Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

salamaleque schreef:Na mijn online miskoop van een OneK cap ben ik gisteren maar gewoon naar de winkel geweest. Divoza en EJ zitten bij mij in de buurt. Divoza had echt bijna niets liggen alleen de HH matterhorn de rest moest allemaal nog binnenkomen werd er verteld. Vandaag bij EJ geweest en daar hadden ze enorm veel keuze. Echt alles wat op een enigszins ovaal hoofd zou kunnen passen, heb ik op gehad. Heel fijn want dan kun gewoon gaan strepen wat niet past. Ik wilde graag zonder draaiknop maar dan ben je snel uitgepraat want dan blijft de Kep Italia over (in die winkels). Die heb ik opgehad maat 55 voelde ik erg zitten op mijn voorhoofd en maat 56 was te los voor mijn gevoel zowel de ronde als ovale liner gepast. Ok toch maar kijken naar een met een draaiknop. De BR Omega paste goed en stond ook nog redelijk en de prijs is ook aantrekkelijk € 129,95. Ik heb ook de Equitheme Wings op gehad die heeft het MIPS systeem ook die paste goed, wel iets duurder € 199,95. Ik vond niet iedere draaiknop even stevig aanvoelen. Daarover waren de adviezen ook per winkel anders. Divoza zei: cap passend maken en daarna niet meer aan die knop zitten en bij EJ zeiden ze: bij het afzetten een slag losser zetten en bij opzetten weer een slag aandraaien. Ik ben veel wijzer geworden maar heb nog geen beslissing genomen.

Tallie1979 schreef:Ik ben ontzettend blij met mijn Charles Owen. Het fijne is dat hij losser of vaster kan worden gedraaid tijdens of voor het rijden. En ik heb nu ventilatie

xMyrth schreef:Ik heb een nieuwe cap... wat doen jullie met de oude? Weggooien? Of zou iemand er nog iets mee kunnen?
salamaleque schreef:xMyrth schreef:Ik heb een nieuwe cap... wat doen jullie met de oude? Weggooien? Of zou iemand er nog iets mee kunnen?
Ik zet de mijne op marktplaats (mits hij niet gevallen is natuurlijk). Ik vervang hem altijd na een aantal jaar maar er zijn ook mensen die het niet uitmaakt en heel lang met een cap doen. Ik ben hem altijd zo kwijt, kennelijk is er best wat animo voor een dure tweedehands cap voor een kleine prijs.
 Zet je er dan ook duidelijk bij dat hij al te oud is om te gebruiken?
 Zet je er dan ook duidelijk bij dat hij al te oud is om te gebruiken?                                                         

Lithya schreef:Er zijn ook mensen die ieder jaar een nieuwe cap kopen, soms ook nog alleen voor op concours. Dan is de oude echt nog niet over de houdbaarheidsdatum heen.

mavantos schreef:Tuurlijk wel. Het gaat erom dat het materiaal verteert en minder sterk wordt. Het gaat wat minder snel als de helm weinig gebruikt wordt en onder goede omstandigheden wordt bewaard (dus niet in een vochtige zadelkamer), maar dan nog wordt de kwaliteit langzaam minder.
Een pak yoghurt gaat toch ook niet veel langer mee als je er maar één schaaltje uit haalt en verder niet naar kijkt. Nou vooruit, misschien ietsjes, omdat je het pak dicht houdt.

Lithya schreef:mavantos schreef:Tuurlijk wel. Het gaat erom dat het materiaal verteert en minder sterk wordt. Het gaat wat minder snel als de helm weinig gebruikt wordt en onder goede omstandigheden wordt bewaard (dus niet in een vochtige zadelkamer), maar dan nog wordt de kwaliteit langzaam minder.
Een pak yoghurt gaat toch ook niet veel langer mee als je er maar één schaaltje uit haalt en verder niet naar kijkt. Nou vooruit, misschien ietsjes, omdat je het pak dicht houdt.
Als een cap 5 jaar mee kan gaan en je gebruikt hem 1. Dan hou je nog 4 jaar over. Je gooit een pak yoghurt toch ook niet weg omdat je er al een schaaltje uit hebt gehaald en de rest nog niet over datum is?

mavantos schreef:Lithya schreef:
Als een cap 5 jaar mee kan gaan en je gebruikt hem 1. Dan hou je nog 4 jaar over. Je gooit een pak yoghurt toch ook niet weg omdat je er al een schaaltje uit hebt gehaald en de rest nog niet over datum is?
Het gaat dus niet alleen om de hoeveelheid gebruik, maar juist om de leeftijd (lees: houdbaarheid). Een pak yoghurt heeft geen langere houdbaarheid als je er maar één schaaltje uit haalt.

Zet je er dan ook duidelijk bij dat hij al te oud is om te gebruiken?[/quote]
 Zet je er dan ook duidelijk bij dat hij al te oud is om te gebruiken?[/quote]

paardjebont schreef:Vroeger reden mensen zonder cap (zou ik nu ook niet doen, maar ja) dus het is echt aan mensen zelf of ze een tweedehands cap kopen. Ik probeer zelf alles zo goedkoop mogelijk te houden, dus ik zou best een goede cap tweedehands willen kopen als de persoon er nog niet mee gevallen is, en als hij nog in een goede staat lijkt te zijn. Het is dan wel zo dat ik expliciet zou vragen of de vorige eigenaar met de cap is gevallen omdat de cap dan niet meer werkt.