Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sonita schreef:als je met je paard(en) de sport in wil kost dat veel (niet alleen geld),als ik op het n.k. de cutting zit te bekijken zie ik ook elke keer de dezelfde mensen boven in de uitslagen staan, en hoor ik van een ECHTE KENNER dat de rest steeds de zelfde fouten maakt, kan mij (heb zelf in een andere
sport tak redelijk gepresteerd) toch niet echt het gevoel geven dat mijn pro mij als non-pro waar voor mijn geld geeft, als men in een sport altijd op een laag nivo blijft hangen zou ik toch een andere aanpak zoeken.
zijn er dan nog meer quartermonai leegtrekkers,zit ik mij nu te bedenken.
helaas zie en lees ik hier op bokt van alles over hoe goed het met mensen en hun paard gaat, maar als ik sommige foto's zie en vragen lees, denk ik of ze niet zich zelf beter kunnen inlichten en laten voorlichten.
ze vragen hier op bokt naar antwoorden die ze zelf net zo snel ergens anders zelf kunnen (uit)vinden, helup ik dit en help ik dat.....hallo als je me betaald dan help ik je wel denken die andere dan, ponymonai ,quartermomai lekker leeg trekken.
sonita schreef:waar ik erg nieuwsgierig naar ben is, waarom iemand zijn paard acht maanden naar een trainer brengt.
de reden die ik mij kan bedenken zijn,
a; het paard (meestal een hengst) een seizoen in de open laten starten,
waarbij men contact heeft over, waneer, waar, en hoe het paard te showen.
b;om het paard zelf in de non-pro te showen en bij de trainer te laten tunen, waarbij het dus wenselijk is om er regelmatig zelf op uit te komen.
in beide voorbeelden is het voor de trainer belangrijk om regelmatig de progressie te bespreken, in geval dat dit niet zo zou zijn, haalt namelijk iedere eigenaar zijn paard m.i. heel snel weg,
of ga je als trainer af en over de tong zo als hier nu gebeurd.
als men zijn paard wil laten showen in de open, zou men het best opteren
voor de best scorende trainer die hij kan vinden, zo ver liggen de prijzen niet uit elkaar.
ik hoop dat er veel mensen goed hebben opgelet op dit topic, en hopelijk hun quartermonai niet leeg laten trekken.
vigel1 schreef:Ik ben het helemaal met Smarty eens
Ik ben vrij nieuw in de western sport en heb al aardig wat geleerd door alleen maar te lezen Natuurlijk moet je een hoop filteren maar als je een beetje tussen de regels door kan lezen en de fanatieke kantjes er af kan halen valt er hier genoeg te leren.
Maar dit is mijn persoonlijke mening
Om nog even terug te komen op de topic
Ik ben blij dat die gestart is, ik heb geen flauw idee over wie het gaat maar ik heb er wel van geleerd dat mocht ik ooit in de positie komen om een Quarter in training te zetten. Dat ik eerst goed moet rondkijken en me goed moet laten informeren door veel verschillende mensen
sonita schreef:daar om is het bespreken van de vooruitgang zo belangrijk, ikdenk dat ik persoonlijk na drie weken geen behoorlijk overleg, mijn paard zou weghalen, zodat ik nog kans zou hebben naar een ander te gaan.
jumping schreef:Wat leren we toch weer een hoop met zn alle..Ben er wel blij om dan begint t toch zn vruchten af te werpen.. Smarty je bent een lekker ding (van binnen dan) hi ih hi.. Als je goed kijkt heb je veel bezoekers op dit topic en dat is maar goed ook.. Berijken we lekker veel mensen mee..En je weet t mond op mond reclame is wel de BESTE.. Dus bij deze geweldig
DUS COWBOYS EN GIRLS laat je niet bedotten dat is van de zotte..
linda ik weet nog wel van twee verhalen wil je ze wel ff toemailen als je dat wilt.. maar moet ook zeggen dat hij er nu veel beter uitziet als toen hij vertrok op de manege.. maar hij had daarna toch een operatie ondergaan of vergis ik me nu heel sterk... kon me namelijk op 1 van de laatste wedstrijden herinneren dat je me dat vertelde..
jumping schreef:weet niet goed wat je bedoelt dacht dat je mensen wilde behoeden om ook zon fout te maken.. IK sprak vd week iemand en die had in eerste instantie naar es willen gaan maar die gaan nu naar een ander dus ik denk dat ik wel degelijk je verhaal snap. Schaar me niet bij degenen waar ik niet bij hoor...