[SGW] SGW Gorssel 12/13 september 2015

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:24

Elke ik heb jou nog gezien bij de wal en de trakehner, idd iets twijfels maar verder heel netjes gereden vond ik!

Ik was startnummer 80 vandaag, 1e van de L. Dressuur ging echt slecht voor mijn gevoel, is een thuiswedstrijd voor ons en mijn paard weet overal de weg, en vooral de weg naar huis := Had wat problemen met het losrijden en moest ver van de ingang wegblijven, want hij wilde liever naar huis dan een dressuurproefje rijden.. Met veel spanning, oa ook door de fluitjes en langscrossende paarden, toch 188 punten bij elkaar gereden wat met ontzettend mee viel! Springen helaas een balkje, maar was ook echt verdiend. Normaal springen we M, en zo'n sgw parcoursje vindt hij veelste laag waardoor hij hard gaat en er dus balken vallen.. Dat maar snel vergeten en op naar de cross! Hij sprong alles foutloos, zonder volte van de oxer naar de punt, wat lastiger bleek dan ik had gedacht, maar oké het is gelukt en het was een goede oefening :D ! Al met al wel tevreden.

Morgen zit ik een dagje bij de springring en zal vast veel van jullie nog tegenkomen!

DyonS

Re: SGW Gorssel 12/13 september 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:26

O trouwens, naast Victor zag ik nog minstens 1 andere fotograaf, maar wie..? Weet iemand dat toevallig :D

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:31

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten!

Ik ben ook wel benieuwd naar fotografen inderdaad :)

En was het nu gewoon toegestaan om een volte te rijden tussen acht en negen? Waar stond dat dan aangegeven? :o

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:33

Volgens mij mag je altijd je lijn verlengen tussen twee losse hindernisnummers toch? Alleen niet bij een abc-sprong.

Wil morgen hetzelfde doen bij de B voor het puntje, aangezien afsprongen ons nogal wat moeite kosten...
Laatst bijgewerkt door shirleyp op 12-09-15 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:34

Iris, volgens mij mag je een volte rijden omdat het 2 aparte hindernissen waren (niet a en b). Maar ik wist dat dus ook niet, en ging er vanuit dat je gewoon in 1x moest rijden :+ Achja, het was iig een goede oefening en het wordt tijd dat ik de reglementen beter ga leren denk ik _O-

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:36

Gefeliciteerd iedereen!

Mijn broer heeft van een aantal combinaties nog foto's gemaakt :)
Ik denk ongeveer vanaf 80-93 en dan nog een aantal rond de 130. Ik zal later even de precieze nummers laten weten!

Ik ben tevreden thuisgekomen! De dressuur ging best fijn met 203 punten. Het springen leverde helaas 2 balken op. De cross was foutloos en binnen de tijd, ging echt zo lekker! Deze winter maar trainen op het springen, misschien dat ik het nog aandurf om naar het M te gaan :')

Uiteindelijk 5e in ring 6 ondanks de balkjes in het springen :D

Oh ik heb trouwens ook mail gekregen van een fotograaf! Hij had een foto van mij gemaakt bij de waterbak maar heeft geen eigen site.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:42

En nog meer verhalen van tevreden mensen! +:)+

Inderdaad, als het twee losse hindernissen zijn mag je er een volte tussen rijden, als het een a-b-(c) hindernis is mag het niet. Ik had besloten het wel te doen, aangezien mijn jonge paard nog niet bevestigd is op smalle hindernissen, zo hadden we iets meer tijd!

Was leuk je gesproken te hebben Elke, gezellig! En top dat je ook zo fijn gereden hebt! Vond het sowieso een gezellige dag, leuk gekletst met allerlei mensen, wat is het toch een enorm verschil met als je gewoon op dressuurwedstrijd bent!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:13

Dat zei ik ook tegen mijn vader!! Iedereen wenst elkaar succes en kletst wat na. Z'n leuke sfeer!

Ps leuk dyon ja ze moest ff door geduwd worden ;) tnx voor de foto's nog! Extra voorbereiding was fijn!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 07:36

Gefeliciteerd Iris!
Jammer van je stop Elke.
Goed gedaan Dyon!
Gefeliciteerd Marijkiii!

Yeah, Cinderella had er weer zin in gisteren :-D Het was onze 3e keer in de klasse L. We scoorden 206 punten in de dressuur, waren foutloos in het springen en waren ook foutloos in de cross. 8-) Flink gas gegeven, maar helaas nog wat buiten de tijd. Heb nu een stuk harder gereden dan in Norg, steeds een tandje harder. 8-) Had in de dressuur trouwens een 4 op de middengalop, omdat ik meer dan enkele passen reed. Belachelijk.

We mochten een mooie 3e prijs mee naar huis nemen! :D
Heb m'n GoPro weer op gehad, was 'm een klein beetje vergeten aan te zetten, maar na hindernis 1 had ik een helder moment.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 07:49

Mooi filmpje Hilde, en gefeliciteerd met je derde prijs!

Victor Krijt heeft veel foto's op zijn Facebook staat. Als je er niet bij staat kun je hem een berichtje sturen! Ik vind die van mij heel gaaf!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 09:12

Jeetje wat een toffe foto's matine!

Gaaf filmpje Hilde!

Ik heb om m'n gopro op gehad. Leuk om verschil te zien!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:02

Wat een heerlijke verhalen! Er stond ook wel een prachtige cross!
Helaas was vandaag het terrein wel echt bagger geworden:(
Maar toch wel heel fijn gereden naar omstandigheden, dressuur had meneer zich verslikt in een hooitje ofzo, hele proef hoesten en proesten. Jammer, 180 punten. Het springveren was ook niet wat het was geweest denk ik, gelukkig mocht ik al als 5e van de dag. Op 8 een balkje omdat die domweg niet hoog genoeg sprong:p en op 9b een balk doordat we in de bocht ervoor weggleden en toen uit het ritme waren en dan passen 3 galopsprongen niet meer in de dubbel.
Nog even een twijfel of ik de cross wel wilde rijden (het was echt glad, met lopen tot 5x toe ik de spagaat en bijna de modder van dichtbij bekeken) maar toch een poging omdat die zo fit aanvoelde. En ondanks dat we regelmatig even goed glibberden toch heel fijn gereden, foutloos waarbij die de lijntjes echt fantastisch meedacht (5-6 en 8-9, de haag met de punt) en het water met de haag ervoor deed die zoooo stoer. Heel blij met m'n bolletje, al merkte ik thuis al dat de spieren het zwaar hebben gehad. Arm ding.

Hebben er meer gereden vandaag?

Elsemiek98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:22

vandaag vele combinaties langs zien komen bij de stijljury die tussen 3 en 4 zat. was een leerzame dag :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:22

Wat Een goede verhalen allemaal, super zeg!! En mooie foto's komen er voorbij :D

Ik heb vandaag gereden. 193 in de dressuur en foutloos gesprongen en gecrosst, heel fijn gevoel aan over gehouden. Op het grasveld bij lostijden van de dressuur ging die even op de rem (hij trekt heel erg naar andere paarden). Gelukkig dit keer wel erdoor gekregen. 8-9 ging heel mooi en water ook vol vertrouwen. Hadden bij 1 stijljury nog een 8,5 dus dat is mooi meegenomen!

Heb joki nog gesproken die was na mij. :)

Weet iemand trouwens nog of er een fotograaf was? Heb eventingphoto ook niet gezien geloof ik?

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:31

Wat een goede verhalen allemaal, super!

Zelf vandaag ook gereden. Dressuur nog nooit zo fijn gereden als vandaag en een super mooi compliment van de jury gekregen en 220 punten. Springen en cross foutloos, cross net iets te langzaam (4 sec) maar had ook niet op tijd gereden vanwege de bodem. In de cross pakte hij wel super aan en had een mooi constant tempo. Dit alles resulteerde in een 1e plek :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:35

Elsemiek98 schreef:
vandaag vele combinaties langs zien komen bij de stijljury die tussen 3 en 4 zat. was een leerzame dag :)

Leuk! Dan zat je bij een vriendin van me. Ik was bijna meegegaan maar ik wou uitslapen haha!!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:37

Rianne fijn dat het veld goed ging . Dacht ik al want ik heb je niet gezien

Ulaantje gefeliciteerd dan was jij de winnaar in mijn ring. Wat een superscore!

Hier heel blij met mijn paard. Ze had duidelijk haar modderbenen aan. Dressuur heb ik keihard aan gewerkt en dat werd beloond met 205 punten. Springen simpel foutloos rond. In de cross als een machine en dat zelfs ondanks dat ze een ijzer verloren was. Simpel foutloos en met bij de eerste stijljury een 9 (supertrots op). Uiteindelijk de tweede prijs mee naar huis mogen nemen

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:54

Dankjewel joki,

Jij ook gefeliciteerd met je 2e plek!

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:20

Ik was er vandaag ook, eerst als schrijver in ring 13 en daarna als omroeper van de cross. :D

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:39

Ik zat bij hindernis 20 maar die werd eruit gehaald omdat de bodem daar te slecht was. Toen maar lekker hele dag naar super combinaties gekeken!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:07

Hier ook een fijne cross dag gehad.
Met dressuur 186 punten dus simpelweg te weinig voor een plaatsing (moet echt aan gewerkt worden), foutloos gesprongen en foutloos gecrosst wel 2s buiten de tijd.
Pony was niet 100% in conditie zoals normaal (heeft wat rust gehad) en dat in combinatie met de zeer slechte bodem, heeft het ruitertje besloten hem de moeilijke stukken te controleren.
Verder heeft hij ook gewerkt aan bij de sprongen net wat meer controle als normaal aangezien we de overstap naar de M willen gaan maken.
Verder de cross zeer simpel rond, dus met een top gevoel naar huis.
Met het springen had hij overigens ook nog een ijzer verloren..
Afbeelding

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:14

Wij hebben ook echt een top dag gehad.
Dressuur ging voor ons doen zeer goed met 177 punten. Springen foutloos voor het eerst dit seizoen dus super! Tijdens het losrijden in de cross hadden Victor en ik een enorme miscommunicatie wat resulteerde in twee valpartijen en wat weigeringen. Maar toen hij eenmaal het starthok uitschoot was het weer helemaal goed en hebben we een nette foutloze cross neergezet binnen de tijd. Maar het meest trots ben ik toch wel op mijn stijlcijfer van de eerste hindernis jury namelijk een 9,5!!! *\%/* We eindige uiteindelijk op een 7de plek. Na vandaag kan ik toch wel met zekerheid zeggen dat we klaar zijn voor het L *\o/*

Ik was trouwens startnummer 372 voor degene die eventueel foto's hebben :D

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:17

Leuk om alle verhalen te lezen! Gefeliciteerd met de prijzen!

Ik heb vandaag mijn SGW-debuut gemaakt en ben een tevreden mens :) 193 punten in de dressuur, foutloos het springparcours door en heb de finish van de cross gehaald! Wel met twee weigeringen, maar dat mag de pret niet drukken!

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:20

Weet iemand of er vandaag nog een fotograaf was bij de B paarden?

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:28