Paard verkopen of het nog aankijken..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 15:26

romeeweij3 schreef:
Ik snap wat je zegt maar bij hem merk je extreem verschil met een bit. Met een dubbel gebroken watertrens doet hij echt zijn kop in de lucht zodra ik mijn teugels pak. Zonder druk of iets te vragen. Bij een stangetje komt hij als iets meer… maar het is al minder dus ik denk dat daar veel winst te behalen is.

Ik denk alleen dat weer een ander bit tijdelijk iets gaat brengen. Niet dat wat je graag wilt zien.
Je hebt je paard nog niet zo lang, jullie zitten duidelijk nog in de fase elkaar leren kennen en samen gaan werken.
Werk aan dat wat voor jou mogelijk is met je beperkingen van de jeugdreuma. Ga daar mee aan de gang en zie wat dat kan/gaat brengen.
Ik weet iemand die ook in Kootwijkerbroek zit en zeer fijn les geeft, ze kijkt naar je paard maar ook naar wat jij kan. Als je belangstelling hebt kan ik voor je horen of ze nog plek heeft.

Narcissa

Re: Paard verkopen of het nog aankijken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 16:18

Met de klachten die je hebt, zou ik me nog eens zo hard in de handen knijpen met dit paard. Het ziet er echt uit als een lief, vergevingsgezind dier.

Hoe rijd je hem nageeflijk?

Ik snap heel goed dat het lastig is met fysieke problemen, ik ben zelf ook allesbehalve gezond met een medisch dossier om U tegen te zeggen. Maar net dan is investeren in zitles cruciaal: als je je houdingsspieren sterk maakt, moeten je skelet en gewrichten minder hard werken en dat gaat verlichting geven aan je klachten. Je paard kan nu niet 100% goed lopen omdat je hem met je zit en hand blokkeert. Centered riding kan je daarmee helpen.

romeeweij3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-25 16:47

Ik heb besloten om heb de aankomende 6 maanden in iedergeval niet te verkopen. Het is een heel goed bod dat ik heb gekregen maar het voelt niet goed.

Ik heb hem in een lastige periode voor mij kocht en hij was en is echt mijn steun en iemand waar ik mij aan vast kan houden als het moeilijk wordt.

Ik heb Anne Veenstra geappt en die komt aankomende week! Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Ik heb nu wel echt het inzicht gekregen dat ik hem in de weg zit. Ik ga daaraan werken! Ik ga ook mijn beugels een paar gaatjes langer doen want veel mensen zeiden dat de lengte waarop ik mijn beugels nu heb niet mooi is.

Ik ga eraan werken.

Als ik hem toch wil verkopen, ben ik er van overtuigd dat als ik hem te koop zet er veel vraag naar is. Dus dat zou goed komen.

Ik ga sommige dingen onthouden van wat jullie hebben gezegd maar sommige gaan ook het ene oor en het andere oor uit.

Ik ga toch kijken naar een ander bit. Sommige van jullie zijn hier op tegen maar gelukkig is het mijn paard en kan ik dat lekker zelf kiezen;)

Bij deze mijn vraag: wat voor bit kan ik proberen? Gelieve niet reageren als je te zeggen hebt dat ik het bit niet moet veranderen. Want daar heb ik niks aan en jij ook niet:)

Ik zal wel even een update maken als ik l

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 16:57

Fijn dat je het nog een kans geeft.

En vergeet niet dat we allemaal pieken en dalen in het rijden hebben.

En juist betreft je reuma is iemand die op je zit let extra fijn.
Die kan mee kijken hoe het voor jou lichaam ook het beste kan.

Het bit wat je bedoelt is een ongebroken trens.
Ten onrechte word dat vaak een stang genoemd, ja zelfs door de winkels.
Maar een echte stang heeft altijd scharen.

Een ongebroken trens is zeker een fijn bit en niet scherp.
En ja elk paard heeft zijn eigen voorkeur.

Ben verder niet te streng voor jezelf.
Je bent goed bezig door hier aan te denken. Verder is het ook gewoon leren en verder ontwikkelen.

Succes en vooral veel plezier daarmee.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 16:58

Enkel gebroken sweet Iron met lock systeem van Trust.

Je wilt toch iets kopen en dat is een mooi bit.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 17:01

Je zou ook kunnen overleggen met Anne over het bit. Wellicht kunnen jullie samen tot een mooie oplossing en misschien zelfs samenwerking komen. Ik duim voor je dat je een prettiger gevoel gaat krijgen met rijden. En je het plezieriger gaat ervaren met dit paard. Wees niet te hard voor je eigen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 17:02

Die trust is geen stang, maar een ongebroken bit. Dat is heel wat anders. Misschien goed om in de gaten te houden voor er misverstanden ontstaan.
Ik zou in jouw geval een fitter laten komen met verschillende merken. Aan het filmpje te zien zit je in het midden van het land, dan zijn we best wat opties om te laten komen.

Edit: zie nu ook de opmerkingen op de vorige pagina over het ongebroken bit. Topic was niet bijgeladen op mn telefoon. Excuus.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 17:12

manzano schreef:
Die trust is geen stang, maar een ongebroken bit. Dat is heel wat anders. Misschien goed om in de gaten te houden voor er misverstanden ontstaan.

Bespaar je de moeite. De TS is vastbesloten het verschil niet te willen begrijpen.

romeeweij3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-25 17:13

Koper schreef:
manzano schreef:

Bespaar je de moeite. De TS is vastbesloten het verschil niet te willen begrijpen.

Uhhh hahaha grappig dat je dat denkt. Als je busstang opzoekt dat vind je stangen die ik bedoel

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 17:15

Nee meisje. Dan vind ik ongebroken bustrenzen.

romeeweij3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-25 17:15

Koper schreef:

Waarom praat je zo denigrerend? Op de KNHS website staat het ook als stang…

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 17:17

romeeweij3 schreef:
Uhhh hahaha grappig dat je dat denkt. Als je busstang opzoekt dat vind je stangen die ik bedoel

Toch zit je daar zelf fout.
Plus 1001 winkels.

Een bit als dit soort rij jij mee.
De winkel noemt het ook een stang.
Maar dat heeft ook de winkel fout.
Dit is een ongebroken trens.

Waarom winkels dat nog zo vaak fout noemen is echt een raadsel.
Maar wat hier beschreven word is toch echt hoe het zit

https://www.kramer.nl/Paard/Bitten/bust ... fcQAvD_BwE

https://www.bittenshop.nl/Trust-Bustren ... S0QAvD_BwE
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 18-06-25 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 17:19

romeeweij3 schreef:
Koper schreef:

Waarom praat je zo denigrerend? Op de KNHS website staat het ook als stang…

Site knhs

Afbeelding

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 17:20

Je zou kunnen kijken naar de bombers ultra comfy lock up, en dan de eggbutt of d-ring. Die doet echt precies niks zeg maar :+ mijn merrie vindt een rustig bit ook fijn en is hier heel happy mee. Moet uiteraard wel weer net bij het paard passen qua vorm.

Succes met lessen, en als je over een tijdje besluit dat jullie toch geen match zijn is dat ook geen schande. Ik had ook zo'n intens zoet paard (zonder wedstrijd-talent dan, eerlijk is eerlijk :+ ), kon dr alles mee, maar ik miste gewoon een beetje....oomph. Paard is nu intens gelukkig bij een andere eigenaar (die er zonder hoofdstel mee over het strand gaat :D ), en ik heb een hele echte mérrie waar ik ontzettend gek mee ben. Niet ieder paard, al is ie nog zo zoet, past nu eenmaal bij ieder mens, niks mis mee.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 17:40

Ik denk dat de meesten hier niet tegen een ander bit zijn als jouw paard daar fijner mee gaat lopen. Ik denk dat mensen vooral bang zijn dat je denkt dat je daarmee de problemen oplost, maar het bit heeft weinig te maken met de problemen je ervaart. Natuurlijk kan je paard fijner lopen op een ander bit, maar als de ontspanning in je eigen lichaam niet voor elkaar krijgt, zul je nooit een (echt) fijne nageeflijkheid krijgen.

Wat betreft de bitten, ik kan alleen maar aanraden om een goede bitfitter uit te nodigen om verschillende dingen te proberen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 17:50

Dit is een stang, een liverpoolstang om precies te zijn. Daar rij jij niet mee. Verder hoop ik dat je verder komt met de instructie want ik heb gewone reuma en het maakt het allemaal lastiger.

Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 17:53

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 17:57

Dees schreef:
Enkel gebroken sweet Iron met lock systeem van Trust.

Je wilt toch iets kopen en dat is een mooi bit.

Daar hoor ik veel goede verhalen over

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 18:06

Bowo schreef:
Ik denk dat de meesten hier niet tegen een ander bit zijn als jouw paard daar fijner mee gaat lopen. Ik denk dat mensen vooral bang zijn dat je denkt dat je daarmee de problemen oplost, maar het bit heeft weinig te maken met de problemen je ervaart. Natuurlijk kan je paard fijner lopen op een ander bit, maar als de ontspanning in je eigen lichaam niet voor elkaar krijgt, zul je nooit een (echt) fijne nageeflijkheid krijgen.

Wat betreft de bitten, ik kan alleen maar aanraden om een goede bitfitter uit te nodigen om verschillende dingen te proberen.

Hier ben ik het mee eens. Op het filmpje zie ik een prachtig paard met een mooie ruime stap maar met een ruiter die constant zit te prikken .
Jammer dat je zo op het bit blijft hameren. Ik zou de hulp juist zoeken bij iemand die kan helpen om jou goed te leren zitten en ontspannen. Juist omdat daar voor jou de problemen zitten. En voorlopig niets met het bit doen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 18:07

Als je van bit veranderd lopen ze er 2x anders/ beter mee maar dan vallen ze vaak weer terug in het oude omdat je zelf ook moet veranderen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 18:07

Als je van bit veranderd lopen ze er 2x anders/ beter mee maar dan vallen ze vaak weer terug in het oude omdat je zelf ook moet veranderen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 18:23

anca schreef:
Bowo schreef:

Hier ben ik het mee eens. Op het filmpje zie ik een prachtig paard met een mooie ruime stap maar met een ruiter die constant zit te prikken .
Jammer dat je zo op het bit blijft hameren. Ik zou de hulp juist zoeken bij iemand die kan helpen om jou goed te leren zitten en ontspannen. Juist omdat daar voor jou de problemen zitten. En voorlopig niets met het bit doen

Dat van het constant prikken zei ik ook al.
Binnenkort opent ze een topic, paard reageert niet, moet ik een sterker spoortje?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 18:56

En zo strand een topic wat goed loopt weer in gehakketak. Ze heeft uitgelegd waarom ze haar benen er zo aan heeft. En ze heeft al iemand om hulp gevraagd via dit topic.

@TS Vind jullie een hele mooie combinatie en hoop dat degene die je nu hebt gevraagd om je te helpen, daar een nog mooiere combinatie van gaat maken. Heel veel succes de komende tijd. Hoop dat je ons wil laten weten hoe het over een tijdje gaat

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 18:59

Doe es lief :D.
Meisje is 15, toen wij 15 waren, dachten we ook alles te weten toch. Laat TS haar eigen leerproces volgen. Ze heeft volgens mij een nieuwe fijne lesgeefster gevraagd, dus sneren is niet nodig. Ze komt er wel! Veel succes TS, superdat je het nog even gaat proberen en ik hoop dat je snel weer plezier gaat vinden in het rijden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 19:04

Ze heeft reuma.. sjonge, respect dat ze überhaupt zo rondrijdt.

TS, je bent hartstikke goed bezig! Ik ben benieuwd naar hoe het gaat met Anne.