de op de 4e plaats geëindigde ruiters, hadden om het zomaar te zeggen, gewoon weg wat minder geluk dit weekeinde.

Om even op je quote terug te komen. Ik zie teveel serieuze wedstrijd gerichte ruiters samen met hun paard naar een doel streven, dat ten koste gaat van het middel. Jaar in jaar uit heiligt hen middel een doel wat er gewoon weg niet in zit. Ik vraag mijn wel eens af wat nou een slechtere insteek voor het dier is. Dus met de door mijn eerder aangehaalde punten, maakt het dat deze topic er niet makkelijker op wordt, en voel ik mijn wederom tussen de eerder twee genoemde groepen in staan.

Gekrenkte groeploze zielen, tja, het is maar net hoe je dit leest, wie het leest, en wat je er je zelf van aan trekt.

Groeten Peter.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 09:51

Goed besluit Peter, om het belang van het paard boven het doel te stellen.
Waarschijnlijk loopt een verder uitdiepen van de mogelijkheden van deze merrie uit op een frustratie voor beide partijen. Dat is dan voor de merrie en Ilona niet echt eerlijk en zeker niet leuk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:31

Peter: ik heb er helemaal geen probleem mee als het paard aan zijn plafond zit en de ruiter verder wil, dat er dan een ander paard komt.
Dat nog veel liever als dat men koste wat kost probeert met dit paard verder te komen.

Afhankelijk van de persoonlijke situatie kun je er dan voor kiezen om het eerste paard te houden of om te verkopen.
De eerste optie is voor velen niet weggelegd en een 'mindere' ruiter kan hier tenslotte nog veel plezier aan beleven.

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 12:53

@ Peter:
AMEN.
Wat heb je dit mooi weten te verwoorden zeg!!
Dit is een van de eerste lange epistels die ik van je lees, die ik na een keer lezen snap.
Loepzuiver zou ik zo zeggen.
Het kopen van een manege heeft voor jou al een groot voordeel, alle paarden waar Ilona uitgroeit kunnen nu ingezet worden om aankomend talent op te leiden en hoeven hierdoor de Fam. Vet niet te verlaten.
Twee vliegen in een klap toch?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 18:48

Sugarmiss schreef:
Peter: ik heb er helemaal geen probleem mee als het paard aan zijn plafond zit en de ruiter verder wil, dat er dan een ander paard komt.
Dat nog veel liever als dat men koste wat kost probeert met dit paard verder te komen.

Afhankelijk van de persoonlijke situatie kun je er dan voor kiezen om het eerste paard te houden of om te verkopen.
De eerste optie is voor velen niet weggelegd en een 'mindere' ruiter kan hier tenslotte nog veel plezier aan beleven.

Hè gelukkig, ik kreeg een beetje het idee, in dit topic, dat je dan een kruisje achter je naam kreeg. Of ik had gewoon beter moeten lezen, dat kan ook natuurlijk.
Zoals Halloway aan geeft, zal het straks gaan. Ik wil niet zeggen dat Lady dan als lespaard verder door het leven gaat, het tegen deel is waar, maar gevorderde ruiters kunnen inderdaad straks op Lady een les nemen, onder begeleiding.
Geen haar op mijn hoofd(ik weet het) die er aan denkt om dit paard daarvoor weg te doen.

Vandaag ook nog een beetje het topic doorgelezen, en ik denk zelf dat het doping gebeuren in het Nederlandse door maar een hele kleine groep gebruikt wordt. Natuurlijk is elk paard wat daar aan bloot staat te veel, maar ik denk niet dat dit de groter wordende kloof veroorzaakt in de eerder in dit topic twee genoemde groepen.

Wat wel een kloof veroorzaakt is:
Het weekeinde heb ik ook nog een bezoek gebracht aan een stal in Noord Limburg.
Even had ik het gevoel, waarvan ik de gemiddelde bokker ook wel eens van verdenk.
Tjonge jonge zeg, over baas boven baas gesproken. Het is echt walgelijk hoe sommige onder ons (ik noem geen namen) hun paarden kunnen houden. En weet je wat nou het ergste is, als je een bezoek daar brengt, dat er dan gevraagd wordt of je de paarden even wil bekijken.
Natuurlijk zei ik ja, paartjes kijken is toch altijd leuk? Toch?
Noueuhhh, trek je wandel schoen maar aan, want zij zijn daar te krenterig om een golf karretje wat op elektra loopt aan te schaffen om je rond te lijden (ja met lange ij) Ik hoorde in de wandelgangen dat onze Jos, hier van bokt, daar ook een bezoek gaat brengen. Nou euh Jos, neem je veld fles maar mee, en trap er niet in als zij vragen of het paard wat je mee neemt soms ook even het land op moet.
Doe je het wel, sta dan om drie in de ochtend op om deze te vangen, anders ben je nooit op tijd op de wedstrijd. Het is maar even een tip Jos, je kan je nog bedenken!!!!!!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 19:33

Hadden ze geen leuke rollator anders Peter?
Maar ik begrijp dat je levend uit de middle of nowhere tevoorschijn bent gekomen?

Ik denk dat de meesten jouw bovenstaande post wel snappen Peter. En zich ook zeker iets kunnen voorstellen bij jouw argumenten. Is je jasje iets minder ruim, dan zul je je eisen bij moeten stellen of (als je dat gevoelsmatig kunt) je huidige paard verkopen en met geld toe een 'beter' paard kopen. Daar is ook niets mis mee. Naar wordt het pas als je je paard over de top van het kunnen jaagt vanwege de 'sport'. Dan kom je weer terecht in de "heiligt het doel alle middelen-discussie", die Chris aanhaalde.

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 19:56

@Peter:

Dus je vond het toch wel leuk, ik dacht al wat kijkt die nou moeilijk, zeker bang voor natte voeten.
Maar je kunt niet ontkennen dat de paardjes er lekker bij staan, ze wonen beter dan wij.

@Anja:
Dit klopt als een zwerende vinger.
Als je de verhalen van de meeste topruiters leest, zul je bij meerdere herkenning vinden in het feit dat ze er verschrikkelijk veel moeite mee hadden toen ze hun eerste paard (waar het allemaal mee begon) moesten verruilen voor een beter paard.
Ik kan me voorstellen dat dit aanvoelt als verraad, toch kom je er niet om heen als je ambities hebt binnen de sport, de ervaring leert dat het iedere keer iets makkelijker gaat.
Gelukkig voor jouw heb je de ambitie niet om bij de top van europa te rijden, aangezien bij jouw alles sterft wat er ooit komt, zou je staatsloterij moeten winnen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 20:20

haha precies!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 21:49

PeterV schreef:
[Ik hoorde in de wandelgangen dat onze Jos, hier van bokt, daar ook een bezoek gaat brengen. Nou euh Jos, neem je veld fles maar mee, en trap er niet in als zij vragen of het paard wat je mee neemt soms ook even het land op moet.
Doe je het wel, sta dan om drie in de ochtend op om deze te vangen, anders ben je nooit op tijd op de wedstrijd. Het is maar even een tip Jos, je kan je nog bedenken!!!!!!
[/quote]

ik ga er eigenlijk heen om de heerlijke Limburgse vlaai die er voor me klaar zou staan
dus ja..... dat stukje lopen neem ik daarna maar op de koop toe.
maar als ik jouw belevenissen zo hoor, denk ik dat het verstandiger is om Roel zijn quad maar achter op de pick-up te zetten

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 05:27

@Jos: als je je veldfles vult met "Mummelmann" mag je bij Halloway op de schouders...
("Mummelmann" is via de Together Ranch verkrijgbaar)

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:03

Stuur maar een kratje op.
Ik denk, dat als ik zo een rondje om Halloway loop , dat een veldfles een beetje te weining is

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:25

Nou, een kratje... ik denk dat zelfs Halloway dan de terugweg uit z'n eigen land niet meer kan vinden

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:27

Wat is dat voor spul?

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:48

Frayba schreef:
Nou, een kratje... ik denk dat zelfs Halloway dan de terugweg uit z'n eigen land niet meer kan vinden

hoe was het ook al weer
sterk spul , die ..........................mummelmann

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:50

Dit is de ostfriesische variant van berenburg, lekker lekker, zeker in de winter. Als ie maar ijskoud is.

@Jos: Nu niet bijdehand worden, he.
Anders verander ik mijn naam in hallohey

@ Cris: Deze randstatters zijn gewoon niet gewend aan ruimte.
Als iets groter is dan een ha denken ze meteen dat ze in het wilde westen zijn.
Ik moet Peter denk ik toch maar eens meenemen bij een van mijn bezoekjes aan de States, is die in een keer genezen.