[WN] Waarschuwing: geen af/maar op (r)-lichters.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:32

Sorry Sonita,
Het verhaal hierboven is zeer onduidelijk te lezen (voor mijn)
Kan je misschien een pb met de vertaling sturen???
Niet te vergeten ik ben BLONT (hihihih)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:39

Sonita: Ik kan niet echt een inhoud in je bericht vinden die van toepassing is in dit topic... Miss dat ik het ook verkeerd lees (indd niet echt duidelijk verwoordt) maar ik kan geen toegevoegde waarde vinden in jouw bericht.

sonita schreef:
als je met je paard(en) de sport in wil kost dat veel (niet alleen geld),als ik op het n.k. de cutting zit te bekijken zie ik ook elke keer de dezelfde mensen boven in de uitslagen staan, en hoor ik van een ECHTE KENNER dat de rest steeds de zelfde fouten maakt, kan mij (heb zelf in een andere
sport tak redelijk gepresteerd) toch niet echt het gevoel geven dat mijn pro mij als non-pro waar voor mijn geld geeft, als men in een sport altijd op een laag nivo blijft hangen zou ik toch een andere aanpak zoeken.
zijn er dan nog meer quartermonai leegtrekkers,zit ik mij nu te bedenken.
helaas zie en lees ik hier op bokt van alles over hoe goed het met mensen en hun paard gaat, maar als ik sommige foto's zie en vragen lees, denk ik of ze niet zich zelf beter kunnen inlichten en laten voorlichten.
ze vragen hier op bokt naar antwoorden die ze zelf net zo snel ergens anders zelf kunnen (uit)vinden, helup ik dit en help ik dat.....hallo als je me betaald dan help ik je wel denken die andere dan, ponymonai ,quartermomai lekker leeg trekken.

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 19:48

sonita schreef:
waar ik erg nieuwsgierig naar ben is, waarom iemand zijn paard acht maanden naar een trainer brengt.
de reden die ik mij kan bedenken zijn,
a; het paard (meestal een hengst) een seizoen in de open laten starten,
waarbij men contact heeft over, waneer, waar, en hoe het paard te showen.
b;om het paard zelf in de non-pro te showen en bij de trainer te laten tunen, waarbij het dus wenselijk is om er regelmatig zelf op uit te komen.

in beide voorbeelden is het voor de trainer belangrijk om regelmatig de progressie te bespreken, in geval dat dit niet zo zou zijn, haalt namelijk iedere eigenaar zijn paard m.i. heel snel weg,
of ga je als trainer af en over de tong zo als hier nu gebeurd.

als men zijn paard wil laten showen in de open, zou men het best opteren
voor de best scorende trainer die hij kan vinden, zo ver liggen de prijzen niet uit elkaar.
ik hoop dat er veel mensen goed hebben opgelet op dit topic, en hopelijk hun quartermonai niet leeg laten trekken.

De twee redenen die je noemt, kloppen beide. Ik zal even in het kort toe lichten. Ik had via bewuste trainer mijn hengst gekocht, aangezien deze in de hogere prijsklasse viel had ik een afspraak dat de trainer deze voor mij uit zou brengen in de futurity, zou het nl doodzonde vinden als zo'n paard niet zijn evt. kwaliteiten kon laten zien. Als dat eenmaal zou zijn gebeurd zou ik hem zelf weer gaan starten. Ik had hem zelf zadel mak gemaakt en in principe zat de basis er correct op voor die trainer om zo verder te gaan... Dat was dus heel duidelijk afgesproken voor de aankoop, sterker nog, was de trainer daar niet geinteresseerd in geweest in mijn voorwaarden, dan had ik het paard ook niet gekocht! Het vervolg moge duidelijk zijn.
Communiceren komt van meer dan 1 kant, en daar liep het dus ook op fout. Als je overigens dagelijks antwoorden wilt, en je krijgt prachtige verhalen, of trieste mededelingen dat hij weer eens wat mankeerde, tja dan denk ik toch dat er weinig mensen zijn die direct er van uitgaan dat alles een grote farse is toch?
Nu ik een perfecte top trainer heb, ja, nu weet ik idd hoe zo iets werkt. Maar als je daar voor het eerst mee te maken krijgt, dan geloof je gewoon dat iemand die zich voor trainer uit geeft, het wel beter zal weten dan jezelf. De theorien achter elke leugen, die waren ook nog eens zo onderbouwd dat het nog logisch klonk ook nog.. Tja dan kun je nog zoveel gaan staan praten over je paard, als er niemand terug praat die de waarheid spreekt, dan houd het toch op... Boos!

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 19:53

overigens denk ik dat het ook wel een aardig idee is als je een trainer op meer beoordeeld dan alleen zijn prijzen kast! ik heb geen race wagen gekocht maar een dier!!!

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 20:19

Moet toch nog even wat meer kwijt... Sonita, waarom zit je op bokt dan als je vind dat een hoop van ons maar wat doms opschrijven? Misschien zou het zo maar eens kunnen dat meerdere invals hoeken op een misschien voor jou onbeduidend probleem wat jij ergens anders al hebt uitgezocht of zo (?) erg prettig zijn... Kortzichtig word je daar in iedergeval niet van lijkt me... Je stelt het ook een beetje vreemd, je vraagt je af waarom men hier antwoorden probeert te vinden en dat net zo makkelijk ergens anders kan doen... Ehhh misschien is hier dan wel ergens anders al...tja zou zo maar kunnen.

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:36

Ik ben het helemaal met Smarty eens
Ik ben vrij nieuw in de western sport en heb al aardig wat geleerd door alleen maar te lezen Natuurlijk moet je een hoop filteren maar als je een beetje tussen de regels door kan lezen en de fanatieke kantjes er af kan halen valt er hier genoeg te leren.
Maar dit is mijn persoonlijke mening

Om nog even terug te komen op de topic
Ik ben blij dat die gestart is, ik heb geen flauw idee over wie het gaat maar ik heb er wel van geleerd dat mocht ik ooit in de positie komen om een Quarter in training te zetten. Dat ik eerst goed moet rondkijken en me goed moet laten informeren door veel verschillende mensen

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:46

vigel1 schreef:
Ik ben het helemaal met Smarty eens
Ik ben vrij nieuw in de western sport en heb al aardig wat geleerd door alleen maar te lezen Natuurlijk moet je een hoop filteren maar als je een beetje tussen de regels door kan lezen en de fanatieke kantjes er af kan halen valt er hier genoeg te leren.
Maar dit is mijn persoonlijke mening

Om nog even terug te komen op de topic
Ik ben blij dat die gestart is, ik heb geen flauw idee over wie het gaat maar ik heb er wel van geleerd dat mocht ik ooit in de positie komen om een Quarter in training te zetten. Dat ik eerst goed moet rondkijken en me goed moet laten informeren door veel verschillende mensen

Dat is verstandige praat!!!!
Ik hoop voor jou dat jij je neus niet zo hoeft te stoten als andere.
Maar ik weet bijna zeker dat het helaas wel een keer gaat gebeuren.
Niet zo zeer op het trainer gebied misschien.
Dus houd je ogen en oren goed open dan kun je je eigen een bloedneus besparen. Knipoog
Veel suc6 en veel plezier met het western rijden! Haha!

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:51

En dat ook van mij:
Veel suc6 en plezier met het westernrijden OK dan!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:07

sonita schreef:
daar om is het bespreken van de vooruitgang zo belangrijk, ikdenk dat ik persoonlijk na drie weken geen behoorlijk overleg, mijn paard zou weghalen, zodat ik nog kans zou hebben naar een ander te gaan.

Zo denk ik er ook over, ik heb mijn paard (geen western overigens) 2 maanden in training gehad bij een stal hier vlakbij; ben daar erg over te spreken. Je zag 'm vooruit gaan, ik mocht er altijd binnen lopen, mocht ook zelf rijden etc etc.

Een maand lang geen vooruitgang te zien, om welke reden dan ook, is voor mij voldoende reden om een paard weg te halen. Blijkbaar denkt niet iedereen daar zo over.

jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 08:12

Wat leren we toch weer een hoop met zn alle..Ben er wel blij om dan begint t toch zn vruchten af te werpen.. Smarty je bent een lekker ding (van binnen dan) hi ih hi.. Als je goed kijkt heb je veel bezoekers op dit topic en dat is maar goed ook.. Berijken we lekker veel mensen mee..En je weet t mond op mond reclame is wel de BESTE.. Dus bij deze geweldig

DUS COWBOYS EN GIRLS laat je niet bedotten dat is van de zotte..

linda ik weet nog wel van twee verhalen wil je ze wel ff toemailen als je dat wilt.. maar moet ook zeggen dat hij er nu veel beter uitziet als toen hij vertrok op de manege.. maar hij had daarna toch een operatie ondergaan of vergis ik me nu heel sterk... kon me namelijk op 1 van de laatste wedstrijden herinneren dat je me dat vertelde..

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:09

Ik wil graag de verhalen horen via PB Knipoog
En inderdaad heeft Fres een operatie ondergaan.
Maar deze foto was van net na de training van ES

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 08:27

jumping schreef:
Wat leren we toch weer een hoop met zn alle..Ben er wel blij om dan begint t toch zn vruchten af te werpen.. Smarty je bent een lekker ding (van binnen dan) hi ih hi.. Als je goed kijkt heb je veel bezoekers op dit topic en dat is maar goed ook.. Berijken we lekker veel mensen mee..En je weet t mond op mond reclame is wel de BESTE.. Dus bij deze geweldig

DUS COWBOYS EN GIRLS laat je niet bedotten dat is van de zotte..

linda ik weet nog wel van twee verhalen wil je ze wel ff toemailen als je dat wilt.. maar moet ook zeggen dat hij er nu veel beter uitziet als toen hij vertrok op de manege.. maar hij had daarna toch een operatie ondergaan of vergis ik me nu heel sterk... kon me namelijk op 1 van de laatste wedstrijden herinneren dat je me dat vertelde..

goeiemorgen jumping
ik moet even iets kwijt, niet alleen aan jou maar ook aan degene die dit lezen.
Ik denk dat je een beetje een andere invalshoek op mijn verhaal hebt en geeft, waar ik me toch absuluut niet achter wil scharen! Je doet het overkomen alsof ik het "leuk" of als "wraak" zie. Nou dat is eerlijk gezegd, totaal het tegenovergestelde van wat ik hoop te bereiken! Hoe kan ik zoiets nou leuk vinden, het is eerlijk gezegd een in en in trieste zaak! Ik heb je verder ook niet zien antwoorden met duidelijke ervaringen, dat was het geen wat ik vroeg nl. Helaas heb ik zelfs al weer gehoord dat het nog altijd door aan het gaan is! Zou je aub on topic willen blijven? Je wekt de suggestie alsof je je inzet voor een goede zaak, maar ik heb nog niets gelezen van toegevoegde waarde. (Over wat je eerder schreef dat je me in de gaten houd, iemand die de waarheid spreekt, hoeft niet in de gaten gehouden te worden, richt je liever op feiten dan op wat ge*** in de ruimte. Als je me zo goed kent dan weet je wat ik bedoel!!! Knipoog
Met feiten hoop ik mensen te behoeden van wat mij overkomen is, niet met "vin-ikstom of vin-ik-nie-stom" meningen, heb ik al eerder gezegd.
Zo dat moest ik toch even kwijt! Haha!

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:05

Goed gesproken Smarty Haha!

jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:33

weet niet goed wat je bedoelt dacht dat je mensen wilde behoeden om ook zon fout te maken.. IK sprak vd week iemand en die had in eerste instantie naar es willen gaan maar die gaan nu naar een ander dus ik denk dat ik wel degelijk je verhaal snap. Schaar me niet bij degenen waar ik niet bij hoor...

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 10:32

jumping schreef:
weet niet goed wat je bedoelt dacht dat je mensen wilde behoeden om ook zon fout te maken.. IK sprak vd week iemand en die had in eerste instantie naar es willen gaan maar die gaan nu naar een ander dus ik denk dat ik wel degelijk je verhaal snap. Schaar me niet bij degenen waar ik niet bij hoor...

Je hebt het met eigen ogen gezien blijkbaar, en dat waardeer ik juist, dan geef je ook door wat je zelf gezien hebt. Idd dat was ook wat ik wil bereiken.
Ik vind het juist erg belangrijk dat de mensen die het zelf gezien hebben, door kunnen geven wat hun mening is, zodat iedereen zijn eigen keuze kan maken,met mijn verhaal in het achterhoofd.
Helaas zijn er weer vb bijgekomen waarvan ik gewoon misselijk word... Boos!
Let wel ik kan deze recente voorvallen staven! Verdrietig
Ik vind het alleen niet op zijn plaats hier over uit te weiden, aangezien ik vind dat dat niet mijn taak is om recente vb aan te halen omdat ik vind dat mijn verhaal al genoeg moet zeggen...
Dus jumping je hoeft je niet aangevallen te voelen! Alleen komt het blijkbaar wat L**ig over hoe je het neerzet vind ik. (als ik al niet weet wat je nou wil zeggen...)
Het on-topic blijven vind ik erg belangrijk zodat het duidelijk blijft wat ik met mijn afschuwelijke verhaal wil zeggen cq bereiken...

itilski

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 05:23

Dat deze heer jumping(LEES ES ) mensen doorstuurd naar een andere stal is goed te begrijpen ...wie gaat er nu van oude pekela zijn paard stallen in het het brabantse hoog casteren???
dit heerschap ,laat ik het zo noemen kan beter inderdaad beter iets van toegevoegde waarde sturen ,bv hoe hij mensen op een vrij agressieve manier benaderd om te weten te komen wie er allemaal op dit forum zitten ,deze persoon weet dat hij fout zit en zijn wederhelft ook.
mijn persoonlijke ervaring is dat ik er bijna ingestonken was om een paard via hun te kopen maar er op het laatste van af heb gezien omdat mij niet verteld was dat het desbetreffende paard ,een merrie en drachtig,niet mee gefokt mocht worden wegens een genetische afwijking ,dus daar ben ik zelf achter moeten komen via de AQHA,dus saved by the bell en euro's... .heb onlangs vernomen dat de merrie toch verkocht is aan mensen die helaas te goedgelovig zijn geweest.
Deze uitwassen en dubieuze training/bemiddeling/verkoopmethodes doen de trainerswereld geen goed en bezorgen de paardensport in het geheel een kwalijke naam.
Zeker omdat de desbetreffende ES buiten dat zij zich als trainer manifesteerd ook nog dubieuze bemiddelingspraktijken er op na houd na het uitvoerig lezen van dit forum!!!!
beste advies in deze ;laat een advertentie plaatsen in diverse quarterhorse bladen en kaart het ook door aan de WRAN en laat ook daar desnoods een advertentie/waarschuwing uitgaan naar potentiele kopers.
hopend dat de trainingswereld de rotte appels eruit gooit door doeltreffende maatregelen te treffen kan ik melden dat mijn geval reeds is doorgespeeld.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 09:59

Syl snapt 't niet meer Blond Zijn jumping en ES nou 1 persoon?

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 18:24

ja, dat vraag ik mijn nou ook af?!? Scheve mond
En ja ik ben ook blonT, dus uitleg graag. Haha!

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:27

lijkt er op dat jumping en ES het centrale "Happy couple" zijn?

jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:59

Nou Kornelius en de rest ik zou niet willen.
Echt niet NO WAY.
hOOP TOCH ECHT NIEY DAT IK OP HAAR LIJK..

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 23:01

Jumping,
Dit had voorkomen kunnen worden als je je eigen voorgesteld had. Haha!
Ik weet dat je niet kenbaar wil maken wie je bent.
Maar ik heb zo mijn bedenkingen bij jou berichtjes.
Ik vind dat je de meeste heel dubbelzinnig hebt gemaakt maar dat kan aan mijn liggen.
Als dat zo is bij deze ook mee mijn excuus Bloos

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 08:06

Tja ik heb de laatste paginas wat moeite deze discussie te volgen. sorry hoor. Scheve mond

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 10:21

Jij niet alleen. Ik ga een slotje aanvragen, we zitten nou toch alleen maar naar elkaar te wijzen en vaag te doen Lips are sealed

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 10:37

Smarty vroeg ook alleen maar om goede ervaringen met ES. Dat anderen haar topic verpesten kan zij dus ook niets aan doen. Ze probeert heel duidelijk te blijven...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 10:38

Weet ik, vind Smarty ook netjes reageren. Ik wijs ook niet naar Smarty als reden...