romeeweij3 schreef:Ik snap wat je zegt maar bij hem merk je extreem verschil met een bit. Met een dubbel gebroken watertrens doet hij echt zijn kop in de lucht zodra ik mijn teugels pak. Zonder druk of iets te vragen. Bij een stangetje komt hij als iets meer… maar het is al minder dus ik denk dat daar veel winst te behalen is.
Ik denk alleen dat weer een ander bit tijdelijk iets gaat brengen. Niet dat wat je graag wilt zien.
Je hebt je paard nog niet zo lang, jullie zitten duidelijk nog in de fase elkaar leren kennen en samen gaan werken.
Werk aan dat wat voor jou mogelijk is met je beperkingen van de jeugdreuma. Ga daar mee aan de gang en zie wat dat kan/gaat brengen.
Ik weet iemand die ook in Kootwijkerbroek zit en zeer fijn les geeft, ze kijkt naar je paard maar ook naar wat jij kan. Als je belangstelling hebt kan ik voor je horen of ze nog plek heeft.
mijn merrie vindt een rustig bit ook fijn en is hier heel happy mee. Moet uiteraard wel weer net bij het paard passen qua vorm.
), en ik heb een hele echte mérrie waar ik ontzettend gek mee ben. Niet ieder paard, al is ie nog zo zoet, past nu eenmaal bij ieder mens, niks mis mee.